17.2.09

Son Dönemde Blog Dünyası..

Yazan: Üfürükten Prenses | 17.2.09 | Kategori: , , , |
Yazı: Son Dönemde Blog Dünyası..

Neden blog yazıyoruz? Kendimizi ifade etmek için.. Neden kendimizi ifade etmek istiyoruz çünkü bu açıdan bir açlığımız var.blog yazan herkes için geçerli olan bir gerçek var ki blog yazarak sosyalleşiyor içimizde gizli kalmış tüm gerçekleri hiç tanımadığım insanlarla paylaşıyoruz.. Bütün bunları yaparken hepimizin bir ortak noktası var ki :Özgünlük !

Blog yazmaya başladığım süre ile blog okumaya başladığım süre aynı değil. uzunca bir süredir blogları takip ediyor ve takip ettiğim bloglarda içerikleri ne olursa olsun içtenlik arıyordum.. Örnek vermek gerekirse Teknoloji üzerine yazan,teknolojik gelişmeleri derleyip toparlayan bir blogda bile aradığım tek şey o bloggerın bu gelişme ile ilgili düşüncesi,kendi değerini bu düşünceye katabilmesi.. Netice olarak konu bana ulaştığında ben bana iletilmeye çalışılmış fikirden faydalanmış olmalıyım..

Derleme Bloglar..

Son dönemde blog dünyasında benim açımdan sıkıntı yaratan ilk konu derleme,toplama bloglar.. bu bloglardan dürüstçe söyleyebilirim ki nefret ediyorum.Emek dediğimiz şey herhangi bir gazetenin internet sitesinden kopyala-yapıştır yapmak ise benim yaptığım şey blog yazmak değil.. bu bloglar vakit kaybı,tamamen reklam almak üzere,sağdan soldan ziyaretçi kapmak üzere toparlanmaış gayet bayağı bloglar.. bu bloglara itibar etmeniz,eğer özgün bir blog yazarıysanız sizin tamamen zararınıza bir durum.. Olayı ticari hale getirmek elbette kişilerin kendi insiyatifi ama bu sebeple bizlerin berbat içeriklerle muhatap olması oldukça can sıkıcı

Fikir ve Yazı Hırsızlığı..

Benim için çok taze bir konu.. Geçen haftasonu bu konuyla uğraşıp durdum.. sinirlerim harap oldu,sonra kendimi bu kadar yıprattığım için kendime kızdım. gerçekten duygularınızı beyninizi ortaya koyup yazdığınız yazıyı birisi kendisine aitmiş gibi yapıp yayınlıyor.. İnanın insanın sinirleri bozuluyor..Herşey sevgililer günü yazımı,bloxoo'da görmem ile başladı.. yaşını başını almış,sonradan incelediğimde zerre emek vermeden blog yazarı olduğunu iddia eden bir şahsiyet yorum olarak benim yazımı eklemiş.. uyardım fakat beni kabalıkla suçladı.. sonra bloguna göz gezdirdim ki bloguna da eklemiş.. yine uyardım .."beni ilgilendirmez,bana ne ben yazıyı mail grubundan aldım,derdini oraya anlat" dedi.. Sinirlerim gerçekten bozulmaya başladı,asabileştim,sertleştim. ve dürüst olayım seni hırsız diye rezil ederim diyerek tehdit ettim.. aslında tehdit de değildi bir şekilde rencide edecektim..

neyse ki konu kapandı ,kişi yazımı kaldırdı.. fakat özür bile dilemedi.. ne link verdi ne utandı.. neden? çünkü alışmış.. çünkü fikir hırsızlığı bir alışkanlık.. hoşunuza giden herşeyi alıp kafanıza göre yayınladığınız,sizinmiş gibi hava attığınız,tebrikleri kabul ettiğiniz bir ahmaklık.. bir kendini kandırmaca.. bu insanlara prim vermeyin arkadaşlar.. bulduğunuz farkettiğiniz anda rencide edin.. uyarın ve gereğini yapın.. eğer özgün kaliteli yazılar okumak istiyorsanız,bir gün gelip de sizin de yazılarınız fikirleriniz çalınsın istemiyorsanız,bu insanlara dikkat edin!


