9.1.11

Bloglarda görmek istemediğimiz 7 kusurlu hareket

Yazı: Bloglarda görmek istemediğimiz 7 kusurlu hareket

Merhaba. Blogcuların kirli çamaşırlarını ortaya çıkarmaya devam ediyoruz blog olarak. Şok! bir yazı ile daha beraberiz :) Bugün ise, az/çok aktif olarak yazan taş çatlasa 1000 kişi falan olan blogger aleminde blogcular arasında karşılaştığımız ama pekte hoş karşılamadığımız, kızlar tarafından "ayyy off yaa" diye, erkekler tarafından ise "yörii gitt lan" şeklinde nitelendirilen davranışları, tavırları falanları filanları ele alacağız. Artık nasıl isimlendirirseniz. Paşa gönlünüz, prenses gönlünüz bilir:P

- Yorum yazdıktan sonra altına blogunun adresini iliştirmek -

Ben var ya ben bunu hiç sevmiyorum hiç ama. Şimdi yorum yazıyor blogcu arkadaşımız yorumunun altına ise hemen blogunun bağlantısını iliştiriyor. O yorum gözümde bir anda yok oluyor. Bilgi vermek amaçlı blog linklerini demiyorum yanlış anlaşılmasın, direkt yazanları söylüyorum, alışkanlık haline getirmişler ama bir tane vardı böyle baktım her bloga yazıyor böyle. bla blaaa en sona da http://reklamkokanblog.blogspot.com :) İsteyen, beğenen gelip bakar zaten değil mi? Ne gerek var böyle gereksiz reklamsal hareketlere. Spammer gibi hiç yakışıyor mu blogcu insana hıı! Vallahi şekerim hiç tasvip etmiyoruz böyle davranışları, hemen kınıyoruz. Kın! Azalarak tükensin lütfen rica ediyorum:P

- Blogcular arasında "ayrı-gayrı" olması -

Yani, gruplaşmak. Bir topluluk içinde en rahatsız olduğum şey. Malesef bunu ben dahil çoğu kişi yapıyor. Sevmediğimiz biri olunca hemen dışlıyoruz, sonra dedikodusunu yapıyoruz; "ayy canım yaa o da zaten şöyle, şunun da poposu ne kadar büyük ahaha, ayy yaa hasbama bak kendini ne sanıyor acaba, babasını da sevmezdim, ben duydum o böyleymiş, yaaa demek öyleee vay bana vaylar bana" en sonunda da kavga ediyoruz pata da küte de diye. Herkes sevmek zorunda değil tabi birbirini ama saygı duymak zorunda, böyle ayrı ayrı olmuyor arkadaşlar, sulh içinde geçinmek gerek, blogu blog dışında yaşamamak gerek :) Ben kendi adıma özür diliyorum üzdüğüm, dalaştığım 67 arkadaştan:P Aaaa ne kadar geçimsizmişim öyle aaaa:P (Siz demeden ben dedim) Blog kardeşliği bozulmasın öhömm.

- "Adsız" biçimde yorum yazıp yazıyı ve/veya yazarı kötülemek -

Bir de böyle bir davranış biçimi var. Allahım sana geliyorum dedirten cinslerden. Eleştirmek hatta eleştirilmek güzel şey bence. Ama adı sanı yok kim olduğu belli değil arkadaş yazmışta yazmış şöyle de böyle de, bazen tahmin edebilirsiniz ama bu zavallıların kim olduğunu. Beni sevmeyen çok olduğu için ben ara sıra tahmin ediyorum ama:P Bir açığını ararlar yazıda buldu mu da döşerler oh yarasın! İsimle yazacak cesaretleri yok malesef, malesef, malesef... Çapsız olmak böyle bir şey sanırım hımm:P Küfür olarak gelen adsız yorumlara ise pek bir şey demiyorum. Adsız şekilde yapılan yorumlar ne kadar ezikse o, bir o kadar daha ezik. Duble :) Son bir şey daha "döverim" :P


