21.7.10

Referanduma neden "HAYIR" diyeceğiz

Yazan: Ukturk | 21.7.10 | Kategori: , , , , , |
Yazı: Referanduma neden "HAYIR" diyeceğiz

Ne zamandır referandum hakkında bir yazı yazmayı düşünüyordum. Biliyorsunuz 12 Eylül'de Akp Anayasasını oylayacağız. Evet mi Hayır mı diye? Akp'nin gerçeği yansıtmayan propagandalarına sinirlenmemek elde değil. Bilenler anlar. Olmayan bir şeyi var gösterme çabasındalar her zamanki gibi. Halkı salak yerine koyuyorlar resmen. Evet sana salak diyorlar dolaylı da olsa. Nasıl olsa anlamaz ben de kandırırım hevesi içindeler. Ama avuçlarını yalayacak, bu dini sömüren, terörü cesaretlendiren yalancı zihniyet. Neden mi HAYIR dememiz gerekiyor bu kirli zihniyetin sunduğu anayasaya, işe şu nedenlerden dolayı;


Akp'nin anayasa taslağının amacının aslında Cumhuriyet düzenine karşı olduğunu ve kendi diktasını daha rahat oluşturmas için zemin hazırlama yönünde olduunu taslağı inceleyen biri kolaylıkla anlar. Bu amaçlarını örtmek için ise araya bazı kesimleri memnun edecek maddeler de sunmuş ve tek tek oylansın önerilerine karşı amaçlarının kötü olduğunu bir kez daha göstererek tek paket halinde oylamaya sunmuşlardır.

Yandaş ve taşeron medyaları aracılığıyla da öncelikle hedeflerini ülkücülere yönlendirdi ve 12 Eylül için evet diyecekler diye saçma sapan bir yalan söylem geliştirdiler. Galiba ülkücü camiayı salak sandılar bilemiyorum, kendileri gibi sanmış olabilirler. Aynı söylemi o dönemi yaşamış solcular içinde kullanıyorlar. 12 Eylül için evet deyin diyerek. Ama söyledikleri gibi değil hiç bir şey!! Demokratik anayasa söylemleri safsatadan ibarettir sadece. Nedeni ise çok basit:

12 Eylül darbecilerine yargılama yolunun açılması sadece semboliktir. Çünkü 12 Eylül 1980’nin üzerinden 30 yıl geçmiştir ve dava zamanaşımına uğramıştır. Üstelik hukukta, çıkan yasa aleyhte ise geçmişe yürümemektedir. yani bu anayasa teklifine koyulan madde saçmalıktan öte değil göz boyamam içindir. Kanmayın bu oyunlara!!!

AKP 12 Eylül darbecilerinin yargılanamayacağını ve devleti ele geçirme planı ile bu anayasa değişikliğini yaptığını halkın bilmediğini sanmaktadır. Bilmiyorsanız da öğrendiniz. 12 Eylül darbecilerini yargılanması diye bir şey yoktur! Aklınızdan çıkarmayın bunu! Her şey semboliktir.

Bu yalancı zihniyete 2010 yılı nisan ayında, 12 Eylül darbecilerinin zamanaşımı olmaksızın yargılanması için TBMM’ye bir öneri sunulmuştur ama bu öneriyi AKP uygun bulmayarak reddetmiş ve darbecilere yargılama yolu AKP eli ile engellenmiştir.Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu değil mi? Yalancı bunlar. Sana düşen görev ülkenin daha aydınlık geleceği için bunu bilmeyenlere de aktarmak, anlatmaktır.



Bunun aksini iddaa eden yalan söylüyordur ya da gözleri kapanmış görmüyordur gerçekleri. Anayasa paketinin amacı çok bellidir. Yargıyı ele geçirip, Cumhuriyet rejimine son darbeyi indirebilmektir. Geri planda bu yatmaktadır. Ülkesini milletini seven haysiyeli, şerefli insanların bu referadum da anasını kardeşin, sakat komşusunu da yanına alıp oy kullandırmasıdır. Bu yalancı zihniyete verilecek güzel bir cevap olacaktır bu. Bu oyuna gelmeyin, akıllı olun, iyi düşünün! Geçen seçimlerde başka sebeplerle kandırılmış Akp'ye oy vermiş olan kardeşlerimin de doğru yolu bulacağını umuyorum, sürekli çatışma içinde olan huzursuz bir ülke istemezler sanırım çocuklarına onlarda!

