1.11.10

Pucca | gölge oyununda yeni bir soluk (!)

Yazan: Damat Ferit | 1.11.10 | Kategori: , , , |
Yazı: Pucca | gölge oyununda yeni bir soluk (!)

Konnichiwa :) Taksici Cemil ve İffet'in dramından daha büyük bir dram bu. Kelimeleri bir araya getirip cümle haline getirmek çok zor gerçekten. Boğazım düğüm düğüm oluyor :/ Üzülüyor insan sonuçta :( Canım yaa kıyamam ne hallere gelmişsin... Hatta yeri gelince göz yaşı döküyor insan :((( Ama bu üzüntüm az sonra anlatacağım saçmalık tiyatrosuyla dalga geçmeyeceğim, yapılan işin ne kadar büyük bir (.......) (hayal gücünüze bıraktım) olduğunu söylememe engel değil huhehe:) Üzüldüğüm de yalandı zaten, çok eğlendim lan, son zamanlarda gördüğüm en büyük komedi bu. Master tezimi daha hızlı yazarım artık, performansım arttı. Bu sabah hocam hayırdır damat neşelisin bugün dedi, ruhuma yansımış lan. :)) Keyiflendim, neden keyiflendim, ayrıntılar için alt paragrafa geçiniz cicişler :)


Malumunuz İstanbul kitap fuarı başladı. Dün de ünlü blog yazarı Pucca'nın kitap imzalama töreni varmış. Araştırma görevlisi bir insan olduğumdan dolayı içimdeki araştırmacı ruhla bir "arama" yaptım çeşitli platformlarda neymiş ne değilmiş diye çünkü gitmedim, gidemezdim de zaten. Ama yerinde görmek isterdim bunu:P Pucca kitap imzalamış ama nasıl? Nasıl? Nasıl? Nasıl? huehhe:) Bir beyaz perdenin, paravanın artık ne derseniz onun arkasından, gölgesi gözüküyor sadece, bir de elleri gözüküyormuş (ellerinin göründüğünü bir ergen kızımızın (muhtemelen 13-14 yaşında) tweetinden anladım huehe:)) "@PuCCaa'yı gördüm (yani ellerini :) ), oradaydım bugün! Elleri çok narin ve sesi şirin mi şirin! Ah keşke Pucca'lı kalemimi hediye etseydim" :)) Elinde bir de maske var, bildiğin gölge oyunu lan, bir an hacivat ile karagöz geldi aklıma :)) Bacaklarını gördüm lan diye dolanan abazan ergenlere de rastladım, parmak ucunu mu gördünüz lan, aklına kazı o parmakları kitabı da diğer eline al, gerisi sana kalmış huehhe:))) Oyşş tıkandım :))

Bu yapılan gölge oyunu da kendisinin düşüncesi olmadığı belli. Pazarlıyorlar işte başındaki abileri kitabı. Bir gizem veriyorlar. Ama işin gizemi yok ki bebişim. Pucca'nın kim olduğunu bilmeyen mi kaldı. Fotoğrafları da ortada. Eee daha ne lan, kimi kandırıyorsunuz böyle çocuk oyunlarıyla. Evet sadece ergenler kanıyor:)) Komiklikten öteye gidemiyor malesef :)) Ama yok lan yapın böyle şeyler, keyiflenip gülüyoruz azıcık :) Hem böyle pohpohlandıkça benim gibiler daha çok gıcık oluyor bu işe, emin olun. Bir reklam objesi olarak kullanılmaktan öteye gidemez bundan sonra bana kalırsa :) Menejerlerin elinde oyuncak olan futbolcular, şarkıcılar var ya Pucca da öyle işte, oyuncak. Devri bitip insanlar sıkılınca köşeye atacakları bir oyuncak. İleride büyük bir dalga konusu olması muhtemel, bu şekilde devam ederlerse :)


Bir de "Pucca içeride" yazmışlar. Sanki şeye gidiyorsun. Ne demek lan içeride. Giriş ücreti de istiyorlar mı :)

- Abi ben Sibel'e bakmıştım.
- Ayten abla Sibel'i soruyor arkadaş.
- Sibel şu anda meşgul ayol, Fulden'i verelim ona.
- Fulden varmış kardeş.
- Ben beklerim abi, ille de Sibel, kaç km yol geldim, görmeden gitmem. (asdaesfe:D)

Gölge oyununun ustalarından Hacivat ve Karagöz'e bu konuyla ilgili görüşlerini sordum. Gölge oyununun yeni nesillere sevdiren bu komik ve eğlenceli çalışmaları için teşekkür ettiler. Ama daha çok çalışmalılar diye de eklediler.:)) Ayrıca Twitter'da olayla ilgili bana kahkahalar attıran delişmen şeyler de var bu konuyla ilgili huhe:) Bknz:

- Pucca denilen insanın, imza gününe dair bir fotoğraf gördüm. E bu gizemlilikle gitsin kurtlar vadisi'nde oynasın.o ne öyle perde arkasında...
- Pucca kendini sandığa kapasın, üstüne kilit vursun öyle dolaşsın. malum zaman kötü...
- Pucca nedir? Rica etsem biri özetleyebilir mi? İlk duyduğumda İtalyan sağ açık çağrışımı yaptı. Böyle kanattan süratle driplinge kalkan...
- Tüyap kitap fuarında imza gününe katılan PuCCa'yi merak edip paravanı yıkmak isteyen bir grup genç gözaltına alındı.

