29.8.10

Orası burası kalkan blogcunun evrimi

Yazan: Ukturk | 29.8.10 | Kategori: , , , |
Yazı: Orası burası kalkan blogcunun evrimi

Merhabalar. Kendi çapımda bloglardan daha doğrusu blogculardan bahsedelim istedim biraz. Hangi blogculardan peki, fazla havaya girmiş, orası burası kalkan, burnu kalkmış blogculardan. Bunları gördüğü yerde kaçası geliyor insanın. Blogcu dediğin adam/kadın mütevazi olur, bunlar nereden düşmüşler bu ortama diyesim geliyor. Hatta dedim :P Nasıl anlaşılır peki bu orası burası kalkan blogcular bunları sıralayalım, özellikleri neler, ne çeşit davranışlarda bulunuyorlar. Uzaylı mı bunlar hepsini söyleyeceğim çok gizli belgeler ışığında aşamalar halinde. :P:p


1. Blogundaki Blog Listesini Kaldırır: Evet. Önce bunu yaparlar. Çünkü artık bencilleşme sürecine girmişlerdir. Neden o eziklere link vereyim reklamını yapayım havasındadırlar o yüzden ilk olarak bunu kaldırırlar. Halbuki ben en çok bloglardaki listelerden sekerek yeni bloglar buluyorum. Blogcu dayanışması denen bir şey varsa buna çok ters. Böyle yapanları aforoz etmek en iyisi bence :) Bir de bunun başka modeli, kendisine listesinde falan yer vermeyini listeden silmek. O bana vermedi ben neden vereyim ben daha iyiyim havaları. Ezik havaları, çok kıvrak havalar bunlar :P Sopa sopa :)

2. Yorumlara cevap vermez olur: Önce listeyi kaldıran kendii bir bok sanan blogcu zamanla eskiden cevap verdiği yorumlara da cevap vermez olur. Çünkü artık eskiye nazaran daha çok yorum yapanı daha çok takip edeni vardır. Gelen yorumları okur ama cevap vermez. Cool takılmaya çalışır. Kendi yazısına değer verip okuyan üstüne de bir yorum bırakan sevgili yüce insana değer verip cevap bile vermez. Adam yerine koymaz yani! Bir de bunun yine diğer modeli sadece bildiklerine cevap verir tanıdıklarına, diğerlerini sallamaz. Özellikle yazıyla ilgili bir soru sorulup cevap verilmediyse bunun blogculuk felsefesine (aha felsefe dedim yokmu ki :P) aykırı olduğunu düşünüyorum :P Niye yazdın nan o zaman yazıyı zibidi. Sinirlendim bak şimdi :)

3. Blogunu çok fazla ciddiye almaya başlar:
Artık kendini beğenme süreci çerçevesinde diğer blogcuları bir şeyden sanmayan kişilik yavaş yavaş blog olayını fazla ciddiye almaya başlar. Bir yaşam biçimi haline dönüştürmüştür zamanla. Asosyal bir varlıktır zaten kendisi ve bloglar arası çekişmeler tarzı şeylere bulaşır. Böyle kavga falan ederler yazılar aracılığıya. Bunu herkes yapıyor artık ama hepimiz burnu havalarda blogcularız o zaman :P Bunu sürekli yapanlar var ama. Kendimize çeki düzen vermek gerek. Buradan zamanında pek iyi geçinemediğim, çirkef (devam ediyorum:P) Esther'den (tarih oldu ) özür diliyorum:P Buna en iyi örnekti bu kız tüh nan keşke olsa da görseniz:P Neyse hayal edin çok kötü bir şey bu, sizler böyle olmayın kuzucuklar:P Yazılarını okusanız sanırsınız bir Britney Spears bir Lady Gaga :) Milyonlara sesleniyor :P

