4.3.09

Ukturk ve Tiramisu Tarifi..Help Me.!

Yazan: Ukturk | 4.3.09 | Kategori: , , , , , , |
Yazı: Ukturk ve Tiramisu Tarifi..Help Me.!


Evet haftasonu bende mutfağa giriyorum.İlk defa değil tabi canım.Daha önce de yumurta menemen tarzı şeyler yapmışımdır.Geçen gün bir gaflete düştüm ki sormayın.Şirkette öyle off time öyle sohbet ediyordum.Konu nerden döndü dolaştıysa Tiramisu denen İtalyan tatlısına geldi.Ben de ne attım tuttum.Dediler yapta görelim.Ben de lafımı yememek için tamam dedim.Cumartesi günü evde gün yapacağım:P:p ahha:D Gelmek isteyen varsa gelebilir:D

Neyse şimdi ben bu Tiramisu'yu çok yedim malzemelerini biliyorum falan ama internette tarifini araştırdım.Herkes ayrı bir tarif vermiş.Ben böyle has olanından gerçek italyan olsun istiyorum.Bana yakışmaz.Karizmayı çizdirmeyelim diyorum.

Şimdi iki olayda kararsız kaldım.Birincisi peynirin çeşidi.Birinde demiş labne peyniri birinde de demiş maskarpone peyniri..Benim duyduğuma göre gerçekte maskorpone peynirinden oluyormuş.Labne koysakta bu maskarpone desek çakarlar mı kine.Bu birinci sorum.

İkincisi ise kakaolu kek mi yoksa kedi dili mi kullanmalıyım.Yine bldiğim kakaolu kek ile yapılanı gerçek tiramisu.Ama ben hiç görmedim tariflerde kek falan.Hepsi kedi dili denen şeyle yapmış.Onun da nasıl birşey olduğu konusunda şüphelerim var:P Bildiğimiz kedi dili değildir özel birşey galiba :P ahha:D

Son olarak malzemelerin ölçeği konusunda da kararsızım.Onun hakkında da görüşlerinizi alayım.Lütfen bu Ukturk kulunuza yardım edin.Size yol su ve elektirik olarak geri dönecektir:P:p

Ayrıntılı tarifte verebilirsiniz:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 9 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. bak şimdi, ben yeni yemek kursuna başladım ve orda pastacı bi çocukla tanıştım. çocuk dediğim koca adam işte. neyse uzatmıyım.

    gerçek tiramisu, yalancı tiramisu diye konuşurken, bu cuma bize gelip "gerçek" tiramisu yapacak. tarifini alıcam bende. eğer cumaya kadar beklersen tarifi blogumda yazarım. yok bekleyemem dersen, konuşmalarımızdan sana biraz yardım edebilirim.

    öncelikle, gerçek tiramisu kedi diliyle yapılırmış. o dediğin peynirden konulurmuş. o peynirin ufaaacık parçası güzel paralara satılıyor migrosta hayatım. alacaksan sen bilirsin tabi :) marcapone yerine "kaymak" ya da "labne" de kullanılabilirmiş. sanırım biz kaymakla yapıcaz. bide, mutlaka kanyak konulurmuş. bizde koyucaz.. ya bak dediğim gibi, cuma bi terslik çıkmazsa pişiricez biz. tarifi veririm ;)

  2. Hımm ok peynir kolay alırız da..Bu kakaolu kekle daha iyi olur diyorlar:P:p sanki çok biliyorm ya...

    Bakalım cumaya kadar tarif gelmezse bakarım.Gelse de bakarım likör koyacağım ben de..

  3. orcinali kedidiliylen yapılır derler de walla benim annem fln hep kakaolu kekle yapar gayet de olur sosyetik adetlere gerek yok yap işte türk usulu kekle labneyle :)

  4. Babe yok benim ki italyan usulu olacak olmazzz:P ya hiç bilen yok galiba bloggerlar tiramüsudan anlamıyorlar galiba:D

  5. ben yapıyom walla çok da güzel oluyo ama başkasının yaptığını hiç yemediğim için bilemiyciym:) kakaolu kek ve labne ikilisiyle yapıyorum, postakalağacındaki tarif zaten benimki. orjinali kedi diliyle oluyomuş ama. peynir hakkında bi bilgim yok:) bi de orjinaline bol yumurta konuşurmuş, benimkinde az var. hadi kolay gele:)