Bakalım bundan sonra neler yapacak bu adamlar bu kıza. Çok merak ediyorum :) Bir blogcu kızımızı böle dalga malzemesi yapmak istemezdim ama görünen köy de klavuz istemez. Ayrıcana çoğu kişinin sesi de olduğumu düşünüyorum huhe:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 49 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. ne cem mumcu bu tip ince hesaplar yapan bir adamdır ne de pucca "ucuz" pazarlama taktikleri için kullanılacak bir kadın... pucca, evet deşifre oldu maalesef.. bu yapılan zaten kendi isteği dışında bir şeydi. emin olun hala onun kim olduğunu deli gibi merak eden birsürü insan var.

    ayrıca fuardaki gölge oyunu bana göre çok çok şık olmuştu. puccanın elini gördüm diye sevinen ergenler de çok sevimli.

    sizin de arkadaşınız pucca, neden böyle şeyler yazdığını merak ettim açıkçası, bu yazı çok çirkin.

    ne cem mumcu ne de pucca bunu hakeden insanlar değiller. biz destek olmayacaksak kim olacak? ayrıca pucca, bbg yarışmacısı olan bir kız diil, yarın unutulup gitmek ne demektir, 30bin satan bir kitap yazmış bu kız, en azından buna saygı duyun...

    gerçekten yakıştıramadım blogmaniaya bunu.

  2. O perde saçma olmuş bence de ya,maske falan taksaydı en azından...
    Tuhaf (?)
    ...
    ..
    .

  3. Var ya o kadar komik ki bu olay. Gerçekten saçma bişey :) İnsanları aptal yerine koymak...

    Küçük Aptalın Büyük Dünyası bu olsa gerek.

    Elini görmüşte sonra onu gidince evde hayal etmiş. Ergen kız muhabbetleri gerçekten. Tabi özenen kızlarımızda ergen olunca kitaba imza attıran kişilerde onlar oluyor.

    Hiç kimse kusura bakmasın ama bu insanlarla dalga geçmektir.

    Herkes biliyor Pucca'nın kim oldugunu kaç tane resmini gördük. Yüzünü görsek ne olur ki.

    Sanki Zeki Müren kendisi...

    Pucca'da bizi görebilicek mi..?

    Belki de o Pucca değildi ;)

  4. French'e tamamen katılıyorum. O perde başta size garip gelmiş olabilir ama düşünün bi?
    Ne yapabilirdi ki görünmemek adına?
    Gölse falan da şık olmuş yani. Bilmem ki.

  5. Bence çok hoş bir organizasyon olmuş. Puccayı tanımamayı yeğlerim böylesi gizlilik daha iyi. Henüz bilmiyorum kim olduğunu ve bilmek de istemiyorum gözüme soksalarda kim olduğunu gözlerimi kaparım. O istemeden de deşifre edilmesi gerçekten de çok çirkin. Bu yazıyı da beğenmedim Mia ve French'e katılıyorum.

  6. Pucca'nın popülaritesinin büyük bir çoğunluğu gizliliğine bağlı. Birisi neden gizlendiğini bana ailevi sebeplerden dolayı, çok acıklı filan diye açıklamıştı. Bu tür oyunlara, perdelere filan gerek yok açıkçası. Kendisi de bitiyor, yüzünü gösterdiğinde (ki biz zaten çoktan gördük) popülaritesinin alacağını.

    Ayrıca yazı çirkin filan değil, hakaret filan yok çünkü. Eleştirel tarzda yazılar her zaman iyidir.

    Ntv'ye (ya da CNN Türk'e) telefonla bağlandığı zaman da eminim ergen kızlarımız "Aa, sesini duydum. duydum duydum, hemen kaydetmeliyim. Çünkü pucca" demişlerdir.

    Okuyorum ama bu gizem işini sevmiyorum.

  7. Çişi geldiğinde ne etti ben onu merak ettim asıl :P
    Gizemli yazar oyununu oynuyor hepsi bu kim olduğu değil ne yaptığı önemli diye ayrıca yazmaya gerek yok zannımca.
    Şu varki blog kitap derken gölge oyunu yakında dizi sinema uuuu böyle giderse şaşmayın.
    Hepsinden öte Torunlarına anlatacağı ilginç bir hayatı olacak @Puccaa nın gerisi boş üstünde durmayın.

  8. Perde koyması saçma olmuş..Onu bilen google amca sayesinde biliyor zaten..

  9. Kabul edelim hepimiz ergeniz.

    Çünkü onu biz yarattık.

  10. bu kıskançlıktan başka bir şey değil, blogger olup da kitabı çıkmayan herkes böyle şeyler yazacaksa tanrı puccanın yardımcısı olsun.

  11. French oje: Ben beğenmedim açıkçası onu paylaştım hakarette etmedim, herkes beğenecek diye bir sonuç çıkarılmaz sonuçta. Herkesi memnun etmekte mümkün değil. Ben beğenmedim, ucuz buldum, saçma buldum. Pucca'nın 2. hatta 3. kitabı da çıksın inşallah, ama böyle çocuk oyunlarıyla yapmasınlar lütfen. Bu ne ya :) Unutmadan biliyorsun gıcık biriyim :))

    Duyguseli, marjinal bir hava yaratmaya çalışmışlar ama malesef fail bana kalırsa :)

    8ex-en8, Zeki Müren'de bizi görebilir ama biz onu göremeyiz sanırım. Bu bir pazarlama biçimi tabiiki de, giz veriyorlar ortama. Ama bir gizi kalmadı. Hani hala gizli olsa kimse bilmese bir nebze mantıklı bir uygulama olabilirdi bence. Ama şimdi değil.

    Mia, ben bilmem onu ne yapabilir. Ama bu kötü olmuş onu söylüyorum ben :)

    Girl with: Çok kötü yazırım ben zati, teşekkürler.