O yüzden, kurumların birbiriyle çatıştırıldığı, Cumhuriyetin kuruluş felsefesinin eleştirldiği değiştirilmeye çalışıldığı, bölücü terör örgütü üyelerinin masumlaştırıldığı, kürt diyenin ‘aydın’, Türk’üm diyenin ’ırkçı’ diye nitelendirildiği, adaletsizliğin, rüşvetin ve yolsuzlukların had safhaya ulaştığı, milletin gururunun hiçe sayıldığı, anasına küfr edildiği, terörün meşrulaştırıldığı bir ortamı yaratan Akp'nin yine yalanlarla ortaya attığı ihanet anayasasına HAYIR!

Hala kafasına yatmayan kararsız olan arkaşlar lütfen bu PDF dosyasını incelesinler. Neden HAYIR demeleri için. http://www.referandumoyunu.com/brosur/files/publication.pdf

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 42 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. hayıra hayırlı bişi olur işallah da kış yaklaşmaktayken hiç sanmıyorum.malum kömür dağıtımı başlar yakında...ama hayrına gözü açılan bunca vatan millet sakarya daimaHAYIR!

  2. Akp dünyanın en demokrat anayasasını bile getirse hayır getirende meymenet yoksa o anayasa değişikliğinden ne hayır gelir.

    Yapmak istedikleri faşizan değişiklikleri millete nasılda demokratikleşme gibi yutturuyorlar inanamıyorum.Bide bunlara inanan demokratikleştiğimizi zanneden saftorikler var :)

    Tayyip emmi geçen ağlıyordu 12 eylülde asılanların ardından...Günaydın o zaman neredeydiniz.Eminim o sıralarda kıs kıs badem bıyıklarınızın altndan gülüyordunuz biri oradan biri buradan gitti diye.

  3. Modanarsist, küçücük menfaati için haysiyetini, şerefini pazarlayan varsa bırak varsın satsınlar. Elbet çoluundan çocuğundan çıkacak bir gün.

    Cemo, demokrasi sihirli bir kelime zaten. Bu kelime adı altında yemedikleri nane kalmıyor malesef. Minareyi çalan kılıfını hazırlıyor. Demokrasi!

    12 Eylül'de idam edilen gençler umurlarında bile değil, veda mektubunu bile siyasi malzeme yapıp devamını okumadı işine gelen yerini okudu Recep Bey!

  4. yüzde 65 evet çıkar.yorum yapmıyorum.

  5. bunların açılımının son eseri, 7 şehit. Yalancılar, ve bu cumhuriyeti yıkmak üzere yola çıkmış bir zihniyetten geliyorlar. Bunun gayet farkındayız, bir şekilde bunlara oy vermiş olan insanlar da farkına varsın artık. Onlara da, anayasalarına da , yalanlarına , sansürlerine HAYIR.

  6. CcC Kaan Reis CcC çok güzel bir yazı olmuş :) şaka bir yana Akp çok iyi pazarlıyor bu işi, olmayanı var gibi gösteriyor medya desteğiyle de. Bu zamanaşımı olayını hiç gündeme bile getirmiyor medya. Ne kadaar bal çalındıysa ağızlarına artık :) %65 evet çıkar diye kısaca FD beni güldürdün ya ama allah seni güldürmez buna evet dediğin için merak etme bebişim :)

  7. yok ben bizzat kendilerinin bi tarafından çıksın istiyorum.merak ettiğim bi diğer şeyde akp'yi halka pazarlayan ve istelineli yansıtmayan fikirleri yediren beyin kim...çünkü biliyorumki 1000... tayyip bi beyin etmez

  8. Damat Ferit çok acelecisin bebeğim :) Ne diyeceğimi nerden bildin.Daha vermedim oy felan dur bi.Sadece tahmin ettim.Severiz tahmin etmeyi.Evet çıkar deyince evetçi mi olduk yani.Şimdi dünyada Müslümanlardan çok hristiyan ve Budist var desem müslümanlıktan çıkmışmı olurum yani.Neyse Allah seni güldürsün,siz lazımsınız zira.Sen ağlarsan herkes ağlar unutma.Başkalarını değil kendini güldür bu yeter. :)

  9. Zavallıcık seni =)

  10. ordunun bu kadar çok devlete karışması hiç hoşuma gitmiyor bunun akp yle alakası yok evet diyorum :)

  11. Çalınan oylar, açılan değiştirilen oylar ile.. Referandum umarım "hayır" getirir!!

