2.1.13

Bloga reklam koymak ne kadar kazandırır? (belgeli)

Yazan: Ukturk | 2.1.13 | Kategori: , , , |
Yazı: Bloga reklam koymak ne kadar kazandırır? (belgeli)

Merhaba 2013, merhaba sevgili seray seveler. Yıla nasıl başlarsak öyle gideriz geyiğinden feyz alarak yıla yazarak girme kararı aldım. Hoca hoca iki gün geçti yeni yıla gireli, yine treni kaçırmışsın bunadın iyice diyenler nefesini yormasın benim odama ikibinonüç daha yeni geldi, ben ne zaman istersem o zaman geliyor öhöömm :) Neyse konumuz mühim, blogcu kardeşlerimize yönelik. Bundan sonraki prensibim az goy goy çok yazı, bakalım başarabilecek miyim(?) (hep ünlemi mi parantez içine alacağız)

Soru: "Sevgili hocacım benim bir minicik blogum var, öğrenciyim. Haliyle paraya ihtiyacım da var. Geçen gün o kadar yazıyoruz bari yol paramız çıksın diye düşündüm. Çok iyi düşünmüşüm değil mi, koyacağım bloga reklamı ben de zengin olacağım. Olur değil mi hocacım, cicim, canımın için hocam :))" Rumuz - Hoca sever blogcu kız

Okudunuz yukardaki blogcu kızımızı. Kendisini ukturk hoca sever olmasından dolayı yanaklarından öpüyorum ama bir sirkilip kendisine gelmesi lazım kendisinin bir çok blogcu gibi. Ara ara görürüz sağdan soldan yanıp yanıp sönen reklamları bloglarda. Kız orada erkek arkadaşını anlatmış mesela, sağ tarafta bakıyorsun basur ilacı reklamı. Hiç güzel bir görüntü değil. İşte bu ve bunun gibi nahoş sahneleri tamamen bloglardan silmek için BlogMania'yı kobay olarak kullandım. Evet yaptım bunu!

Bloga girenler görmüştür 5 gündür sağ üst köşede dikdörtgen bir reklam yayını vardı. Amacım, bloga reklam koymanın gereksizliğini ve bir şey kazandırmadığını göstermekti. Aslında koyarken ya çok kazandırırsa tedirginliği vardı, paranın gözü kör olsun :p Neyseki öyle bir şey olmadı, bir taksi parası bile çıkmadı. O kadar az. Belgeli konuşacağım ama önce alt paragrafa alalım sizleri...


Yukarda gördüğünüz ekran alıntısı blogmania'nın 28 Aralık ve 01 Ocak tarihleri arasındaki 5 günlük adsense (reklam) performans raporu. Resme tıklayınca daha net göreceğiniz gibi beş günlük süreçte kazanılan tutar sadece 1,31 Dolar kadar. Böl bunu beşe günlük kazanç sadece ve sadece 0,262 dolar kadar gerçekleşiyor. Hiç bir şey kazandırmamış yani, dolmuşa binemezsiniz bununla :) Aya vuralım hadi hesabı 0,262x30=7,86 dolar ediyor. Peki burada bir soru daha geliyor akla onu da cevaplayalım. Bu süreler içinde blogmania kaç kişilik trafik yaptı. Onu da muhabirimiz Analytics'den alıyoruz. Evet sendeyiz Analytics?


Yine yukarda gördüğünüz üzere Blogmania'a 28 Aralık-01 Ocak tarihleri arasında 4900 kişi ziyaret etmiş.Bu da günlük 980 kişi ediyor. Bir blog için gayet tatmin edici bir rakam ama para kazanmak için blogdan gayet düşük bir sayı yine de. Bir de kız nasıl tavlanır arama sorgusu hala başa oynamaya devam ediyor ilginç bir şekilde :)

Gördüğünüz gibi bloga reklam koymanın hiç bir esprisi yok gençler. Adam olun, reklam falan koymayın şu güzelim bloglarınıza. Ticari bir amaç gütmeyen kişisel bir bloga zaten bir günde en fazla kaç kişi girecek ki ne kazanacaksın, biraz mantık lütfen biraz mantık rica ediyorum :) Ayrıca yapılan araştırma sonuçlarına göre bloguna reklam koymayanların kısmetleri daha açık oluyormuş. Ben de zaten reklam koydum koyalı bir huzusuzluk vardı içimde, demek ki bundanmış. Reklamsız cillop gibi bloglara :)

xoxo ukturko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 18 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. yok ya google reklamlarında para kazanmak sabır işi :)