    Abdulrezzak: Yazıyor o zaten osadece. Ama onu kullananlar etrafında onun üzerinden bir yerlere çıkmak isteyenler çok fazla sanki. Kıza yazık koluyor, biliyordur sanırım o da, düşünüyordur.

  12. Lee: Pucca çok eskiden beri yazıyor. İlk blog yazmaya başlayan, okumaya başlayan hemen onun adını duyuyor mesela. Eskiden beridir bu böyle. Gizemle alakası yok bence popüleritisinin. Komik yazıyor, ama biraz abartıyor sanki ama banane ben okuduğum zaman eğleniyor muyum ona bakarım :)

    Hani hep eleştiririz ya bizler pop şarkıcılarını falan böyle çok ters gelir davranışları, tarzları falan. Pucca da öyle bir hava veriyor artık ben de ne yazık ki. Bu da kendisiniden değil onu yönlendiren akıl verenlerin yanlışı!

    Tutsi: evinde yapıp gelmiş diyorlar :D

    Vişne çürüğü: Kesinlikle.

    8ex-en8: Ergenim ergensin ergenler. Hepimiz birer ergendik :))

    A.Grace: huhehe hiç güleceğim yoktu. Benim açlıktan nefesim kokmuyor ki kitap yazmak için 4 takla atayım oraya buraya saldırayım. Kim olduğumu bilmeden konuşmakta güzel bir kafa örneği. Gülüyoruz :)) Herkesin senin gibi basit sandın heralde bebişim :)

  13. French ojeye, Mia'ya, Kırmızı balonlu kıza ve A.Grace'e tamamen katılıyorum. Çok çirkin bu kıza yapılanlar... Ya -sebebi ne olursa olsun- kız görünsün, fotoğrafları çekilsin,gazete-internette dolaşsın falan istemiyor, zorla mı? Kitap çıkmadan önce sadece blog yazarken de saklıyordu kendini, pazarlamayla falan ne alakası var ki bunun? Koskoca adamlar oturup böyle bir tezgah mı düzenleyecekler?
    Zaten beğenseniz de beğenmeseniz de, insanlar kıçını da yırtsa, kıskançlıktan da ölse; French ojenin de dediği gibi kız 30bin satan kitap yazmış. Yüzünü gösterse de satacaktı, göstermese de... Rahat bırakın artık şu kızı bi yaa, sıktı bu uğraşmalar.
    Ayrıca gayet de güzel olmuş gölge oyunu.

  14. PuCCa'nın hayatı film gibi:) Gizemli kalması güzel ama bilen biliyor fotoğrafları da yayınlandı her yerde. İmza günü olduğunu duyduğumda zaten böyle paravan ya da kabin tarzı bir yerden imza dağıtacağını tahmin etmiştim. İyi ama jeton gişesi gibi yapmamışlar böyle gölge olayı şık olmuş bence:)

  15. Bugün Puccanın imza günüyle alakalı bir sürü twit dolaştıda durdu twitterda bu yazıda onların göstergesi olmuş. Ama bu olay gittikçe çirkin bir hal almaya başladı, bir çok blogger bu olayı kedi ciğer meselesine dönüştürdü ve bu yüzden habire Pucca ya saldırıyorlar. Bu gidişat bana hiç iyi gelmiyor açıkçası, diğer kitabı çıkacak bloggerlar adına şimdiden korkmaya başladım.
    Puccanın resimlerinin ortaya çıkmış olması, onun kendini deşifre etmesini gerektirmez bence ve bugün Puccanın bir twitinde kendini göstermemesinin sebeplerinden biride kitapta anlattığı insanların deşifre olmaması hayatlarının etkilenmemesiydi.
    Bence bu noktada Puccanın gizemi biraz anlaşılmalı.

  16. Sana insanların puccayla ilgili diyalogları komik gelmiş olabilir ama bunu bütün bir projenin üstüne atıp ''dalga malzemesi efenim kullanıyorlar'' falan demek kötü olmuş. Sonuçta PuCCa binlerce kişinin takip ettiği biri, doğal olarak merak da ediliyor ve böyle bir etkinlikte bulunması hiç de enteresan gelmedi bana. Ama senin Hacivat-Karagöz benzetmenin enteresan geldiğini söylemeden edemem.

  17. bunun gıcıklıkla alakası yok. sevdiğin bir insanı desteklemek için yaptığı şey çok kötü bişeyse eğer yorumsuz kalırsın. iyiyse desteklersin. senin blogunda ilk yazının ilk yorumunu pucca'nın yapması gibi mesela... bu ne şık bi destekti değil mi?
    sen bugün kitap yazacak olsan ben derim ki damo iyidir ya candır ben ne zamandır okurum. ne yapsan derim. çünkü bir arkadaşlığımız var...
    ben sizden de bunu beklerdim.
    cem mumcu kesinlikle birini kullanmaya ihtiyacı olan bir adam değil.
    pucca da kendini kullandıracak kadar salak değil, bunu sen de ben de iyi biliyoruz.
    ayrıca puccanın yan profili o kadar güzel ki gölge oyununa çok yakışmış:)

    mia, gwrb sizi öpüyorum.

    grace de haklı... artık herkesin blog yazmaya başlama noktasını hatırlaması lazım ayrıca.

  18. Damat Ferit'in yazısı ve altta bulunan yorumlar için genel bir yorumda bulunacağım ben de.

    Pucca Türk blog aleminin en takip edilen ve en merak edilen yazarlarındandır, bunu herkes kabul etti zaten.
    Benim beklediğim şey Pucca'ya destek verilmesi.
    Kız kitap yazdı ve şu yıllardaki kitap satışlarına göre de iyi bir rakamı var.

