28.1.09

TRT Radyo 1 Blog Programı Sacmaligi

Yazan: Damat Ferit | 28.1.09 | Kategori: , , , , |
Yazı: TRT Radyo 1 Blog Programı Sacmaligi

Merhaba.Şu anda Trt Radyo 1'de bloglar üzerine konuşuyorlar.Bir arkadaşım söyledi.Yani bu kadar fitil bir yayın dinlemedim galiba.Özellikle Milliyet blog reklamı yapıyor adamlar.Çıkarmışlar 50- 60 yaşına ablalar blogcu diye yayın yapıyorlar.

O kadar değerli,kaç senedir kendi kişisel blogu olan blogcuları yayına alsalar bari.Milliyet blogmuş.Hah yani.Kadın ne diyor kokoca Trt'de.Radyocu soruyor blog yazmak sizin için ne ifade ediyor?

Sabiha denen Milliyet blog yazarı "hımm Bilog yazmak benim için orgazm olmak gibi birşey" Bende diyorum o zaman orgazm olmaya devam edin.

Blogculuğun sadece Milliyet blogla ibaret sanki.Onlar en ezikleri Milliyet blog.Wordpress ve Blogger blogcuları onların babası babası.Trt yine kendinden bekleneni yaptı diyorum.:))

Bir de diyorki ordaki adam blogcunun nicki kişiliğini yansıtırmış.Benim nickim Damat Ferit ne olacak.Bu kadar bilimsellikten uzak bir yayın.Salla dur bedava zaten.Sinirlendim ya:))

Buda mail adresi programın yasarken@trt.net.tr

Edit:Bu kadar tepki alacağımı beklemiyordum.Aldım ama herhangi bir art niyet yoktu.Sadece tepki mi belirtmek istedim.Belki de bunda Aydın Doğan grubuna karşı olan tepkimden dolayı dilim biraz ağır kaçmış olabilir.Sildim hepsini.Bitti.Eğer kırdığım biri varsa onlardan özür diliyorum.:)

Bir de orgazm olmayı ben yanlış anladım.İçim çok fesat ya ondan.:) Yorumlarda Wolkanca açıkladı teşekkürler ona."Blog yazmak benim için orgazm olmak gibi bir şey" dedi. hanfendi orada blog yazmanın onun için nasıl bir zevk, nasıl bir rahatlama olduğunu anlatmak için kurdu bu cümleyi."

Ama şunu anladım.Eğer reyting yapmak istiyorsanız hayatın her yerinde sadece blog değil biraz sansasyonel şeyler yapacakmışsın:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 14 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. yaw trtden ne bekliosun ki zati:D

  2. yayını ne yazıkki dinleyemiyorum ve ne konuşulduğunu tam olarak bilemiyorum ama bu yayının hem blogspot hem de milliyet blog yazarlarından biri olarak yine benim gibi hem burada hem de mb'de yazan sevgili bahtsız jülyet tarafından blogspottaki "mim" oyununun mb'ye "neden blog yazıyoruz" şeklinde taşınmasıyla başlayan bir girişim olduğunu biliyorum. blogdaki bu mim, blog olarak yazmak dışında radyo yayınına taşınmış oldu yani. milliyet bloga özel yapılmış bir program değil bu ama orada başlatılan bir proje olduğu için oradaki insanların katılması gayet doğal. bunun kendi blogu olan kişilerin katılamayacağı anlamın ageldiğini sanmıyorum ki bir sorun varsa ben program yapımcısıyla da bu konuda irtibata geçebilirim.

    programı yapan arkadaşda dahil olmak üzere katılanların arasından hiç tanımadıklarım olduğu kadar gazetecilikten şu anda kendini kültür sanat projelerine adamış emekli öğretmene kadar pek çok meslek dalından çok değerli ve bilgili tanıdığım insanlar da mevcut. sizin de burada ele aldığınz araştırmada da görüldüğü üzere blog yazma eylemi çok farklı yaş ve meslek gruplarına da ayrılmış durumda...

    elbetteki kişisel anlamda eleştirilerinizi yayınlamanıza birşey diyemem. ama bildiğim ve içinde olduğum bir ortam ve aralarında tanıdığım insanların da yer aldığı insanlar hakkında -ki hepimizin blog yazmak gibi ortak bir amacı var- bilgi vermek, yanlış anlaşılmaları düzeltmek, hak ettiklerini düşündüğüm için biraz daha özenli bahsetmenizi rica etmek istedim.