Kadın Blog Yazarlarına Garip Bakış Açısı..

Toplumsal değerler,düşünceler elbette blog dünyası için de geçerli.. Kadına saygı duymayan,kadının yaptığını değer vermeyen bu cahil insanlar blog dünyasında yavaş yavaş hakim olmaya çalışıyor.. son dönemde gördüğüm tartışmalardan anladığım şu ki.. eğer okunan,izlenen,takip edilen popüler bir blog yazarı kadın iseniz muhtemelen ahlaksızsınızdır.. muhtemelen cinsellikle ilgili hikayeleriniz vardır,muhtemelen hafif (argoda) oynak bir karaktersinizdir yoksa aksi taktirde bir kadın blog yazarının ilgi görmesi hele de erkekler tarafından ilgi görmesi mümkün değildir.. Bir grup insanın özellikle de erkeklerin düşüncesi bu yönde,üzülürek görüyorum ki bu aciz bir kıskançlık hali.. Kadınlar güzel yazar efendim.. belki de toplumda çok fazla konuşamadıkları için,sindirildikleri için güzel yazarlar.. lütfen kadın blog yazarlarını destekleyiniz..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 18 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. haklısın anacım çok sinir bozucu bişi çalcaksan yapma bu işi ne gerek var cık cık herkes yazmak zorunda diil ki

  2. İlk iki maddeye tamamen katılıyorum.Ama herhalde ya ben karşılaşmadım böylesi bir durumla yada algılarım daha değişik çalışıyor.Bu şeklide bir yaklaşım hissetmedim şükür ki şimdiye kadar..Yada anlamak istememişte olabilirim..İronik bir durum aslında...Destekleyin kardeşim bizi.:P

  3. nolurr o erkeklere de ki,
    LoLLa dio ki 'eveet yaa ben niye yazamiorum oyle ahlaksiz seyler, cok iyi kufrederim oynagimdir ahlaksizimdir kaltaklık yaparım kavga ederim ağlarım aşkımı yazarım ama adamin agzina da sicarim!' dio de :) ha bi de ahlaksizlik neye gore kime gore diye soruo de :)

    ama tabii yavas sor nazikce .)
    heueheu

  4. bi de yazılarının calinmamasi icin iki uc tane kod gerekio, gııgle e bi sor derim olmassa ben de sorarım linki biliorum galiba arayınca bulabilirim, bilgine.

    kiss bebeeem

  5. Merhaba canım;
    Öncelikle çok haklı yönleri var yazının. Hele ki kadın blog yazarlarına bakış açısı. Sözü geçen bir blog var banane ne yazarsa yazsın ama biraz okudum işe yarar bir şey var mı diye hayır hiç bir manası olmayan yaşantı mı fantazi mi belli değil uzun uzun yazılar dizisi. Tamamen zaman kaybı. Neyse uzun bir zaman sonra bir baktım ki malesef en çok ziyaret edilen blog haline gelmiş. Milletimiz ne kadar merak eder olmuş özel yaşamı. İhtiyaca binaen böyle bloglar çıkmış. Esefle kınıyorum

  6. Kadınlar güzel yazar efendim.. belki de toplumda çok fazla konuşamadıkları için,sindirildikleri için güzel yazarlar...
    olayın özü bu....aynı toplum bu kez yazdıkları yazabildikleri için onu dışlar....o kadınlar olmasa kendileri de olmayacaktır bilmezler...bilmek istemezler...

  7. Bu hem yazıyı çalıp sonra diklenenlere bu "Arsız Hırsız" kelimesiçok yakışıyor.Tam soplaıklar.

    Bir de bayan bloglarına ön yargıyla yaklaşanların hepsi özel yaşamında bazı sorunları olan kendine güveni olmayan parazitlerdir genelde.