    Benim canımı sıkan en büyük nokta; onu ergenler takip eder, ergenler merak ediyor hala saf gibi lafların söylenilmesi.
    Biz burada ister olumlu ister olumsuz yorumlarda bulunalım, kız iş yapıyor arkadaş! Çok da güzel yapıyor, umarım daha da iyi yerlere gelir de boş işlerle uğraşan insanlar anca oturduğu yerden hebele hübele demeye devam eder.
    Ayrıca buradan doğruluk payı olmayan, lafta kalan suçlamalar da çok çirkin.

    He ayrıca belirteyim, bana da hitap etmiyor Pucca'nın yazdıkları. Ama o bizden biri, o bir blogger. Kimimizin bloga ilk adımı atmasında öncü olmuş bir isim ve bu asla küçümsenemez.

    Yok internette fotoğrafı varmış, ismi varmış osu şusu varmış. Geçin bunları bence. Bu kız blog dünyasında isimsiz ve fotoğrafsız girdi. Kendi aıdnı ve soyadını verdi mi?
    Hayır vermedi.
    Apaçık fotoğrafını yayınladı mı?
    Hayır yayınlamadı.
    Dolayısıyla böyle bir imza günü çok şükela olmuş, tam onluk olmuş.

    Bu kadar (:

  19. Yahu arkadaşlar ben de onu diyorum ikinci üçüncü kitabını da çıkarsın bloglarnda çıkan biri sonuçta. Kim ne diyebilir. Biraz iyi okursanız yazıyı ben Pucca'yı değil yapılan olayı eleştiriyorum. Daha önceki yorumda da bahsettim herkes beğenmek zorunda değil, ben beğenmedim bunu da kendi dilimle ifade ettim, sizlerden de bazıları beğenmiş ifade ettiniz, yoksa alıp veremediğimi ne olabilir.

    Mrs. Baros'unda da dediği gibi o blogların içinden biri, ama böyle gölge oyunu hoşuma gitmedi, yakıştırmadım ben, çocukça geldi. Bir de blog yazma olayını hobi eğlence olarak yapıyorum ben, isteyen de istediği gibi yapar ayrıca. Ama başlangıç noktası falan yok yani bunun. Hoşuna gitmeyen, kötü bulduğun bir şeyi eleştirmeyen insan kişiliksiz insandır. O kızda etrafına yi baksın haha hihi diye gülenler çok şimdi, eleştiren az bu şekilde düzgünce hakaretsiz! :)

  20. french oje'ye, mia'ya, kırmızı balonlu kıza, a.grace'e, melly'e, cips yiyemeyen kıza ve finduilas'a katılıyorum.
    ısrarla kendini gizlemek istiyosa, rahat bırakın, gizlesin.
    işi gücü olmayan bikaç insan onu deşifre etti diye kendini ortaya atacak değil. bu onun tercihi, bize de saygı duymaktan başka bişey düşmez.
    ortada iyi yazan ve artık bundan para kazanan bi yazar ve binlerce seveni/takipçisi var.
    önce bunu kabullenmek gerek bence.

  21. Şimdi şöyle bir şey var, hadi kıza gerçekten kötü bir şey yapılmış olsa tamam derim, ama ortada kötü bir şey de yok, kullanılan yok, kendini kullandıran yok, gayet sevimli masum bir şey olmuş, puCCa halinden gayet de memnundur. Ama bizim aramızdan çıkıp bu derecede başarılı olan biri için -ortada hiçbir şey yokken - gereksiz şekilde ''devri bitip insanlar sıkılınca köşeye atacaklar'' demek çok acımasız ve kötü olmuş be damat.

  22. French oje'ye, Mia'ya, Kırmızı Balonlu Kız'a, A. Grace'e, Melly'e, Cips Yiyemeyen Kız'a ve Finduilas'a ve Paper Doll'a ve Mrs. Baros'a katılıyorum. Katılmak çok güzel. Hepimiz çok güzeliz. Pucca da çok güzel. Evet, aynen bu şekilde.

  23. Yahu inanları anlamıyorum biri pucca ile ilgili ufak bir eleştiri yapsa hemen yok çekemiyorsun yok kıskanıyorsun.Bırakın pucca gibi bloggerler kitap çıkarsın başka bloggerlerde onların beğenmedikleri yönlerini hatalarını hatta düştükleri komik durumları ELEŞTİREBİLSİNLER.

    Bende Ferit'e katılıyorum bu perde arkasından imza atraksiyonu komik olmuş.Daha yaratıcı bişeyler yapılabilirdi.

  24. ehehehheueuee:)

  25. Nedir bu ya amma abarttiniz $u Pucca'yi. Alt tarafi bi kitap yazdi, dunyayi kurtarmis muamelesi yapmayin. Tebrik ediyorum ben de onu ama o da digerleri gibi siradan bir yazar.. Ayrica ben burda hakaret falan göremedim, bosuna yukleniyorsunuz Damat'a. Her zaman yaptigi gibi bu konuya da mizahi acidan deginmis, cokta eglenceli olmus.Ayrica herkes ayni göruste olacak diye bi sey yok, bazen elestirel olmak ve farkli göruste olmakta o ortami zenginlestirir diye dusunuyorum ben.. Damat aciksözlu bir cocuk kimseden cekinmemis tebrik ediyorum..

