12.9.09

ezik kadınlar

Yazı: ezik kadınlar

oğlum ben artık kadın hakları savunuculuğu diye bişey olduğunu düşünmüyorum. bunu yaptığını iddia eden kadınların çoğu çok salak çünkü. neden diyosun dimi, dur söyliyim.

bu kadınlar ezik bi defa. kendilerini sürekli erkeklerle kıyaslarlar, elma ile armut olduklarının farkına varmadan. erkekleri gözlerinde çok büyütürler ayrıca. canavar gibi görürler onları. feminist değildirler hayır, çünkü gayet de sevişkendir çoğu.

kadınları savunuyoruz derler ama kadın ayrımı yaparlar. yani savunuyoum diyenler ble bi kısmını aşağılar kadınların, farkında OLARAK.

dinlerin kadınları aşağıladığını düşündükleri, bunu düşünecek kadar bilgisiz oldukları için dinden falan pek hazzetmezler zaten. onlara göre din, erkeklerin uydurduğu bişeydir. bir kadın dini gereği bişey yapıyorsa, aslında dini için yapmıyordur. erkekler istediği için yapıyordur. ve o kadının erkek boyunduruğundan kurtulması için zorla da olsa dininin gerektirdiğini söylediği eylemleri yapmamasını sağlarlar. kadınları savunuyorlar ya çünkü, onun için hıhı evet. kadınların ne istediğini sormazlar bile yani, ya da sorarlar ama cevabına inanmazlar. tatmin olmazlar bir türlü.

misal, tesettürlü bi kadına derler ki bu angutcanlar, niye örtünüyosun? kadın der Allah'ın emri, ben öyle inanıyorum. "geç oraları, sen yazın sıcağında kapkara çarşaflara dolanırken kocan kapriyle geziyo Allah bunu emreder mi adaletsiz mi? hem sen de öyle düşündüğünden örtmüyosundur kesin kocan baban falan istiyodur" diyerek saçmalarlar. saçmalarlar, çünkü erkekler tek parça mayo ile denize girerken, kendileri bikini giyerler. işlerine gelen yerde eşitlik diye yırtınırlar, işine gelmeyince kadın olurlar naif olurlar.

dengesizdirler yahu. bildiğin dengesizdir bunlar işte.

her fırsatta erkeklerle sidik yarışına girerler. onlardan daha iyi küfür etmeye, onlardan daha açık olmaya, onlardan daha rahat olmaya falan uğraşırler. olamayacaklarını bilmezler ya da kafa tutarlar fıtratlarına. bir erkek onları aldattıysa, kendileri de aldatır. daha namussuz olmakla övünürler, en azından bi konuda yendik onları deyip sevinirler. kendilerini ne hale düşürdüklerinin farkına varmazlar tabi.

rahat ve uluorta sevişme özgürlüğü isterler bu kadınlar, ama rahat ibadet etmek isteyen hemcinsleriyle dalga geçerler. bir zar ile yargılanmayı kabullenemezler; fakat kendileri başka kadınları görüntüsünden ötürü aşağılar.

kısacası, kendi değerlerinin farkında değildir bu kadınlar. ne olduklarını, ne olabileceklerini ve ne olamayacaklarını bilmeden sadece saçmalarlar.

böylelerinin kadın haklarından bahsettiği bir ortamda ise ben kadın düşmanı olmayı tercih ederim. seve-isteye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 21 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Güzel bi noktaya parmak basmışsınız.Şimdi bunu okuyan feministler yandaş medya olarak tanımlayacaklar sizi :) yazık oldu :)

  2. Bu yazıya tepki alırsın diye dşnüyorum:P ama ben tepki vermeyecem...çünkü sana hak veriyorum..eşitlik kisvesi altında kadınların daha da çok ezildiklerini görüyoruz..eşitlik derken bile insanlar bi tarafın eşit olmadığını kabul edip bunun savaşını veriyorlar...ezilen kadınların hakları eşitlik naraları atılarak çözülemez zihinleri eğiterek düzeltilir...Allah bu dünyada hiç birşeyi dengesiz yaratmamıştır herşey birbirini, hercins diğerini tamamlar ...