- Zırt pırt blog açıp blog kapamak, yenisini açmak falan filan -

Böyle arkadaşlarımız da mevcut. Ne güzel yazıyor da yazıyor okuyoruz bizlerde ama sonra nedensiz pat diye kapatıyor. Nedeni olanlara pek lafım yok ama bunu alışkanlık haline getirenler var. 2-3 ayda bir blog açıp-kapamakta neyin nesi. Dalga mı geçiyorsunuz efendim. Tabii buldunuz beleş servisi aç-kapa aç-kapa artema:P Olmuyor böyle, lütfen! Blog demek süreklilik demek öyle açayıp kapatayıp olmaz. Bir kere olur hadi sebebi vardır, 2 kere mi 3 kere mi olur, olmaz! Olmaz dediysem olmaz :P

- Blogu unutmak, twitter ile aldatmak, ayda bir yazı yazmak -

Hiç tasvip etmiyorum hiç. Twitter denen şeytan aletine de bundan gıcığım zaten. Bloglarda ahkam kesenler azaldı. Eskiden ahkam kesenlerde oraya kaydı daha az yazıyorlar. Nasıl bir tembelliktir bu kardeşim. 140 karakterde neymiş şöyle yaya yaya yazmak varken cık cık cık! Blog demek süreklilik demektir. Çok üzülüyorum çok, umarım bir an önce biter bu durum. Bloglarda daha çok daha uzun yazılar görürüz. Zamanla geçer bu furya da bence. Bir ünlü blogcu düşünürün de dediği gibi. "Twitter hiç bir şey, blog ise her şeydir". Bloguna sahip çık vatandaş :)

- Yorum bölümüne kelime doğrulama eklemek -

50 kere 50 farklı insan söyledi heralde bunu. Ama durum hala aynı. Hala görüyorum. Bunun amacı spam yorumları engellemek için heralde tam bilmiyorum ama anlamsız çok anlamsız, sıkıntıdan başka bir şey değil. Dört takla atıyor insan orada ne yazıyor diye anlayacağım derken. Yanlış yazınca da biraz küfür ohh ne güzel:P Bu blogta ben hiç kullanmadım ama hiç sıkıntı da çekmedim demek ki olabiliyor :) Koymayın kelime doğrulama falan nasıl yapılacağını bilmiyorum ama ukturk bey diyorsanız çok kolay ayarlar>yorumlar orada altlarda bir yerde hayır diyeceksin ona, sonsuza kadar:P İnsanları sinir sahibi yapmayın lütfen, sonra neden blogcular bu kadar asabi diyorlar, bilmiyorlarki insanlar neler çekiyor, ancak laf:P

- Blog yazmak ama okumamak -

Evet yanlış duymadınız böyle arkadaşlarımız da var malesef. Blog yazıyorlar güzel güzel ama iş okumaya gelince ıhh yok okumuyorlar. Öyle bir alışkanlıkları yok. "Nasıl olmaz ama hem içindesin hem dışındasın bilmem ki sen ne ayaksın". Bak sizler yüzünden mani yazdım blog okumayan ama yazan kitle. Blog okunmaz mı nan, sen okumazsan ben okumazsan kim okuyacak? Blogcu insan blog okur, takip eder. Bahaneleri de hazır efendim, "ayyy canım yaa hiç zamanım yok yoksa istemez miyim" ya da "ayy ne okuyacaamm banane yaa onlar beni okusun" .Evet hep bir ay ay ayy durumları var:P Zamanım yok diyor sank milyon dolarlık şirket yönetiyor altı üstü okula gidip geliyor ya da sevgilisi ile mesajlaşıyor:P Şimdi isim vermeyeceğim ama sonra vermeyeceim anlamına gelmez bu. :)

Bitti, bloglar arasındaki 7 farkı bulunuz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 47 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. -Blog yazmak ama okumamak-
    yazar kişisi burada benden bahsediyor..
    ama uzun zamandan sonra ilk defa google reader'ı açıp direk bu yazının karşıma çıkması...

    tamam tamam okuyacağım ya of :))))

  2. hepsine en icten dileklerimle katiliyorum :))

  3. İnsan Bünyesi, lütfen ama lütfen yapmayalım böyle şeyler, hiç yakışıyor mu sana aaa:P Bu durumdan kurtulmak için yavaş yavaş başla, önce biri iki blog sonra 3-4 blog. Böyle yavaş yavaş artıracaksın, aşırı doza dikkat:P

    Enk, ben de en içten dileklerimle teşekkür ediyorum :)

  4. hahaha:) nasıl güzel yazmış ,dile getirmişsin ,içimi okumuşsun resmen,çok ta hoş bir üslub ile anlatmışsın,okurken gülmekten alamadım kendimi:)) her bir cümleye katılıyorum..eline sağlık ..

