15.1.10

İnsanlar neden blog yazar? | dev araştırma

Yazı: İnsanlar neden blog yazar? | dev araştırma

Ni hao:) Japonca'dan sıkıldım çince merhaba diyeyim dedim bu kez huhe:) Nihaha gibi bir şeymiş bu Çinçinlerin merhabası:) Ne kadar nihaha tarzında bir giriş yapsam da içim kan ağlıyor içerik onun için eğlenceli(!) olur mu bilmem. Biliyorsun ben ciddiyeti hiç bozmam yazarken, yine öyle olacak hehu:)

Benim büyük bir ekibim var bu yazıyı yazayım diye tüm Türkiye'de araştırmalar yaptım gizliden blogculara yönelik. Onların haberlei yok çok gizli tekniklerimiz var huhe:)) Neyse işte araştırma konumuz insanlar neden blog yazar? Amaçları nedir blog yazarken. Bu araştırma sonucunda bir çok cevap aldım tabi ki. Bunları oturduk ekibiz ile kategorilendirdim güzel bir çalışma çıktı ortaya. İşte o kategoriler.! huhe.!


1.Ben sadece kendim için yazıyorum diyenler:

Böyle bir kitle var evet. Ben kendim için yazıyorum kimse okumasa da olur yoruma falan da gerek yok, kendim çizer yazarım, istersem yorum da yaparım cevaplarım bile kimseye ihtiyacım yok benim:)) Huhe bu kadar değil tabi ama yani günlüğün bloga taşınmış hali bunlar. Ama her ne kadar böyle deselerde blogunda yazdığı kişisel şeylerine öneriler, beğeniler veya yorumlar gelmeye başladıktan sonra bu düşünceler değişmeye başlayabilir. Ama o hala kendi için yazıyordur o değişmez:)) Değişmesin zaten o da hiç:) Böyle diyenlerin aşırı olanlar, bence blogunu gizli yapsın en iyisi huhe:))

2. Çok paylaşımcı biriyim paylaşmadan duramam diyenler:

Bunlara kısaca paylaşımcı blogcu diyoruz:) Ne bulsalar ne görseler paylaşmaktan birilerine anlatmadan duramazlar bunlar. Çok hareketlidirler. Mesela bir video mu gödü komiğinden falan hemen aayyy benim paylaşıyım da herkes izlesin gülsün canlarım benim yaa düşüncesi hakimdir genelde huhe:)) Veya ilginç bir olay mı yaşadı hemen anlatırlar. Bu özellikleri yüzünden çok sevilirler, bağıa basılası blogculardır bunlar huhe:))

3. Hobi için, eğlenmek için yazanlar:


Ben de bu kitleye giriyorum işte. Eğlenmek için hobi amaçlı bloga yazmak. Uçan kuşa yazarız biz huhe:)) Blogta nedirmiş canım:)) Bu kitleyi de çok severim ben. Yerim yeim durumları. Fazla kasmadan yazarlar, oo yee eller havaya durumları çoktur bu bloglarda. Sevilesidirler huhe:)) Genelde bir nebze komik insanlardır, sohbet havasındaki yazıları sizi sizden alırlar. Yaşları genelde genç olsa da genç olmayanları da varsa bile ruhları hep gençtir:)) Ama bu kitleyi bekleyen bir sorun var ileride çok gülmekten ağızları kocaman olabilir:)) Az somurtmak lazım o da gerek huhe:))

4. İş olsun diye blog yazanlar:

Böyle amaçsız bir kitle de var evet. İş olsun torba dolsun diye blog yazarlar bunlar. Belli bir amaçları yoktur. Genelde işsizlikten veya can sıkıntısından dolayı blog yazmaya başlamışlardır. Bu sıkıntıları gidince arkalarına bakmadan giderler bırakıp bloglarını. Pek sadık değillerdir. Bloguyla kendisi arasında bir ilişki kurmazlar, blogunu kullanıp bir kağıt mendil gibi atarlar yani ansızın. Vicdansızlar:))

5. Sevgili-manita falan yapmak isteyenler:

Damatcım kuzucum bu da nedir var mı böyle oluyor mu bloglarda böyle şeyler derseniz. Oluyormuş ben de duyunca çok şaşırdım,"vay babanın kemiğine ne diyonn vayy " huhe:))) Bloglarda fotoğraf paylaşımı karşıklı etkileşimi artırıyormuş İsviçreli bilim adamaları araştırmış:)) Sonra işte msn, telefon falan diye gelişir bu işler. Blogları amaçlarından saptırmayalım lütfen ama:)) huhe:)) Böyle bir kitle var evet. Nişanlanan bir çift varmış bi dost demişti sanki bana da. Tüm dedikodular onda ayrıca huhe :) Bir efsane var ayrıca söyleyeyli bloglarda kızlar kendi teklif ediyormuş diye yazmya başlayanlarda var huhee:))

Daha çok kategori var tabi. Yoruldum lan. Sen hangi kategoridensin peki hacı? :) Korkma bana açılabilirsin sevgili blogcu:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 10 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. 1.Ben sadece kendim için yazıyorum diyenler:

  2. 3 numarayı seçtim ben, en eğlenceli o geldi gözüme. yazalım, eğlenelim hatta yazdığımız yazı ile kendimiz dalga geçelim yorumlarda falan:D yalnız manita yapma olayı enteresanmış, çöpçatan blogu falan mı açsam, tutar mı acaba :D

  3. ben 1. kategoridendim, sonra işler değişti. :D

  4. Erdemir: Güzel kategori. Bu kategori aslında etrafa zarar saçmayan blogcular genelde. Diğer lerinin hepsinde ama zararlı blogcular da var:))

    Küfkedisi: negzel kategori di mi huhe:)) Evet manita yapanlar varmışşş, blog deyip geçmemek gerek yani huhe:))

    Finduilas: Avatar yakıyor yalnız huhe:)) 1. kategoridendin sonra baktın güzel yazıyorum lan ben, ve insanlar okuyup youm yapmaya başladı alamıyorsun önünü:)) şimdi hangi kategori peki sence:)

  5. Ben de 3. yüm:P:p Hobi benimki de şimidlerde pek zaman bulamasam da hobi işte:P Böyle bir yazı yazmayan bir sen kalmıştın zaten damar o da tamam oldu artık:P:p

  6. ego tatmin etmek, para kazanmak vs. gibi sebepler de var :)

  7. Dr Ceykıl: Evet onlarda var. Ama para kazanmak için blog tutanlar bence blogtan biraz sapıyorlar:)) Para işte:)) Google endeksli bir blog serüveni onların ki:))

  8. ohaa Allah senin cezanı vermesn lan damat.. nişanlanan çift manita bulmak için mi blog yazıyodu dedim ben sana, manyakk:D o farklı bi durumdu laan, delirtme adamı yanlış yönlendirme yapma :D hey Allah'ım ya:D

    neyse ben de 1-3 karışımı bişey işte. bazı yazılar 1 bazıları 3.

    kızdım sana huhe :P

  9. Benim sebebim çok karışık valla.. Kendim kategorize edemiyorum 3 senelik blog hayatımda =)

  10. 1. kategori %51 ise 2.kategori %19, farklı bir kategori(insanların düşüncelerim hakkında ki yorumları)%30 derim ben :)

    Lakin %30 luk hedef kesimden tık yok nasıl olacak :D

    belki siz beğenirsiniz, alın bu da link;http://hayatsenaryosu.blogspot.com/


Leave a Reply