  3. boyunduruk altında hepimizin yaptığı şeylerden bahsedersek eğer sayfalar yetmez aslında. ama ben yine de sizin görüşünüze saygı duyarak bu ricamı hangimizin yazdığının blog sayılıp sayılmayacağı vb kısımlarından çıkarıp en azından kişilerden bahsetme kısmında özenli olunmasına dair tekrar rica ediyorum.

  4. Blogtan saymamak elbette bir keyfiyet...Ama bunu ortaya koyan yazıdaki uslup bir keyfiyet olduğu kadar bir sorumlulukturda...Bir eleştiri yaparken, eleştirilecek bir uslup kullanmak da farklı bir tutumdur; ki bu da kişisel bir tercih ve seviyedir...Ortaya koyulan ''anarşist' bir tavırda olsa, ki sevdiğim bir tarzdır,
    okuyanda olumluk yaratması gerekir.Eğer blog yazmak insanlara farklı çizgilerde de olsalar bir şeyler katmaksa,bilgilendirmekse onları:O zaman öyle bir uslup olmalıki saygıda uyandırmalı...Kusura bakmazsan
    şunu söylemeden geçemeyeceğim. Fikirlerine ve karşı duruşuna katılmasam da düşüncelerine asla sözüm olamaz,ama o yorumun çok daha akıllıca ve rahatsızlık yaratmayacak bir usluplada, sert bir eleştiri halinde yazılabilme olanağı olduğunu düşünüyorum ben :ne yazıkki eleştirirken eleştirilecek bir dil kullanılmış.Ve bakılan mantıktan yola çıkarsak herbirimizin yazdığı alanlar da birilerinin boyunduruğunun altında... Ve bunu eğer siyasal ve ekonomik anlamda sahiplerine sağladıkları çerçevede, onları konumlandırdığımız noktadan değerlendireceksek, bahsi geçen mekan hafif kalır...

    İşin özü, aslında dokunmadan geçeceğim, yorum yazmayı düşünmeyeceğim bir yazıyken yazın;beni yazmaya iten ve hayatta en çok rahatsız eden şey elindeki kalemi yanıt verme olanağı olmayan insanları küçümser bir tavırla kullananlara karşı duyduğum rahatsızlıktır.Unutulmamalıki özgürlük başkalarına karşı aşağılayıcı ve saldırgan bir tavır kullanmak değildir.Lütfen biraz daha saygı,lütfen ama...Sevgiyle kal:))

  5. heyecanla yazmışsın belli. o 60 yaşında konuşan ablamız bir bloggerdır. milliyet blog da bir blog platformudur. "blog yazmak benim için orgazm olmak gibi bir şey" dedi. hanfendi orada blog yazmanın onun için nasıl bir zevk, nsaıl bir rahatlama olduğunu anlatmak için kurdu bu cümleyi. aslında bunu senelr önce ben de demiştim, hemen hemen benzeri. çok sert ve seviyesi düşük bir uslübün var bu yazıda belki daha sakin aktarabilirdin düşüncelerini çünkü insanlar bunu okurlarsa kırılacaklar özellikle konu ettiğin o hanım.