    Ayrica bu kadar gizem bana da sacma geldi, ne o öyle charli'nin meleklerindeki charli gibi gölgesini göstermis :) özel tim olsa anca bu kadar olur :D
    bu sadece reklam amacli bir organizasyon olmus, gizlenmek istiyorsa pekala hic gelmeyebilirdi de oraya.. Amac sansasyonel olmakti bunu da basarmislar. Halbuki Pucca'nin reklama ihtiyaci yoktu zaten seviliyordu, bu onun fikri degildi bence. o sadece denilen yapmis gibi geliyor bana.. Yolu acik olsun ne diyelim.

  26. French oje, girl with the red balloon, a.grace, cips yiyemeyen kız, paper doll ve leah siz katılımcı time tüm yarışcmacı arkadaşlar olarak katılıyoruz biz de. Ama gülmekten. Damatın yazısını okudum belirttiğiniz gibi bir hakaret, küfür, aşağılama, puccaa bok yaa veya pucca da kimmiş tarzında bir şey yok. Sadece yapılan olay eleştirilmiş. Nedir bu kadar sizi gaza getiren acaba. Saırsam french ojenin gazlamasına denk gelmişsiniz. Bu şekilde çok komik olmuşsunuz. Başkası olma kendin ol diye bir sözümüz var lütfen. Hem yalakaları kimse sevmez, ben de sevmem. Siz de beni sevmeyin.!

    Kendini saklamak zorunda sanırım Pucca biraz. Babası falan bilmiyor sanırım olaylarını ondan gizli yazıyor falan. Yoksa kim istemez ismi ile cismi ile kitabının çıkmasını. Hak veriyorum bu duruma, senelerdir böyle zaten. Ama yazıda eleştirilen fuarda yapılan perdeli uygulama. Çok komik çünkü, bunu dile getirmek eleştirmek çok normal. Bunu bile bile ayyy çok tatlı demek ise ne kadar şeffaf ne kadar doğru bilemiyorum. Pucca'ya kezban diyenler var ama değil. Ama burada yorum yazan bazı arkadaşlarımız kezbanlığın kitabını yazmış durumda malesef. Kezban geldiler kezban gidecekler. Kedi ciğer meselesi diyenlere ise, yazıyı yazan adam maddi-manevi olarak her türlü 10'a katlar yayınevini de kitabını da... Dikkat edin kediye ciğer olmayın sonra!

  27. O kadar uzun uzadıya yorum yazmıştım lakin internet bağlantısının azizliğine uğradım.!

    Kısa özet geçmek istiyorum. french oje'ye, mia'ya, kırmızı balonlu kıza, a.grace'e, melly'e, cips yiyemeyen kıza,paper doll'a, mrs baros'a ve finduilas'a katılıyorum bende.

    meyve veren ağaç olayına döndü bu iş.
    bir şeyleri madem daha iyisini siz biliyorsunuz insanlarla iletişime geçin önerilerinizi sunun. orada burada ego tatmini yazılar yazmak ne kadar hoş ?
    velhasıl herkes herşeyi beğenmek zorunda olmadığı gibi bu kadar da kötülememeli bence.

    yazıyı beğenmediğimi ve blogmania'ya yakıştırmadığımı belirtir iyi geceler dilerim efenim.

  28. siktirin gidin valla ! :D Başka işiniz mi yok.. Hepiniz aynı bokun çingene pembesisiniz :D Gören de dotoyevskinin raskolnikovunu çözümlüyor sanacak... Hatun yazmış işte ve tuttu da bunu da kabullenin. Ergen ya da büyük sonuçta iyi bir takip kitlesi var mı var... Daha iyi pazarlama yöntemi biliyorsanız tavsiye verin o zaman. Daha iyisi çıkana kadar en iyisi bu :D

    :D Neyse gece gece kafamı attırdınız küfür de ettim bi sürüü.. HEpsi senin suçun damat :D

    öptüm pıtırcıklarım severim de küfrederim de sevdiğimden hepsi :D

  29. o kadar çirkin mi bu pucca?

  30. @MR.Hayd ben de başta PuCCa çok çirkin herhalde diye saklanıyor sanmıştım ama hiç de öyle değil. Yaşadıkları neredeyse herkes tarafından bilinen biri kendini göstermek zorunda değil. Onun gizemli olması iyi aslında. Ben onu Marilyn Monroe olarak kafamda canlandırmıştım öyle de devam ediyor. Kimsenin PuCCa'nın avukatlığını yapmasına gerek yok. Blogmania'da her türlü ilginçlik eleştiriliyor. PuCCa'nın popülerliği ve başarısını tartışan yok. O kitap okuma alışkanlığı pek de yüksek olmayan ülkede dikkat çekici şeyler yazmayı başarabilen biri. İlk okuduğum bloggerlardan ve ona attığım yorumlar sayesinde benim de takipçilerim artmıştı açıkçası:) Onun da işi zor. Blog camiası çok üstüne gidiyor. Diğer kitabı çıkacak olanlara da şimdiden bol şans!

  31. Seyru dedi ki...

    Pucca pucca diye ölen biten siz değil miydiniz? İlk röportajı onunla yaptık diye gurur duyan da sizdiniz. Kitabı tuttu diye sanırım şimdi nefretinizi kazandı zavallı kız (?). Kitabı en çok satanlara girmişken, gazetede dergilerde bile köşesi olmuşken sürekli olarak unutulacak demeniz de fesatlığınızı gösteriyor. Şansı yaver gitti ve tuttu kitabı, aynı blogu gibi. Bunda şaşırılacak bir şey yok. Şaşırılacak şey ona destek vermesi gereken kişilerin eleştiri adı altında onu ezmeye çalışması. Kendini göstermek hiç istemedi, blogu varken de şimdi de ona saygı duyulmalı, ailesine ve yaşantısına da.

