26.5.09

Tek tip askerlik için öneriler !

Yazan: Damat Ferit | 26.5.09 | Kategori: , , , , |
Yazı: Tek tip askerlik için öneriler !

Az önce haberi gördüm. Oha yani. Geçen aylarda diyorlardı verdiğimiz o kadar şehitten sonra. Efemdimmm bir daha böyleee şeyler olmayacakkk. Artık profesyonel askerlerimiz oralara görevlendirilecek deniyordu. Eee ne oldu poff uçtu gitti. Tam tersine askerlik uzatılıyor. Tek tip hale geliyor. Bu ne demek okudun benim için bir anlamı yok arkadaş. Bu ülke için çalışmanın benim için önemi yok. Okumasan da olur demek bu.

Yani Lisansı bırakın. Yüksek ve Doktora yapanlarda, ilkokul mezunlarıyla aynı kefede olmuş olacak. O kadar dirsek çürütmüş, bilmem ne yazılımı yapmışsın önemi yok. Durmak yok yola devam.. İşimiz gücümüz hizmet değil mi:) Benim ilkokul mezunlarını veya uni okumayanları aşaladığımı düşünmeyin ama sokaklarda karı kız peşinde koşmayıp, façalı şahinlerde bangır bangır İsmail YK dinlemediğimden dolayı cezalandırıyorlar beni. Askerliği de uzatıyorlar ki bildiklerini unut ülkeye bir faydan olacaksa olmasın..!

Şimdi kısa dönem bitecek, herkes 12 veya 15 ay yapacak ya. Benim çeşitli önerilerim olacak. Çok mantıklı en az bu tasarı kadar mantıklı:)) 30 yaşındaki adamla 20 yaşındaki köyünde yeni çıkmış gençle birlikte asker yaptır sen. Nasıl br mantıktır. Birileri mi söylüyor bunlara bunu acaba kulaklarına..!

- Doktora mezunları 18 ay, yüksek lisans ve lisans 15 ay yapsin çünkü nasıl yatak toplanır, nasıl nöbette beklenir, çok önemli en büyük devlet meselesi bunları kavramak sanayi, ekonomi, teknoloji bakımından gelişmekten çok çok daha önemli..

- Uzatmayla tasarıyla uğraşmayalım. Doğar doğmaz askeri alın. Küçük terminatörler, robocoplar yetişsin. Okumasına gerek yok zaten. Alayına isyan.

- Ayrıca bundan sonra okumayın gençler. Karı kız peşinde koşun, doktora da neymiş. Makale yayınlayıpta ne olcan. İki kıza laf at, sarkıntılık yap hem daha güzel. Zaman kaybı diğeri ayyhh çok sıkıcı hem:)

- Bundan sonra çocuklarınızı okutmayın şarkıcı veya topçu yapın. Bunun için uğraşın. O zaman daha kralsınız. daha gelişmiş bir ülke oluruz. Askerlikte kolay onlara. Kafan estiğinde gidersin. Hava değişikliği canımmm.

- Askere gidince sen hey Bilgisayar Mühendisi bilmem ne yüksek mühendis bak bizim komutanın çocuğu var ona ders vereceksin. Vatan hizmeti böyle olur yok öyle yan gelip yatma yeri.! Adam ol lan !

- Haydi kızlar askere kampanyası başlatılsın. Kızlarda asker olsun. Daha çok daha çok..!

Sinirlendim. Sonra beyin göçü neden oluyor diyorlar. Fırsatını bulduğum an yurtdışına gideceğim. Askerlikten mi kaçıyorsun. Kaçmak deniyorsa kaçıyorum. 5 sene kalırım 28 gün yaparım. Sanki 12 ay yapınca ülke kurtulacak bilmem ne karanlıklar aydınlığa kavuşacak. Abd bizi sömürmeyi bıracakcak. Onun bunun altına yatmaktan vazgeçeceğiz pehh.

Ayrıca bazıları vatana hizmeti sadece yaptıkları askerlik süreleriyle kıyaslıyor. Zavallı insanlar. Lann ben 18 ay yaptım poşett seni 5 ay askerlik yapmış. Ben daha çok seviyorum bu vatanı daha çok yaptım looo.. Devam devam dünyanın bilmem kaçıncı büyük ekonomisiyiz. Bu da teğet geçer bizi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 12 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Tek tip askerlik kesinlikle en mantıklı olanı. Diyosun okumuş adam lisans master falan ama okumamış adamın işi yok henüz iş kurması lazım. Herşeyden önce okumak tercih meselesi ama insanlar arasında bu konuda ayrım yapılmamalı..

    Birde okuma imkanı bulamayanlar varki ona hiç girmeyelim..

  2. ne diyosan haklısın, çok saçma olur eğer bu karar çıkarsa..

