3.10.10

Yeni nesil Türban | Tesettürlü çıplaklar

Yazan: Ukturk | 3.10.10 | Kategori: , , , |
Yazı: Yeni nesil Türban | Tesettürlü çıplaklar

Merhaba. Epey zamandır aklımdaydı şöyle geniş bir zaman bulsam da yazsam başörtüsü veya başka bir deyişiyle türban hakkında bir yazı diye. Buldum o zamanı bugün evde dinlenirken. Öncelikle belirteyim kimsenin nasıl giyineceğine kimse karışamaz. İsteyen başını örter, isteyen minisini giyer. Keyif onun. Benim için hiç bir mahsuru yok. Özgürlük, demokrasi işte sana. Benim özgürlük alanıma müdahale etmediği sürece kimse, herkes istediğini giyer, istediğini yaşayabilir. Ayrıca belirteyim bu konunun uzmanı falan da değilim. Din diyanet konusunda ahkam kesecek bir yaşantım da yok zaten :) Ama merak ettim araştırdım her akıllı insan gibi bu türban olayını ne ne değildir diye. Bulduklarımı paylaşacağım. Herkes okusun kararını kendi versin. Araştırmayı da onlarca islami forumlardan ve kitaplardan yaptım. Yönlendirilmeyeyim diye.

Ben milliyetçi muhafazakar görüşe sahip bir insanım. Bu konularda çok hassasım. Çünkü sömürülmeye açık kavramlar bunlar. Bildiğim doğruları da her fırsatta anlatmaktan zevk duyuyorum aslında. Şimdi sokaklarda son zamanlarda ben çok fazla bir şekilde özellikle genç kızlarımızı başında türban altında daracık bir kot ve yüzler makyajlı bir şekilde görüyorum. Gayet alımlı kızlar tüm hatlar ön planda balında da rengarenk bir örtü var! (Böyle giyinmesinde bir sorun yok giyinebilir herkes tüm kız arkadaşlarım böyle giyiniyordu dar kot, makyaj vb., sorun başındaki örtüye rağmen böyle giyinmeyi tercih etmesi. Örtünün amacı?) Böyle bakıyorsun sonra bir daha bakıyorsun. Sen o örtüyü inancın doğrultusunda takıyorsan o giyim ne ayak oluyor acaba? Türbanlı olması daha da dikkat çekiyor böyle giyinince de. Ben mesela şaşkınlığımı gizleyemiyorum yanımda biri varsa ona da gösteriyorum. Ayıplıyoruz hep beraber. Sonra biri çıkıp diyor "abi bunların hepsi böyle üstü mekke altı paris Allah belalarını versin". Bu sayede düzgün bir biçimde sadece inancına göre örtünen kızlarımızın da günahını alıyorlar. Ohyes! Neden mi? Nedenini araştırdım düşündüğüm gibi mi diye. Bakınız ne diyor bir hadis bu olay hakkında;


"Resûlullah (sav) hafif bir elbise giyip tamamen vücut hatlarını örtmeyen elbiseler giyen kadınlara "Onlar adı örtülü ama gerçekten çıplaktırlar" buyurmuştur." (Süyûtî Tenvîru'l-Havâlif c. 3 s.103)

Hadis yukarda, peki bu arkadaşlarımız neden örtüyor başını, bilmediğinden mi acaba? Hiç mi uyaran yok. Ya da işlerine mi gelmiyor? Yoksa moda diye mi takıyor veya dikkat çekmek için mi? Ya da cemaat gelini mi olmak istiyor. Ben burdayım ben burdayım çok alımlıyım ama başım örtülü. Amaç? Tamamen zıt bir uygulama görüldüğü gibi. Böylelerini alıp alıp duvarlara vurasım geliyor. Şiddet eğilimi beliriyor bende. Başörtüsü süs aleti olarak kullanmak böyle oluyor sanırım. Dini bütün koca bulma aracı!! O da neyse artık! Devam edelim,

Bir de çok tartışılan bir şey daha var başörtüsü konusunda. Türban diyorlar bu takış stiline. Herkes biliyor. Bazısı diyor siyasi simge böyle takarsan, alttan teyzelerimiz nasıl takıyorsa öyle takacasın, bazısı da herkes istediği gibi takar kimse sorgulayamaz diyor. Evet kimse sorgulayamaz. Sonuçta dini görüşüne uygun olarak örtünüyor arkadaşlar. Ama sanırım yanlış biliyorlar. Ya da doğruyu görmek istemiyorlar. Çünkü baktım da hadisler hiç öyle demiyor bu konu hakkında. Yani Emine tarzı başötürüsü (türban) hakkında. Bulduğum bir hadise göre, Peygamber Efendimiz şu şekilde buyurmuştur;

Cehennemliklerden iki sınıf vardır ki ben onları görmedim (ileride görülecektir). Birincisi; yanlarında bulunan öküz kuyruğu gibi kırbaçlarla halkı (haksız yere) kırbaçlayan (zalim) kimselerdir.

