8.12.10

Açılın, ergen gidiyor................

Yazan: Simsponge | 8.12.10 | Kategori: |
Yazı: Açılın, ergen gidiyor................


Daha önce yazarlıktan ayrılanlar, bir görüşürüz yazısı yazdı mı, onu da bilmiyorum da gerçi, olayı dramatize etmeye gerek yok.

Aslında işin özü şu, hiç bir yerde ismim geçmiyor, ama ben de ****** Edebiyat'tanım. (Belki bu sizi şaşırtacak ama, ******* Edebiyat'ta olmam, kitap çıkaracağım anlamına gelmiyor) Ve bu son yazılanlar, beni içten içe rahatsız etti, bunu gittikçe alta gömülen uzun bir yorumda dile getirmektense, buraya yazmayı tercih ettim.

Neden rahatsız etti? Aslında, yazarların çoğuyla, hiçbir muhabbetim olmadı. Uncu ile sadece iki defa telefonda konuştum, *****, ******, PuCCa ve HBBA ile de sadece bir iki DM ve MSN konuşmasından ibaret.

Daha çok yüklenilen insanlar, aslında bu söylediklerimin dışında kalanlar, ********, TB gibi. Bunun da nedenini anlamıyorum aslında.

Bana göre *****'ın misyonu, sadece ünlü olmuş insanların kitabını çıkarmak kadar basit bir olay değil, olmamalı. Uncu, gerçekten çok derin bir şekilde Twitter, blog ve Facebook'larda araştırmalar yapıyor bu insanları bulmak için. Bu yüzden, kitap çıkaracak olan herkesin, ünlü, bilmemkaç bin takipçisi olmasını bekleyemeyiz. Binlerce kişi tarafından tanınması gerekmez, kitabın okunması için. Ya da kitap çıkaran kişinin yazdıklarını okumadan onu kötülemek, ya da takipçisi olmadığı için "********* yalakası" yaftası yapıştırılması bence, çok saçma.

Bu görüşlerimi de özellikle burada belirtmemin bir sebebi de, bu yazıları okuyanlar kenarda benim ismimi yazar olarak görünce, bir kuşkulanıyorlar. Diye düşünüyorum. Bu yüzden bunları burada söylemek, ve buradaki kısa süreli yazarlığıma bir son vermek istedim, çünkü gerçekten başından beri ve koşulsuz bir şekilde ***** Edebiyat'ın her kitabını takip ediyorum, edeceğim de. Kişinin Twitter'da mı, blogda mı ünlü olduğu, hangi TV programına çıktığı, hangi tarz müzik dinlediği falan da beni ilgilendirmez.

İşte böyle. Blogmania'yı uzun süredir tanıttığı eğlenceli bloglardan dolayı takip ediyor, diğer yazıların çoğunu, başlıkları ilgimi çekmediği sürece okumuyordum, açıkçası, yazar olmadan önce. Şimdi, hepinizden müsaade alarak, o günlere geri dönüyorum. Kaçınız beni tanıyor, onu da bilmiyorum da gerçi.

Esen Cullen.........



Ukturk tarafından reklam sansürü yapılmıştır :P Parasız reklam mı olurmuş!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 17 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Aha lan blogda ergenler darbe yapmış bunu da mı görecektik :)) Güle güle arkadaşım :)

  2. Burada yazılanlar burada yazar olarak gözüken herkesin görüşü olmuyor bir de okuyanların bunu bilmesi lazım, kaygını çok iyi anladım Sıpanç.

    Ama okuyanlar bilsin ki yanda blogmania'da yazar olarak gözüken herkes her konuda birbiriyle aynı fikirde değil -tek bir konu için söylemiyorum her konu için yazan kişi kendinden sorumlu yalnızca. Böyle.

  3. Evet Findu doğruyu söylüyor. Herkesin kendi görüşü herhangi bir dayatma da yok yani şöyle olacaa böyle olacak diye. Yazarların kendi görüşü yazdıkları yazılar. Blogun tüm yazarlarını bağlamıyor. Herkes de dilersen ne konuda olursa olsun yazabilir. Ben mesela AKP'ye söverken birisi meselaa hımm (bidost:P) övebilir. No problem. Ama böyle de yapmaz kimse yanlış tanımışız arkadaşı, her denilene inanmamak gerekiyormuş demek ki. Bence hak ettin sen de bazı şeyleri. Hadi bakalım, kolay gelsin :)

  4. Finduilas'a katiliyorum.. Burada herkes farkli göruslerde olabilir -ki bu o ortami zenginlestirir. Blogmania'nin yazar kadrosunu genis tutmasinin amaci da bu zaten. Her turlu göruse ve fikire sahip yazarlar edinerek degisik kitlelere hitap ediyor. Bugun damat yazar katilmazsin, yarin ben yazarim hemfikir olursun. Ya da senin de yetkin varmis madem sen de farkli bir acidan yazarsin senin gibi dusunenlere hitap etmis olursun. Bu böyle surer gider.