  3. Feminist kadınlar sevişmiyor muymuş? wowww!1!1 :)

  4. Ha bu arada ciddi anlamda kadın erkek eşitliğini savunan bir insan değilim. Erkeklerin kadınlardan üstün olması gerektiğini savunurum hep. Belki de erkekleri gözümde kutsallaştırdığım için, belki de baba kavramından kaynaklanıyor bu. Ben erkek arkadaşımın ya da eşimin benim altımda ezilmesini istemem. İyi bir üniversitede okumama rağmen hala kocam benden daha çok kazansın düşüncesine sahibim. :) Bu sadece maddi anlamda değil tabi ki, hayatın her alanında geçerli.

  5. alkışlarım

  6. Kadınlara kadınlar kadar düşman olabilecek bir kesim tanımıyorum ben. Ben sağlam feministim diyen bir kadının gidipte bir kadını koruduğunu görmüşlüğüm yoktur. Ancak kendinden aşağı görürler belli bir kesimi, karşılıklı oturup dalga geçerler, fikir ortaya atarlar. İcraat sıfır. Eşitlik olayına gelince senin de dediğin gibi elma ve armut karıştırılmasın bir zahmet. Ayrıca geri kafalı diyebilirsiniz bana belki ama yeri gelince üstün olmalı benim erkeğim, ben de sırtımı ona güvenle yaslayabileyim.

  7. Yazinin 'kimse kimseye karismasin' mesajina katiliyorum kesinlikle ancaak..

    "feminist değildirler hayır, çünkü gayet de sevişkendir çoğu."

    Cumlesine bir anlam veremedim. Feministlik ve sevismenin alakasini aciklayabilir misin?

    Erkek dusmanligi degil de cunku feministin tanimi, o acidan sordum.

  8. seyyah; çoktan fişlendim ben vız gelir tırıs gider :)

    debepe; aynen katılıyorum maalesef.. eşit olcam diyip daha bi düşüolar..

    leah; ben de eşitliği savunmam, ama erkeğin üstünlüğünü hiç savunmam, denkliği savunurum. herkesin yaratılışı istidatları vs farklıdır, ona göre davranmaalıdır. erkek bazı konularda, objektif olarak bakıldığında daha iyi gibi görünen konumlarda olmalıdır, ama bu onu üstün yapmaz doğrusu budur bence.

    depik; öperim.

    küfkedisi; geri kafalı demem, ama leah'a verdiğim cevabı tekrarlarım ;)

    altuğ; huy napim:) birincisi, benim gibi yaşayan başkalarının savunuculuğunu yapmadım bu yazıda, genel olarak olması gerekip de olmayanlardan, yanlış olanlardan bahsettiğimi düşünüyorum. ikincisi, abim blog açtığımı duysa öldürür demedim. yazdıklarımı görse hiç hoşuna gitmez bunu kastetmiştim. kız kardeşinin birilerine aşık olmasını hazmedemeyen abilerden kendisi. bu bence doğru değil ama öyle, onu değiştiremem yırtınsam da olmaz. üçüncüsü, ben yargılamayanlardan bahsetmedim, ve senin cinsinden hiç bahsetmedim:) böyle kadınlar var. inanmıyorlar kendi isteğiyle yapıldığına. inanmıyorlar yani resmen yalan söylğyosun korkuyosun falan diyolar.. dördüncüsü, açılan kadın bloglarını ben de destekliyorum, kadınların güçlü olmasını falan, elbette. ama olamayacağımız şeyleri olmaya çalışmamız komik oluyor bunu demeye çalışıyorum, yorumcular da öyle diyorlardır sanırım:) beşincisi, feminizmi ya da kadın direnişini sadece açılıp saçılma özgürlüğü isteyenler olarak daraltmadım. böyleleri var ve çok dedim. gördüklerim bu yönde, bunun için çok üzgünüm.

    mizz oz; aslında orada kastettiğim, bu bahsettiğim kadınların sırf sevişmek ya da eğlenmek amacıyla erkekler karşısındaki küçük düşürücü hareketleriydi. o haliyle, yazdığım şekliyle yanlış anlaşılabiliyor farkındayım.

