1.3.11

"We hate bloggers, we are Digitürk" | #blogumadokunma

Yazan: Ukturk | 1.3.11 | Kategori: , , , |
Yazı: "We hate bloggers, we are Digitürk" | #blogumadokunma

Merhaba, bundan 2-3 sene önce de blogger düşmanı digitürk'ün engellediği blogspot blogları şu an itibariyle kapılarını yine normal kullanıcıya kapadı. Normal kullanıcı diyorum çünkü blog yazan az çok blogları okuyan arkadaşlarımız ufak tefek değişikliklerle girebilir okuyabilir zaten, o açıdan bir sorun yok. Mesela ben o mahkeme yazısını görmedim hiç google public dns sayesinde. Bu kez ki sansürün mimarı sizi hiç şaşırtmayacak. Digitürk. Ülkemizin en sansürü seven kurumu. Digiturk sansür sever! Sloganlarını bu şekilde düzeneleseler bence harika olur ya da şöyle de olabilir "we hate bloggers, we are digiturk" off bu daha güzel oldu, çok yakıştı:P


Sevgili digitürk kapatma ile ilgili bir de açıklama yapmış, işte burada. Bu kadar tepki geleceğini beklemiyordu galiba. Enngellediği kesim yazan kesim, böyle sesi çok çıkan, haksızlığa gelemeyen bir kesim kısacası koyun değiller. Digitürk 2 kuruş kaazanayım derken 10 kuruş kaybedecek haberi yok. Kendi ipini kendi çekti, ayağını kuruşunu sen sıktın oğlum!!

Açıklamanın başında ("tüm kamuoyunun bildiği üzere, DIGITURK Türkiye Futbol Federasyonu’nun yaptığı ihale neticesinde 321 milyon dolar ödeyerek Süper Toto Süper Ligi maç yayın haklarını almıştır.") böyle demişler. Yani meali şu; "arkadaşım ben o kadar para verdim, hatta fazla verdim:( o yüzden kapatırım sanane, bloglardan banene, topunun...!"

Mesela yurtdışındaki maçlar yabancı sitelerde cayır cayır yayınlanıyor. Hem de nasıl çeşit çeşit. Ama ben hiç duymadm oradaki yayın kuruluşlarının komple bir blogspot veya WP'yi engelleme çabalarını. Onlar salak mı? Digitürk denen şirketten daha da fazla para ödüyorlar hem de. Eeee? Ayrıca digitürk kaçak yayın izleyen insanların blogspot kapatılınca gidip digitürk abonesi olacağını mı sanıyor. Çok beklersin o adama yine girip izleyecek, sen de ehehe engelledim demenle kalacak biraz daha abone kaybedeceksin, marka imajını söylemiyorum bile.

Biz digitürk'ü geçen aylarda kapatmıştık zaten kablotv vardı. Geçtik teledünya'ya bir de. Ohh miss. Hem daha ucuz onda da var bir sürü kanal. Sanki digitürk'ün dandik sinema kanallarını muhtacız, maçı da izlemeyiz ne olacak yani! Herkese aboneliğini sonlandırmasını talep ediyorum. Paket yayın istiyorsanız seçenek çok, dsmart var, teledünya var (ki tavsiye ederim). Böyle sansürcü zihniyetlere para kazandırmayın.

Bir de blogunu WP'ye taşıma telaşında olanları görüyorum, nereye birader, soruyorum nereye!! Hemen bir sıyrılma çabaları. Sonra da ayy blogum kapandı kapanır tabii. Hiç açılmazsa da ben periyodik olarak yazdığım yazılara devam edeceğim, herkesden de öyle yapmasını temenni ediyorum arada maç linki de paylaşırız haha :)

Sonuna kadar blogspot lan! O kadar:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 13 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Bu zihniyet wordpress'i de gün gelince kapatmayacak mı? Digiturk bahanesinin arkasında bloglarda dönen tayyip eleştirileri olmasın sakın?

    Feysbuka Atatürk resmi koymakla, elindeki kapatılınca 3-5 izleyicini memnun etmek için alternatifine kaçmakla ne kadar da duyarlı vatandaşsın..

    Yarın öbür gün kafana sıçtıklarında "daha kıvamsızı vardı gidip ona sıçtırayım!" da diyecek misin?

    Ukturk'un dediği gibi sonuna kadar blogspot'da yazıcam.Şimdiye kadar hafif yazdıysam da ağız dolusu söverek yazıcam. Hepimizi tıkacak hapishane de yok hepimizi alacak mahkeme salonu da! yeter ki biz "bize dokunmayan bin yaşasın" dediklerimiz yarın ırzımıza geçerken ağlayacak kıvama gelmeyelim.

  2. Digitürk'ümü kapattırdım bugün. Eve varamadan cep telefonumu aramaya başladılar. Benden gerekçe istediler bende o kuş beyinlilere aynen şunu söyledim: "Ben sizin gibi rezil bir firma görmedim. Her gün başka bir problem, günde 3 kere yayınım kilitleniyor birde bunun yanında 2007 den beri blog yazarıyım, gittiniz en büyük eğlencemizi elimizden aldınız. Benim gibi binlerce insan var boşuna sevinmeyin." dedim. Karşıdaki mal, "Ama hanfendiii..." gibi bişey söylemeye çalışırken, "lig tvde sizin olsun, o koca uydularınızda merkez binanıza çakılsın inşallah" dedim kapattım. Ben artık digitürk abonesi değilim ve vicdan azabımı sonsuza değin hayatımdan çıkardım. Çok mutluyum.