    Ama seni de anliyorum, tepki almaktan korkuyorsun.. Yolun acik olsun.

  5. Simsponge ~ Sipanc Tatlitug dedi ki...

    @Finduilas, Herkesin ayni goruste olmadigi konusuna katiliyorum ama, bunu yazan blogun yoneticisi oldugundan dolayi {ve altinda da yazarlarin birkacinin onaylar tarzda yorum gonderdigini gordugumden dolayi} bundan rahatsiz oldum ve yazarligimi sonlandirmak istedim, giderken de bir kac bir seyler yazdim - ki onlar bile sansurlendi ama olsun-. Amacim kimseyi karsima almak veya dusmanlik taslamak degildi, ben bu blog veya yazarlari hakkinda hala en ufak bir kotu dusunceye de sahip degilim, ama bunu yazmam gerekiyordu.

    Bir de, yukaridaki yaziya yazmam gerekirdi ama, bu yazdiklarim kesinlikle seni ve Larien'i kapsamiyordu zaten, ikinizin de dusuncelerii biliyorum cunku onceden, hatta burada yazdiginizi bile sonradan hatirladim :Pp
    neyse, iste boyle.

  6. Lan ergen! Bak sana lan dedim herkese de lan demem. Adam yerine koydum yani. Çok akıllısın değil mi sen şimdi. Blogun içine yazı yazarak ayy çok sıkıldım ben muhabbetlerden diyerek (tamam sıkılabilirsin hatta yanlış olduğunu da düşünebilirsin çok normal) ama böyle şebeklikler yapıpta ehaha lan şimdi yazı yazayım da blogda sonra da çeker giderim. Ooo oğlum çok büyük prim yapacağım. Tam ergensel bir davranış. Dur yazalım incelemek lazım seni de. Hummm! Çok ilginç bir vaka.

    Bu yazı da silmeyelim lan vazçgetim kalsın böyle ileride delil olarak öyle durur ortalarda. Böyle hatırlar insanlar seni. Zaten bloguna baktım da bir bok yok vallahi yok, gençtir ergendir dedim ama baktım sen de twitter delikanlısı olmuşsun be kuşum. Bu genç yaşta Mersin gibi yerde aman dikkat et haa, çok tehlikeli yer. Twitter'a benzemez oralar. Mersin merkez, çizer herkes. Ehaha uyumadı evet :)

    Truva atı olmayı sen seçtin bebişim. Deniz atı olmaktan iyidir ama güzel seçim yapmışsın. Hiç aklıma gelmezdi böyle bir şey yazarlar arasından demek ki böyleleri de çıkabiliyrmuş humm. Çok ilginç!

    Hem demiştim o kadar şu blogda ben bir erkek olarak yeterliyim diye o kadar kaana ama dinleyen kim! :)) Bak işte yaptı elgen vurdu voleyi. Yaşasın :))

    Bir de şimdi düşünüm yine silelim yeterli kadar HİT gelmiştir bloga. Prim yapmasın göbekli edebiyat. Zengin olduk hohoho :))

    Hem söz verdim ben yeminimi bozdurmayın fotoğraf koleksiyonumu çıkarttırmayın bana lütfen LAN!! :))

  7. Neyse canım Sıpanç sevdiğim bir kardeşimdi, üzüldüm açıkçası gitmesine hem de böyle bir yazıyla :) Küçük behlül dediğim de tepki vermemesinden anlamıştım bir şeyler olduğunu, keşke bana deseymiş düşüncelerini.

    Sonuçta altı üstü blog burada dünya, vatan veya millet kurtarmıyoruz. Herkes gibi aklımıza ne gelirse onu yazıyoruz kimi beğeniyor kimi beğenmiyor.

    Sıpanç'ı tam benim moldovalı arkadaşlarla tanıştıracaktım ama gitti. Kısmet değilmiş. Bir de arada bir benim işe yaramaz "çay içtim dilim yandı" tarzındaki tweetlerimi RT edersen çok makbule geçer hehe :) Sevgiler. Unuttum ben :) Damat'a da bakma sen, çok havalandı bu ara alırız gazını :P:p

    O sansürlediğim yerlerde kurum ismi olduğundan yaptım yoksa yazıyı ellemedim hiç bir şekilde. Reklamı sevmiyorum ne yapayım :P

  8. herkesin kendi tercihidir elbette ama "bu blogda durursam beni de böyle sanacaklar" düşüncesiyle gtmek biraz garip geldi bana. ukturk'un de dediği gibi, siyasi konularda bu blogda yazılanlarla tek bi yerde bile uyuşmuyoruz. ve dediğin gibi oluyor aynen, bana da ordan burdan garip tepkiler geliyor, ama milletin dediğine kulak asarak kendimi yönlendirmeyi büyüyünce bıraktım ben. sen de öyle yaparsın belki. selametle o halde.