  6. Hohooh ne olmuş burda 3. dünya harbi gibi olmuş:P:p Arkadaşlar daha sakin Damat abim:))) Bizim ailenin hepsi mi anarşist olur be kardeşim:P:p

  7. Ya bak buna da üzülürüm ben:))Önemli olan, benim ya da senin ne dediğinin doğruluğu değil...Bunu özellikle vurguladım zaten.Düşüncen benden farklıda olsa ona saygı duymak benim boynumun borcudur.Elbetteki herkes aynı şeyleri düşünmek zorunda değil,güzel olan ve fikir hayatına zenginlik katanda bu farklılıklardır zaten...Ben senin beğenmemene karşı değilim.Bu konuda müdahalem söz konusu bile olamaz.Sadece bu düşüncelerini daha düzgün bir dille yazabilirdin diyorum.Hepsi bu:))

  8. düşüncelerine katılmıyorum bu doğru. nedenlerimi de o ortamın içinde olan biri olarak o ortamı bilmeden yorumda bulunan sana bir şekilde aktarmaya çalıştım. tabiki tercih senin aynı şeyi düşünmek zorunluluğumuz yok. ama buraneros'un da dediği gibi eleştirirken eleştirilecek bir dil kullanmışsın ne yazık ki. düşüncelerine katılmamam sana saygı göstermememi gerektirmez ki bende bunu göstererek aynı saygıyı seninde yazında bahsettiğin kişilere ve ortama göstermeni bekliyorum sadece hepsi bu.

  9. Tükürdüğünü yalamak böle birşey olsa gerek Damat hahaha:D

    Beenmaya ben seni seviyorum.Milliyet bloglarını da seviyorum:P:p

  10. :)) ilahi Ukturk ben sizi sevmiyor değilim yahu :))

  11. Beenmaya hehe:P bizim blogu eleştirebilirsiniz Milliyet blogta.Reklamımız olur:P:p

  12. keşke düzenlemeseydin..
    ne oldu şimdi birileri senin düşüncene katılmadı diye,onu düşünmekten vaz mı geçtin?

    kaba olabilir,yanlış olabilir,bu senin düşüncen bu kadar çabuk vazgeçebilmen enteresan bence..

    mahalle baskısından sonra blog baskısı mı çıktı şimdi de?

    milliyetblog'da yazan hadi diyelim %70lik bir kesim belirli yaşın üstünde,kuştan böcekten,tv'deki olaylardan veya yazdıkları şiirlerden falan bahsediyor..

    yanlış mı? hayır.. dileyen dilediğini yazar ama bunu dile getirince neden bu kadar olay oldu anlamadım..

    sanıyorum ki ferit,işin ehli olan bir sürü blogger varken bu işi orgazm olmak için yapanla ilgilenilmesine bozulmuş..

    ayrıca bildiğim bütün kaliteli bloglar bloggerda,bir tesadüf olabilir mi?

  13. prenses sanırım şahsi yorumlarımda yeteri kadar anlatamamışım. ben ferit'in düşüncelerine -her ne kadar katılmıyor olsam bile- birşey söylemiyorum ve yorum yapmıyorum ve hatta saygı duyuyorum aynı düşünmek zorunda değiliz. ve ben sadece eleştirirken kullandığımız dilin önemli olduğuna kişisel anlamda isim vererek yaptığımız yorumların biraz özenli olup saygı çerçevesi içinde yapılması gerektiğini düşünüyorum ve bunu ifade etmeye çalışıyorum. yni konu milliyet blog, orada yazanları yaşı ve ne yazdığı değil bir konu hakkında eleştirimizi yaparken eleştiri dilimizin nasıl olduğu. umarım anlatabilmişimdir.

  14. Çok şık ve sana yakışan bir final yaptın damat ferit...bu ne tükürdüğünü yalamak ne de düşüncelerinden vazgeçmektir..Bu sadece kendine güvenen, hayatın farkında,sorumluluk sahibi düzgün bir insanın, düşüncesinden vazgeçmeden, yaptığı bir usul hatasından büyük ve asil bir duruş ortaya koyarak vazgeçip,hiç ucuzluklara ve dolduruşlara başvurmadan, gereğini yapmasıdır..ve bu yüreği büyük insan tavrıdır...bunun için seni kutlarım,Bu bir tecrübe olsun sana...düşüncelerinden taviz verme ,sorgulayıcı ve anarşist ol ama saygıyıda elden bırakma..Sana inancım sonsuz,yolun açık olsun:))sevgiyle kal:))


Leave a Reply