4. Blogundan para kazanma isteği: Artık o bir koskoca! bloggerdır. Köşe yazarları vardır onlar da kimdir o daha iyi yazıyordur. Doğru da olabilir bu kanı ama herkes için değil. Mesela moda bloggerlarının bazıları hak ediyor bunu fazlasıyla. Neyse, işte kendini büyük görmeye başlayan blogger ben bunu neden bedava yazıyorum tok karnına kim ödeyecek bu klimanın faturasını .Millet bedava bedava okuyor yazıları. Para kazanmalıyım bu işten diye yakınmaya başlar. Masraflarım var zaman ayırıyorum ben bu "işe" demeye başlar. Evet blogu bir iş olarak görmekten kaynaklanıyor bu. Saçma! Benim savunduğum, blog bir hobi işidir. İçinden geldiği için yazarsın, paylaşırsın, yorum alırsın bırakırsın, güzel hoş bir vakit geçirir belki bazen de yeni şeyler öğrendiğin bir yerdir blog. Öyle fazla anlamlar yüklemeyi ben sevmiyorum sevemiyorum. Anlamsız buluyorum. Öyle :)

5. Ismarlama Yazılar:
Zamanla blogcular arasında azda olsa popüler olan blogcumuz bazı reklamcıların ve firmaların dikkatini çeker biz size şunu gönderelim ya da size film daveti gönderelim gibi gibi rüşvetler aracılığıyla yazı yazmanızı isterler. (Aslında firmalar herkese gönderiyor seçici değiller bu konuda aa bana gömderdiler tek yazayım diye havaya girmeyin:P) Para kazanma bir şeyler elde etme amacında yanıp tutuşan blogcu bunu görünce gözleri parlar. Evet evet! diye düşünmeden kabul eder ve başlar blogunda ısmarlama yazılar. Satar iki kuruşa blogunu. Bir blog atasözü der ki bugün blogunu satan yarın nelerini satmaz ki :P Blog kutsaldır gençler lütfen:P Bu tipler kötü örnekte olur herkes blogları bedavacı bir grup olduğunu sanmaya başlar iki kuruşluk adamlar bile. Sonunda bundan benden faydalanayım diye blog açmaya başlıyor bazıları.

Blog işini bir hobi olarak görmeyenler (kişisel bloglar) lütfen yazmasın bir zahmet ölsünler. Masrafları ben karşılarım. Abi ben bıraktım bu işi öleceğim cenaze masraflarımı karşılasan diye mail atsınlar bana. Lütfen rica ediyorum:P

Evet, orası burası kalkan blogcuların özelliklerini sıraladık. Böyle blogcularda var işte ne yapalım, ya da bu kafalarda olanlar her an için hazır bekleyenler. Blogculuk bu değil gençler lütfen yani. Hadin görüşürüz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 24 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. aynen yaaa aynen bide kendilerini bişi sanmıyolarmı allahım deli oluyorum. halbuki pc başında oturup burnunu karıştıran,göbeğini kaşıyıp sürekli tıkınan,H&M...vb giyipte adam oldum diyen tipin ta kendisi bu blogcular topuna püüüüüüüüüüüüü

  2. Özellikle yorum yazdığın zaman seni adam yerine koymayan ve bloglarında ısmarlama yazı yazan bloggerlara uyuz oluyorum...
    Bana görede blog bir hobi işi ama son zamanlarda birçok insan bloglarıda şöhret işine çevirmeye başladı... Bu noktada saçma sapan blogger kavgaları başladı...
    500-600 seyircin olsada yazmalısın, 3-4 seyircin olsada yazmalısın, bu işi kendi zevkin için yapıyorsun sonuçta...
    Söylediklerin hepsinede katılıyorum ((:

  3. Çok farklı tip blogcu var, reklamcı blogcular, paragöz blogcular, ukala blogcular :) ve hatta gencim güzelim nolmuş blogcular:)
    Moda benim :)
    artistim blogcular..

    Liste uzun.

    Ama yoruma cvp vermeyenleri bende çıkartıyorum listemden, hoş bir davranış değil. Beni ciddiye almayanı bende ciddiye almam şahsen:)

  4. Adsız dedi ki...

    senin blogroll un var ama sende bi tarafı kalkmış olanlardansın yalan mı ?

  5. son zamanlarda blog list'i ortadan kaybolan tek blogger french oje, sanırım burda ona laf çarptın sen:))
    zan altında kalmasına kıyamadım ben düzeltym bari, blog list'i sağ panele anket koymaya çalışırken yanlışlıkla uçurdu o. tekrar ekler herhalde tek tek anket bitince.