  3. bence digiturk bahane, zaten kapatmaya yer ariyorlardi. Neyse zaten dedigin gibi az cok bilgisayardan anlayanlar giriyor hala dns degistirip. Yada birbirimize yardimci olalim bilmeyenler varsa. Bakalim ne kadar surucek bu iskence?!

  4. Şu an tam olarak bloglara girişler kapatıldı mı yani? Ben hiçbir ayarıma dokunmadım henüz fakat girebiliyorum?

  5. abonelikten cikmak super fikirmis ,ben olsam direk kapattirirdim hemde buyuk bi zevkle ..
    Yurt disinda 4 yil yasamama ragmen böyle birseyi hic yasamadim ,adamlar sallamiyor bile cunku biliyorlar ki birini kapatsalar digeri acilacak ..uzucu bir olay 2011deyiz ama hala bunlarla ugrasiyorlar umarim bunlardan vakit bulup ilk basta terör olmak uzere asil mevzulara care bulurlar ..

  6. Korhan, ne güzel yazmışsın. Be anlamıyorum gerçekten bu durumu. Yani nedir oraya gitmek bir çözüm mü, kesinlikle değil. Kaçmaktan başka bir şey ifade etmiyor. Oturup ağla daha güzel olur vallahi bundan. Ayrıca WP'ye geçip de ne kadar heba olan blogcu gördüm ben seneler içinde, bir sürü örnek var. Blogspot'daki sıcaklık hiç bir blog servisinden yok. Blog blogspotta okunur :P:p

    Kumrall, sanırım bir çok kapatma talebi almışlar.10.000'lerle ifade edenler vardı ama bilmiyırum ne kadar doğru ama çok olduğunu düşünüyorum ben de. Çünkü telaşlandı adamlar hukuk müşavirleri falan tvye çıkıyor açıklama yapıyorlar sürekli. Beter olsunlar!

    Style by Buett, ne kadar sürer bilme ama bence çok sürmez gibi. Ama diyelim çok sürdü burayı kapatıp gidecek değilim, kimse gitmez. Sonuçta buradan pata falan da kazanmıyoruz bizi buraya bağlayan (yani kendi adıma konuşayım) tek şey hoşumuza gitmesi yazmanın, paylaşmanın, işten gelince saat 9dan 10 dan sonra 1-2 saat geyik çevirme, bazen tartışma yeri. Google servise son vermedikçe buralardayım ben :)

    Melly, genelde çok arakadaş giremiyor bloglara ama girbilenler de var. Hala etkisi ulaşmayanlar olabilir bir de google'ın biliyorsun bir sürü ipsi var engellenmeyenler arasından biri bloguna atansıysa o zamanhala açık olabiliyor :)

    e.n.k, isveç değil mi. Wikileaks oradaki sunuculardan çıkmadı mı zaten. Ya "The Pirate Bay" o da sanırım. Kimse bizim elimize su dökemez bu konularda. Pire için yorgan yakarız :)

  7. Dijitürk kulllanan blogger kalmasın. O bize yamuk yaptı abi,suscaz ona para yedirmeye devam mı edicez? :)))
    O değil de şu wordpresse asla geçmek istemiyorum kim var kim yok yeni blogum diye wordpress adresi vermiş.:(
    Batan gemiyi ilk terkeden fareler misali.
    Yapmayın işte şunu! Bi kerede pes etmeden diklenin falan...
    Ama yok..
    Koyun geldik,koyun gideriz :(

  8. Korhan'a katiliyorum, digitürk bahane edilmis bence.. Blogger'lara dava acilmasinin hemen ardindan, digitürk'ün öne surulerek butun blogspotlarin sansurlenmesi bir tesaduf olabilir mi? acikcasi ben tesaduflere inanmam, inanan saflar uyumaya devam etsin. etmeyenlerse inancla, imanla ve cesaretle didinmeye devam etsin..! Yurt disinda oldugum icin her hangi bir engel yok ben de, ama Turkiye'deki arkadaslarimizin her daim destekcisiyim. pes etmek yok.

  9. Digiturk aboneliğimi ben, annemler, teyzemler, halamlar, eşimin ailesi,dört arkadaşım ve patronum an itibariyle kapatmış bulunuyoruz, Digiturk işin bahanesi olsun, farketmez, o zaman alet olmasın!!!

  10. Adsız dedi ki...

    Bu hizmeti Google sağlıyorsa ve mağduriyet söz konusu ise neden Google bloggerların hakkını aramıyor? Bugün Digiturk yarın başkası; Google bu servisi garanti edemeyip kullanıcılarını sahiplenmedikten sonra hiçbir anlamı yok ki...

  11. gecmis olsun hepimize.

  12. digitürk aboneliğim yok.ama olupda kapattırmak isterdim.kapattıran arkadaşları okuyunca canım çekti.yinede şöyle bir fantezi yaptım: digitürk'ü arayayım,almayı düşünüyorum diyip iletişime geçeyim bir süre,sonra da yok yok ben vazgeçtim,sonuna kadar blog lan diyim.çok fantastik ama dellendiğim bir an yapacağım.

  13. keşke dünya tersine dönse ve bloggerlar digiturku kapatsa


Leave a Reply