  9. Blogmania karıştı:)

  10. @éLLa, Ben buraya Göbek Üstü Edebiyat ile ilgili bir şey yazsam yayınlayacaklar mıydı sanki? Benim düşüncemin o yönde olduğunu kim takacaktı o zaman? Bilemiyorum, o yüzden bunu böyle bir zamanda yazmıştım.

    @Damat Ferit, Seviyenin ne kadar düştüğünün farkında değilsin galiba, ben yukarıda hakaret içerikli tek bir laf etmememe karşın "hahahah ergen, zaten blogunda bi bok yokmuş xD" tarzındaki yorumların bunu açıkça gösteriyor..............

    @Ukturk, tekrar söylüyorum, amacım kesinlikle düşman kazanmak, birilerini karşıma almak değil. Dediğim gibi, yani sizin de dediğiniz gibi, ben de kendi düşüncelerimi söyledim, ve yazarlıktan ayrıldım. Olay bu kadar basit, büyütmeye ne gerek var anlamıyorum gerçekten.

    Bu arada, küçük behlül yazdığını da görmemiştim. Görsem tepki veririm, twitter'da bana atılan her mention'a cevap vermeye çalışıyorum.

    @Bi Dost, Ben eğer sadece D. E'ın takipçisi veya destekçisi olsam, bana da normal gelirdi fakat, o dalga geçilen, çamur atılan kişilerin arasında ben de varım (ki bununla gurur duyuyorum o ayrı) özellikle Facebook sayfasında bayağı aktifim ve, yarın bir gün benim de hakkımda kötü şeyler duymak istemedim, hepsi bu. Ayrıca, lütfen 'büyüme' mevzusunu geçelim. Insanların benimle ilgili söylediği tek şey yaşım olmaya başladı bu sıralar.
    Ayrıca, siyasi konularda ayrı düşüyorsanız, ben Ukturk ile ilk MSN konuşmamda direk olarak bana "AKP hakkında ne düşünüyorsun" diye sormuştu, görüşlerimiz uyuşuyordu, ama uymasaydı da beni yazar olarak almayacağını adım gibi biliyorum maalesef :/

    @Rahat Yazar, Karışmadı, aslında. Zaten bunları yazdığımda, hangi kişiden hangi tepkiyi alacağımı çok iyi biliyordum, dediğim gibi. Neyse, ne yapalım. Herkes olaya kendi açısından bakıyor tabii ki, haklı olarak. Ben hala, kimseye küfür etmemeyi seçiyorum, içinde bulunduğum ortamın seviyesine yakışmaz :)

  11. Adsız dedi ki...

    D.Edebiyatın facebook sayfasından gördüm geldim. Yazının yazılma amacı destek vermek için olmuş o ekibe. Orada da yayınlandığına göre birlikte düşünülmüş bir şey galiba.

    Bu durumda bu bu edebiyat topluluğu hakkında söylenen şeyler doğru demek ki. Bu yazıyı yazan kendini ergen olarak nitelendiren şahsa yalaka tabirini yapıştırmak pekte sert olmaz. İlgili grubun sayfasında yer verilmiş. Bu kadar dürüst olsalar diğer eleştiri yazılarına da yer verirlerdi pek tabi. İyi ki yayınlamışlar ben de diğer yazıları görmüş oldum. Edebiyat kelimesini kaldırın hiç yakışmıyor edebiyat size ve sizin gibilere.

  12. başından beri aman karışmayayım, aman uzak durayım diyorum ama olmuyor. ben arada kalmışların sesiyim. hem blogmaniayı ve neşeli yazılarını, hem de dizüstü edebiyatı ve yaptıklarını seviyorum. bu ikisi karşı karşıya gelmek yerine bir arada olsa çok güzel olurdu. sadece üzülüyorum. elimden başka da bir şey gelmiyor.

  13. bir de sıpanç yazıda hiç dokundurmadan, hatta kendi esprili tarzıyla gayet yalın bir şekilde derdini anlatmış. -ki en doğru olan bu, bir şeyden rahatsız olmuş, tepkisini göstermiş.- ama sonra yorumlarda olay kişisel hakarete dönüşmüş. olmamış. dizüstü edebiyattan ve yazarlarından hoşlanmayabilirsiniz, tamam. onları eleştirebilirsiniz, bu da tamam. şaka amaçlı, eğlenceli onlarla ilgili yazılar yazabilirsiniz, hatta ona da tamam. lakin olayın hakaret noktasına gelmesi tamam değil. cidden olmadı be blogmania.