    Ayrıca da gayet şık olmuştu, fuarın en dikkat çeken yeri oldu. Öyle ki biz oradayken ntv sadece oraya onunla röportaj yapmaya gelmişti. Diğer televizyonlar da sırada bekledi. Ergen diyerek ezmeye çalıştığınız okuyuculara gelirsek blogunuzu okuduğumuzda başlarda olan PuCCa hayranlığınızı gözden geçirin derim. "Çıkar için yaptık onu" derseniz bir şey diyemem ama.

  32. Esra dedi ki...

    Nedir bu pucca sevgisi çokta matah bir yazar değil ama kendini sevdirmiş. Üşünmedim tüm yorumları da okudum. Ne kadar ciddiye almışsınız bu kadar yorum yazmışsınız gülmemek elde değil. Altı üstü bir yazı, çokta bir şey anlatmayan, basit, yapılan gölgeli imza olayıyla dalga geçilmiş sadece. Ben güldüm açıkçası o diyalog bölümüne. Yazı yazan adama karşı bir hırs var galiba. Pucca denilen yazar ile bir dalga da yok, hakarette. Pucca kardeşiniz veya halanızın kızı mı bilemem ama gereksiz tepkiler gördüm. İşiniz gücünüz yokmu sizin diyeceğim ben de yorum yapmış bulundum :)

  33. demirden korkan trene binmez derler!

    bir süre sonra kabak tadı verir esrarengizlik.

    şahsen ben gitseydim imza gününe ve öyle paravan arkasında oldugunu görseydim çok sinirlenirdim.
    dediğim gibi demirden korkan trene binmesin..

  34. mesele pucca'yı sevmek ya da sevmemek değil. ben de kendisini blogger'dan ya da twitter'dan takip etmiyorum şu an. kitabını da alıp okumadım.
    ama öyle veya böyle hepimiz en azından bi süre okuduk, çoğumuz blog yazmaya onun yazılarından heveslenip başladık. hal böyleyken bazı şeyleri kabullenip, ona göre davranmak gerek.
    "puccayı sevenler yalaka, bok atanlar kıskanç" diye çok net bi ayrım yapılıyo şu an. ona sinirleniyorum asıl. sadece saygı duyup, ikisine de eş mesafede duramaz mıyız? hatun yazıyo, para kazanıyo bu işten. son kitabı da bu olmayacak muhtemelen. aldı yürüdü yani. bize de allah yolunu açık etsin demek düşer.

  35. @rahat yazar, ben pucca'nın başarısı hakkında birşey demedim. sadece paravan arkasına saklanan birinin gizleyecek nesi var merak ettim.

  36. Okurken çok eğlendim...Her sevdiğimiz ve tanıdığımız "iyi" onunla ilgili her yazan da "kötü" değil. Evet yazının yazarının bir tespiti çok doğru. "pucca içerde" yazarsan genelevi çağrıştırır çünkü onlarında "havalı deniz yukarıda" yazıları komiktir ve fazlasıyla karikatürize edilmiştir.

    Gizlilik hakkına saygı duyulmalı diye her yönden yükselen tepkiler var ama Türkiye bir magazin ülkesi,tv'lerde akşama kadar onun bunun seksi,don rengi tartışılırken bu kızımızın neden ayrılması gerektiğini anlamadım.Şov büzinıs olayı.Bu işi yapıyorsan insanların senin hakkında yazmasını,konuşmasını da kabulleneceksin. Her yerde ellibin tane resmin varken ve bu işten para kazanırken "ühühühü deşifre oldum" denmesini samimiyetsiz buluyorum. Anlamsız bulduğum başka bir konu ise bu kadının net aleminde bir tabu olması. Shyamalan'ın "köy" filmi gibi.Görme,konuşma, bahsetme.Bunları yaparsan birileri çıkar ağzına sıçar.Yazı komik,yapılan işte komik. Gizli bir karaktersen gizli kalırsın. Değilsen imza günü düzenlersin. Yok hem saklanayım hem de imza günü yapayım üj bej de oradan sakal gelsin diye düşünüyorsan ortaya bu komik kareler çıkar.Olmuyo işte hem emeyim hem gömeyim. Sonuç olarak ben okurken yazıda her hangi bir hakaret, aşağılama görmedim..tepki verenlerin de bir şekilde hanımefendinin arkadaşı olarak duygusal tepkiler verdiğini düşünüyorum falan filan işte.

  37. Daha kendiniz bir tane bile içinde hakaret, küfür olmayan bir yorum/eleştiri kabul etmezken bence de Pucca'yı eleştirmeyin. Pucca ne yaparsa yapsın, isterse amuda kalksın kabinin içinde, eleştirmeyin. Kimsenin yorum özgürlüğünü engellemeye hakkınız yok. Hem yaptığım yorumu yanlış anlayın, sonra lafınızı söyleyin, bana söz hakkı doğsun, sonra onu elimden alın. Yok ya! Pucca'yı zerre tanımam, arada okurum, yukarıdaki katılmacayla dalga geçmişken, bir de üstüne yalaka damgası yedim. Pucca eleştiriliyorsa eğer kalksın kendi cevaplasın eleştiriyi banane, umrum değil, kızın ağzı yok mu yazsın anasını satayım. Kimse yapmadığım bir şey için yalaka damgası vuramaz bana. Olayı belli ki fazlaca kişiselleştirenler var. İsminiz sözde Blog editörü, sadece lafta. Bunu en deneyimsiz bloggerlar bile yapmaz. Ne olursa olsun yorumumu yayınlamalıydınız.(Gelmemiş yea bıdı bıdısını da yemem, yorumumun gittiğini gördüm.) Bir de kalkmış kendinizi övüyorsunuz, bu saatten sonra kimse yemez bunu bilesiniz.