  5. çok doğru tesbitler ben de veryansın etmiştim cüret edip ama burda ,sizi eğlenceli tarzınızla okumak bi başka ayrıca büyük bir kitleye ulaşıcak.en azından yorum onayı kalksın! bir de numaradan izleyip blogu okumayanlar,tek yorum bırakmayanlar ayrı takdire şayan:))

  6. lan dur bah ben hemen gendimi savuncam;

    1- zaten biri bloğu ohumaya kalkacahsa tıhlar adının üstüne gider, la hiç olmadı googlda aratır ohuyacah adam bulur kardeşim hiç işim olmaz :Pp

    2- alayınızı seviyorum lan ben!

    3- Dışarı çöp atıp kim bu çöpü dışarı atıyo lan demek gibi hayatta yapmam :)

    4- Bi şeyin başı oynuyosa götüde oynuyodur afederisin, ben onu denemişim dediğin gibi olmuyo hajı.

    5- twitterimin şifresini bile unuttum, o da şindi ahlıma geldi bah.

    6- onu hiç anlamadım valla :p

    7- Ohuyoz ki burdayız demi yahu.

    Bahın buda benim kendime öz eleştirim artı kusurlu hareketlere eklemem olsun...

    1- yazıyı gonuştuğu gibi yazanlar
    2- yazıyı hemen kendi üstüne alan dallamalar
    3- her boka cevap vermem lazım gibi bahanlar
    4- yazıya ekleme yapmaya çalışanlar
    5- yorumu maddeleyenler.

  7. kelime doğrulamaya sinir olurum.Bide yorumlara cevap vermemek (özellikle cevap gerektirenlere) bir blogcunun yapmaması gereken 10 kusurlu hareketten biridir.hepiniz b*ksunuz oh yeah ! tarzzı yazılar yazanlara da kılım.Sen nesin lan ! Aktan çıkmış bok kaşık diyesim var.Ne anlama geldiğini bilmesem bile derim bunu.Sonra yorum yapmak istedğinde temadan kaynaklanan sorunlarla karşılaşınca-mesela yorum kutucuğu temanın üstüne geçmiştir,ya da kelime doğrulamanın harfleri görünmüyodur- ve baya bir süredir bloga yorum yapılmadığını farkettiğinde bunun sebebini çakmış olup blog sahip sahibesini uyarmaya niyetlenip iletişime geçecek hiçbir yer bulamamak sinir eder beni.

    uzun yazı okumayan bloggerlar da tam dayaklıktır.

  8. ben yazmışım gibi katılıyorum hepsine ki, o kadar! yazıda belirtilmeyen 8. kusurlu hareket de yapılan yorumlara tenezzül edip de cevap yazmamaktır; saç baş yoldurur insana. o kadar insan sana birşey anlatmaya çalışmış; bari bir teşekkür et, değil mi ama?!

  9. Hepsi sinir bozucu şeyler ama şu adsız olayı bitiriyor beni. Bir insan neden zamanını harcayıp küfür filan yazma gafletinde bulunur ki? Kafayı yemişler :)

    Ha, ayda bir yazmakta çok kötü. En azından haftada bir yazın, buradan okuduğum sevgili blogdaşlara sesleniyorum :p

  10. Okurken "ay evet aynen" "tam da benim düşündüğüm gibi" diye diye bitirdim yazını. Hele o kelime doğrulama beni de benden alıyor :) Hele bir de ilk sayfada gösterilen kayıt sayısı 4646490 tane olunca böyle in in in bitmiyor ya o sayfa o an kapanıyor o blog benim için :)

  11. Nil, teşekkürler :)

    İpek, okudum yazını. Senin yazının devamı gibi olmuş benimkisi de sanki. Faklı şeylerde bahsetmişsiz güzel olmuş, sevdim :P

    Kabakulak, arkadaşım çok güldüm haha yorum yazının önüne geçiyor böyle ama yapma haksızlık etme bana. Özellikle, bu son "Bahın buda benim kendime öz eleştirim artı kusurlu hareketlere eklemem olsun..." maddeleri beni benden aldı :P:p

