2.2.09

Cok Okunan Bir Blog İçin Gerekenler

Yazı: Cok Okunan Bir Blog İçin Gerekenler

Saatlerimiz yine 03.35 sularını gösteriyor.Bakalım yazı bittiğinde saat kaç olacak.Geçen de 03.47'de yazmıştım.Daha önceleri yazın daha çalışmaya başlamamışken 05.00 sularında da yazı yazmışlığım vardır hani.

Bugünkü konumuz çok okunan bir blog için ne yapmalıyız.Blogcular ne yapmalıdır ki çok okunan bir blog haline gelmelidir.Şimdi baştan söyliyeyim.Yazacağım yollardan hepsi etik yollar olmayabilir.Ama sonuç getirdiği aşikardır.Kendi tabirlermi kullanacağım.Yani özgünlük tavan yapacak.:P



1.Blog Patikası
: Önce kendinize bir patika yani yol belirleyin.Tıpkı nasıl insan kendisine bir kariyer yolu çizer.Siz de blogtan beklentilerinizi ve amaçlarınızı önceden belirleyin.O çizgide devam edin.

2.My Best Friend Google: Evet her zaman için Google en iyi arkadaşımız olmalı.Yoksa unutun siz çok okunan bir blog olmayı.Onun verdiği direktiflere uyup blogumuzu ona göre düzenlememiz gerekiyor.Bazıları buna Seo diyor.Geçin siz onu.Temel şeyleri bilseniz yeter (Blogger blogları için).Yani neymiş en iyi arkadaşımız Google'a yamuk yapmayacağız.Sürekli ayıya dayı diyeceğiz:P

3.Kanka Blog: Kendimize kanka bloglar bulacağız.Sadece yazmakla olmaz.Gezinip dolanacaksın.Blog dünyası içinde sosyal olacaksın yani.Blog sosyalliği diyorum ben buna.Kafa dengi bloglar bulup onlarla yakın ilişki kuracaksın.Eğer çok güzel veya yakışıklıysa evlenebilirsin de.O sana kalmış:P:p

4.Sosyal Blogcu: Yukardaki maddede de bahsettim.Blog sosyalliği diye.Şöyle ki, hani derler ya hep git insan içine karış azıcık gezegeninin adamı ol sosyal ol diye.:D İşte burda da bloglar dünyasına dalıp diğer blogları gezip,okuyup beğendiklerine de yorumlarla destekleyerek seviyeli bir ilişki başlatabilirsin.Bu sayede seni merak edim mutlaka bloguna bakacaktır.Tabi bu ziyaretleri normal birşey haline getirmen lazım.2 haftada bir uğramakla olmaz.Kadıların yaptığı gün gibi düşünebilirsin:P

5.Proaktif Blogcu
: Amacımız nedir?Çok okunmak.O zaman aktif olacaksın kardeşim.Haftada bir yazı ile olmaz bu işler.HAftada bir yazarsan okuyucuda unutur.Eğer bu arayı çok uzatırsan hani My Best Friend Google dünden unutur.Nankör malesef bunlar biraz.O yüzden aktif olmalısın.Ama aktif derken yazdıkların nitelikli olmalı.Aktif olacağım diye iki resim koy olmaz.

6.Popüler Gündem: Popüler gündem yani şuanda dünyada veya ülkemizde ne popüler bu konularda birşeyler karalamalısın.Ama bunu önce sen karala ki hem Google'da önlere çık, hem de okuyucu o konudan sıkılmadan önce seni okusun.Geç kalırsan okumaz.Şöyle der "Aaa heryerde aynı şey":P İşletme'de bir tabir vardır.Pazarın kaymağını yemek diye.İşte ilk sen yazarsan herkes seni okur.O yüzden bu çok önemli.Bu sayede gündem senin blogta atar.

7.Paylaşımcı Blogcu: Evet blogumuz aracılığıyla birşeyler paylaşmalıyız ki birileri bizi okusun değil mi.Bu blogun içeriğine göre değişir.Bir teknoloji blogu yeni geliştirilen bir ürünü paylaşırken, tamamen kişisel bir blog ise aşk hayatını bizimle paylaşabilir.Sonuçta paylaşım önemli karşı tarafla iletişim kurmak için.

Bundan sonra yazacaklarım biraz etik dışı yöntemlerdir.Bunlar geçici bir patlama yapsa da saman alevi gibidir.Çabuk söner.