  38. Aman Korhan eniste dikkat! Hanimefendinin arkadasi olarak duygusal tepki verenler var evet. Hatta yaptigim yorumdan sonra beni blogta ve tivitte izlemeden cikaranlar var. (örnek : french oje) Kendisiyle kisisel hic bir problemim olmadigi halde böyle davranmasi cok cocukca bence. Ver oyuncagimi geri, kustum der gibi. Burda yorum yapanlara kesinlikle sözum yok, saygi duyuyorum. herkes ayni göruste olacak diye bir sey yok. ayni görusteyken ooo bebegim supersin diyip, farkli göruste olunca tuuuuu kaka kiz diyip itin .ötune sokmak cok abes geliyor bana. Kusursuz dost arayan dostsuz kalir demisler önce bunu bir kavrayip elestirilere acik olmak gerek..
    Bu olayin bu kadar abartilmasi ve bu raddeye getirilmesi uzucu cidden. Pucca elestirilere acikken ve iplemezken milletin bu kadar cirpinmasi insani dusundurmuyor degil.

  39. Adsız dedi ki...

    http://i1011.hizliresim.com/2010/11/9/2607.jpg

    bu kızın yarı atmasyon-yarı gerçek kalanı hayal gücüne kalan blogu sırf bizim sevgili "aç" gençlerimizin-orta yaşlılarımızın:p herneyse.. körüklemesi ve de keklenmesiyle ilgi gördü ne yazık..yorumları okuyunca izleyici profili ortaya çıkıyr zaten.nete tıkladığınız an adı ve resimleri çıkan birinin,kızkardeşi poz poz resim verip kapıda beklerken hala gizem ayağına takılması da ayrı bir absürb olay.yazına ve samimiyetine hayran kaldım.cesaret ister bnu yazmak.tebrikler.

    Ipek.

  40. Aranızda yeni olmama rağmen bende bir kaç birşey sölemek isterim. Benim yazdıklarım bence daha tarafsız olucaktır. PuCCa'yı biliyorum, kitabını okumadım ama blog'unda bir kaç yazısını okumuştum. Damat'ın da bir kaç yazısını okudum. Twitterdan PuCCa'yı da takip ediyorum.

    PuCCa'ya gizlenme konusunda sonuna kadar haklı buluyorum. Bu yazıları bu kadar rahat yazmasının nedeni tabiki onun gizliliği. Düşünsenize onun kimliğinin deşifre olduğunu ya yazdıkları doğruysa, PuCCa açısından felaket olur. Blogunda yazdığı kişiler ortaya çıkmaz mı? Ki bizde bu durumlarda hep birileri çıkar? Bence PuCCa'nın gizemi bir pazarlama stratejisinden öte PuCCa'nın varlığını sürdürme nedenidir. Kabin olayı da gerçekten Damat'ın dediği gibi gülünmüycek bir olay değil. Bende çok güldüm, bunun üstüne yapılan geyiklerde süper. PuCCa'ya hakaret edenlerde olsa bu durumdan dolayı, twitterda ve bloglardaki hakaretten çok durum hakkında geyikler vardı. Burda Damat'ın olaya yaklaşımı bence mükemmel, yazıyı okuduğum zaman çok güldüm. Benzetmeler süper. Yazı için tebrik ediyorum.

    Bu yaznının PuCCa hakkında hakaret veya başka bir amaçla yazıldığını sanan kişiler birde PuCCa değilde başka bir kişiymiş gibi yazıyı okumalarını istiyorum.

  41. dur ben de yorum yazayım, eksik kalmak olmaz.

    yorum yazmanın farz-ı ayn'ı sayılan bilgileri vereyim önce: puccayı severim. blogunu okurum. damatı da severim. bazen gıcık olurum.

    yoruma da gelince, yani ben heralde okurken gözümden kaçırdım feritin "pucca gizlenmesin, kimliğini açıklasın, kitap da çıkarmasın" falan yazdığı yerleri. yorumlar bu cümlelere gelmiş genellikle ama ben göremedim. her neyse.

    birincisi, puccanın kitap çıkardıktan sonra karşılaşığı kıskançlıktan doğan aptal saldırılar bir yana, kimse "hepimiz blog aleminin gülleriyiz" diyip puccaya ya da diğer kitap çıkaran arkadaşlara illa da destek olmak zorunda değil gibi geliyo bana. "ya destek ol ya sus" şeklinde abartanlar bile varmış ama dediğim gibi böyle bi zorunluluk sözkonusu olmamalı. pucca kitap yazmış iyi de etmiş ama x kişisi kitap yazsa ben ona destek de olmam, susmam da "yazdıkları bokum gibiydi bi de kitap mı çıkarmış bu mal" der gülerim. blog alemindeniz diye ne alaka yani. neyse bu 1'di.

    ikincisi, feritin de 100 defa söylediği gibi, puccadan ziyade gölge kabini fikriyle dalga geçmiş. geçemez mi? geçer bence, kendi fikrimi söylemiyorum ama bunu duyunca komik bulan çok kişi gördüm. dolayısıyla son cümlesi de doğru, çoğu kişinin sesi olmuş oldu bu konuda. ha ben pucca olsam bu yazıyı okuyunca üzülürdüm belki biraz. puccayı da cidden severim söylediğim gibi, üzüleceği bi yazının yazılmış olmasını istemezdim ama bi çok insanın düşündüğü bişeyi gelip yazdı diye de bu kadar topa tutmak falan garip geldi bana.

    laf uzayınca neler yazacağımı da unuttum. kısaca kendi görüşümü söyliyim yazı hakkında o zaman; gıcık oldum sana ferit:)

