13.8.10

bonuslu sevap günleri

Yazan: bi dost | 13.8.10 | Kategori: , , , , |
Yazı: bonuslu sevap günleri

geç kalmış bir Ramazan tebriğiyle başlayalım mı? bana uyar. öncelikle tüm İslam aleminin mübarek Ramazna ayını kutlar, bu ayın muhteviyatında bulunan huzuru da tüm insanlık için dilerim. amin. o zaman konuya girelim.

havalar da çok sıcak değil mi? günler de çok uzun.. açlık, susuzluk, güneş, nemle birlikte gelen su kaybı, ve bir dolu şey yüzünden bu yıl eskilere oranla çok daha zorlanıyor oruç ehli, hepimizin malumu. hayır kendimden biliyorum en başta.. daha birkaç yıl öncesine kadar oruç ibadetinin Allah katında çoook kıymetli, çok büyük, öyle ki cennette oruçluların gireceği ayrı bir kapı bile olduğuna anlam veremezdim Allah affetsin. yani ne biliyim, bana en kolay ibadet gibi gelirdi cidden. çok su içmediğimden su aramazdm zira. yemekte gözüm pek yoktu zaten. sigara da olmayınca, sahurda bişeyler yiyip akşam 5-6 gibi oruç açmak çok kolaydı o günlerde. peki o zaman neden oruçlunun ağız kokusu Allah'a misk kokusu gibi gelirdi? neden oruçlulara cennete girerken Reyyan kapısı açılacaktı? neden her ibadetin riya riski varken bir tek orucun yoktu ve neden Allah kudsi bir hadiste orucun mükafatını bizzat ben veririm demişti?..

işte bu çok şikayet ettiğimiz, delirecek gibi olduğumuz sıcak ve uzun günler, bu noktalarda bize şikayeti bırakıp şükretme şansı tanıyor. düşünsenize, bu kadar zorlanmasak anlayabilir miydik acaba orucun kıymetini? hem orucun getirilerinden biri aç olan kardeşlerimizi anlamamız değil miydi? onlara yardım edebilmek için onları anlayabilmemiz gerekmez miydi? elbette gerekirdi.

dün susuzluktan ölmek üzereyken, bugün de açlıktan yürümekte zorlanırken bunları düşündüm. "iyi mi ettim bilmiyorum" desem şık olurdu ama demiycem çünkü iyi ettiğimi biliyorum. iki adım ötedeki mutfatdan su alabilecekken, buz gibi bişeyleri kafama dikebilecekken yapmamak; ve elimi uzatıp da alabilecekken gece görüp yemeyi unuttuğum, aklıma takılıp da canımı çektiren şeftaliler almamak, yememek; baş ağrısından inleyen insanların sırf Allah rızası için bir minoseti ağızlarına atmamaları.. ne ilginç di mi ya? ilginç tabi ki. hissetmeyenin anlayamayacağı kadar ilginç..

biliyoruz ki ibadetler yalnızca Allah rızası için yapılır; sonu, sevabı, mükafatı hesap edilerek değil. fakat böyle bir gerçek de vardır. Allah, hiçbir zorunluluğu olmadığı halde bize karşı hep çok cömerttir.. biliriz. O'na bir adım yaklaşana, O (c.c) bir arşın yaklaşır. yaptığımız minicik iyiliklere kat be kat sevap verir. en kolay ibadetlerimiz O'nun katında devleşir. çünkü O'nun içindir. ve işte bu günlerde zorlanarak yaptığımız ibadetler de eminiz ki gerçek hayatımızı kolaylaştırıp güzelleştirecek. 1'e 10, 100, belki 1000 belki de daha fazla sayılarak sağ omzumuzdaki meleği yoracak. biliyoruz. bonuslanarak çoğalacak ve öyle yazılacak.

o halde ver sloganı bidost.. manili olanından.

davulcu görsen şaşırma,
ağaçtan elma aşırma,
Ramazan geldi ey mü'min,
bu fırsatı kaçırma!

:P haydi hayırlı ramazanlar:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 9 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Anamm. Mani de yazmış :P Bol bonuslu ramazanlar bi dost vallahi. Ama bu benim gibi bu çöl sıcaklarında hem çalışıp evine ekmek götürüp hem de oruç tutanlar için geçerli :P Evinde fosur fosur uyuyup oruç tutanlar normal sevap alıyor. Yemek yapanlarda bonuslu olandan alıyor ayrıca :P

    Su gibi aziz ol evladım :)

  2. Adsız dedi ki...

    cok guzel yazmissin kardesim ALLAH razi olsun .

  3. yazı çok güzeldi.
    sabredip istediğin şeye ulaşmanın hazzı hiç bir şeyde yok..
    allah dışarıda çalışıp oruç tutanlara kolaylık ve bol bonus versin :)

  4. ukturk reis; bize de bonus verince seni niye rahatsız ediyo karışma bi ya:P eksilmez bişey merak etme:D ecmain abi hepimiz aziz olalım inşallah :P

    adsız; amin cümlemizden, teşekkür ederim:)

    berrin; çok teşekkürler:) amin ya, onları düşündükçe kötü oluyorum ben zaten. evin içinde odalar arası geçiş bile çok zorken.. :P

  5. haydii hobaa hep beraaber, sağ omuzdaki meleği canından bezdirmeyee yihhuuu yuppiii gelsin sevaplar:) şaka bi yana, gerçekten çok içten bir sohbet olmuş, duasını yapasım geldi. Maşallah. Mesela ben yalnızca oructa riya olmadığını bilmiyordum.Bi de o önünde duran şeyi yememeyi oruç tutmayan anlamaz. anlamak için de oruc tutmaz. riya yok ya:)

  6. hasta veya yaşlı biri oruç tutarken ölürse cennete gider mi? bu bildiğin ihtihar? chuck norris 'i s*kicem diye fısılda daha hızlı ölürsün. diğer tarafta sormazlar mı adama "sana verdiğimiz cana neden iyi bakmadın?" diye.

  7. zeynep; amin diyesim geldi benim de :P

    yesil; hasta ve yaşlı biri asla oruç tutmamalıdır gibi bişey de denemez; hastalığına ve yaşlılığına rağmen tutmalıdır da denemez. din-iman konularında hassasiyeti olan doktorlar karar verebilir buna, sen ya da ben değil. islamda her şeyin kolaylığı da var malum, kişilerin durumlarına göre onlara uygun bir yol da elbette bulunur.

  8. bu sıcak havalarda genç, sağlıklı kişiler oruç tutmakda zorlanırken yaşlıların da zorlanacağı bir gerçek. tabi ölüme daha yakın olduklarını düşünen yaşlılar için günahlarından arınmak önemli. bu durumdaki yaşlılara doktor ne derse desin o kendi kafasındakini yapacaktır.kişinin doktora ihtiyacı yok.her kişi kendini bilir.sınırlarının farkındadır.ya da olmalıdır. yoksa kişi olaz. benim takıldığım nokta şu;

    kefaret için oruç tutan hasta yaşlı birinin bünyesi kaldırmaz ve kişi ölürse ne olur?

  9. Adsız dedi ki...

    ve kimileri için bol bonuslu günah günleri !


Leave a Reply