  12. Kısaca Fd, %65 zor biraz canım ya ne yaptın sen bence Akp'nin yalanları ortaya çıktıkça hayır oyları artacaktır gittikçe.

    Judy, denildi ya "sen açıldıkça analarımız ağlamaya devam ediyor" diye. Açılımlarının devamı bu referandum da bir manada aslında.

    Damatcım hoşgeldin :P bir daha bekleriz bloga:P:p

    Hanifelif, merhaba ben de Kaan, memnun oldum :)

    wimperella, lütfen oyunlara gelme demokratik bir yönetim ayakları ve masalları ile avutuyorlar insanları, kanmayın. Askere yüklenmek su içmek gibi bir şey onlar için. Çözüm değil sorun arıyorlar her şeye. Karışsın, çatışsın her şey. Bu kargaşa da atımızı yürütelim mantığı var :)

    Burcu, umarım hayır getirecektir. Getirecekte kesinlikle !

  13. işte sizin neden hayır dediğinizi cemo söylemiş yukarıda:
    "Akp dünyanın en demokrat anaysasını getirse bile"

    Sorun anayasa değişikliği değil.. sizin için sorun olan bunu akp nin yapması...

  14. şimdi düşündüm de yaşasın akp yehuuu :D nedir bu taraflılık kardeşim ya

  15. Taraf olayını es geçersek, yapılan işe bakmak gerekir,
    bir ünlü düşünürün sözünden alıntı, merak eden arasın bulsun..
    "küçük beyinler kişileri, büyük beyinler olayları tartışır"

    Yapılan doğrular vardır ama bunlar yanlışları görmezden gelinmesi manasına mı gelir!!!?

    Farklı açılardan da incelemek lazım tabi, uzun konu bu..

  16. Adsız dedi ki...

    Ukturk Merhaba,
    Yazınızı Okuduğumda Birçok Noktada Kesiştiğini Gördüm.Müsade Ederseniz. Alıntı Yaparak Paylaşmak isterim
    Cevabınız Bekliyorum.
    İyi Akşamlar

  17. Yılmaz, cemonun dediğini aynalış anlamışsın ya da anlamak istediğin gibi almışsın bör bölümünü. Tıpkı sayın başbakanın ülkücü şehidin mektubunu okurken kırpıp işine geleni söyleyip siyasi sahtekarlık yapması gibi :)

    Wimperella, :)

    Burcu , evet doğrular vardır yok demek saçmalık olur ama yapılan yanlışların çokulupu ve doğruduğu sonuçların büyüklüğü nedeniyle yanlışlar daha fazla öne plana çıkıyor çıkması da lazım, önem arz ediyor çünkü.

    Adsız, tabiki istediğin gibi paylaşabilir alıntıyabilirsin HAYIR'lara vesile olacaksa.

  18. Adsız dedi ki...

    çok güzel yazı olmuş acaba yazınızı kullanabilir miyim

  19. Kaynak göstermek suretiyle tabiki de :)

  20. sorun olmazsa sayfamın üst köşesinde seninki gibi durmasını istiyorum.Hayır a bağlantı olarak ta bu yazıyı eklemek istiyorum.Yazının sahibi olaraktan iznini almak istedim:)

  21. Oath, memnuniyet duyarım :)

  22. Adsız dedi ki...

    SORU: AKP'li değilim. Hatta partinin politikalarına olumsuz bakıyorum. Referandumda önerilen değişiklikleri olumlu buluyorum; ama evet oylarının yüksek çıkmasından AKP'nin siyasal bir zafer kazanmasını istemiyorum. Nasıl bir yaklaşım içinde olmalıyım? CEVAP: Şu gerçeği ısrarla söylüyoruz: Referandum ayrı genel seçim ayrı. Bir partiyi tutabilir, bir diğerine kızgın olabilirsiniz. Ancak, referandumda partizanca oy kullanmak ülkeye zarar verecektir. Önemli olan referandumda nelerin oylandığıdır. Ve açıkça söylemek gerekirse bu referandumdaki konular ülkemiz için faydalı, isabetli ve ufuk açıcıdır. Şayet 'ille de AKP'yi cezalandıracağım' diyorsanız çok beklemenize gerek yok. Referandumdan 10 ay sonra genel seçim var; o zaman hangi partiye isterseniz o partiye oy verin. AK Parti'ye kızıyorum diye referandumda hayır demek ve bu şekilde bazı kazanımları yok etmek, ülkesini seven bir insanın yapacağı bir tercih olmasa gerek...

