12.8.10

KPSS Açıklandı / KPSS'nin göte girmesi orucu bozar mı?

Yazan: cesetizleri | 12.8.10 | Kategori: , , , , |
Yazı: KPSS Açıklandı / KPSS'nin göte girmesi orucu bozar mı?


Merhaba, bana KPSS girdi. Hem de ramazan falan dinlemedi. oh yeah.. Sordum orucum sakatlanmamış, isteğim dışında olan bir şey olduğu için. Ama ne olur ne olmaz bir gün fazladan tutsan iyi olur dedi hoca.

Arkadaş, ben bu işi neden beceremiyorum gerçekten anlamadım. ÖSS'ye çalışmadan girdim dünyanın puanını aldım, ilk tercihime yerleştim. Şimdi atanmış bir sürü öğretmenden daha yüksek puanla girdim üniversiteye. Liseye de kazanarak yerleşmiştim zaten. Üniversitede okumadığım makale kalmadı, tüm ödevleri yaptım, üstelik ineklemeden yaptım bunları. Derslerim ana sınıfındaki beslenme haricinde hep iyiydi. Şimdi şu düştüğüm durumlara bak.. 
KPSS saçma diyorum ama çoğu kişi buna gerçekten inanmıyor. İçlerindeki münasebetsiz bir sesin inatla, çalışsan yaparsın dediğini biliyorum. 
Arkadaşım, ben Türkçe öğretmenliği okudum. Lisede bile matematiği birkaç sene sonra kurtulacağım diye kendimi teselli ederek atlattım. Tarihi sevsem Pelin Batu olurdum. Sevmiyorum işte.. 24 yaşındayım, buna hakkım olmalı artık değil mi? Tercihlerimi de yaptırdınız bana, ben de seçtim ee şimdi neyin sorusu bunlar. 
Yapamıyorum işte arkadaşım, sevmediğim şeylere çalışsam bile olmuyor işte. Fakültede 3. sınıftayken 74 alan biri atanabiliyordu içim rahattı. İyi kötü giderim diyordum. Ben mezun oldum 80 oldu puan ne hikmetse, geçen sene de 83 oldu. Vay arkadaş, hepsini mi yapayım ben bu soruların..?
Bu sene kaç puan aldım bilin bakalım 71. Gerçi en yüksek netlerimi bu sene yaptım. Puanlar genel olarak düşük görünüyor. Geçen seneki sonuçlarla bakarsak bilmiyorum 75-80 arası bir şey almış oluyorum ama bir işime yarıyor mu, hayır!
Benim aklımsa hâlâ Filiz'de.. Ağzımı bozmak istemem şu mübarek günlerde ama "Filiz sevişelimmi", bir güzel sevsem seni, içimin yağları eriyecek. 
Bu Filiz benim ana sınıfından beri arkadaşım. İlkokulu, ortaokulu birlikte okuduk. Dersleri çok kötüydü, yapamıyordu, çalışmıyordu, aklı fikri dedikodudaydı o zaman bile. Bir kere bile kitap okuduğunu görmedim. Ortaokul bitti, bir sürü zayıfı vardı, başka bir okul bulamadı kendine ve kız meslek lisesine gitti. Orada da kötüydü notları. Okul bitti, sınavsız geçiş geldi ve 2 yıllık "çocuk gelişimi" bölümüne sınavsız geçişle yerleşti. 2 yıl okudu sonra ne mi oldu, atandı!!! Şu an iki senelik öğretmendir kendisi. Çocuk psikolojisinden anlama ihtimali de yok, çünkü ciğerini bilirim ben onun. 
Her bölümden insanı aynı sınava alıyorlar. Mesela "Beden Eğitimi" okuyan arkadaşların günahı ne? Ne alaka bu sınav?
Çocuğum olursa yay evladım diyeceğim. Yıllarca çalışınca da bir bok olmuyor yay yavrum yay bebeğim.. Oh mis.. 

Şimdi ben ne bok yiyeceğim canlarım, gerçekten bilmiyorum. Zaten güzel de değilim. -Ukturk ağzını kıracağım- Evet zaten güzel de değilim. Akıllı da değilim. Hiçbir şey değilim ben. 1 sene daha mı bekleyeceğim. Her sene daha zor oluyor gerçekten. Her sene bir öncekinden daha çok yanıyor canım. Ev halimiz de iyi değil. Ekonomik durumumuzu geçtim, huzursuz bir ev halimiz var, babaannem sağ olsun. Bütün gece ayaktayım, yüzlerini görmemek için uyuyorum gündüzleri. Çalışsam, yapacak tek iş ücretli kölelik.. Onda da kazandığın para geçinmene yetmiyor, üstüne babandan harçlık alıyorsun. 

Off.. Evden kaçmak üzereyim. Kaçacak bir yer bulabilsem hiç durmayacağım. Bu sefer gerçekten döndü gözüm. Önceden kitaplarım olmadan asla diyordum ama canı cehenneme kitaplarımın bile. Bir de onları taşıyamayacağım. Yeşil pabıçlarımı geçirip ayaklarıma, kaçacağım evet.. kaçacağım..

