9.12.16

Gerçekten merak ediyorum hangi masaldın sen? | Mektup

Yazan: Ukturk | 9.12.16 | Kategori: , , , , |
Yazı: Gerçekten merak ediyorum hangi masaldın sen? | Mektup

Havanın soğuk, güneşin gözükmediği, ayın bulutlar arasına kaçtığı gecelerde buldum seni. Bulutlar saklamak istemişlerdi seni alaca bir karanlığa. Çektim çıkardım ay ışığı gölgesinde seni. Ortam alaca, loş da olsa ay ışığı gibi parlıyordu güzel yüzün. Işığa gerek yoktu yolumu bulmam için yüzün aydınlatıyordu geceyi,  gece de yolumu. Saçların peki saçların omuzlarında işlemeli bir örtüydü adeta ince ince işlenmiş. Bir balıkçının ağını işlediği gibi örülmüştü sanki. Öyle ustaca, öyle narin, öyle tapılası. Baktıkça her ince telinde başka bir anı gördüm. Hepsinde parmak izlerim vardı, nasıl bırakabilirdim ki onları. Hem ben bıraksam onlar beni bırakmazdı eminim. Hepsi adımı sayıklıyordu sen uyurken. Sen duymuyordun üçüncü rüyanda ama hepsi ibadet eden melekler gibiydi, her tel tek bir isim söylüyordu. O an gümüş şiirler yazmak istedim sana. Ama Cahit yazmıştı onları zaten, ben başka  şeyler yazmalıydım. Nasıl ifade edebilirdim ki seni bilmiyordum. Bir sürü kelime içerisinden hangisini seçmeliydim. Bilemedim hangi sözcük daha iyi ifade ederdi seni veya hangi cümle hangi paragraf ,hangi kitap, hangi roman. Belki de bir masal bir hikaye bilmiyorum. Emin değildim ne yazmam gerektiğinden ama bir şeyden çok emindim. Ne yazarsam yazayım hepsi sendin zaten. Ne fark ederdi şiir olmuş, şarkı olmuş, kitap olmuş veya bir masal. Aslında bir masal olmalıydı yazdıklarım, şiir veya şarkı değil. Onlar posta gazetesinde de yazıyorlardı sonuçta. Bu böyle bir şey değildi. Masaldan başka bir şey olamazdı, bu hissettiklerim. Her bakışın, gülüşün hatta kızışın bile masaldan bir alıntı gibiydi. Yeniden yazmaya gerek yoktu aslında seni.


Hadi söyle, sen masalın kendisiydin değil mi? Sanki daha önce dinlemiş olduğum bir masal. Taa yıllar öncesinden hayal mayal hatırladığım ama yüzümde hala hissettiğim oluşturduğu sıcaklığı, gülümsemeyi. Annemin okuduğu masallardan mısın sen, hani annemin masalda bahsettiği güzel. Saçları gümüşten sırmalı, yüzü ay, gönlü güneş olan.

Gerçekten merak ediyorum hangi masaldın sen?

*ukturko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 0 Sesime ve fiziğime güveniyorum:


Leave a Reply