  9. 1. simdi ilk önce feminist ile haklarini savunan kadini söyle bir ayirmak lazim bidost.
    kendi haklarini savunan kadina da kimsenin ezik demeye gücü yetmez. derse de yanilmis olur. kendi hakkini savunan kadin bilinclidir cünkü. göz görüyor bu ülkede olanlari, kadinlarin ne kadar asagilandiklarini. bazi gözler de görmüyor ve hakkini savunan kadina ezik diyor. ben de evet savunuyorum kadin haklarini, ama kadinlar arasinda ayrim yapmiyorum, ki digerlerinin de yaptiklarini sanmiyorum. bence sen elma ile armudu karistiriyorsun. senin düsündügün gibi dinden filan da bihaber degilim. son derece ibadet icinde günler geciriyorum. bir gün keske bana da nasip olsa da bir dernege filan üye olabilsem. o zaman ezik mi olacagim ben? e peki ibadetim ne olacak benim. hani dinden bir habermisiz ya?

    2. "hakkini savunan kadin" kesiminin, inandigi dini gerekleri yerine getiren kadinlarin bunlari erkekleri icin yaptiklarini düsündüklerini söylemissin. burda birazcik da haklilik paylari yok mu? kiz kardesi camdan disari kafasini uzatamazken, disarda istedigi her halti yiyen abiler yok mu sence? ya da kiz arkadasini ailesiyle gayet rahat tanistirabilen bir erkegin kiz kardesi ayni rahatlikla hareket edemiyordur? sence bu dini gerekler altinda mi olusuyor. Yani erkege mübah kadina haram mi? Peki durum böyle olunca da bazen erkekler kadini yönetmis olmuyorlar mi dini acidan?

    3. rahat ve uluorta sevisme özgürlügünü (ki bu aslinda uluorta sevisme özgürlügü degildir sadece erkekler yapinca bir sey olmuyor da kadin yapinca mi namussuzluk oluyor derdidir) istemelerinin sebebi de erkekler bunu yaparken "vay aslanim" diye karsilanmasidir cünkü ayni seyi kadin yaptiginda "vay namussuz, kahpe" olur.
    ben elbette bir zarla yargilanmak istemem. neden isteyeyim ki bunu? iste ancak bunu ezik kadinlar kabul eder! asil aciz ve ezik olan zarlarindan utananlardir.

    4. son olarak ise belki kizacaksin ama bir cok yazinda abinin blogunu okumasindan korktugunu dile getirirken sen, kimse senden kadin haklari savunucusu filan olmani beklemiyordur muhtemelen. dolayisiyle seve-isteye kadin düsmani olabilirsin.

    5. ayrica yorumlar da ayri olay. erkegim güclü olsun sirtimi yaslayayim, bana sert olsun, giydigime, sictigima, gittigime, gezdigime karissin diyenlere de diyecek bir seyim kaldi mi artik büyük merak icindeyim. onlara su yaziya (http://www.pilli-cadi.com/2008/11/bir-trk-erkegi-vakasi.html) davet ediyor ve bu yazinin da mr. paradise'nin disi versiyonu oldugunu düsünüyorum. vallahi bayanlar ne diyeyim? umarim öyle istediginiz gibi erkekleriniz olur!

  10. pilli cadı;
    ben sanırım yanlış anlattım derdimi. sırtımı yaslayayım derken adam beni ezsin demiyorum tabii ki ve asla müsaade etmem. zaten karşı cinsin ezebileceği bir durumda da değilim çok şükür, eğitimim de konumum da buna uygun değil. ama beraber olduğum insanın sağlam olmasını isterim, bana denk olmalı. olmadığı durumda zaten ilişki yürümez malum erkek egosu buna izin vermez, arıza çıkarır. herkes yanındaki insanın güçlü olmasını, güven vermesini ister.

  11. ayrica o kadar kadin arasinda sadece altu'nun kadinlari savunucu konusmasi da cok trajik olmus.
    öyle bir yorum yazmis olsaydim, hemen alta da bir erkek kadinlari kadinlardan cok önemseyip deger veren bir yorum yazmis olsaydi utanirdim acikcasi.

  12. pilli cadı; 1. beni yanlış anlamadığını söylemiştin ama, bu birinci maddede yazdıklarının, benim yazdıklarımla alakası bile yok, o yüzden cevap veremiycem üzgünüm. çünkü ben dedim ki, kadın haklarını savunduğunu "iddia eden" kadınlarn "çoğu" ezik, şöyle böyle filan. bunların içlerinde de dinden bihaber olanlarının da olduğunu söyledim. senin dindar olup olmamanla alakası yok yani çünkü ben seni+senin gibileri anlatmadım. cidden çok alakasız yani.