  14. @Adsız, Ben bu yazıyı yazarken hiç birisine ne sordum, ne de bir şey söyledim, ki zaten Uncu bey (off nefret ediyorum böyle yazmaktan.......) dışında diğerlerine hemen ulaşmam çok da kolay bir olay değil. Ama yazıyı yazdıktan sonra bir kaç kişi bana Facebook'tan ulaştı, ki bu kişiler de D.E'tan kişiler, ve yazdığım yazının sayfada paylaşılmasının da benimle hiçbir alakası yok, kimin paylaştığını da merak ediyorum, gidip teşekkür edeceğim. Ayrıca, asılsız, yalan ve hakaret içerikli olmadığı sürece tüm yazıları paylaşıyorlar, ve bütün sayfa iyi kötü her türlü eleştiriye açık, yukarıda da belirttiğim gibi.

    @Larien Beyinütüleyen, Benim demek istediğim de bu zaten, ben gerçekten buradan nefret edip gitmek istesem küfür de ederdim, her türlü laf da sokardım, ama ben kimseyi karşıma almak istemiyorum, bu yüzden de yapılan kişisel hakaretleri görmezden geliyorum, teşekkür ederim :)

    @éLLa, Ama o zaman ben Blogmania'nın içindeki gizli düşman, yalancı, sahtekar, d.e. yalakası olacaktım iyice, şimdi bile öyle söylüyorlar kadrodan çıktığım halde. Ayrıca yazının haline bir baksana............

  15. simsponge, ukturk ile görüşleriniz uyuşmasa seni alır mıydı almaz mıydı bilmem, sanmıyorum almayacağını çünkü siyasi konularda yazan biri bile değilsin sanırım (öyle biliyorum yani, bloguna girmedim hiç). artı, bak bu yazı < http://blogeditoru.blogspot.com/2009/06/bi-dost-blog.html > ben burda yazar olmadan önce yayınlandı, görüşlerimizin uyuşmadığını o zaman da biliyomuş ukturk. sonra bu < http://blogeditoru.blogspot.com/2009/07/gece-yars-muhtras-gibi-geldim.html > ilk yazım, gene her şey ortada. bu durumda senin kuruntun olmuş bu.
    yaşla ilgili konuya gelnce de, yaşını da tam bilmiyorum ama 15-16 yaşında arkadaşlarım var ve söylediklerini ciddiye alabilen biriyim. tabi eğer söylediklerinde olgunluk varsa. senin bu yazına baştan sona hiç bişey söylemedim farkettiysen, olabilir yani, sevdğin bişeylere laf söylenmesinden hoşlanmazsın, o yerde de durmak istemesin, eywallah. ama şu kısım "Bu görüşlerimi de özellikle burada belirtmemin bir sebebi de, bu yazıları okuyanlar kenarda benim ismimi yazar olarak görünce, bir kuşkulanıyorlar. Diye düşünüyorum." çocukçaydı, bazı şeylerin henüz oturmadığını gösteriyodu bana göre ve o yüzden büyümen gerektiğini söyledim.. yani yaşın 50 olup da bunu söylesen, tepkim aynı olacaktı.

    neyse, nasıl iyi hissediyorsan öyle davranman güzel en azından.

  16. Akp ye sövdü diye birisi çıksa,d.e ye laf attı diye bir başkası,mhp yi övdü diye biri,d.e yi övdü diye birileri çıkarsa sanırım pek bir amacı kalmaz bir arada olmanın.Bence d.e ye daha sıkı tutunabilmek daha iyi sarılabilmek daha da sahiplenebilmek için bir yol seçmiş.Arkadaşlarımla ayrı düştüm d.e için diyebilir mesela.ama herşeye rağmen dışardan bakan biri olarak tarafsız bir şekilde; her ne sebeple olursa olsun,çok sert bir dil kullanmadan yazılmış bir veda konuşmasına Damat Ferit'in verdiği tepki biraz sert olmuş.Belki kişisel bir problemleri vardır,belki bunun öncesi vardır hani.Biz bilmiyoruz.Görünen kısmı ayrılmanın sebepleri gerçekçi değil ama ayrılmaya verilen bazı tepkiler de sert.

  17. Sevgili Sıpanç görüşlerim uyuşmasa almazdı demişsin. Yahu şimdi söyletme beni lütfen lütfen rica ediyorum. Sonra tehdit ediyor diyorlar. İnsanlar da konuşmasın ileri geri o zaman. Nasıl bir süreç olduğunu ben biliyorum. Daha önce hiç bir yazarımızda olmadığı gibi oldu. Neyse bitti, kitap mı çıkarıyorsunuz, ne yapıyorsanız yapın ekip olarakç Bloglara bize bırakın yeter. Hepsini de yoruma kapıyorum ne haliniz varsa görün.