  2. Adsız dedi ki...

    Kusura bakmayın ama günlük 1k yani 1000 kişi ziyaretçisi olan bir blog'a doğru düzgün reklam yerleşimi yapılırsa günde rahat 3.5 dolar getirir. Yaklaşık 5 yıldır bu işle ilgileniyorum.Profesyonel bir reklam yerleşimi çok şeyi değiştirir.Hele ki makyaj,moda,kozmetik içerikli bir blogda tbm oranlarıda yüksektir.Siz bir yerde yanlış yapıyorsunuz emin olun

  3. Bence asıl konuyu kaçırmışsınız. İşin içinde para olmasa bile Google Analytics, daha çok okunan bir blog hazırlama konusunda önemli ipuçları sunuyor. Reklam göstererek para kazanma konusu ise işin motivasyon kaynağı. Siz sadece bir haftalık denemeyle günde 1 dolar seviyesine gelmişsiniz. Blogda yazıların altında link within'in "Bunlar da ilginizi çekebilir"i var, ama mesela keyword/tag'ler yok. Yazıları etiketleyip sağ tarafta bu etiketleri gösterseniz, hem hit sayınız hem de kazanacağınız para artacak. Google Ads ve Analytics'in amacı, şu anda 1k ziyaretçim var bu bana ne para getirir değil, günlük 1k ziyaretçimi nasıl arttırırım, blogumu nasıl daha ilgi çekici hale getiririm de, ziyaretçi sayımı 3k'ya günlük reklam gelirimi de günlük 10 dolara çıkarırım şeklinde düşündürtmektir.

  4. FF'de de söylemiştim başkan blogdan adsense ile para kazanmak hocanın yol kenarına çalı dikip para kazanmayı beklemesine benziyor yüksek volümlü görüntülenme ve tıklama olmadan imkansız.Görünüşü bozmaktan bloğun samimiyetine halel getirmekten başka bir iş yapmıyor.

    Para kazanırsın ama nasıl tüm görselliğin içine edersen yazıların header ve footerlerine reklam gömersen her açılan sayfada 3 parça reklam çıkmasını sağlarsan vs gibi cinliklerle günde 2-3 dolar kazanırsın ama uzun vadede izleyici sayın düşer seninde tadın kaçar.

  5. Sayın cemo.

    Üzgünüm ama dediğinize kesinlikle katılmıyorum.İnsanlar saatlerini,emeklerini verip bir sonuç ortaya çıkarıyorsa elbette emeğinin karşılığını almak isteyecektir.Blog takipçileri bu yüzden sayfayı takip etmeyi bırakıyorsa bu samimiyetsizliğin ve tek taraflı çıkarcılığın bir göstergesidir.

    Özellikle moda,kozmetik blogları bir ton para harcayıp kullandıkları ürünleri yorumluyorlar.Tabi ki bunun karşlığını alacaklar.Almalılar da

    Yanlış bilinen bir noktayı düzeltelim öncelikle.Birçok blogger sahibinin website tasarımı felaket,resim boyutları devasa.Hiç şunu düşünmüyorlar bu kadar yüksek boyutlu resimler sayfanın açılma süresini ne kadar uzatıyor.Habire kocaman resimler yüklüyorlar.Sayfanın açılmamamsı geçtim.O resimleri burnunuza burnunuza sokuyorlar.Çoğu blogda kategoriler bölümü bile yok.Önce bunlara bir el atılmalı.

    Adsense ile para kazanmayha gelince o kadar imkansız değil ama kötü bir tasarım ve reklam yerleşimi ile hiçbirşey elde edilmez.

    Unutmadan blogger arkadaşların mc'nin temasına bakıp birazcık feyz almalarını tavsiye ederim.Çok iyi modifiye edilmiş bir blogger teması

    İyi günler

  6. Anonim katılıp ktılmaman önmeli değil ben gördüklerimi ve bildiklerimi söylüyorum.Özellikle adsense konusunda oldukça uğraşmış ve hatırı sayılır meblalar kazanmış insanları yakınen tanıyorum nasıl para kazandıklarını da biliyorum.

