14.4.09

"Anne" ne demek sizin için ne ifade eder ?

Yazan: Ukturk | 14.4.09 | Kategori: , |
Yazı: "Anne" ne demek sizin için ne ifade eder ?


Anne ne demek? Ne ifade ediyor sizler için. Benim için,

İlkokul 2. sınıftaydım 7.5 yaşındaydım o zaman.O zamanlar Ataköy taraflarında oturuyoruz.Ataköy İlkokulu'nda okuyorum öğretmenimiz yazılı yapmış.Benimkinin üzerinde kocaman bir yıldızla 5 Pekiyi yazıyor.Dersin ne olduğunu hatırlamıyorum pek.Okul bitti servise bindim evimiz yakındı zaten.Yolun çabucak bitmesini istiyorum.Elimdeki kocaman yıldızı olan 5 pekiyi yazan notumu anneme göstermek için bir an önce eve ulaşmak istiyorum..

Sonunda eve gelmiştim.Servisten inmemle eve doğru koşmam bir oldu.Evin kapısında bir karmaşa bir yoğunluk.Tabi çocuksun bir anlam veremedim.Beni gören herkes başımı okşuyordu.Çok sevdiler heralde dedim.Alışıktım bu tip şeylere zaten.O kalabalık evimizin dış kapısına kadar devam ediyordu.Kapı da sonuna kadar açıktı.Yine bir anlam verememiştim.

Daha sonra çok geçmedi anladım zaten.Ağlayanlar, göz yaşı döken teyzeler, amcalar vardı hep.Birine birşey olduğunu anlamıştım.Babamı buldum baktım o da gözü yaşlıydı.Hiç birşey söylemedim o da söylemedi.Sarıldık sadece.Etrafa baktım annem gözükmüyordu.Anlamıştım artık ne olduğunu.Ama ağlamadım hiç.Duygularımı dışa dökmeyi o zamandan beri sevmiyorum zaten.İçime aktı her zaman.

Elimdeki kocaman yıldızlı üzerinde 5 pekiyi yazan kağıdımı masanın üstüne koydum. (Hala durur) ve resim yapmaya başladım.O zamana kadar çok resim yapma alışkanlığım yoktu ama daha başka uzaklaşma yöntemi bulamadım demek ki.En güzel çizdiğim resimlerden biri olmuştu o resim.Sonra oturdum ödevlerimi yaptım hep son dakikaya kalan zorla yaptığım ödevlerimi.Öylece geçiştirdim içimdeki duyguyu.İlkokul bitene kadar da hiçbir anneler gününde okula gitmedim ben.O zaman içimdeki duygunun dışarı çıkmasından korktum kaçtım demek ki.Çünkü her zaman güçlü bir his uyandırıyordum bunun kırılmasını istemedim belki de.Herkese de söylememişimdir bu olayı kendi zihnimde yaşatmışımdır hep annemi...

Anne ne demek dedim ne ifade eder dedim sizin için.... Benimkinin hikayesi biraz uzundu ama benim için ifade ettiği şey, ondan kalan tek şey olan üzerinde kocaman yıldızı olan 5 pekiyi yazan yazılı kağıdım.. Çünkü annem oğlum kafanı ver yüksel al yoksa kızlar bakmaz sana derdi ben de sırf onun için dikkat edip bu kez yüksek almıştım. O yüzen benim için en büyük hatıra o üzerinde kocaman yıldız olan 5 pekiyi aldığım çizgili kağıttır.Benim için anne demek o kağıttır.

Bu yazıyı hep yazmak istemiştim içimdekileri boşaltmak amaçlı rahatlamak için ondan yazdım.Yazıyı okuyanlara teşekkür ederim benim kişisel zırvalarıma zamanınızı ayrdığınız için..:P Hep gülüp eğlenmiyorum ben yani:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 14 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. icindekileri dokmen bence de iyi olmus, arada yapmak gerek boyle. emin ol ki konusmak istediginde, icini dokmek istediginde elbet ki birileri var etrafinda dinlicek. bu kadar public bi yerden ne kadar yorum yapilabilir bilemiyorum ama anladin sen beni.