İkincisi ise giyinmiş çıplaklardır (kalçasını oynatan salınarak yürüyen ince elbise giydikleri için göğüsleri kolları ve boyunları açık olan) kadınlardır. Bunların başları salınan deve hörgücü gibi kadınlardır. Bunlar cennete giremezler onun (cennetin) kokusunu da alamazlar; hâlbuki onun kokusu mesafelerin ötesinden alınır. (Müslim Libâs 125 hadis no: 2128)

"Ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Bunları lanetleyin çünkü onlar lanetlenmişlerdir." Başka bir rivayete göre de; "onlar cennete giremez ve cennetin kokusunu bile bulamazlar" eklemesi vardır. (Müslim Libas 125 Cennet 52; Ahmed b. Hanbel II 223 356 440)


Yukarda okuduğunuz üzere hadiste de belirtildiği gibi açıkça böyle bir örtünme böyle bir tesettür biçimi yoktur ve Hz. Peygamber buyurmuş cennete giremezler kokusunu bile bulamazlar diye. Kısaca lanetlemiş böylelerini ve belirtmiş en başında ileride görülecektir diye. Bilemiyorum artık yorum sizlerin. Bu kadar açık hadisler varken hala başlarını öyle deve hörgücü gibi örtmeye devam edenler varsa kendi tasarruflarıdır. Hadiste belirtilen tesettürlü çıplaklardan olmayı tercih edebilirler tabii. Bu şekilde örtünen arkadaşlar nasıl bir cevap getiriyorlar bu duruma merak ediyorum aslında. Açıklaması varsa ya da bu yazdıklarım yanlışsa bilgilendirsinler beni. Milyonlara tesettürlü çıplak var sokaklarda o zaman! Bile bile lades. Vay be!

Son zamanlarda peygamberimizin zamanın ötesinden gördüğü gibi çoğaldı bu tiplerden ülkemizde. Emine akımı ile. Kızlarımız özendi bu şekilde giyinmeye. Ki Emine, eşi belediye başkanıyken başındaki örtü omuzlarını da örtüyormuş ama şimdi daha modern! daha moda bir örtünme biçimi geliştirdi kendine! Amaç??? Ayrıca öğrendiğime göre başa takılan örtü rengarenk olmayacak. Dikkat çekmeyecek. Parıl parıl parlıyorlar maşallah. Demek ki bunu dini hassasiyetinden değil de dikkat çekmek için takıyor bazı kızlarımız. Ya da bilmiyor. Ya da anası babası zorluyor. Bile bile böyle davrananlar çıkarsın başında bence en azından adam akıllı takanlara laf gelmez böylece. İnsanlar neden ön yargılı işte bu iki yüzlü tesettürlü çıplaklar yüzünden. 2002 AKP iktidari öncesi ve sonrası başörtüsü takış biçimlerindeki değişimlere bakarsınız anlarsınız aslında olayı. Ya adam gibi tak doğru nasıl emr edildiyse ya da takma. Başörtüsü bir moda bir siyaset aracı değildir. Hesabını ben vermeyeceğim sizler vereceksiniz bu şekilde kullandığınız için. Devam.

Ben bunları gördüm paylaştım. Yorum sizin. Kimsenin yaşam biçimine, giyinme tarzına karışmam. Banane. Ama bunu şova dönüştürenlere hakkıyla yapmayanlara karışırım. Sonra neden üniversitelere genç kızlarımız giremiyor diye söylenir herkes. Bu şekilde böyle bir örtünme biçimi lanetlenmiş olması rağmen deve hörgücü gibi takmaya devam edenler. Neden? Amaç? Bu tipler yüzünden tüm başörütlü kızlar böyle sanılıyor. Fitne tohumu gibiler bana kalırsa. Yanlışsa yanlış deyin, düzelteyim.

Hadi selametle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 33 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. 2009 Mart ayında ben de bunun gibi bir yazı yazmıştım ve çemkirmeyen kalmamıştı.

    Yolda böylesini çok görüyoruz maalesef, biraz da kanıksamaya başladık kanıksamamamız gerekirken. Benim en çok sinirlendiğim konuysa başını kapatıp kıçını açanların din konusunda ahkam kesmeleri. O zaman çenelerini kaldırıma dayayıp beyinlerine beyinlerine çarpasım geliyor ayaklarımla. Modernizm adı altında dinimize yapmadıkları şekil kalmadı. Allah ıslah etsin diyorum sadece.

  2. Leah, neden çemkiriyorlarmış onu anlamadım. Peygamber söylemiş başını deve hörgücü gibi yapanlar cennetin kokusunu bile alamazlar diye. Daha neyi savunuyırlar bu konuda. Ayrıca dini inancı gereği örtüyorsa sadece baş değil ki altı aç demiyor.