    Kısaca FD, yılların sorunu ama hala bir çözüm yok. Yine çıkıyor kelime oyununu seven arkadaşlar :) Ayrıca o yorum yazamama sıkıntısını bizde çekmiştik temadan dolayı şimdi iyi sanırım ehe :P

    Mefisto, eet cevap yazmak gerek bence de bir şekilde. Ama o da bir tarz meselesi gibi duruyor. Ben de çok eleştiriyordum ama kararsızım şu ana ama cevap vermek gerek yok yok haklısın, ne olacak 2 yorum yazsan değil mi eline mi yapışacak:P

    Lee, dün bir arkadaşla da konuştum o konuyu. Ona neler yazıyorlarmış neler man allahaım. Bu nasıl çekememezlik bilemiyorum. Hadi ben erkeğim de kızların bloglarına daha çok geliyor böyle şeyler sanırım. Sabırlar diliyorum onlara. Kızlar kıskançlık kötü bir şey, sivilce yapar bak sonra çocuğunuz olmaz:P Çok yazmak gerek, çok. Blog yazdıkça çoğalır :P

    Plndrkn, aaa evet o kayıt sayısı değil mi tüm kayıtlar ana sayfada. Allahım nasıl kasıyor, hatırlarma ve beğenin için teşekkürler :)

  12. hepsıde dosdogru gercekler,blog ısı zaman ve ozen ıstıyor...severek yapmıyorsa bır ınsan zaten sonu cabuk gelıyor...

  13. birde moda bloglarinda olan yasamadigi hayati yasiyormus gibi yapan,bu benim diye baska insanlarin fotograflarini koyan kisiler var :)

  14. Çilekli Kız, evet severek yapmak gerek blog işini. Bir hobi olarak bakılmadıkça tadı olmaz zaten. Zorlamayla neden blog yazar ki insan. Sevmiyorsa yazmamalı bence :)

    Missy, Moda bloglarını seviyorum ama ben yaa. Ama dediklerinle karşılaşmadım ama çok güzel bloglar var değil mi. Blog dünyasında moda blogları ve spor blogları en güzel örnekler bence :) Mesela Nil Erturk, Styleboom, Salıncakta iki kişi falan güzel bloglar bence :P İstisnaları görmezden gelelim hıhım :)

  15. Hiçbir kritere uymuyorumm aman allahım ne kadar güzel! :)

  16. Bunlar sölenmesi gerekiyordu, nede güzel yazilmis :) Cok begendim acikcasi ve bu hepimiz icinde ders olsun, aman böyle hatalara düsmiyelim:) Tsk´ler...

  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

  18. Ya bi kiz vardi. Buyuk ihtimal yazilari bile okumuyordu. "Yaziniz cok guzel olmus. Yeni blog actim. Benim bloguma da beklerim. ....." yaziyordu heryere. hatirladim simdi. :) baya gulmustum.

  19. mükemmel bir yazı olmuş! Tebrik ederim... O kadar doğru ve hepimizin başına gelen şeyler bunlar! En kötüsü de blogger'ın blogger'a yaptığını okur yapmıyor çoğu zaman...
    Kıskançlık olmasa hayrat bayram olsa ne güzel
    olur (:
    Teşekkürler güzel paylaşımınız için...

  20. kesinlikle katılıyorum

  21. Hahahaha iyi yerlere parmak basılmış. :) Kutluyorum klavye'ne yön veren parmaklarını,parmaklarına yön veren kaslarını, kaslarına yön veren beynini :)

  22. Yazıyı okumadan, sırf yazmış olmak için alakasız yorum yazanlar da var. yorumlarının alakasız olduğunun farkında değillerdir genelde.

    Bir de her hangi bir yazıya hiçbir yorumda bulunmayıp, sadece link yazanlar var. genelde açtığı sanak dükkanın linkini yazarlar. yazdığın ilk tespitin bir level üstü yani :)

    yerinde tespitlerinin her birine katılıyorum buarada ;)

  23. Byıldımmmmmm kelimesi kelimesine haklısın ellerine sağlık :) bide emeğe saygı yapıp yorum bıraksalar :) yada gizlice değil izleyici olup izleseler :)süper yazmışsın :)

  24. Ben de bir madde eklemek isterim: yazdığı yazının altındaki yorumlara veya sorulara cevap vermeyen blog yazarı da iticidir.
    Bir de ilk madde her ne kadar blog yazarına hoş bir hareket gibi görünmese de, avrupa ya da amerika'da popüler blogların altına bırakılan yorumlar hep bu şekildedir. Neticede blogu tanıtmanın, linkini başka sitelerde yayınlamanın en kolay yolu ;)

  25. Dogru tespitler ( her zamanki gibi).
    Bir de blogu izlensin diye hediye dagitip rusvet veren tipleride unutmamak gerek. onlara da ayrica kilim.