    2. bu yazdıklarından dinin erkek uydurması saçma bişey olduğu çıkar mı peki, onu söyle? erkekler bunları yapabilmek için din isimli bir kurallar silsilesi mi oluşturmuştur sence? bahsettiğim kadınların düşüncesi bu. ben bu bahsettiğin olaylar olmuyor demiyorum, ama onlardan ayrı olarak, tamamen kendisi inandığı için ibadet eden örtünen kadınlar da var, ve fakat onların sadece inandığı için yaptıklarına inanılmıyor diyorum.

    3. dikkat etseydi, benim rahat ve uluorta sevişme özgürlüğüne (doğruluğu yanlışlığı bi yana) karşı çıkmadığımı da görürdün. ben bunu isteyen kadınların, diğer hemcinslerinin rahatça ibadet etmesine çemkirmelerini eleştirdim. zar konusundaysa, elbette imse istemez, aynı şekilde görüntüsünden ötürü aşağılanmayı da istemeyenler vardır dedim, empati kurmak adına.

    4. kızmadım, beni hangi konumda gördüğünü anladım ve (ve'den sonrası meçhul, şaşırdım sanırım bu lafına ama tam da bilemiyorum ne hissettirdiğini). ama saçma olmuş yani bu benzetmen. çünkü bu durumda, sana ailesinin yanında hakaret eden nişanlınla defaatle barışmanı hatırlatır, ve böyle bi aşağılanmayı kabul ettiğine göre senden hiç beklenmez diye cevap veririm.

    5. mr. paradise'ye benzediğimi asla düşünmüyorum, ama senin benzetmene şaşırmıyorum çünkü baya bi tersinden anlamışsın yazdıklarımı. bu durumda normaldir yani herkese benzetebilirsin.

    + ben kadınları aşağılayacak şeyler yazmadım ki sadece altuğ savunmuş olsun? diycem, sen burda yazılanları değil de, "abisinden korkan bidost"un yazabileceklerini gördüğün için yine anlamıycaksın:) yorumun için teşekkürler pilli cadı.

  13. hayatımda en nefret ettiğim kız tipidir erkekler böyle de bize niye şöyle bikbik edenler.Ulan tamam herkes eşit tamam da erkek sıçıyo diye sen sıvamak zorunda mısın.Ağzımı bozmadan sıvışırım....

  14. altuğ, depiğe verdiğin cevap için şunu diyorum, evden çıkma hakkını konuşmuyoruz biz işte. kötü olan eylemleri erkek yaptı ben de yaparım şeklindeki sidik yarşından bahsediyoruz. diğeri normal olan na kim laf ediyo ki.

    elma armut olayına gelince, hepimizi Allah yarattı eşitiz falan demişsin. o halde kedi ile köpeği de bir tutman gerek altuğ. ikisi de Allah'ın yarattığı hayvanlar dimi? insanlık açısından herkes eşit elbette ama kadın ile erkeğin yaradılışı bazı konularda birbirinden farklı, bunu kabul etmeliyiz. erkek üstünlüğü değil bu, farklılık.. ayrıca ahirette sen kadınsın sen erkeksin diye özel bi soruşturmaya mı tabi tutulacağız demişsin, bazı noktalarda evet. misal tesettür işte. en basit örneği bu, bi çok şey vardır daha.

    ikinci alıntına cevabım: hayır bu tüm kadınlar için söylendi, hatta tüm erkekler için de. kadınların ve erkeklerin dediğim gibi yaradılışı farklıdır, yapabilecekleri ve yapamayacakları şeyler vardır. bunun da en basit örneği fiziksel güç. bi kadın tutup bi erkeğe tokat atmakya kalkarsa dayak yer mesela. bunun gbi.. yanlış anladın heralde o cümleyi, çünkü kötü anlaşılcak bişe değildi o?

    sonuncusu da, fiziksel olarak da onlar kadar güçlü olamayız o ayrı ama benim orda kastettiğim şuydu, ruhsal olarak da erkekler kadar sapıtamayız biz kadınlar. bi erkek tutup karısını aldatır mesela ama iki gün sonra unutur gider bunu ne pişmanlık duyar ne bişey. ama kadın öyle değil, eğer çok adi bi duruma gelmediyse o kadar dejenere olmadıysa bunun vicdan azabını duyar sürekli. sürekli yapmaya kalktığında ise böyle şeyleri, yani erkeklerin yaptığı kötü dediğimiz şeyleri, yıpranır gider anlatabiliyo muyum. anlaşamıycaz gerçi o kesin ama neyse artık.