    Bu tipler yüzünden zaten insanlar islama karşı düşman oluyor. Kötü amaçlıların ellerine koz geçiyor bu insanlar yüzünden. Vallahi Allah ıslah etsin, artık bir şey demiyorum. Bu kadar da olmaz gerçekten.

  3. şimdi hepsine ok, yani evet bu söylediklerinin çoğu dinle imanla tezat oluşturuyor, ve buna kimse tek laf edemez. evet, başörtüsü takıp dar kıyafetler giymek tezat. evet, saçını kapatıp yüzünü boyamak tezat. evet, dikkat çekmek falan doğru değil dine göre. fakat bunu eleştirmek için ondan daha üstün olmak şartı ararım ben insanda.

    o böyle dininin emrettiğine tam olarak uyamıyo da eleştiren kişiler çok mu uyuyor? onun inandığı kadar inanıyo mu, onun yaptığı ibadetlerin en az bir fazlasını yapıyor mu? yapmıyorsa bu konuda konuşma hakkı görmem ben onda bu bir.

    ikincisi, her ne olursa olsun islamda bir müslüman kardeşini kınamak diye bişey yoktur, misal şu linkteki hadis http://friendfeed.com/en-sevgili/29d81ae6/nuayman-bazen-icki-iciyor-ve-allah-rasulu-de-ona . yapılan yanlışları görüyorsan ve bu konuda ondan daha doğruysan gider kırmadan incitmeden uyarırsın, dinler ya da dinlemez. dinlerse ne hoş, dinlemezse de Allah ile kendisi arasında.

    üçüncüsü, dedik ya bu olay gerçekten tezattır diye. şöyle bişey var peki tek tezat bu mudur? yani başını örten bi kızın böyle garip giyinmesi falan tezattır evet ama, din olarak islamı seçmiş birinin mesela içki içmesi, zina etmesi falan da tezat değil midir? ve hatta başını örtmemesi? hani başı açık olunca normal geliyormuş ya sana, ama bu mantıkla bakınca içki içen, başını açan, zina eden, 5 vakit namaz kılmayan müslümanlar için de böyle yazılar yazmamız gerekmez mi? hiç yok deme gerekir :P

    sonuç olarak yani bahsettiğin kızları veya herhangi başka türlü islama aykırı davranan insanları görünce "Allah belalarını versin" deyip kendimizi yakmak yerine, Allah hidayet versin, doğrusunu yapmayı nasip etsin gibi dua cümleleri kurup böyle aşağılama çalışmalarına girişmezsek onlar için de bizim için de daha hayırlı olur. Allah hepimizin günahlarını affetsin.

  4. Bi Dost güzel demişsin ama haklısın evet doğru ama bu deve hörgücü olayına hiç açıklama getirmemişsin. Yanlış mu bu yukardaki hadisler, yalan mı? Ben onlardan bahsediyorum. Herkesin yaptığı kendine sonuçta dediğim gibi. Ama din için inancım için yapıyorum deyip sonra da emredilen şekilde örütnmemek ne amaçla oluyor.? Bu da mı din için deve hörgücü gibi bağlamak. Bunu ben demiyorum Hz. Peygamber demiş. Lanetlemiş. Onun hakkında yazdım ben.

  5. düşüncelerime tercüman olmuşsun ukturk teşekkürler, annanem olsa bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derdi, üstü kapat altı aç.

  6. Ben bunlara moda gözüyle bakıyorum.Zamanın modası.Benim annem kapalıdır.Eski fotoğraflara bakıyorum şimdiki örtünme şekliyle alakası yok.Ben nasıl giyiyormuşum onları diyor.Boğazının altından fiyonk gibi bir şey yapmış, saçınının ön kısmı hafif gözüküyor.Sadece baş örtüsü konusunda değil mesela etek tarzı değişikmiş.Eteğin boyu diz ile bilek arasındaymış.O zaman herkes böyle giyiniyormuş.O zamanlar (25 sene önce falan) pardesü diye bir şey yokmuş.Şimdi baktığımız zaman o şekilde günah.Ben bunu anneme söylediğim zaman doğru diyor.Ama o zaman herkes böyle giyiniyormuş.

    Şimdinin modası da senin dediğin gibi deve hörgücü, dar pantolon, badi falan...Belki 20 sene sonra daha değişik bir tarz olacak.Bunu bilemeyiz.Bence bugün senin dediğin gibi giyinenler 20 sene sonra eskiye bakıp yadırgayacaklar.