  2. :S cennettedir inşallah.. üzüldüm..

    benim için anne çok ulvi şeyler ifade edemiyor genelde. hep yapmadıklarını, yapamadıklarını değil yapmadıklarını görüyorum sanırım.. bir gün pişman olucam bu tavrımdan, biliyorum.. geç olmaz inşallah.

  3. bilmiyordum.. çok üzüldüm okuyunca. uzun zaman olmuş ama, gene de başın sağ olsun. sadece güzel şeyleri hatırlamaya çalış...

  4. çok üzüldüm ben de ukturk mekanı cennet olsun çok zor olmuştur bi çocuk için eminim allah hiçkimseye erken yaşatmasın o acıyı ama eminim gurur duyuyodur seninle yukarıdan bakıp

  5. Çatlıcam şimdi kendimi tutmaktan,ağlamamak için..
    ve biliyor musun sen bu hikayeyi yazmadan ben bu hikayeyi biliyordum anlatmamana rağmen,sormamıştım,soramamıştım sana ,canını yakmamak adına..

    Seni görüp gurur duyuyordur Kaan,eminim..
    Allah rahmet eylesin..

  6. Mekanı cennet olsun.. Gercekten cok anlamlı bi yazıydı.. Teşekkürler paylaştığın için..

  7. Teşekkürler arakadaşlar.Sağolun.Hepinizi seviyorum:P

  8. bunu paylaşman acı ama iyi... hep gülersin şakalar yapar, neşe saçarsın bende öyleyim, gülüşlerin ötesinde ne kabuklu yaralar var kim bilebilir ki? anlatmazsak kim bilecek ki?

    bu yazı "anne ne demektir" sorusunu yanıtlayabileceğimiz bir yazı değil, belki sonra yeniden sormalısın

  9. Zaten ne zaman şen şakrak, hayatla dalga geçen birini görsem; bilirim ki altında bir çok şey yatar.
    İnsanlar böyledir, birşeyleri kapatmak için kendilerini tam tersi hareketlerle yansıtırlar.
    Sadece başın sağolsun ve eminim olsaydı seninle gerçekten gurur duyardı Kaan. Annelik böyle bir şey.

  10. Başın sağ olsun. Bu yazıyı yazmak kolay olmamıştır :(

  11. mekanı cennet olsun annenin.

  12. su an ofisteyim gozlerim dolu dolu...bana eskilerde kalmis bir seyleri hatirlattin. ben cikip hava alayim en iyisi :((((

  13. OneLastTime dedi ki...

    O kadar tanıdık bir hikaye ki..

    Şu an bir erkek olarak gözümden yaş gelecekti az kaldı..
    Sevgilim de çok şen şakrak birisidir ve babasını kaybetmişti, şimdi o anı geçiştirmem için bir şey yapmam lazımdı, bende resim yaptım dedin ya..Aynısını o da yapmış, arada resim yapar hep, zaten babasını kaybetmesine çok üzülürüm her aklıma geldiginde ve şimdi resim yapma alışkanlıgının nerden geldigini de bagdaştırdım,çok tesadüf eseri okudugum bir yazı,çok duygulandırdı...

    Çok üzüldüm sana da çok erken yaşta kaybetmişsin, inş mekanı cennettir ve seninle gurur duyuyordur...

  14. Tamkarışık dedi ki...

    ... ağlamak bazen iyidir. Ağlamak değilmiş seni güçlü gösteren. Bunu seneler sonra anladım ben...

    Annem mi? Annem benim hayata tutunma kaynağım. Hem babam hem anam. O herşeyim. Kaybetmekten korktuğum 3 şeyden biri ;)


Leave a Reply