  15. ohh yağlarım eridi harika yazmışsın. "budur" derim başka da bir şey demem.

  16. eywallah çilekli süt, yağlarını erittiğime sevindim:P

  17. Din konusunda yazdıklarında hemfikiriz. Ve yine kadın ve erkeğin fıtratı farklı. Buna da katılıyorum. Böyle bir sidik yarışına
    Ama misal kadınlaryazıyor da bir çok konuya değinmeye çalışıyoru(m)z. Bunda bakirelik de oldu. Orada bir Yasemin vardı. Biri ile birlikte olmuş ve aile baskısı yüzünden diktirmiş kızlığını... böyle abisi tarafından, öldürülmesine dek süren bir olaylar zinciri var o kızın. İşte bizim orada yapmaya çalıştığımız; kadın savunuculuğundan çok bilgilendirme. Yasal yaptırımlar ne, şiddet görürsen ne yapmalısın.... gibi gibi... Bu bizi feminist, eşitlik diye tutturduğumuz yok. Sadece erkeklere bizim bir kadın olduğumuzu ve güçlü yanları ile bizi incitmelerinin hiçbir sağlıklı tarafı olmadığını anlatmak. Bu feministlik değil, ayrım yaparak savunmak da değil. Bu sadece bir örnek. böyle düşünen birçok kadın var aslında Bi dost... Şimdi biz bu haklarıdan bahsedince, sen kendini gerçekten kadın düşmanı mı görüyorsun.

    Ha şunu da çok rahatlıkla söyleyebilirim. Bende evliliğimde aldatıldım, bunun içinde boşandım ve bekarken bir başka insanı aldattım. Ama vicdan bir noktada devreye girince neler yaptırır insana öğrendim. Şimdi ne kadar empati yapıyorsam bunların hepsi bunların getirisidir.

    Ha birde "rahat ve uluorta sevişme özgürlüğü isterler " yazmışsın ya. Evet isterim, ama sevişip sevişmediğimi kimse bilemez dimi? ben sadece sevişince de orospu veya her adamın altında laflarını duymak istemiyorum belki. Herkes birbiri ile yatsın kalksın değil ki istediğim. Ama yapılınca da aşağılanmadan ve meze gibi malzeme olmadan yaşanıp kalmalı herşey...

    Eşitlik değil istediğim, insan gibi yaşama şansı. Eleştirilmeden, dayak yemeden, birileri altında ezilmeden, saygı duyularak, öğrenerek- öğreterek yaşamak istiyorum. Birilerinin adetlerinin altında ezilmeden ve adetlerimi de yok saymadan... Yaradılış fıtratına karşı olmadan ve olunmadan! incitilmeden.

    Anlatabildim mi bilemiyorum tatlım. Bunları istemek asla beni ezik bir kadın yapmaz. En azından kendim bile kadınlar yazıyor sayesinde birçok şeyi öğrendim, haberler okudum. bu bile yetiyor insana.

  18. kadınlar üçe ayrılırlar; feministler ve anti-feministler. ve kadınlar üçe ayrılırlar; ateistler ve dindarlar.

    feminist kadın ki toplumun, ''kadın'' üzerine kurmuş oldukları ahlak yargıları ile beyinlerini sınırlayan zincirleri kırmış, beyinlerini karartan örtüleri yırtmış ve de dogmatik, bağnaz, gerici, ahlakçı diretmelerden aklını, moderniteye ulaşmış beynini kullanarak kurtulmuştur.

    ve kadın haklarının savunuculuğunu yapmak aydınlanmış bir kadının en doğal hakkıdır ki ezilen kadını bilinçlendirmeye çalıştığı halde, ezilen kadının, ezilmeye devam etmesini gören feminist kadının tabi ki yapması gereken bir davranıştır beyni körelmiş kadını küçümsemek. kafatasının içerisindeki varlığı kullanamayan bir insanı küçümsememek gibi bir davranış şekli mümkün müdür? nitekim otizm hastaları bile beyinlerini kullanmaya gayret etmekte ama aşırı dini hayatın bir parçası olan kadınlar ''beyin'' kelimesini duyduklarında bile boş gözlerle bakmaktadırlar ki bu boş bakışlar zincirleri kırınca anlamlı bakışlara yerini bırakır.