    Bir de bi dosta hak veriyorum.İnsanlar haram olduğunu bile bile içki içiyor, zina yapıyor, namaz kılmıyor.Ama ben müslümanım diyor.Bu da enteresan bir durum.Neyse kim ne giyiyorsa giysin tabii bu bizi bağlamaz.


    sevgiler, saygılar:)

  7. Bi Dost, yazdıklarının altına samimiyetle imzamı atarım.
    Ukturk bence sen bu yazıyı başını deve hörgücü gibi yapan kızları umursadığından çok emine erdoğana çatmak için yazmışsın. Ama illa ki ben o kızların yanlışlarını düzeltmek için yazdım diyorsan ilgili hadisin olduğu kitabı al, birgün sokakta böyle kızlara yaptıklarının yanlış olduğunu anlatalım. Amaç düzeltmekse, amaca giden yolda hareket etmek gerekir.

  8. bi dostun pek cok dediğine bende katılıyorum ukturk tabiki bende!tabiki bunlarında eksikleri var mesela başörtüsü takıp takmayanlardan daha cok diikkat cekecek şeklde giyinenler dolu ama sen daha iisini yapabiliosan konus bence,yoksa sırf partisini sevmiyosun die biraz agır ithamlarda bulunmuşsun koca bulmk için vs vs. die bilemezsin kimsenin içini bnce..Parti karsıtlıgınıza saygı duysamda bayanlar hakkında konustugundan daha bi terbiyeli olmaya davet ediyorum seni

  9. Yazıyı da okudum yorumları da okudum. Önce yorumlardan başlayalım :) Birçok arkadaş bir şey anlamamış yazıdan ya da işine geldiği gibi yorumlamış. Konu kaçmış. Konu neymiş? Başını deve hörgücü gibi bağlayan hanımlar. Öncüsü kim bu akımın Emine Hanım. Neymiş bu? Peygamber cennete giremezler olmaz böyle iş demiş. Bunun hakkında bir tek yorum yok. Başka saflara kaymış. :)

    Mesela ben içki içiyorum, zina da yaptım. Tamam. Ama müslümanım. Allah tek, peygamer Hz. Muhammed. İmanın şartlarını biliyorum. Farz olan şeyleri de biliyorum. Ama bunları yapmamak yani farz olan şeyleri yapmamak beni dinden imandan çıkarmıyor. Hala müslümanım. Ama günahkar bir müslümanım. Cennete gidemezsin sen pis günahkar deseniz bana mesela ne güzel olur, belki günahlarım size geçer. Kafir değilim ki! Tevbe diye bir şey var sanırsam hatırlarsanız. Yani yani neymiş günah işlemek günahkar olmak müslümanlıktan çıkmak değildir. Namaz konusuna gelince ise onun da kazası var. Allah ile kul arasında bir şey zaten. Anlatabildim mi?

    Deve hörgücü olayını savunun var mı dediği gibi Kaan'ın ben de onu çok merak ettim. Açık her şey hanımlar :))

  10. ukturk, insanların niyetini bilemeyiz ki. din için mi, değil mi Allah bilir. ama "eğer başörtüsünü deve hörgücü gibi yapıyosa din için olamaz" gibi bi laf asla edemeyiz haddimizi çok aşar, Allah korusun hak yemiş olabiliriz. ben bunu yapmaktan çok korkarım açıkçası. ha dersen o şekil hakkında ne düşünüyorsun? hadis varken başka türlü elbette düşünemem. ama dediğim gibi, yani böyle yanlışları kınayarak aşağılayarak falan düzeltemeyiz. dua eder ya da incitmeden uyarırız, eğer amacımız düzeltmekse.

  11. ferit, içki konusunda namaz konusunda falan sanki savunmaya geçmiş gibi yazmışsın da bunu gerektirecek bişey söylemedim ben. kimsenin yaptığını ya da yapmadığını yargılamaya kalkmadım, kalkamam da deli miyim olum? tabi ki Allah'la senin aranda, ben de onu dedim. başörtülü olup xxxx yapanlar, başörtülü olup yyyy yapanlar, hatta zzzz yapanlar vs şeklinde yazılan yazılar aynı böyle yapıyo ama onu anlatmaya çalışıyorum. yani aynı yapılan şey, hiç fark yok. o seni kınayamaz sen de onu. ne yaparsa yapsın.

  12. Ferit öyle demişsinki sanki içkimi içerim, zinayı yaparım ama zamanı gelince tevbe eder, bi'de üstüne hacca gider, namazları da kazalar aklanır paklanırım gibi olmuş.

    Sence böyle bir tevbe kabul olur mu?Allah'tan başka kimse bilemez ama ben günah olduğunu bildiğim her şeyi yapayım sonra tevbe ediyim.Böyle şey olur mu?

    Tevbenin gerçekten nasıl bir şey olduğunu Ali Ejder(Tuncay) hayatını inceleyerek öğrenebilirsin.Gerçek tevbe odur.

    Neyse uzatmadan yine her şey Allah ile kulu arasında ama yine de bir müslüman yapılan yanlışlarda uyarmalıdır.Aama uyarınca bu sefer kötü sen oluyorsun.