  23. tabi canım.Kaynak da gösteririm.Teşekkürler izin için :)

  24. bağlantı olarak ta bu yazının linkini ekledim olmuştur umarım :)

  25. Oath, olmuş teşekkürler :)

  26. hayır diyenler ılk once referandum içereğini okuyun hayır cevabınızı akp ye karsı oldugunuz ıcın verdıgınızı tahmın etmek zor deıl.partıye karsı olan yaptıklarınada karsı olacaktır halıyle.tek tek okudum herbır maddeyı bana ters olan hatta vatana mıllete ters olan ne var hıcbırsey.sadece akp dusmanları okyyup bılmeden hayır dıyor.bence partıcılık yapmayın vatanı dusunun.oyuna gelmeyın.herkesın kendı beynı war okuyup anlayama yetenegıne sahıp olan herkes ona gore oy verır zaten.bence ıyıce okuun kafanıza gore hayır demeyın..

  27. tayip ten bana ne.elime geçen bir fırsatı hayır diyecek kadar aptal degilim.çıkan yasa dan herkes faydalanacak.üç beş darbecinin yaptıgı anayasa ya asla kabul etmem edersem ölen arkadaşlarıma ihanet etmiş olurum.darbecileri benden iyi kimse bilemez.gençler sadece hükümet düşmanı olduklarından hayır diyorlar.adamın önüne imkan veriyorsun o da hayır diyor.akp ye hayır ama referanduma evet..

  28. Cezaevlerinde yakınları olan 1 milyonu aşkın oyumuzla biz de hayır diyoruz.

  29. Adsız dedi ki...

    hayıırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  30. Adsız dedi ki...

    evetttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttyüzde 60'ın altında evet çıkarsa beni bulun sonra nacizhane yorumlarınızı yaparsınız hehehehe

  31. EVET bencede öyle (:
    Bu refarandumu CHP yapsa yinede evet derdim. İnşallah bir gün kökten değişir

  32. Akp meselesi şeklinde bakmamak lazım olaya .

  33. Adsız dedi ki...

    gördük yaptıklarını Kpssde. kim bilir daha ne yapacak bunlar referandum geçerse, kuşatmaya son vermek için HAYIR!!

  34. Adsız dedi ki...

    evet diyen arkadaşlara okudum maddeleri diyen arkadaş lara bende sesleniyorum oyuna gelmeyin iyi okuyun neden hayır diyeceğimizi anlarsınız 2010 nisan ayında darbecileri yargılanması için öneri gönderiliyor öneriyi akp reddediyor aradan ne geçiyorda ne rant sağlanılıyorda şimdi yargılayacağız diye anayasa maddesi çıkarıyorsunuz kimi kandırıyorsunuz aptal yok karşınızda ben salak değilim asla evet demem sonunna kadar HAYIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR beni kandıramassınız ve bilinçli türk insanımızı da kandıramayacaksınız ancak saf cahil insanlarımızı kandırır sınız ama elimden geldiğince halkımı bilinçlendiriyorum hayır diyecekler madem yargılanmaktan korkmuyorum diyor yargının bağımsızlığını elinden alıp kendini yargılanmak tan kurtarmaya çalışacağına dokunulmazlığı yiğitse kaldırsın da görelim yapamaz

  35. Darbe anayasasının değişmesini istiyoruz diyenler! Eğer ki evet derseniz yeni bir darbe anayasasını kabul etmiş olacaksınız.Bunlar yargıyı politikleştirme çabaları.Yasama,yürütme ve yargıyı tek bir çatı altında birleştirip diktatör bir zihniyetle hareket edecekler.Yani kendileri yazıp kendileri oynayacak.Bunun AKP yi oylamakla alakası yok.Mantıklı bir insan birkaç maddesiyle ağzımıza bal çalınan bu anayasanın laik,demokratik cumhuriyetimize bir darbe niteliğinde olduğunu anlayacaktır.Dışı çikolatayla kaplanmış ama ayrıntılı incelerseniz içi zehir dolu.O yüzden HAYIR diyoruz.