Öpmüyorum işte sizi de. Küsüştüm her şeyle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 25 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. haklısın gerçekten sonuna kadar haklısın..

    buradan sesleniyorum, lütfen fosilleşmiş öğretmenler artık emekli olun önümüzü açın ve daha fazla alım olsun..

  2. Amin ya nuh nebiden kalma öğretmenler var hala. Emekli olmuyorlar, emekli maaşıyla geçinilmiyormuş. Ee bizde hiç para yok biz nasıl geçineceğiz :(

  3. Ceset, duyduğumuza göre öğremenlik puanları KPSS10 bilerek yanlış ve düşük hesaplanmış. 2009 standart sapma daha düşük olmasına rağmen puanlar beklenenden 5-6 puan düşük geldi. Sözleşmelileri kadroya geçirme 2009 puanlarıyla amacı yatıyor bunda. Sonra da bunu meydanlarda koz olarak kullanma amacı var.

    Normalde aynı netlerle 90-91 alabilecek kişi en faka 82-83 aldı. Kesin yine bir şey döndürüyor hükümet ve OSYM. OSYM bu konuda sabıkalı zaten. Beklerim yani. Yaygara yapmazsanız patlar oranıza buranızda :)

  4. Yaygara yapacak gücüm kalmadı damadım emin ol artık o kadar çok yoruldum ki.. sanırım bu da son girişimdi. Daha da ömrümü çürütmeyeceğim.
    Çok yoruldum artık bildiğin gibi değil.
    Yapacağım tek eylem gidip hükümeti başlarına yıkmak olur, kaybedecek bir şeyim de kalmadı artık.

  5. Tuhaf ama aynı şeyleri yaşamışız ve yaşıyoruz :/ Cesetizleri üzülme bende aynı durumdayım. O gerizekalı insanların senden önce iş, aşk ve kariyer sahibi olmaları ve senin onlardan kat kat iyi olmana rağmen bi bok olamaman insanı deli ediyor. Kahroluyorum 1 senedir.

    Bende tarihten bi bok anlamıyorum. Hatta coğrafyadan da. Ben pes etmicem bu sene kursa gidicem diyorum. Bu seneki kpss zımbırtısının sonuçlarındaki yanlışlıklar yüzünden ona da hevesim kalmadı =( Öğretmenliğinde canı cehenneme. İstemediğim halde olmak zorundayım!!! (ağlama duvarına çevirdim üzgünüm =P)

  6. haklısınız.
    Ben de 90 almışım, nasıl oldu bilmiyorum, hiç çalışmadım.Zaten işime de yaramayacak..
    "Çalışsan yaparsınlarla" olmuyor gerçekten..
    Eğitim fakütesi insanları böyle bir sınava tabi tutmaları öncelikli bir hata.Sitemde çok yanlışlar var.
    Umudunuzu yitirmeyin...

  7. @gülşah
    3 kez girdim düşünebiliyor musun?
    Türkçe öğretmenliği okudum. Mezun olmaya bir hafta kala bile çekim eki ile yapım ekini ayırt edemeyen adam da şu an iki yıllık öğretmen.
    Delirmek üzereyim.
    Delirmek üzereyim artık!

  8. @neşetuana
    çalışsan yaparsınlarla olmuyor gerçekten. 3 senedir çalışıyorum işte. Kendimi zorluyorum hep ama olmuyor. Ne kadar çalışsan da olmuyor. Benim bir kişiliğim var artık. Sevdiğim şeyler belli, sevmediğim şeyler belli, düşüncelerim var beni. Bana bunu sunmaları çok saçma. Çok saçma..
    Matematiği de yapsam onu da yapsam bunu da yapsam hep bir eksik çıkıyor.
    Mesela eğitim bilimleri sınavında, ne okulda ne de çalıştığım kitaplarda gördüğüm bir sürü yeni terim vardı. Bir iki tane değil, bir sürü..
    Ne istiyorlar benden gerçekten bilmiyorum.
    Annem çalışmıyor, babam memur. Kardeşim üniversitede okuyor.
    Ölüyoruum artık. Gerçekten..
    Kendimi ayakta tutmak için verdiğim mücadeleyi anlatmam imkansız, elimden geleni yapıyorum ama aklımdan çıkmıyor intihar fikri.
    Deliriyorum artık!!

  9. Okurken benim içim sıkıldı, ve o filize gerçekten sinir oldum!!!!!
    Üzülme ve yeşil pabuçlarını al ama dışarı çık kendi başına.. ama evden kaçma! :)

  10. Yok artık ne intiharı! =) Bu günler de geçecek ve geriye dönüp baktığında bu günleri gülerek hatırlicaksın. Sabir gerek. Bizi bu hallere düşürenler utansın hıh

  11. @Mia Filiz'in de suçu yok aslında. Keşke filiz gibi filizler gibi ballı olsaydım ama değilim kahretsin.
    Sistem bu işte, böyle böyle öğretmen yetiştiriyorlar.
    Şu kız öğretmen oldu hem de şu şartlarda. Lanet ediyorum bu sisteme.