  13. "Ya adam gibi tak doğru nasıl emr edildiyse ya da takma."

    Bu söylediğine hala katılıyorsan eğer izninle bu söz Damat'ın duvarına gelsin diyorum.Sen cevap vermişsin ona yazının içinde.

  14. Betül dedi ki...

    Yazının merkezi deve hörgücü ve emine erdoğan anladığım kadarıyla siyasi durumlarda var.Bir hadisten yola çıkarak eleştirilmiş,yapılmayan onca Kur'an hükmü farzlar varken buna takılmak manasız geliyor.İsteyen istediği gibi giyinir giyinmez başına örtü takar takmaz ne bilim şapka takar deve hörgücü dediğiniz şekilde takar,bacakları kalındır ama mini giyer ,göbeği vardır ama bikini giyer size ne ? başını açınca sorun yokta öyle bağlayınca mı günah ? her şey kulla allah arasında değil miydi ? yazı öğretici değil vurun abalıya şeklinde.böyle ahkam kesmek kimseye düşmez. Araya yapmacık özgürlük lafları sıkıştırmakla olmuyor Bi rahat bırakın insanları ya! şekle takılmayı bir aşabilsek toplum olarak bir aşabilsek... Ayrıca ilk yorumdaki cümleye takıldım 'çenelerini kaldırıma dayayıp beyinlerine beyinlerine çarpasım geliyor ayaklarımla' bu nasıl bir nefrettir anlamak mümkün değil.

  15. guzel bir yazi olmus sagol :)
    benim kanaatimce bu basini ortup daracik kiyafetlerle gezinen kisiler allah rizasi icin degil de aile baskisi ya da mahalle baskisi yuzunden ortunen kisiler genellikle. Ya da senin belirttigin gibi tribunlere oynayanlar, ki bunlar en tehlikelisi.

    Bastan beri tartisilan ya da tartisilmaya calisilan konu bu iste, bizim ulkemizde din ozgurlugu yok, birsey yapmaya calisanlarda baski altinda kaliyor, kimse kendince inandigi sekilde baskalarina karismadan ve karistirmadan yasayamiyor dinini :(

  16. Damat Ferit'in yorumuna katılmakla beraber yazı hakkında şunları söyleyebilirim ki; evet, dini bazı amaçlar uğruna kullanıyorlarsa, bunu eleştirmek insanların hakkıdır diye düşünüyorum. Bunu söylemek doğru ya da yanlış, bilemem ben böyle düşünüyorum. Bir insan namazını kılmayabilir, örtünmeyebilir, ama sonuçta dinini bişeyler için kullanmıyordur, bir simge olarak göstermeye çalışmıyordur. Şimdi böyle bir düşünceye sahibim diye namaz kılmıyor, örtünmüyor gibi de görünebilirim. Kim bilebilir ki? Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum ve herhangi bir cemaate üye değilim. Onun için de herhangi bir simgeye ihtiyacım yok. Amacım örtünmekse örtünürüm. Ayetlerde geçtiği üzere başımı saçlarım görünmeyecek gibi kapatırım. Aynı şekilde vücudumu da örterim. Bu kadarı yeterlidir, bir deve hörgücüne hiç gerek yoktur.

  17. Herkesin dini kendinedir, benim buna hiçbir lafım yok. Ama bazı hadsizler var ki yarım yamalak kapanıp üzerine size din hakkında ders vermeye kalkıyor. Önce bi kendine bak, önce sen doğrusunu öğren, sonra gel konuş. 5 parmağın 5i bir mi? Değil. Bütün kurallarıyla kapanana değil lafım. Ben gördüğüm bir şeyi eleştirdim. Hiç kimse de "Kime ne?" diyemez. Ne bu kardeşim dokunulmaz mı bu insanlar, eleştirilemeyen bir kesimi mi konuşuyoruz? Yoldan geçerken bi mini etekliyi görünce eleştirmeyi çok iyi biliyorsunuz, bunu niye eleştirmiyor, eleştirtmiyorsunuz anlamıyorum. Bi de hemen laf dönüyor dolaşıyor içki içene geliyor zaten. Ne alaka? İçki içen adam diyor mu ki "Bu dinimizin gereği için" diye. Dinimizi sembol mu ediyor o adam? Kalkıp da "Dinimizi şu şekilde yaşayın, onu yapın, bunu yapmayın" mı diyor? Hemen bi karşı saldırıya geçiliyor yahu.

  18. Eğer bi insan dinine bağlı, Kuran'ı Türkçesiyle beraber okumuş, Peygamber efendimiz (s.a.v.)'in hayatını, söylemlerini okumuş, belli bi yaşa gelmiş ve hala bu şekilde giyiniyorsa onun inancı kendince yorumlandığını düşünürüm. Ve yine zina yapıp, içki içiyorsa, kumar oynuyorsa, dedikodu yapıyorsa hala dinden bahsediyorsa onun da yine kendince dini yorumladığını düşünürüm. Zaten çoğumuz kendi aklımızla dinimizi anlayıp uymaya çalışmıyor muyuz? Sana göre o günah bana göre bu diyorsunuz ama kimse bunun kesin hükmünü veremez Allahtan başka.

