22.1.09

Twitter Nedir? TwitterFox Ne işe Yarar?

Yazı: Twitter Nedir? TwitterFox Ne işe Yarar?


Eveeet.! Bilgilendirici,eğitici ve didaktik bir yazı ile karşınızda olacağım bugün.Anlatım bozukluğu var ilk cümlede dikkat:P:p Dün gece daha önce üyeliğimin olduğu ama hiç kullanmaya kalkışmadığım Friendfeed ve Twitter hesaplarımı kullanma kararı aldım.Hiçte pişman değilim:P.p Ama bugün Twitter'dan bahsedeceğim.

Öncelikle çoğunuz biliyordur zaten ama bilmeyenlerin daha fazla olduğunu düşünüyorum.O yüzden bu yazıyı yazma kararı aldım.Twitter nedir? Twitter kişisel iletilerinizi o anki ruh halinizi paylaştığınız bir web 2.0 platformu.Çok eğlenceli bence.Arakadaşlarınızın an an ne yaptığını takip edebiliyorsunuz bunun yanında birçok gelişmeyide yine bu iletiler sayesinde hemen öğrenebiliyor yorum ve geyik yapabiliyorsunuz.O yüzden tam bana göre:P:p

Mesela bugün Siminya'da yazmış blogunda Hatun Skor Tablosunu burda gördüm.Zaten onu görünce dahada bir kanım ısındı bu plaforma.Yok pardon onu Friendfeed'te gördüm.Ama aynı zaten kardeş bunlar:P:p

Şimdi nasıl üye olacağım diyorsan bildiğin Get Started diyerekten yeni bir başlangıç yapıyorsun Twitter ile.Seviyeli bir ilişkinin ilk adımları diyebiliriz buna.:P.Sonra update yap dur.İstediğin kişiyi follow yaparak takip edebilirsin.Mesela beni takip etmek istiyorsan blogumda sağ altta olan "Follow me Baby" yi tıkla:P:p

Daha ayrıntılı bilgi mi istiyorsun.Anlamadım ne biçim adamsın düzgün anlatsana mı diyorsun o zaman şu video senin için birebir herşeyi anlatıyor sağolsun Webiki.tv hazırlamış.Kesinlikle izleyin derim eğer yapamıyorsanız.


.

Tamam twitter'ı hallettik.Sıra Twitterfox nedir ona cevap verelim.Bu bir firefox eklentisi.Bunun için önce bir firefoxunuzun ve bir twitter hesabınızın olması gerekiyor.Peki ne işe yarıyor bu.Twitter sitesine girmeden size anlık iletiler geliyor.Bir mesajaşma sistemi gibi.Resimi aynen şöyle bak.



Bu şekilde bir görüntü elde ediyoruz.Tabi bunu simge durumunda küçültebiliyoruz.Takip ettiğimiz kişiler güncellediği zaman bir baloncuk yardımıyla bizi uyarıyor ve sizde yine bu pencere üzerinden cevap "reply" verebiliyorsunuz.

Eklentiyi indirmek için buraya alayım sizi.Tabi bu eklentiyi kullanıp kullanmamak sizin paşa gönlünüze kalmış.Bu eklenti olmadan da Twitter kullanabilirsiniz:P

Hadi hayırlı uğurlu olsun yeni twitterınız ve twitterfox'unuz diyerekten huzurlarınızdan ayrılıyorum.Baş baş:P.p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 8 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Anlıyorum :)
    tivitır hamdi'den sonra tvitır ukturk. heh tam oldu.

  2. Niha:p:P Twitter Ces:D Kambersiz düğün olmaz:D

  3. resmen aydınlandım haberim dahi yoktu böyle birşeyden.. Görüyorum görüyorum diye bağırarak salona koştum zor sakinleştirdiler :D

    Teşekkür ederim efendim.

  4. güzel bi uygulama denemek lazım... Msn de zaten millet suyunu çıkarıyor...Bakalım bunun nası suyunu çıkaracaklar :D

  5. @Forsaken haha:D önemli deil...

    @Roni valla kullan bence hem ingilizce bu twitter Türkçe olana kadar rahat ol:P:p

  6. ben üye oldum ama hiç kullanmadım,belki bu faydalı yazı nedeniyle kullanabirim..

    teşekkürler ukturk hocam :P

  7. Bişiy deil Prenses:D Bekliyoruz:P:p

  8. bilmiyorum etki yaratmadı ben de .. üye olmam sanırım


Leave a Reply