  26. en kötüsünü yazmamışsın. başkasının yazılarını kendi yazısıymış gibi yayınlamak.

  27. hahaha:) açılın bende döküleceğim hızımı alamadım,duvara toslamasam bari:))uyuz olduğum o hediye kampanyası dedikleri(rüşvet misali) zımbrıtıdan bende düzenledim,anladım ki başka çaresi yok bu alemde tutanabilmenin ,anladımda ama:) acıs ama gerçek olan şu ki,özel izlyenleri ayyuka çıktı hediyeler de çıknca meydana:))) ve popüler yayınlarımdaki çook seviliğ beğenilen bir postum,2.günde 2.liğe sallandı,niye hediye vardı ,insanlar onca yapılan emekelrre,kafa patalatılan düşüncelere yorum yazmaya aciz iken ,3-5 makyaj malzemesi ve 2 ıvır zıvır 'a değişip,o vereilemn emekleri hiçe saydıklarını asıl önemli olanın ve istenilenin aslında bu hediyeler olduğu anladım ne cazipmiş allahım..onu bunu bırak beni de soktular aralarında,bende artık hediye dağıtan o rüşvetçilerden biriyim ,gözlerime siyah bantımı çektim şuanda ,utanıyorum,ama emeğe saygı duymayıp buna mecbur bırakanlar,hediye için 10 yorum bırakıp,üstüne birde yıkayıp yağlayanlar ,emeğe 1 yorumu fazla görenler de utansın,gözlerini kapatmak için siyah bantlarını da hediye edicem :))))kimse kusura bakmasın,ama içimde de kalmasın. HIIIHHH :P

  28. bu acidan bakildiginda sen de haklisin Nil :) ama ben yine de izleyici kaygisi güdülmemesinden yanayim. icinden geldigi gibi kasmadan yaz, daha cok keyif alirsin yaptigin isten. hem de seninle yalnizca hediyelerin icin ilgilenenler ne derece samimi olabilirler? yapmacik sevgiler mutlu eder mi seni?

    neyse bir iki hediye de bana gönder izlemeye aliyim seni :p

  29. ellac'cım afedersin 9 aydır dipim düştü blogu az çok incelersen anlarsın ..9 ayda şükür hediyesiz zımbırtısız az diyemeyeceğim kitle oluştu ama ben bloğumu ve onun vasıtası ile paylaşım yaşamayı istiyorum,eleştiri almak istiyorum ,övgü duymak istiyorum,emeğin karşılığını olumlu yada olmusuz almak isterim ki bileyim ben nerdeyim ,ne yapıyorum ?
    sürekli bir kısır döndühalinde dönen benzer yorumlar ,''ay canım yirim seni,tühh maşallah sana'' değil benim istediğim ki! yapmacık olanı istemedeiğim için beğenemyen kişiye bloğu izleme kouşulu koymadım bile , ama kitlelee ulşmak ben ve benim gibileri arama yolculuğuna çıkma için bende verdim hediye rüşvetimi :))))

    valla yuvarlanıp gidiyorum işin aslı,ne yaptığımı bende çok bilemiyorum :)))ama artık masum değilim ki zaten :P
    sevgiler..