    Kaan burda rahatsız olduğu durumu anlatmış. Hadislerle desteklemeye çalışmış, örnek göstermiş ve ona göre yanlış olduğunu savunmuş. Bana göre de yanlış. Benim de, tuhaf modaya uymak için, kendini her sene şekilden şekile sokarak dinlerini ve inançlarını savunanlar tuhafıma gidiyor. (ki bazıları kendilerini aklayıp, koca bulmak için kapanıyor ben tanıdığım arkadaşlarımdan biliyorum)

    Neyse kısacası herkesin dini kendine. Amma velakin kimse Kuran'ı okumadan, Peygamberimizin hayatını söylemlerini okumadan, yorumlamadan anlamadan kendince bi giyinme tarzı çıkarıp, kendince bunun doğru olduğunu savunuyorsa bu da menfaat dinine girer kanımca. Çünkü oralarda böyle yazmıyor. Yazamazda zaten. Moda yok orda =)

    Çok konuştum karıştı gene dimi =P Elimde değil her şeyi karıştırıyorum =))

  19. Görüş belirten tüm arkadaşlara teşekkürler. Ama anlatmak istediğim sadece "deve hörgücü tarzında" bağlamak olayı. Bunun yanlış olduğunu hani içinizden bilmeyen varsa diye. Bir nevi üzerimdeki sorumluluğu attım ben. Emine Erdoğan ise bu şekilde bağlama biçimi Türkiye topraklarına yayan ve özendiren kişi. Sanırım bu hadisleri biliyordur kendileri de, bilemiyorum. Ayrıca dini inancı gereği takıyorum ben deyipte bu hadisleri görüpte bunu savunu arkadaşlar varsa onlara da iyi sualler diliyorum. Devam etsinler :) Yoksa başörtüsü olayına falan karşı olan biri değilim. Doğruyu anlattım, farklı bağlantılar yapmaya gerek yok. Olayın nasıl içki konusuna geldiğini de anlamadım. Konu üzerinde diyecek bir şey bulamayıp farklı şeyler üzerinden suçlamak amacı taşıyor sanırım bu da. Ben daha müslümanım dilleri bunlar. Teşekkürler :)

  20. Dipnot: sırf bilgilendirmek amaçlı söylüyorum, yazdıklarımdan bir emine erdoğan taraftarı olduğum anlaşılmasın fakat bahsi geçen baş örtüsü şeklinin adı sıkmabaştır ve 1975 li yıllarda Şule Yüksel Şenler isimli yazar tarafından türkiyede başlatılmış bir akımdır. ki aynı yazar bir söyleşisinde hayatında en çok pişman olduğu şeylerden birinin böyle bir örtünme akımının ortaya çıkmasına vesile olmak olduğundan bahsetmiştir.

  21. Şule Yüksel Şenler bu örtünme biçimini Avrupa'dan örnek alarak geliştirdiğini de açıklamıştır. Yani yok böyle bir şey. Yok böyle bir örtünme biçimi. Lanetlenmiş olan Deve hörgücü bağlama biçimi yok!!!

  22. ukturk evet deve hörgücü meselesine acıklık gtrmişsin cok ii bizde ögrenmiş olduk tmmdır ama mesela bnm bahsettiğim türk milleti olarak hep eleştriyoruz agzımızda iyi laf yapıyor hani,ama icraata gelince vasatız yaa böyle olmasın..boş eleştirenler olmayalım demek istiyorum...saygılar!

  23. şöyle yorum getirirsek, özgür bir ülkede olduğumuza göre (umarım) bir insanın dini için örtündüğü kadar aksesuar olarak da siyasi olarak da örtünmeye hakkının olduğunu düşünüyorum. hatta hepsine saygı duyuyorum.

    ukturk bir de "deve hörgücü" meselesinde sor bakalım öyle yapanlara. bunun günah olduğunu bilmiyorlar mı? gayette biliyorlar. ama öyle yapmak istiyorlar karışamayız buna.

    tam tersini şimdi de düşünelim bir gün biri çıktı ve bir din kurdu. Hepimiz de ona inandık. ve dini simge olarak siz erkekler bir çeşit bluz giyeceksiniz dendi.