  6. ya ısmarlama yazılardan ben de hiç hazzetmiyorum:/ başka hazzetmediğim şeyler de var ama en kötüsü o bence.. ıyy..

  7. Başta uyuz oldum sana ama buda gereksiz ya cok ciddiye almaya gerek yok be dedim..Ve bu post benim yarama parmak bastı..:)
    izliiim len komikmiş dedim..

    Bende bu gbi blog sahiplerine sesleniyorum Komikmisiniz üleeeeeeeeennn!!!:D sizin totonuz kalktıkca ben gülüyorum bu işe bi yürüyün gidin surdan:D
    ohh be rahatladım!

    Bi ricam olablirmi ayrıca senden???

  8. Ben yorum gelse de cevap yazsam diye düşünürüm:)

    Bir zamanlar Esther vardı ama gerçekten takipçisi çoktu, sonradan blogunu davetli yapmaya kalktı ve en sonunda da kapatıp gitti.

    Ismarlama yazanlar, ya da para kazanacağını zannedip bloggerlığa başlayanlara sinir oluyorum. Hobi olarak görülmeli.

  9. Şu blog olayını fazla ciddiye alanlara uyuz oluyorum ben de. Sanki dünyayı kurtarıyor adam. Sanki tekrar yazıyor tarihi sanki yeni bir icat yapmış. Altı üstü blog lan :))

    Bu arada kaan adsız giydirmiş sana huhehe:)))

  10. bence en önemli şey yorumlara cevap vermek, zaten arkadaşlık muhabbet ve eğlence için yapmıyor muyuz blog işini? amaç keyif ve dostluk olmalı.

  11. Modanarsist, haha pc başında oturup burnunu karıştıran,göbeğini kaşıyıp sürekli tıkınan.. :P:p O H&M kısmı uydurma da olabilir bir de öyle düşün daha kötü:P

    Cips yiyemeyen kız, bana sorarsan bu izleyici kısmını toptan kaldırsın blogger. YAni çok izleyicisi olan çok iyi yazıyor veya daha samimi anlamına gelmiyor. Sadece daha önce yazmaya başlamıştır onu ifade ediyor bence. Ben daha çok seviyorum yeni blogları, yeni heyecanlar gerek :P

    Burcu, o zaman sen Üfürükten prenses'in seneler önce yazdıı şu yazıyı okumalısın 2.blümü de var bunu Blog çeşitleri :P http://blogeditoru.blogspot.com/2008/10/blog-eitleri-blm-1.html :)

    Adsız, isimini yazacak cesaretin olsaydı güzel bir cevap verebilirdim sana :) Ama nasıl görüyorsanız öyle :P

    PaperDoll, yok ben onu kastetmedim aklımın ucundan bile geçmedi, hatta kaldırdığını bile bilmiyorum. Genele yazdım kimseyi işaret etmedim. Kimsenin alınmasına gerek yok veya pay çıkartmasına.

  12. Bi dost, çok iğrençler değil mi :p Herkes senin gibi sevimli bir blogger olamıyor işte :P Diğer sevmediklerin neler açıkla lütfen:P

    Ayshenur, bana uyuz mu oluyordun çok üzüldüm bak şimdi bunu duyduğuma. Neyse ki bu yazı düzeltmiş durumu:P Tabi bir rican olabilir. İletişim'den iletebilirsin mail yoluyla bana.

    Rahat Yazar, sen de güzel adamlardansın şu alemde yorum azda gelse çokta gelse :) Esther köyüne dönmüş diyorlar doğru mu acaba:P Ismarlama yazı yazanlar iğrenç insanlar. Kişiliksizler.!