  6. yumurta bol ok tamam bolda kaç tane olacak 4*5 tane olmaz heralde:p Allahım nasıl birşey olacak çok merak ediyorum:D tşk:D

  7. daha fazlaydı galiba ama öyle bi tarif bulmak lazım işte:) yemekteyizi takip etsen bilirdin bunları:P
    bi de kanyak duymadım da likör konuluyomuş dye biliyom ben. ama hiç koymadım alkol olayına girmem. yaz gugıla yumurta kedi dili likör tiramisu, dene cumartesiye kadar çıkanları hehehe:)

  8. orjinali kedi diliyle yapılırmış, uzun bisküvi gibi birşey. sonra üzerine nescafeyi suyla karıştırıp ıslatıyorsun öyle gidiyor. (çok biliyorum ya :p yemekteyizin faydaları da oluyor böyle..)

  9. Ömer dedi ki...

    öncelikle yemekteyiz programının ilgili bölümünü nette bulabilirsiniz. web adresi budur: http://www.fulldizi.com/?p=12097

    ben aklımın erdiği şekilde yazayım. öncelikle kesinlikle kedi dili ile olacak, büyük marketlerde satılıyor; pastanelerde de bulabilirsiniz ancak marketlerden alacaklarınız çok standart parçalar halinde, tepsiye dizerken kolaylık oluyor. 400 gr.lık paket 6,5TL civarında. sanırım işinizi de görür. bu arada bazı pastaneler de sipariş üzerine yapıyorlar ama hem daha pahalıya geliyor hem de şekilleri bu işe çok uygun olmuyor. (tabii yapacağınız kabın büyüklüğüne de bağlı) 7-8 yumurta, 2 fincan nescafe veya 4 fincan espresso (önerilir), 5-6 tatlı kaşığı kadar esmer toz şeker, 5-6 kapak -kimi tariflerde viski, kimilerinde konyak veya amaretto öneriliyor, tercih sizin, hiç kullanmayabilirsiniz de.) Peynire gelince eğer bulabiliyorsanız mascarpone peynirini kullanmanızı öneririm; labne ile hiç ilgisi yok hem lezzet ve hem de kıvam olarak.. iki gün üst üste yaptım birinde yarım ölçü labne kullandım, kremanın ne kadar farklı çıktığına inanamadım. mascarpone peynirini trakya süt ürünleri (gibi bir adı var) adında bir firma türkiyede de üretiyor, gene büyük marketlerde bulabilirsiniz. ancak fiyatlarına dikkat edin, kimi çok yaygın namlı büyük marketlerde fena halde kucaklıyorlar insanı. benim gördüğüm rakamlar, 175 gr.lık kutu 5.5 TL ile 8.5 lira arasındaydı. yaklaşık 400 gram kadar kullanmanız gerek. yani iki kutu en azından.. üzeri için toz kakao.

    Yapılışına gelince.. Öncelikle kahvenizi hazırlayın, çünkü bisküvileri ıslatırken soğumuş olması gerekiyor, yoksa hele kedi dili kullanıyorsanız bir anda dağılabilir bisküvileriniz. kahveye isteğinize göre viski, konyak veya amaretto (badem likörü) ekleyebilirsiniz tercih sizin. kahveniz soğurken yumurtaların beyaz ve sarılarını ayırıyorsunuz. beyazları çırpıp bırakın, sarılarının içine şekeri ilave edip eriyinceye kadar çırpın. bu karışıma peynirinizi de ekleyip çırpmaya devam edin. daha sonra çırpılmış yumurta beyazlarını da ekleyerek bir süre daha çırpmaya devam edin. mascarpone oldukça kıvamlı bir peynir, topak kalmamasına dikkat edin.
    artık malzemeniz hazır, şimdi kedi dillerinin şekersiz yüzeylerini (alt tarafları; ithal olandan alırsanız) soğutulmuş kahve karışımınızda hafifçe ıslatıp kabınıza dizin, bir sıra tamamlanıca kremanızı üzerine döküp, yayın.. ikinci sıra bisküvilerinizi de aynı şekilde kahveye batırark dizin ve kalan kremanızı da üzerine dökün. dolapta en azından 4-5 saat dinlendirebilirseniz iyi olur. servis yapacağınız zaman da üzerinin kakaosunu serpin. eğer kakao üzerinde uzun zaman kalırsa kremadan dolayı nemlenir ve rengi koyulaşır.

    umarım işinize yarar..


Leave a Reply