    kuralları: bol olacak, dikkat çekmeyecek, tranparan olmayacak, kısa kollu olmaycak falan filan.
    Yalnız biz bayanlar sürekli, bu her yöne çekilebilecek, sizin giyinme tarzınızı tartışsak mesela. "renkli giyinenler aslında şunu taklit ediyor." "böyle içini gösteren aslında siyaset için giyiniyor" "öyle dar giyinen aslında bayanlara güzel görünmek için giyiniyor" vs. bir ton spekülasyonlarda bulunsak çenemizi yorsak. siz bu bluzu giyen erkekleri bu tarz konuşmalarla iyice yıldırsak, çıldırtsak, başınızı ağrıtsak, aslında allah ile senin aranda olacak şeyi kendimiz tartışıp dursak. sıkılmaz mısınız? rahatsız olmaz mısınız?
    He bir de şöyle "böyle yapacaklarsa o giysiyi giymesin daha iyi" diyerek ahkam kessek mesela.

    anlatabildim mi acaba derdimi. maalesef karışmıyoruz, özgür bir ülkede yaşıyoruz, kim ne istiyorsa giysin diyoruz ya bir yandan da sürekli böyle ahkam keserek psikolojik baskılar uyguluyoruz insanlara. farkında ya da farkında olmayarak.

    İşte ben de örtülü biri olarak ( veyahut türban. hiç farketmez. Doğrusu biri fransızca birisi türkçe bir kelime. aralarındaki tek fark bu. Tartışmaya bile değmez.) örtüm hakkında bu kadar konuşulmasından çok rahatsızım. Hayır bir tek senin yazın değil, örtündüğümden beridir, Yaftalanmaya müsait biri gibi hissediyorum kendimi. Alakası oladığı halde, sürekli bir siyasi partidenmişim ve ya bir cemaatten mişim gibi davrandılar. Sanki oralarda olamayan bir üniversite öğrencisi örtünemez! Ne giyersem giyeyim mutlaka bir başkası kendine göre eleştirdi. Olmadı sokakta gördüğü beğenmediği örtülüleri anlattılar bana.
    Sen yukarıda anlattığım o bluzu giysen ve gelip seni yaftalasalar, sana sürekli bluzu kötüye kullanan insan hikayeleri anlatsalar, bunları duymaktan hoşlanır mısın?

    Yazdığın hadislere istinaden ise

    peygamber efendimiz hiç bir zaman insanların hatalarını onları rencide ederek söylememiştir. Kalp kırmadan yapıcı eleştirilerde bulunmuştur, uygun zamanda ve uygun mekanlarda.

    ukturk amacım dialektik yapmak değil, başka yönlerden de baktırabilmek aslında. Kusurumuz olmuşsa affola.

  24. Aysehenur icraat makamı ben değilim. Örtüyü takacak veya çıkaracak olan ben değilim. Ben uyardım yanlış olanı aktardım.

    Kitap gibi kız, evet aksesuar olarakta takılabilir. Haklısın. Aslında bunları konuşuyor olmamız bile saçma değil mi hala. Yıllardır. Hep aynı mesele. Neden? Hep siyaset. Kim? Biri çıkar başötürüsü siyaseti yapar onların inancını sömürür. Diğeri çıkar ülke elden gidiyor İran olacağız yakında diye korku salar. Halbuki yok öyle bir şey. Buna sebep olanda yine o dini sömürenler. Ben onlara çok kızıyorum aslında. Yoksa başörtüsüne karşı bir insan değilim. Neyin ne olduğunu biliyorum. Kapanmanın bir emir olduğunu bilmeyen yoktur zaten. Ama tercih meselesi tabi. Her koyun kendi bacağından asılır.

    Benim yazmamın amacı ise, bilmeyen varsa öğrensin gibi, belki uslubüm sert ve kaba olabilir. Özür dilerim öyleyse de, sonuçta peygamber değilim ben haşa. Olabiliyor böyle. Üniversite de okuren ben çok destek vermişimdir kapalı arkadaşlara Ankara'da bir ülkü insanı olarak. Aynı şeyleri düşünüyoruz aslında.

    Ama bile bile de böyle örtünmek bana hoş gelmiyor açıkçası. Tercih tabi yine ama inacın gereği örtüyor değil mi, yanlı bir şekilde örtünemek neden, diyor zaten açıkça çıplaklar diye. Yani hiçbir farkı yok çıplaktan. Bilmeyerek yapıyorsa sorun değil ama diğeri çok sakat. Bunu bilipte anlatamıyorsan o da sorumluluk. Ben öyle takarım günahı bana diye bir şey yok. Takma o zaman derim ben de. Adabına gre takanlara haksızlık. Kurunun yanında yaşta yanıyor o zaman.

    Teşekkürler güzel yorumun için.

