6.7.09

Çin de Uygur Türkleri öldürülüyor davos fatihi nerde?

Yazı: Çin de Uygur Türkleri öldürülüyor davos fatihi nerde?

Uzun zamandır sinirlenmiyordum daha çok mutluluk hormonu salgılıyor etrafıma fazla zarar vermiyordum. Öfkelenince doğal olarak davranışlarınız sertleşebiliyor. Ben de içimi boşaltmak için yazıyı yazayım dedim işyerinde boş vakit bulmuşken.

Çin'in Doğu Türkistan özerk bölgesinde yaşanan olayları duymuşsunuzdur. Zaten yıllardır ordaki Türk kardeşlerimize yönelik bir soykırım ve asimile operasyonu yapıyordu Çin. Bunu da bir devlet politikası olarak görüyüordu.

Ama bu kez Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün Çin ziyaretinden sonra galiba bunu halka da indirmek için çatışmalar çıkardılar provakasyonlarda bulundular. Bunları yaparken tabi dünya televizyonlarına iki tane ağlayan Çin kızını servis ettiler. Ama öbür tarafta birçok insanı katletmeye devam ediyor bu şerefsizler.


Resmi kaynaklara göre 150 civarında ölü sayısı var denilse de 500 ün üzerinde ölü olduğu ve bunun daha da artacağı söyleniyor. Az önce bir haber gördüm mail aynen şöyle haber merkezine gelen,

Ağabey burada internet pek güvenli değil, sonra anlatırım... Bizim memlekette China Mobile'i kapattılar, internet ve elektriği kestiler.Şuan ordu bastırıyor, Allah büyüktür... Kanton taraflarında bizim kebabçıları ve meyvecileri öldürüyorlar.
Haber böyle bildiğin soykırım ve katliam yapıyor bu vicdansızlar.

Ama bizim davos fatihlerinde ses seda yok. Hani nerde bir açıklama dahi yok acaba Gül gittiğinde Çin'e bu operayondan haberi var mıydı biliyor muydu yoksa neden ses çıkarmıyor daha? Daha mı fazla kişi ölsüno mu bekleniyor anlamak güç

Filistin denince toz bırakmayan başbakan hem dindaşı hem soydaşı olan Uygur Türklerine gelince sesi çıkmıyor nedense. Acaba Türk ve Müslüman olduklarında mı? Yazık. Bir de İran'daki olaylara tepki veren, benimseyen sizlerden buna da yakışan tepkiyi vermenizi bekliyorum.

Ama yakında Kürşat'ın narası duyulur taa tanrı dağından. Doğu Türkistan'daki soydaşlarımıza güç versin Allah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 7 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Flaş gelişme olarak verildi iki kelime söylendi iki gün önce.. Hemen internete koştum nedir ne değildir neler olmuş öğreneyim diye hiçbir şekilde bir yazı bulamadım dün akşam eklemişler tenezzül edip çok çok sinirlendim sırf buna bile.!
    Kesinlikle bekliyorum bakalım başbaşkandan tepki. Davos tepkisine benziyor mu, benzemiyor mu bakalım.. Ben yazımhazır iki gündür yayınlanmayı bekliyor. Yayınlamalı.

  2. Yine oldu bittiye gelecek her zamanki gibi. Hala bir açıklama gelmedi bne duymadım şahsen. İran iran diye bağıranların sesi çıkmıyor, ses tellerinde sorun var sanki :)) free turkistan

  3. Herkes sessiz kalıyor demek ki Türk olunca ölmen daha iyi düşünüyor herkes. Hiçbirşey olmamış gibi kimseden ses çıkmıyor çok ilginç bir dünya. Demkrasi insan hakları diye tutturanların sesi mi kesildi Türk olunca.

  4. Van minüt,tu minüt,tri minüt sen çine nota vermeyi protesto çekmeyi unut...

    Askerinin başına çuval geçirildiğinde nota veremeyip gıkını çıkartamayan politika özürlü bir politik figürden ne beklersin ki?

    Türklük bilinci sıfıra yakın hatta denk birinden ne bekliyebilirsin.Meşhur sözü aşşağıdadır.

    "Sen 'Ne mutlu Türküm diyene' dersen,doğal olarak etki tepkiyi doğurur ve o da ‘ne mutlu kürtüm diyene’ der İmza R.T.E

  5. Resmen soykırım yapılıyor orda. Bize ''Soykırım yaptınız!!'' diyenler nerdeler şu an çok merak ediyorum. RTE işin ayrı bi boyutu tabii de bizi sürekli suçlayan dünya nerde? Tecavüz edildikten sonra öldürülüp sokaklara atılan çocukların, kadınların hiç mi önemi yok acaba?

  6. Ha bir de Amerika Çin'e demokrasi getirsin istiyorum.(!) Demokrasi hı hı evet.

  7. Çin Dışişleri'nin Türkiye'ye tehdidi

    "Siz Uygur Türklerine yardım ederseniz biz de PKK'ya yardım ederiz" işte Çin Dışişleri'nden Türkiya'ya mesajı...
    Ancak Kürler bu topraklarda asırlardır her hakka sahiptir, bu psikopat Çin yönetimi kendini Türkiye ile bir tutacak niteliğe sahip değildir.

    -Sincan'a Uluslarası Af Örgütü, Human Rights Watch gibi insan hakları savunucusu örgütlerin girmesine izin vermediği gibi Batılı gazetecileri de içeri sokmuyor. Her geçen gün daha çok büyüdüğü için kimse Çin'e kafa tutamıyor. Çin Halk Cumhuriyeti kimseyi zaten takmıyor.

    -Uygurların dinine karışmıyor görünüyorsa da politik vaazlara tolerası yok. Tüm camiler kontrol altında. Kontrol edemediği camilerde Çin cuma namazına bile izin vermiyor. Emekliler camiye giderse “Git emeklilik paranı camiden al” diyor.

    -Tutuklanan Uygurlardan haber alınamadığı gibi, kayıpları aramaya bile kimse cesaret edemiyor.

    -Çin, Uygurları terörist gibi görmesine rağmen, bu etnik azınlığın Pekin ile büyük bir birlik beraberlik ve barış içinde olduğunu dünyaya ilan ediyor.

    -Hiçbir Uygurun fikir özgürlüğü yok. Kimsenin politika yapma hakkı yok. Uygurların tüm telefonları dinleniyor. İnternet görüşmeleri yakından izleniyor. Kimse yasak sitelere girmeye cesaret edemiyor.

    - Çin'in Uygurlara baskısını bir yabancının farketmesi çok zor. Korkudan kimsenin ağzını bıçak açmıyor. Telefonla bile yurtdışındakşi yakınlarına en ufak bilgi veremiyorlar.

    - Çin Uygur halkını korkuyla bastırıyor. Uygurlar o kadar korkmuşki tek kelime şikayette bulunamıyorlar. İçerden çıkanlar öyle işkence görüyorlarki özgürlüklerine kavuştuklarında tek kelime edemiyorlar.
    13. Çin evlenmemiş Uygur kızları daha iyi bir hayat vaadiyle kandırılılıyor ve Sincan'ı terketmeye teşvik ediliyor. Kısaca koskoca Çin pezevenklik yapıyor.


Leave a Reply