27.2.09

4 Farklı Blogger Camiası

Yazan: Ukturk | 27.2.09 | Kategori: , , , , |
Yazı: 4 Farklı Blogger Camiası

Blog denilen kavram ülkemizde gittikçe popüler olmaya başladı.Her gün küçüklü büyüklü her yaş grubundan insan bende yazacağım benim neyim eksik diyerekten kendilerine bir blog açıyorlar.Bunların çoğu geçici heveslerden oluşuyor.Aradan zaten iyi ve kaliteli olanları sıyrılıp yoluna devam ediyor.Herkesin kendi kafasına göre takip ettiği ve sevdiği bloglar var.Sadece bu sınırlar içinde alışverişde bulunuyorlar.Ben bunları kategorileştirdim kendime göre.Şimdiden söyliyeyim bunlar tamamen benim görüşlerim kimseyi bağlamaz.

1.Friendfeed Blogger Camiası:
: Bu kategorideki bloggerlar genelde bu friendfeed denen yerde takılırlar.Ondan bu camiaya böyle bir isim verdim.Ve yine genellikle bu blog yazma olayına çok önceden başlamışlardır.Bu yüzden dolayıdır ki kendilerini seçilmiş veya en iyi blogger olarak görmektedirler.Tüm blog camiasının kendi etraflarında döndüğünü sanarlar.Tabi hepsi değil ama çoğunluk böyle. Teknoloji,tasarım sonra reklam,pazarlama tarzında bloglar çoğunluktadır bu camiada.Aralarında kişisel blog tutan (bence kişisel değil ticari) bloggerlarda mevcut.Ama ne kadar kendini beğenmiş olsalarda iyi insanlardır.Tek yanlışları kendilerini çok büyük! görmeleridir.Ama aralarında çok değerli, bilgili insanlarda vardır.Unutmadan, nerdeyse hepsi Wordpress kullanıcısıdır.

2.Bloxoo(Blograzzi) Camiası: Burda ise genelde! blog yazmaya yeni başlamış veya daha 1 senesini yeni doldurmuş veya doldurmamış bloggerlar yer alır.Büyük çoğunluğu kişisel blog yazarlar.Benim en sevdiğim gruptur.Çoğunun blogunda her hangi bir reklama rastlamazsınız.Canları ne isterse onları yazarlar.Onları herhangi bir organizasyon veya ürün falan yönlendirmez yazıları için.! (Sosyal Mesaj).

Gerçek blogger kitlesini oluşturuyorlar bence.Çünkü amatör ruhu denen olguyu barındırıyor bu kitle.Eğlenmek için, hobi amaçlı olarak bloglarına birşeyler yazarlar.Paylaşımcı blogculardan oluşur.İlk kategorinin aksine büyük bir çoğunluğu blogspot kullanıcısıdır.Aralarında azda olsa Blogcu kullanıcısıda vardır.

3.Friendfeed /Bloxoo Karışımı Blogger Camiası:: Bunların sayısı pek fazla değildir.Bende bu kategoriye giriyorum.Bloxoo'dan sıkılan yeni şeyler arayan ama Friendfeed'deki soğuk havayıda sevmeyen ikisi arasından gidip gelen bir kitledir bunlar.Bunlara şöyle bir örnek verilebilir.Almanya'da doğmuş gurbetçi Türkler gibiler.İki kültür arasında sıkışmış hangisinin kendisine uygun olduğunu tam olarak belirleyemeyen bloggerlardır.Eğer amaçları ticari değilse eninde sonunda 2.Camiaya dönerler geri:P Zaten amaçları da 2. kategorideki blogcularla benzerdir.