8.Spam Blogcu: Burda da önümüze gelen siteye veya foruma üye olmak marifetiyle blogumuzun linkini verip kaçmaktır.O anda merak edip girenler olacaktır.Sadece o anda sonrası yok.Bir anlık zevk yani.Geçen Justin.tv diye bir sitede maç yayını yapıyorlar biliyorusunuz belki.Bilinen bir blogun reklamının bu şekilde atıldığına şahit oldum.İlginç:P

9.Kapitalist Blogcu
: Bunlar blogu sadece para kazanmak için yazan pardon çalan tiplerdir.Başka amaçları yoktur.Bu yolla girmedikleri numara ayak kalmaz.Her türlü yönteme başvururlar kısa yoldan kazanmak için.Ben bunlara kapitalist blogcu diyorum.Hoşuma gidiyor bu söylem. Ama blogtan para kazanılmaz diye birşey yok tabi.Ben sadece başka yönetemlere başvuranlara diyorum.Zaten bunlar genelde sonunda reklam şirketleri tarafından banlanır ve reklam alcak yerde bulamadıklarından kaybolur giderler.

Bu kadar şey söyledim.Sonuna kadar okuyanlar pek az olur her zaman uzun yazıları.Ama okuyanlara selam olsun Bolu Beyinden:P:p Son olarak şunu belirteyim yazılarınız özgün olsun kendi eseriniz olsun.Yoksa ne anlamı var blog tutmanın değil mi? Bir de her gördüğünüz blog blog değildir.Bir de çok karşılaşıyorum site değil tatlım blog:P

Yazı bittiğinde saat 04.10:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 13 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. heheh...site değil blog :))

    bi yerden başlamak lazım diye yorum bırakasım geldi :) hem okuduğumu hem de buralarda olduğumu sosyal olduğumu bilin istedim. başardım değil mi editörüm? başardım ... evet evet başardım...hobbarreeyy...sosyalim artık :)))))

  2. kesinlikle doğru tavsiyeler.
    bunların hepsini yapıp da istediği yere ulaşamayınana şahit olmadım..

    ama tüm bunları yaparken blogdan zevk almak gerek,blogla uğraşmak bir keyif.. keyif halinden çıktığı anda,bütün çabalar yetersiz kalır..

  3. Yazınızı sonuna kadar okudum selamınızı boşa çevirmek istemedim...

    Çooook çooook okunmamız dileğiyle...

  4. ((: tamamen güzel tavsiyeler beğendm sevdm uygulamaadyım ((:

  5. 7.Paylaşımcı Blogcu ben bunu tarzı ço sefiyom ve uyguluyorum :D

  6. Ne kadar uzun olmuş böyle:)) Peki biz bunları uyuguluyor muyuz blog olarak:)

  7. @Semmy evet sonuna kadar sosyalsin haha:D

    @Prenses evet zevk alak bir de bence amacın olması lazım.Amaçsız yaşanır mı hiç:P

    @dropofblood eyvallah ne güzel dilekler böyle :P:p gözlerim yaşardı:D

    @Rama bence uygula yoksa cık olmaz:D

    @Ronaldinho bende seviyorum onu valla paylaşmak gibisi yok ben herşeyimi paylaşırım.Bak msn adresimi bile paylaştım daha ne yapayım:D

    @Damat ayıp ettin yapıyoruz birşeyler:D

  8. sırf hitim artsın diye yazdım itiraf ediyorum bit tık bakalım bir anlık zevk nasıl olcak :)

  9. Göksel hhahaha:P:p isteğine inatla karşı çıkıyorum:D

  10. piki bloglarımızın türkçe olması hakkında ne diyosunuz ingilizce olsa daha geniş bir kitleye hitap edip daha cok okunup takip edilmezmi? ben bi ara ingilizce yazıodum sora oeh dedim turkceye dondum cunku genelde darlanıorum birilerine yada bişeylere e o zaman da anadil gibisi yok tabi :D ama arada yine ortaya karışık olabiliyor... neyse işte böyle...

    bu arada amerikada iletişim okudugum için turkiyeye geri geldigim ilk donemlerde ingilizce yazmak daha rahat geliyodu ondan ingilizce yazıodum .... falan....

  11. Aydi ingilizc blog türkiye'de iş yapmaz herkes iyi bilmiyor çünkü:P:p Ama global açıdan iyi tabi:P Vizyonunu geniş olur:D

    Bana kalıra hem ingilizce hem türkçe yazabilirsin.Yazdığın yazının ingilizcesini de yaz altına türkçesini de koy:P:p

  12. çok kasar o ya :D
    birde uslupler cok farklı oluyo
    bazı seyleri ingilizce soyleyemiyosun bazı seyleri turkce..
    bazı seyleri cevirmek cok zor oluyor... neyse ben turkce devam ediyim :D en guzel oyle saydırıyorum genelde :D

  13. Bilgiler için teşekkürler,


Leave a Reply