13.2.09

Stockholm Sendromu Geyiği

Yazan: Damat Ferit | 13.2.09 | Kategori: , , , , |
Yazı: Stockholm Sendromu Geyiği


Stockholm Sendromu.Aklınıza ne geliyor bu konu hakkında.Düşünün bakalım.Benim aklıma Muse idi galiba onun bir şarkısı var Stockholm Syndrome diye o geliyor.Bir de çoğunuzun bildiği bir kavram olan bu rehinenin kendisini kaçıran,rehin alan kişiye sempati duyması ya da magazin boyutuyla aşık olması geliyor.

Ben tabikine ikinci şıkkı ele alacağım.Daha güzel yoğurulur çünkü.Nerden çıkmış bu garip isim.Stockholm falan ne ayak gibisinden.1970'lerde birileri İsveç'te hemide Stockholm'de bir banka soymaya kalkışıyor.Başarısız oluyorlar.Sonra bankadakileri rehin alıyorlar.Epey bir haşır neşir oluyorlar rehinelerle.Uzun sürüyor çünkü rehinelik durumu.6 gün gibi.Tabi kanı ısınıyor rehinenin artık benimsiyor rehineliği.Sonra ayyy ne sempatik hırsız ay şu bakışlara bak diyorlar.:) Ayrıntılar için şuraya bakabilirsiniz.Beni yormayın:D

Olay bu, bence saçma bir olay bu sendrom.Yok psikolojikmiş falanmış filanmış.Lan adam seni kaçırmış resmen el koymuş bedavadan.Sen diyorsun uvvv galiba aşık oluyorum.Şu pazulara bak.Aslında kötü adam değil toplum onu bu hale getirmiştir kesin diyorsun.

Bunu Avrupa Yakası dizisinin bir bölümünde çok güzel anlatmışlardı.Çok güzel dalgalarını geçtiler.Hislerime tercüman oldu Gülse.Canım benim:).

Türk filmlerinde de olur bu olay.Orda tabi Stockholm Sendromu falan zırvalamazlar.Oğlan kaldırır kızı dağ evine.Kız önce hırçındır.Sürekli kaçmak ister.Sonra yavaş yavaş ısınır kendini kaçıran adama.Önce kaçmaktan vazgeçer.Sonra da uyum sağlamaya başlar.En sonunda da mercimeği fırına veriyorlar genelde.Hep böyle olur seneryo aynı oyuncular bile aynı.Yeşilçam uyuttu bizi kaç sene.Gençliğimizi öldürdü:).Son zamanlarına yetiştik Allahtan.Yoksa bizden önceki gençlik gibi gençliğimiz heba olup gidecekti.:)

Velhasıl kelam,psikolojik bir olay olabilir evet ama normal bir durum değil.Biraz da aciz olması lazım insanın kişilik olarak veya biraz zeka yoksunu.İyi ve kötüyü ayırt edememek,saf olmak veya veya aslında canı öyle istiyordur fırsat kolluyordur da eline geçmiştir falan filan:D

Sen ne düşünüyorsun bilmem ama bence zamanında Stockholm Sendromu diye ortaya atılmış koca bir pofff bu.Belki başka bir açıdan olabilir bu kavram, ama aşık olmak rehinesine sempati duymak çok saçma.

Ama Adriana Lima beni rehin alabilir ona sempati duyabilirim.Bu da başka bir boyutu tabi:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 3 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Bak böyle yukardan aşağıdan atıyosun hacı sonra bi sendroma yakalanırsan depik se nbanademiştin diye ağlama.Bide damat önüne gelen bütün hırsız suçlu katil maganda ne varsa aşık olurmuşsun :D şıp stockholm :P :DDD

  2. yaa ferit kaçıran yakışıklı kaslı maslı neim olursa ben de sempati beslerim yani bide itiraf ediorum böle o filmlerde anlattıına ben hep özenirim kıs inat edip gelmicem melmicem derkene oğlan atar omzuna kaçırır yaa aaah aaaah :))

  3. Depik ben yakalanmam galiba.En azından öyle umuyorum.:))) Yakalananlar utansın önce:D

    Babaegazelle yazının sonunda da dedim ya Adriana gelirse tamam diye.Sende ki durumda öyle:)))


Leave a Reply