  42. Ne yazdığımı anlayan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum :) Demek ki göz ile okursak anlaşılabiliyor. Ama yalakalık bünyesine artık buramm buram işlemiş kardeşilerimiz anlamamakta ısrar ediyor. Onlara da fırsat doğdu. Daha önce de gıcık olduğum blogcu olmuştu benim sonra blogu bıraktı kız yazmayı falan huhe:) Kitabını bekliyoruz bebişim, Uğur Dündar ile beraber yayın yapıp gerçekleri açığa çıkaracağız. İnşallah nickli falan çıkmaz!! Bu kadar zaman ayırdığım için bile şanslısın aslında. Sevdiklerime zaman ayırıyorum, hepsi sevdiğimden olacak yani :))

    BiDost huhe:) Ben de sana gıcık oluyorum vallahi, ne gıcık bir şeysin sen öyle yaa off ama yaa :)) Abine söyleyelim biraz ders versin sana huhe:)) Ya da üniversiteye gel ben sana veririm ama İşletme dersi hehe :)

  43. Kişi gizlenmek isterse bir çoook şekilde gizleyebilir, bu şekilde bir organizasyonda, kimliğini gizlemek isteyen biri sağlam bir makyoz ayarlayıp, olmadığı biri gibi görünebilirdi değil mi? Bunu da sempatikleştirebilirdi. Acaba şimdi nasıl çıkacak karşımıza gibi.

    Yazıyı güzel buldum ve bence oldukça sevimli. Eleştirel bir format, ama hakaret yok bence..

    Herkes her bireyin yaptığı herşeyi onaylayıp beğenmek zorunda değil. Aynı kişimiyizde sallabaş misali, herşey güllük gülüstanlık gibi davranalım :)

    Pucca iyi bir kaleme sahip, tarzı biraz farklı ama bu çerçevede bir kitleye ulaşmış ve beğeniliyor. Takdir ediyorum. LAkin organizasyon detaylarını yetersiz buldum ve eleştiriye açık.

    Bunu da çok uzatmak yersiz bence:)

  44. sanırım birileri gerçekleri söyleyince insanların zoruna gidiyor.kötü bir organizasyon olmuş bencede!
    eğer yabancı bir ulkede yasamıs olsa hicbir sekilde bu sıkıntıları yasamamıs olurdu.ama o da biliyor ki er ya da gec puccanın yüzü ifşa edilecek ve cok zor durumda kalacak.çünkü yaşadığı sehir Türkiye!ben sanırım böyle bir riskin altına giremezdim.

  45. Pucca her türlü ifşa oldu ki, daha ne gizeminden bahsediyorsunuz?
    Burası Türkiye.
    Nice yazarlarımız, edebiyatçılarımız varken, tutup da en sevdiği-hayatına yakıştırdığı kitap puccanın kitabı olan insanlar var.
    Yazık.

  46. Adsız dedi ki...

    puccaada kimmis lan hahahah kicimin kenari (: yazilarini okudum merakdan bok gibi (:

  47. Adsız dedi ki...

    Menejerlerin elinde oyuncak olan futbolcular, şarkıcılar var ya Pucca da öyle işte, oyuncak. Devri bitip insanlar sıkılınca köşeye atacakları bir oyuncak. İleride büyük bir dalga konusu olması muhtemel, bu şekilde devam ederlerse :) olmuş mu sence dalga ?

  48. Ohaaaaa! Nasıl bir nostalji lan bu? Yorumu 2010' da yazmışım geçmiş kocaman 5 sene?

    5 sene (yazıyla beş) de ne değişmiş? Ben o zaman "ergen edebiyatı" demişim, bana "hühühüh sensin ergen" diyenlerin kitabı çıkmış,

    Arada "gezi" falan geçirmişiz, memlekette güzel işler olmuş ama nasıl ki "Yaşar Kemal, Barış Manço, Kemal Sunal" falan çıkartamamışken, bu konuda da sınıfta kalmışız.

    Affedin haddime değil eleştirmek ama beş sene önce Pucca'nın kitabının saçmalığını konuşurken, beş sene sonra yeni Pucca'lar yaratmışız.

    Hatta bu gönderinin altına yazanlar da olmuş, en zekice savunmaları "ben yazar değilim ki yeaaa" olan.

    Evet yazar değilsin; Charles Dickens okuyan adamım lan ben;senin "Mert Su bana göz kırptı, Berke Can pipisini oynattı, hadi toplanın kızlaaar, yeni nesil Türk kızıyız Sex And The City tadındayız ama kına gecesi hayal ediyoruz" olayına para vermiyorum.

    Hatta sana göre seni kıskanıyorum, çünkü senin başarı kriterin bu. Hatta sen beni linç etmelisin bunu yazabildiğim için ama beşş koca sene geçti ve sen evlenecek adam arıyorsun, senin bırak kitabını, filmin bile oldu ve filminin facebook sayfasının altında "ChEkEmEyen AntHen ThSksın" türü yorumlar dolu.

    Sen ve beşş sene önce bu başlığa yazıp kitabı çıkanlar "Türk İşi" kadın erkek ilişkileri yazıyorsa, hala Mert Can, Sude Su ya kaymadıysa, hala Cem Mumcu bu ülkenin en ciddi edebiyat katiliyse, biz çok haklıymışız be gülüm.

    Pardon biz sizleri delice kıskanıyoruz o yüzden bütün bu eleştiriler :((

    (kıskanıyosunuz tımaaaaam mıaaa yorumlarının alayına evet kıskanıyorum diyorum)


Leave a Reply