  36. Adsız dedi ki...

    YA BENİM ANLAMADIĞIM BU REFERANDUMDA 1 MADDE YOK 26 MADDE VAR BUNLARIN HEPSİMİ YANLI VE YANLIŞ HİÇ Mİ DOĞRU TARAFI YOK? KILIÇTAROĞLU BİLE TELEVİZYONDA BİZ SADECE 2 MADDESİNE KARŞIYIZ DİYOR. YANİ KAFAM KARIŞTI ŞUNU DOĞRU DÜRÜST İZAH EDİCEK BİRİ YOK MU?

  37. Adsız kardeşim, hükümet bu 2 maddeyi geçirebilmek yüce divandan yırtabilmek daha rahat at oynatıp hukuksuzluklara imza atabilmek için içeriye halkı kandırmak, teklifi hoş göstermek amacıyla bazı düzenlemeleri de kattı.

    Muhalefetin tüm maddler ayrı ayrı oylansın teklifine ise karşı çıktı. Amaçlar belli bunların anlayacağın. Daha karanlık bir Türkiye istemiyosanız HAYIR demeniz gerek. Yoksa bunun sorumluluğu her zaman sizinle olacaktır. KPSS ve diğer sınavlarda olan cemaat yolsuzluklarını biliyorsunuzdur sanırım. Ve daha bir çok kurumda. Ayrıca bunlar sadece bildiklerimiz. İftira, santaj, montaj, dinleme her türlü pislik var. Daha da çok olacak evet çıkarsa eğer.

    Türkiye'yi kuşatma altında alanlara bir HAYIR yeter. Bu kirli zihniyetleri temizlemek için ilk adım bu olacaktır. İyi düşünün iyi karar verin bence.

  38. Kadın erkek eşitliği,insan hakları,çocuk hakları ve pozitif ayrımcılıktan bahsediyorlar ancak bunlar sadece göz boyamak maksatlı.Bunların hepsi kanunla da düzenlenebilir çünkü.Maksat halkı kandırmak böyle göz boyamalarla ardındaki detayları, yargıyı ele geçirme çabalarını saklamak.

  39. Adsız dedi ki...

    KESİNLİKLE HAYIR DİYORUM

  40. Adsız dedi ki...

    hayrrr sonuna kadar hayrrr

  41. Adsız dedi ki...

    bu referandumu akp yapiyor diye hayir deniliyor niye cünkü akp ye gicik olunuyor ben parti tutmam ama siz hayir derseniz darbeye evet demis oluyorsunuz o zaman askeri darbeyle yasayalim bunu mu istiyorsunuz.referanduma hayir derseniz basörtü yasagina evet demis oluyorsunuz destekliyorsunuz nerde demokrasi.basörtüyü siyasi simge olarak görenler mitinglerde kaldirdiginiz hayir pankartlari 30 dakika gecmeden indiriyorsunuz ama basörtülü olan tek bi siyasi simge olsun diye 30 40 derecede onunla dolasmaz.kendi kararinizi kendiz verin takim tutar gibi parti tutuyorsunuz. kandi kararinizi kendiniz verin baskalari sizin icin karar vermesin arastirin neyin dogru neyin yanlis oldugunu.

  42. ayşe dedi ki...

    İnanmayın lütfen şu "darbeciler yargılanacak" masalına.Ezberletilmiş cümlelerle anayasa değiştirilmez.Ayrıca 30 yıl önceki darbeciler paçayı yırtacak belli bu da ilerideki olası darbe davalarında emsal teşkil edecek.Peki milletvekili dokunulmazlıklarından niye söz edilmiyor? Niçin kayıp trilyoncular, örtülü ödenek yutucular ve benzerlerini yargılamak için harekete geçilmiyor.Hafızası zayıf halkım benim onları sayıp döksek darbecilerden kat kat fazlası eder.Ama işlerine gelmiyor...


Leave a Reply