  25. Bu günü değil yarını düşünmeli, sadece dünyayı değil ahireti de düşünmeli. Hesabını verebileceğinize inanıyorsanız buyrun istediğiniz gibi yapın. Amaç insanlara mı şirin görünmek yoksa yaradanı mı razı etmek. seçim sizin. Bu her konuda oduğu gibi giyim konusunda da böyledir. Kardeşler İslamda her şey nettir. Haramlarda belli helaller de.
    Sınırlar Kuran ve Sünnetle çizilmiştir. Kimse küçük hesaplar yaparak yamultmaya çalışmasın. Giyim konusunda da sınırlar gayet açıktır. Sadece azıcık hatırlatayım:
    -Bol, geniş olmalı
    -Vücut hatlarını göstermemeli(dar bir şekilde vücudu sarmamamlı)
    -Şeffaf olup altını yanı teni göstermemeli
    -Bir de çok dikkat çekici renk ve şekillerde olmamalı(buna cırtlak renk mi denir bilmem)
    Bu sınırları gözettikten sonra kişi neyi nasıl giyerse giysin hiç önemli değil.
    Belki uzun uzun bu maddelerin açıklanması gerekir ancak bu kadarı bile bir fikir vermeye yeterlidir sanırım. Şahsi yoruma ve ya "bence şöyle olmalı" gibi başlayan cümlelere asla yer yok. Nefis çok tehlikeli ve kurnaz bir düşmandır. Lütfen nefsimize uymayalım.
    Kardeşimiz gördüğü tespitlerden yola çıkarak bir uyarıda bulunmuş iyi de yapmış, üzerine gelerek pişman etmenin anlamı yok.
    Vesselam

  26. selamün aleyküm AD kardeşim; ilk yazdığın yazıda şimdiki moda eski moda die bir tarif göstermişsin bu cevabım yazını eleştirmek için deil kesinlikle herkez bildiğini sölesin ki bilmediklerimizi öğrenelim..
    evet dediğin gibi eskinin insanlarının giyim tarzları yaşayışı aynıydı ama şu da var ki eskiden ilim alacak öğrenecek kimse de yok tu şu an ki zaman kadar. herkez bildiği kadar yaşamaya çalışıyordu. şu anda tv de dahil mesela cüppeli gibi (sapık olan hocaları misal vermiyorum kesinlikle)hocalarımız bas bas bağırıyor bir müslümanın nasıl olması gerektiğini eskilere soralım bakalım hangisinde böle bir imkan varmış..
    şuanda zaten bunu yapanlar günah olduğunu bile bile yapıyor hangisi çıkıpta bilmiyorum der.
    http://yolumuzislam.blogspot.com/

  27. Mustafa dündar dedi ki...

    yorumların hepsini okumadım ama şunu ilave etmek isterim.. dinin emirlerinin yozlaştırılması konusunda gösterdiginiz hassasiyeti, dinin emirlerin yok sayıp baskıyla, şiddetle, zorbalıkla, hic bir siyasi amaç taşımadan sadece inancı geregi adam gibi başını örten kızların elinden alınan, dini özgürlüklerin yok sayılması, aşagılanması konusunda da göstermenizi beklerim.

  28. Adsız dedi ki...

    Cidden, kafalarının üstünde bir kafa daha varmış gibi duruyor

  29. Çok zeki olabilirsiniz hatta üstün zekalı .Eleştirebilirsiniz ben de iğreniyorum onlardan .Açıklardan besbeterler ve köy kökenliler .Köylüdür ne yapsa yeridir .Ama Emine Erdoğan 'dan nefret ettiğiniz için böyle bir yazı yazmanız hiç hoş değil .Konu dini değil size göre siyasi bir nefretle yazmışsınız .Yüzde elliye hakaret ettiğinizin farkında değilsiniz .AKP 'yi halk seçti .Tamam iğrençlik ortada ama ,o başörtülü çıplak kızlardan bahsedeceğinize lafı dönüp dolaştırıp Lider eşine getirmişsiniz .Bence bu size yüzde elli takipçi kaybettirir .Çıplaklık hariç yeterince dürüst ve insaflı yazmamışsınız .Emine Erdoğan özgür değilki ona kalsa başörtüsünü salacak ama o vakit yobaz diye daha çok hakaret edeceksiniz .Yanlışsınız .Düşünün onlarca Ak Partili sitenize giriyor maksatlı yazılarınızı okuyup çıkıyor ,ne kazanıyorsunuz ? Çoğunluktan bahsdiyorum :(

  30. çok doğru yazmışsın güzel yazı olmuş.

  31. Adsız dedi ki...

    YÜCE RABBIM HAKKIYLA ÖRTÜNENLERDEN EYLESIN!!!!

    Benimde cooook hatalarim var cokkk. Ama en kisa zamanda kaldircam bu hatalari insaallah. Ölüm gelmeden, tövbe edenlerden dogru ya dönenlerden eylesin ALLAH....

  32. Adsız dedi ki...

    Baş örtüsü satan birisi olarak yaptığım işden nefret ediyorum

  33. Adsız dedi ki...

    siz birde bunlara bakın
    turbanli.tumblr.com


Leave a Reply