    Damat, başka hayatta ciddiye alabileceği bir şey olmadığından dolayı olabilir bence:P Ayrıca adsız ismini yazmamış hep ezik bir adsız kalacak orada hah:P

    Judy, ben eğlence için yazıyorum. Ve zaman buldukça da yazmaya devam edeceğim. Hiç bir beklentim olmadan. Başka amaçlarla yazanlar utansın diyorum :P

  13. bi de fikrine zit elestirini yayinlamayan blogcular var ki onlar tam göt

  14. arkadaşlarrrrrrrrrrr...

    seviyorum sizleri hepimiz eziğiz.! Başı da ukturk çekiyor uahsduah :D

  15. o kadar blog geziyorum yazılanların hepsine rasladım ama hiç ısmarlama yazıya denk gelmedim
    ya da çok mu safım anlamıyo muyum noluyür

  16. sanırım sana diil damat ferit rumuzlu arkads biraz ŞAkacı galiba(!)bi önceki posttan haberin vrsa onun orda benim için yazdgı manasız bi yorum var onu kaldırırsan cidden sevinirim!gerek yok böyle tatsız şeylere!

  17. Mustafa evet o da kötü, ben mesela küfür içermediği sürece yayınlamaya çalışıyorum tüm yorumları.

    Hippi, ben ezik kral olarak seni ezik prenses ilan ediyorum. Hayırlı olsun :P

    Caydanlık var malesef var :)

    Ayhsenur, kendisine söyle ben silemem :) Ayrıca komik o damat pek ciddiye alma sen, canını sıkma yani ne dediyse artık:P

  18. ilginçsniz he bişi istiyoruz yok ona sole yok buna sole..:S
    DaMAT FERit sözüm sana:bi sil su bana yazdıgın apır sapır yorumu yaa uyuz etme beni bea..insan gibi konusyorum umarım aldıgım cvp da böyle olur

  19. Hahaha:P:p apır sapır insan bu damat ferit çok çabuk anlamışsın Ayshenur tebrik ederim seni:P Evet damatcım söz sende haha:P

  20. cok saol..erken oldu evet ztn blogta bayaaaaa bi ilginç :)kac para alıyosunuz aha ahah:P
    bole devlet dairesi gibi blogmu olur bea:D
    neyse neyse sizde,sizi izleyenleri izleme (bi bakim buda neler karalamış deme) huyu olmayanlardan olsanızda siz yazın biz okuyalım bakalım!:)

  21. "Keyf için yazıyorum, makyajsız çıkmam abi, şapkasız da çıkmam.. hıh"

    "egom var havalıyım, yazarım da piss.."


    Yazarız da nolmuş yani:))
    Bu arada Ukturk baktım o dediğin yazıya, oldukça güldüm ne yalan diyeyim. Her telden insanız, farklı yaşam ve düşüncelerimiz var e aynı olsak sıkıcı olmaz mıydı? O zaman okuyacak bir şey farklılık neden arardık ki:)
    Pos pos oturur farklılığın farkında olmazdık:)

    Her telden blog bazen can sıksada güzeldir. Ama sonradan bişiler sananlar kısmı kötü kokuyor..:)

  22. valla gençler ne yalan diyim biri bir şey gönderirse tüm hediyelere açığım; biliyorsunuz ki hayat zor ve felsefem nerede beleş oraya yerleş :D auahuah :D zaten ukturk ezik kral ben de ezik prenses falan içimizde var naparsınız :D

  23. Bir de önce beğenerek kendisinin link verdiği ama sonra ısrarla kendisinin eklenmediğini fark edince linki kaldıranlar var. Tıpkı twitterdaki gibi... Ben hoşuma gideni, bana uzak veya yakın okumaktan keyif aldığım kişileri beni eklemiş mi eklememiş mi umurumda olmadan takip etmeye devam ediyorum.
    Ne diyor Nazım usta: "Sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi şart mı?"
    Aynen öyle valla... Blogmania yazarlarına sevgilerimle. =)

  24. Ayshenur, devlet dairesi benzetmesine çok gülsüm süper olmuş:P

    Burcu, çok cool'sun hehe:P Evet o yazının 2.bölümü de var o da aynı tatta :)

    Yeşo, haha pis hediyeci:P Bana da gönderttir bari ne yapalım gerçek yüzümüz açığa çıktı artık:P

    Chaotic, link vermedeki amacı farklı bazı arkadaşların ondan kaynaklanıyor galiba bu durum :) En güzelini yapıyorsun herkes senin gibi olsa keşke, ben de dahil buna :) bizden de sana sevgiler Kocamaaan :P


Leave a Reply