    peki zincirleri bir kadın feminizmden beslenerek nasıl kırabilir? öncelikle kendisine küçümser gözlerle bakan feminist modernist kadını örnek almalı ve yaşam felsefesi olarak ahlakın, iyinin ve kötünün ötesinde bir anlayışı benimsemelidir.

    ki bunun sonucunda ortaya çıkan feminist modernist kadın şu özelliklere sahiptir;
    - son derece dengeli ve sosyal bilinci olan topluma duyarlı ama nedeni olmayan ahlak, görgü, gelenek kuralları karşısında anti tavır takınır.
    - seks yapar istediği zaman istediği kişiyle. ki seks özgürlüğün sembolüdür. çünkü; basın-yayın aracılığıyla okuduğumuz, izlediğimiz haberlerde kocasını, nişanlısını aldatan kadının fotoğrafının hep tesettürlü olduğunu görmekteyiz.

    başkaaaa başka bir şey kalmadı sanırım.

  19. efsam; ben kendimi tabi ki kadın düşmanı görmüyorum, o saçmalayanlar (yazıda bahsettiklerim) kadın hakkkı savunucusuysa ben değilim anlamında dedim onu.. kadınlar yazıyorsaki bi çok yazıyı çok da beğeniyorum. size değildi lafım..

    bi de, rahat ve uluorta sevişebilme özgürlüğü istenmesine de laf etmedim ben, yanlış mı anlaşıldım bilmiyorum.. bunu istiyosun ama rahat ibadet etmek isteyene hoşt diyosun dedim, bunu diyenlere söyledim yani.. yoksa inan ki umrumda değil kim ne yapıyosa yapsın..

    insan gibi yaşama hakkı, bunu tabi ki ben de istiyorum.. hele de erkeklerin kendi yediği b.kları kadınların yemesine laf etmesine, bu iki yüzlülüğe tükürüyorum.. ama işte bazı kadınları da anlayamıyorum..

    seni anlıyorum:)

    sockrates; basını hangi gözünle takip ettiğini mi sorayım, algının seçiciliğine mi hayran olayım bilemedim. bi defa o kocasını-nişanlısını aldatan kadınların hepsinin tesettürlü olduğunu baya bi salladın, ama olanlar çok var haklısın. hemen hemen hepsi de eğitimsiz, cahil olduğu çook belli olan kesimlerdeki kadınlar. hani diyosunuz ya koca baskısıyla örtünmek, çeve baskısıyla, ya da örf adet olarak örtünmek.. işte onu yapanlar bu kadınlar, zira dinden de bihaberler. fakat bu bahsettiğim kadın hakkı savunucuları onların tesettürüne hiç karışmaz, onlar örtünsün der hatta. ama eğitimli, şehirli, kültürlü ve çağdaş tesettürlüleri görünce "o saten eşarplarıyla geçiyorlar yanımdan hazmedemiyorum" derler. sen de onlardan birisin belli ki, ve ben bu gece sana laf anlatmaya çalışmakla zamanımı heba etmiycem. Allah seni de ıslah etsin canım. bol beyinli günler.

  20. dikkat çekiyorum HER KADININ tekrar diyorum HER KADININ söylemek isteyipte söyleyemediği ya da söylemeye EGO larının engel olduğu cümleleri yazdığın için seni gerçekten de kutluyorum

  21. Hakkını savunan kadınları ezik gibi göremezsin ki bence sen kendin eziksin. Kadın düşmanı değilim demişsin ama yazdıkların kadın düşmanı olduğunu açıkça gösteriyor. Ayrıca sevişmek insana özgü birşey resmen saçmalamışsın.Zorla örtünen birçok kadın var bu ülkede.İki tarafa da günah olan zina gibi günahlardan dolayı erkekler pohpohlanırken kadın aşağılanıyor ve birçok konuda şiddet görüyor.Hakkını savunan bu düzene itiraz edenlerde senin gibiler tarafindan ezik diye aşağılanmaya çalışılıyor.Yazık sana.


Leave a Reply