    Ben tüm bayan bloglarını seviyorum.Onlar Çiçek çiçek::D:P

  8. 2 dakıka oldu, konunun ustune cok ıyı denk gelen bısıler yayınlamısım. benımkı bıraz daha seksıst, her acıdan.
    bu aralar kadın blog yazarlarına karsı gercekten cok ılgınc seyler gormekte ve okumaktayım, hepsı bırbırınden sınır bozucu, irrite edici. olaya nasıl yaklasmak, nasıl kontrol altına almak lazım, yurutecek bır fıkrım yok.
    ama son bır kac gundur heryerde ıstemsızce agzımdan cıkıyor; cok garıp bı yerde yasıyoruz.

  9. Yazmak
    yazdıklarının ılgı cekmesı okunması
    tamamıyle ozgun olmakla esdeger ve samımı olmakla
    ben boyle dusunuyorum..
    Bu arada uzun zamandır blogunuz icin bıseyı soyleycektım unutuyorum..
    yorum kısmında yazıların baş kısmının eksık cıkıyor yarım cıkıyor tam okunamıyor.. bunun ıcın bı care dusunursunuz umarım
    sevgıler.

  10. Benim sadece beş aydır blogum var ve yazdıklarına katılıyorum arkadaşım. Çok ilginç bloglar var gerçekten, belki benide gereksiz bulacaklardır bilemiyorum ama daha çok şey öğreneceğim kesin bu blog camiasından. Bu arada hoşgeldim BlogMania Editörüne :)

  11. Blog'tan değil de benim de başıma yazımla ilgili bir hırsızlık olayı gelmişti. Evet hırsızlık diyorum çünkü benim haberim yoktu. Bir gazetede yayınlanan yazımı internette aratırken farkettim birilerinin yazımı alıp kullandığını. Uzun bir mail bombardmanına tuttum onları ama fayda etmedi. Yazımı üstelik içeriği ile oldukça karşıt bir giriş yazısı ile sunmuşlardı okuyucularına. Adımı ve soy adımı eklemişlerdi ama o yazı o şekli ile bana ait değildi. Ne yazık ki çoğu yerde bu tür hırsızlıklarla karşılaşıyoruz. Anlamadığım birisinin kendisine aişt olmayan düşünceyi nasıl hiçbir şey yokmuş gibi sahipleniyor oluşu. Doluyum bu konuda hem de çok...

  12. hehh temem evet onayınız gerekiii birinizin :))

    yazi calma seysinin cozumu burda var denedim oliii

    hehh iyi oluomus

    suraya bak bi

    http://karahannblog.blogspot.com/2008/07/yaz-kopyalamay-engelleme.html

    ama yayınlama hırsızlar da okuosa anlamasinlar :)
    got olsunlar aaaa deyu :)))

    gizliden yay :)))

    mmuucck

  13. len :@

    yayınlama dedik dimiiiii

  14. bebişim ben yayınlamadım ya!
    hep bu ukturk'ün işi bunlar :P
    galiba sanırsam öyle yani ..

  15. Su calma cirpma isine o kadar bozugum ki sag klik, sol klik hepsini kapadim bu yuzden... Gecenlerde biri mail atmis nasil yapmisim da her seyi engellemisim diye, kopyalayamiyormus yazilarimi :P utanmadan aynen boyle yazmis, kopyalayamiyormus :P

    Kadin bloggerlara tam destek :))

  16. Fikir ve yazı hırsızlıkları kısmı gercektende cok dogru bi tesbit mail grupları yada deil bu yazının kendi emegi deilde bir başkasından alıntı oldugunu dahi kabullenemeyen aciz insanların olması gercekten uzucu

  17. ehehueehe.. bu çırpma blogların yenisini geçen gün farkettim yazılarından çok yorumlarıyla adını geçiren absaloma özenmişler. Benim blogda da bahsettim olsun buraya da koyiim rezil zepaze olsun rencide olsun.

    http://absalomritspa.blogspot.com/

  18. Kadınlar günlük hayatlarında gördükleri baskılardan, "aman hafif görünmeyeyim", "dur erkeklere naz yapayım da yollu sanılmayayım" ve bunun gibi yan yollara sapıyor, kendi gerçekliklerini yaşayamıyorlar. Oysa internet gibi maske takarak dolaşabilecekleri ortamlarda kendileri gibi olmaları çok daha kolay. Bu nedenle çok daha samimiler, çok daha "ben"ler...


Leave a Reply