    @ahmetçelebi; bu insanlar arasındaki bi ayrım deildir bence.. düşünsene adam kaç yıl okuyo, en iyi ihtimalle 22 yaşında üniversiteyi bitirecek, bi de 12 ay askerlik 23 yaşında -dikkatini çekerim en iyi ihtimalle- iş aramaya başlıycak falan, sonra yok bilgilerin taze değil yok bilmemne.. askerliği sonraya bıraksan daha kötü 12 ay ya az mı. bi de hazırlık oku, 1 sene dersane senesi say, aha 25.. o yaştan sonra çalışmaya başlıysaksın efendim birikim yapıcaksın evleneceksin ne zaman peki? bi de master yap onu kat dicem ama o kadarına yürek dayanmaz :P

    velhasıl, olmamalı bu. oylar mhp'ye :P

  3. ne alaka ya ünv okumayan erkekler façalı şahinlerde ismail yk mı dinliyormuş ya da karı kız peşinde koşuyomuş cok sacma bi yazı olmuş kına bence kendini ee merak ettim ünv okumayan kızlarda koca peşinde mi koşuyo bu konudada aydınlat(!) hadi bizleri
    genelllemeyin artık şu insanları yaa yeter cidden

  4. Boşverin gerek yok tartışmaya yarın yine değişir. 12 ay lur sonra sıkılırlar geri 6 ay yaparlar.:P

  5. Adsız dedi ki...

    baya sinirlenmişsin. gerçi haklı bir tavır, eğitim derecesi olarak değil ama askerliğin bu kadar uzun süre olması hakikaten erkekler için vakit kaybı, aynı zamanda engel.ama zannetmiyorum herkes için aynı süre olacağını gene kısa dönem olacaktır.

  6. Adsız dedi ki...

    walla çok ta güzel yazmışsın ellerine sağlık aynen öyle neden fark oluyo işte bu yüzden o zaman ilkokul mezunuda doktor olsun olamaz işte bu yüzden askerlikte eşit tutulamaz bu koadar olaydan sonra bi felaket olsa senin ülkenin ekonomisini kim ayakta tutçak kim hastalkara bakacak kim çocukları okutacak ya da sen esra sana söylerim ewet okumayan kızların çoğu aynen dediin gibi oluo çünkü ewde koca bekleyip çeyiz yapıyorlar.kesinlikle eşitlenmesi gereken çok daha önmeli konular var ya da eşitlnsin askerlik ama doğu ve batıda eşitlensin silahı 2 ay tutup dapa göndermesinler profosyonel olsun sadece diğerlerine eğitim olsun madem kutsal görev herşey lağıyla olsun.. erdoğanın oğlu askerlik yapsın bakan çocukları dönsün doğudakilerin çoğu batıya geliolar yatmaya gelmesiinnnn.. eşitlik böyle aranmaz burda bahsedilen tahsil durumu o kadar oku sonraa bekle bitsin askerlik gel 26 na daha iş bul bu kriz biterse harika gerçekten işimiz milletçe çok zor emeklisi genci çoluğu çocuğu hepsi kötü durumda hayr olsun sonumuz milletçe

  7. abd nin afganistan ve ırak için bizden asker istediği bir dönemde bu kanunun çıkması düşündürücüdür. güneydoğu yerine kendimizi bir anda kabil de bulabiliriz. olmaz demeyin daha önce defalarca oldu. g.kurmay başkanı daha ilk günlerinde abd bizim en önemli stratejik dostumuzdur dememişmiydi. coni evine mehmet nöbete.

  8. Evet kesin birşeyler vardır bunun altında. Hiçbirşey yokken daha önceden başka şeyler dle getirirken şimdi bunu ortaya çıkardılar. Bekleyelim ne olacak bakayım..

  9. Adsız dedi ki...

    yorumu yapan arkadaş emin ol bu ülkeyi yönetenlerin hemen hemen hepsinden daha zekisin :) bravo

  10. Tek tip askerlik,adaletsizlik getirecek kesinlikle..

    Adam 19 yaşında üniversiteyi kazansa hadi ortalama 5 sene okusa,katmıyorum y.lisans falan..

    ee yaş oldu 24,askere git-gel yaş oldu 25

    iş bul,nasıl bulacak,deneyimsiz? şartlar belli..

    öteki 20 yaşında gidip 21 yaşında dönecek askerden üni okumayan,hayata atılacak..

    eğitim seviyemiz düşsün diye tasarlanamış galiba bu değişiklik..

  11. Suan halan yuksek lisan ogrencisi olan

    genclerimiz ne olucak onu cok merak ediyorum.

    Ogretim hayatlarina son verip yeni tasari

    cikmadan askerliklerinimi yapsinlar yani.

    Yada merak ediyorum hangi universite mezunu

    artik yuksek lisan yapmak ister ki? Uniden mezun

    ol 24 ,iki sene yuksek lisan yap 26 sonra 1 sene

    askerlik 27 , bu yastan sonrada basla hayatini

    kurmaya olucak is degil kardesim.Bir suru kisa

    donem askerlik yapan universite mezunu

    arkadasim var 6 ay "cavus" luk icin bana sadece

    soyle yorumlarda bulundular : -bosa vakit,zaman

    kaybi -6ay ,10 yil gibi geldi. Bu yorumlarindan

    sonra 1yil "ER" lik bir universite mezunu icin

    ne kadar kotu sonuclar doguracagini nasil olur

    da kimse gormemezlikten gelir bir turlu kafam

    almiyor.

  12. Adsız dedi ki...

    bu yasa çıkmamalı. 4yıl 5 yıl emek veriliyor üniversitede hak mı bu yaaa. adam liseden sora gidecek 19unda 20sinde gelip iş kurup evlenecek garibim üniversite mezunu ise 23 yaşında mezun olacak sonra 24 yaşından sora iş ara dil eğitimi bilmem ne sürünmeye devam etsin bu hak mı adalet mi? dinden eşitlikten haktan bahsedenler yataklarında rahat uyuyacakmı merak ediyorum bu yasa cıkarsa bütün planlarımız hayat beklentilerimiz değişecek yazılar olsun !!!!


Leave a Reply