    Ücretsiz blog servislerinde para kazanma çabasını anlamsız buluyorum.Profesyonel emek harcarsın domain-hosting için para verirsin ve gerçekten bu işi günceden ziyade ticari kazanç kapısı yaparsan işte o zaman reklam yayınlamak mantıklıdır çünkü o zaman insanlar ziyaret ettiklerinin kişisel bir blog-günce yerine ticari bir sayfa olduğunun ayırdına varacaklardır.

    Dediğin gibi tasarım konusunda sıkıntı oluğu aşikar ama bu insanlar zaten zevk için yazıyorlar tasarım vs gibi kaygıları yok işin içine pro tasarım para vs girdiğinde de bloğu sevdiren amatör hava yokoluyor zira blogger içerikten daha çok görsellikle uğraşıyor vs vs

  7. birde en kil oldugum seyde blogunu acali 1 hafta gecmemis insanlar hemen reklam koyuyorlar yahu once blogunu ac googleye svdir kendini hit kazan sonra reklam pesine kos gunde 10 15 kisi bloguna giriyosa o reklam isinden ne kazanicaksin ki

  8. Adsense gibi reklamları koymak pek mantıklı sayılmaz ama link satışı ciddi kazanç sağlıyor. Tanıtım yazıları ile beraber yıllık 1000 TL yi rahatlıkla geçebilirsin.

  9. Adsız dedi ki...

    geçin bu hayelleri o kadar internet kurdu cin fikirli bilgisayarcılar arasında size internetten paramı kazandırırlar internetten para kazanmayı düşünmek yerine kendinize gercek hayatta birşeyler arayın bloga gelincede blog zevk işidir para kazanma işi degil demek istedigim blog kendinizi anlattıgınız yerdir internetten para kazanmayı düşünen programlardan anlayan sayfa düzenini yapabilen vede en önemlisi yapılmayanı yapmak yapılmayan derken fikriniz açacagınız site net dünyasında benzerleri olmayan bir fikirle açılmış olsun yoksa boş boş yazarsınız para kazanacam diye birilerini taklide yanaşmayın taklit sitesine kimse uğramaz

  10. Adsız dedi ki...

    Pasta börek yapanlar, tarifler, mutfak sırları ile ilgili blogunuz varsa nasıl kazanacağım derseniz inceleyin..
    leecookies.blogspot.com

  11. işte bu blog gençler için içinde aranabilecek herşey var http://www.ygsliolmak.blogspot.com/

  12. Ekonomiz.blogspot.com
    Bu da benim nacizane blogum.
    Genel ekonomik konular hakkında yazıp çiziyorum ( bu alanda yüksek lisans yapıyorum şuan)
    Benim için çok eğlenceli, yeni başladım gerçi.
    Göz atarsanız sevinirim.

  13. Bu konuda çok yeniyimmmm, herkese bol şans

  14. Hocam gunluk girise gore kazanc cok az benimde blogum www.makalee.net blogger kullaniyorum bence bu iste bir yanlis var daha fazla kazanmali

  15. bir yabancı dil sitesinde bir sürü yabancı arkadaşım vardı çoğu merak ediyodu dedim bi blog yazam bir haftada 1000 den fazla görntülenme oldu arkadaşda ingizlice blog iyi kazandırır filan deyince bi bakam dedim ama vazcaydım gibi http://tourismturkeytr.blogspot.com.tr/

  16. Adsız dedi ki...

    çok doğru tespit ve yerinde bir yazı. yahu bloğa reklam koysan nolur koymasan nolur. sigara parası çıkartamazsın. kirletmeyin sayfanızı. insanların çoğu adblock kullanıyo ben dahil. büyük çoğu reklamlara tıklamıyo. 3-5 kişi yanlışlıkla tıklarsa 1-2 kuruş kazanmış oluyosun. bloğunu kirlettiğine değmez

  17. Blog dan para kazanmanın yolu reklamları doğru yerleştirmek bence. Ziyaretçi sayınız yeterli seviyede ise sabırla beklemeniz gerekir.

  18. Adsız dedi ki...

    blogdan para kazanacaksan ya hitin çok iyi olacak yada yabancı hitin olacak yoksa kazanç işi çok zor adsense için 200 liraya gelene kadar 6 ay geçer http://gazeteleryeri.blogspot.com.tr/


Leave a Reply