4.Başıboş Camia: Bunlar hiçbir platformda yer almayan bloggerlardır.Çok büyük bir kitlesi blogu.com kullanıcısıdır.Aslında bunların yaptığı tam olarak blog olarak nitelendirilemezse de blogcu.com da barındığı için biz öyle kabul ediyoruz.Bazıları ticari amaçlarla açılır.Ama sonuç fazla başarılı olmaz.Konular genelde, örgü-dantel,takı-süs,yemek tarifi,şiir,fıkra gibi anonim şeylerden oluşur.Genellikle kopyala yapıştır tarzındadır.Aralarında iyi olanlar sıyrılıp 2.kategorideki kitleye dahil olabilmektedir.Diğerleri ise internet ağında büyük bir çöplük olarak hayatlarına devam etmektedirler.

Son olarak her camiada da çıkık,ahlak yoksunu tipler mevcuttur.Bence bunları kendi haline bırakmak en iyisidir.Kendi kendine otlasınlar.Kimse ilgilenmezse analarınıda alıp gideceklerdir zaten:P:p

Uff epeyde yazmışım:P:p Umarım güzel olmuştur.:D
Resmin Kaynağı

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 13 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. ben daha amatörüm galiba.

  2. Güzel bir sınıflandırma olmuş :))

    Bloxoo camiasından sayılırım galiba ben :))

  3. @Defne amatör olmak iyidir güzeldir.Hepimiz öleyiz zaten.

    @Sln, teşekkürler evet bence de sen bloxoo camiasındansın.Oranın göz bebekleriden birisin diyebiliriz:P:p

  4. Geçici hevesle açılan bloglar internet çöplüğünde yerini alıyor.Benim sayfamı sonradan keşfeden arkadaşlarımın hepsi "..aaa bizde mi blog açsak!" dediler.birşey demedim.bazıları açtı 1-2 gün yazdı,bıraktı...ciddiye alanların takipçileri oluşuyor.en çok sevdiğim tarz:kişisel konularda yazanlar.

  5. çok aşırı şekilde mesaj ve kocaman kocaman taşlar içeren bir bilok çalışması olmuş bu :D :D

  6. ''Son olarak her camiada da çıkık,ahlak yoksunu tipler mevcuttur.Bence bunları kendi haline bırakmak en iyisidir.Kendi kendine otlasınlar.Kimse ilgilenmezse analarınıda alıp gideceklerdir zaten:P:p''
    bu yazdığına sonuna kadar katılıyorum hatta ''http://sonsuzluktutsakbedenimde.blogspot.com/2009/02/onyargiliyim-oyku-atolyesi.html'' yazımda arkadaşlara bende benzer bir öneri getirmiştim.
    Sevgiler

  7. sesime değil ama fiziğime güveniyorum :D

  8. @Rahat yazar özenti onlar ondan:P

    @Uçan Depik, üff mesajın dibine vurdum:P Çaktırma:D

    @Tutsak teşekkürler yazı için.

    @Kırmızılı sana yandı canım beyaz ata biner ahaha:p:P kendine güvenmek iyi birşey olsa gerek:P Hem de fiziğine :D

  9. olmuş olmaz mı zeus... bi tanesin sen...ben 2. grupta buldum kendimi...ilelebet orda kalıcam...ama 1 yılı geçince ne olur bilmem...bizi kategorileştirdin ama neyseeee....o lacak o kadarrrr...3. gruptakilerrrr şurayaaaaa...2. grup sen bekle...4 sen devam ettt:P

  10. fiziğime güvensem bile lütfen
    beni kategorize etme :D

  11. ben,ben neredeyim..?
    bloxoo'dan iğrendim bugün,bazen cidden ipini koparan geliyor oraya,bu yüzden sıkıntılıyım..

    ama yine de bloxoo'da takılan gruptayım galiba..

  12. @Yesari, kendimi trafik polisi gibi hissettim.Hadi iyisi sana geçiş üstünlüğü verdim gitti:P

    @Kırmızlı, tamam hangisini istersen onu seç.Seç beğen al.:D

    @Prenses, onlar gelip geçici sen daimisin unutma:P:p

  13. ukturk beni kategorilendir:Pp


Leave a Reply