  30. :DDDD harıkasın desem :D hepsıne bır bır katılıyorum ve boyle davranmamak adına ugras verıyorum :D

  31. Mia, evet kendinle gurur duymalısın. İdeal blogger böyle oluyor işte :P

    Modanoncuğu, benden de sana teşekkürler :)

    TasO, evet. Ben mesela yeni yzmaya başlayan bir arkadaşın blogcunu çok beğenmiştim burada yer vermeyi düşünüyordum, yazıları hoşuma gitmişti. Sonra bir yerde dikkatimi çekti böyle bla bla yazım blogun linkini koyuyordu, bize de bekleriz tarzında. Halbuki hiç gerek yok öyle bir şeye, kendi kaybetti:P

    Yasemen K, retromoda; teşekkürler :)

    Peaceinwonderland, haha güzel betimleme :) Parmak kaslarım çok gelişmiştir zaten öhömm:P

  32. n@zo, iş olsun diye yorum yazmak yani konunun önemi yok hehe :) O dediğin sanırım moda bloglarında falan çok oluyor orada böyle bir kargaşa mevcur. Çok iyi bloglar var onlara özenen sıradan bloglar da var. Ayırmak gerek :)

    Nina, gizli hayranlar her zaman olmuştur ve olacaktır. Ya da hasedinden gizliden izleyenler de olabilir tabii :P Teşekkürler ayrıca.

    İzmir İstanbul arası, evet dediğin gibi yabancı bloglarda çok fazla var bu durum. Ama onlarda öyle diye doğru demek değil bence bu durum :) Batının kötü ahlakına özenmemek gerek:P

    Ry, çok dile getirilenlere fazla yer vermedim yoksa çalıntı bloglar (ki onlar blog değil zaten başk bir şey) en iğrenç davranış. Açınca direkt müzik çalan bloglar mesela çok var :)

    Ella, çok teşekkürler :P

    Nil, alışkanlık haline getirmediğin sürece sorun yok bence hediye vermenin. Ama izleyici olun, twitterımı takip edin demek bana hoşgelmiyor :) Ama tercih meselesi tabii. Hediye olunca sempatik gözüküyor bana. Hediye vermek güzeldir :)

    Sezgi, teşekkürler, hep böyle kal o zaman :)

  33. Ben de bu kusurlu hareketlerden yapmıyorum ama kimsenin tavuğuna kışt demememe rağmen içimden bir ses bazı hatun kısmıları seni sevmiyor leah diyor. Şeyimde mi? Hayır. O da ayrı mesele tabi.

  34. Leah, yanlış anlaşılmalar olabiliyor bazen belki ondan kaynaklabiliyordur ya da gerçekten bir çekememezlik, hasetlik durumları olabilir. Ama olmasın tabii böyle şeyler, isteneyiz hiçbirimiz :)

  35. tüm özelliklerde kendimi göremediğim için mutlu umutlu kutluyum :D

  36. Modanarsist, ne güzel ne güzel şeyler duyuyorum, sevindim senin adına:P

  37. blogunu yeni kesfettim. nerelerdeymisim ben bu gune kadar bilmem. koptum okurken yazilarini. super super tebrik ederim:)

  38. Style by Buett, çok teşekkür ederim o senin süperliğin :)

  39. Hepsi doğru.

  40. Mrs. Baros, teşekkürler :)

  41. lütfen; yazım, anlatım, dil ve dilbilgisi kurallarına dikkat edilsin, kahrolası (-de) eki bi ayrı yazılıversin.

  42. yazıp da okumayan insanlrdan biri de ben olabilirdim, ama bir süredir yazı yazmaya da vakit bulamıyorum ki:D o yüzden hem yazmayan hem okumayan bir blogcuyum:D aslında o kadar da kötü değilim, yani vakit buldukça blog okurum ama sadece ilgimi çeken yazıları okurum. sırf yorum yazıp benim bloguma da girsinler diye okumam. öyle işte=P

  43. blog yazmak ama okumamak ; bana ne kadar uzak :D
    sürekli yeni bloglar okuyorum,paylaşıyorum ; kendin yazıp,kendin okuyunca bi keyfi olmuyorkii :S

  44. Bu blog yazarları eleştiriyor ama çok haklı ve doğru eleştiriyor. İçeriği falan çok hoşuma gitti :) Gıcıklık olsun efendim reklam bırakıyorum

    http://blogeditoru.blogspot.com :P

  45. Sanırım son prototipe uyuyorum :) ben de beni niye kimse okumuyor diye üzülüyordum demek bundanmış :)) o zaman ben de beklerim bido hanfendicim

  46. Adsız dedi ki...

    hiçbirini okumadım...konu ney onuda bilmioomm daa Abii Blogun harika olmuş ellerine sağlık :)

  47. kelime dogrulama kadar illet bir sey gormedim, adami hasta ediyor.


Leave a Reply