  12. Gülşah, yapacağımdan değil de işte, durum bu yani. Durumum bu.
    Çok eminim ki şu 3 senede yaşadığımı ilerde nasıl bir hayata sahip olursam olayım gülerek anamayacağım.
    Asla yapamayacağım bunu.

  13. ben seneye giricem herkesin küfrettiği bu sınava.bu sınavı geçip müfettişliklerin açtığı özel sınavlara girme hakkı kazanacağım.sonra o sınavı da geçip bişey olucam.ama daha tam karar vermedim

  14. "KPSS'nin göte girmesi orucu bozar mı?"

    alınan zevkin derecesine göre bozulma artar.

  15. Ay kıyamam ben sana ya
    iki senedir lisans kpss dendi mi sen geliyorsun aklıma bu senede sınav sonucunu bekliyrdm ama umutluydm sanki (sen kimsn lan deme tanıyrsn beni ama bu isimle değil)

    He bide senin şu filiz gibilerin hepsini sırayla öldürmek istiyrm
    dersanedeykn yada lisedeyken aklı kaşarlıkta olan hatunlar çalışmaya evlenmeye başladı bendede bi bok yok dellencem walla sende damarıma bastın aha şimdi
    filize işkence yapmak istersen banada haber ver

  16. Yapma böyle ya:( kendime örnek edindiğim, eğlenceli gördüğüm insanların karamsar yazılarını okuyunca ben de kötü oluyorum.

    hakkında hayırlısı neyse o olur inşallah.

  17. yesil, zevk almadığım anlaşılıyordur sanırım o yüzden sorun yok.
    Sorun sınavda değil bendedir belki. O yüzden yanlış anlaşılma olmasın korkmasın kimse kolaydır elbet. idiot bildiklerim bile yapabildiğine göre çok da zor olmasa gerek. Ben yapamıyorum işte sorun o.

  18. cips yiyemeyen kız, sen benim öteki kimliğimi de biliyorsun alla alla dedim hatta ben seninle ces olarak tanıştığımı bilmiyordum :) Demek sen de bencileyin değişmişsin :)
    Neyse takipçilerinden biri de benim haberin ola :)
    Sistemin içine sıçanlara yapacağım ne yapacaksam bakalım.
    Hükümet yalakalarını dövmekle başlayacağım sanırım. Yanlış bu düşüncem biliyorum ama engel olamıyorum, ağızlarına ağızlarına çarpasım geliyor.
    Hakkımı helal etmiyorum babamın oğlu bile olsalar.

  19. parkinlink, yeni blogum var mesela ama inan eski ces gibi yazamıyorum. Eskisi kadar eğlenceli bir insan değilim. Çok değiştim, blogu da bu yüzden bıraktım biraz da, farklı bir insan oldum sanki. Eskiden günde 8 yazı yazdığım oluyordu şimdi iki günde bir yazarsam yazıyorum onlar da pek eğlenceli şeyler olmuyor. öyle iştee.
    Hayırlısı olsun diyorum 3 senedir ama bakalım.

  20. canım bende aynı durumdayım.üzülme nolur.pes etme. umudunu kesmiş artık tamam diyen birçok tanıdğım atandı.nasipten ötesi yok.bide ben fizikçiyim.gerisi sen düşün artık...

  21. Ces, bir sen daha beklene olacak. Öldün mü ? Açıkta mı kaldın. Bu sürede git bir yerlerde çalış zaman geçir bir nevi ama sınava da çalış böyle çok ama. Çok çalışmadan ineklemeden olmuyor demek ki bu lanet sınav :) 25 yaşında atanırsın daha hiç bir şey için geç kalmadın. Farzet okulu uzattın :)

    Ayrıca ağzımı niye kırıyorsun :P Sen güzelsin biliyorum ben herkes bilmesin istedim kendime sakladım bu güzelliği haha:P

  22. kpss denen illet! 72 puanım ile mezun olmama bir sene kala şimdiden aldı yerleşememenin telaşı... nalet olsun ösym nin içindeki sınav sevgisine.. her gün yeni bir sınav icat ediyor.. seneye kpss ye ek olarak başka bi sınav icat etmez umarım ünal bey.. yoksa bu sefer sadece kpss değil ek olarak o sınavında g.te girmesi orucu bozar mı diye sormaya başlayacağız! hadi hayırlısı

  23. ces! burada olduğunu bilmiyordum! çok özledim seni :( rüyamda dün gece wmina, jane parker, sen, usturupsuz yazar toplanmışız diye gördüm. kıçım açık kalmış diyecektim ki bak seni bulacakmışım! :)

    ayrıca kpss hepimize... neyse...

  24. adaletin böylesine yazıklar olsun


Leave a Reply