25.1.09

Guz Sancisi Filmi Konusu ve Fragmani

Yazı: Guz Sancisi Filmi Konusu ve Fragmani

Merhaba.Aslıdan akılımda birsürü konu var ama bu film hakkında yazma kararı aldım.Daha henüz kimse üstüne yazmamışken.Filme daha gitmedim.Ama yarın gideceğim(Pazar).Güz Sancısı filmin adı.Filmin kounusu anladığım kadarıyla siyasi içerikli bir film. O yüzden beni daha çok cezb ediyor sanki.Ama bakalım anlattıkları hoşuma gidecek mi.Bir kaç olumsuz eleştiri duydum ama yine de gideceğim:P:p

Filme henüz gitmediğimden dolayı araştırma yaptım filmle ilgili.Bunları sizinle paylaşayım.Belki aranızda benim gibi gitmek isteyenlerde vardır.Güz Sancısı filminin yönetmenliğini Tomris Giritlioğlu yapıyor.Film aynı zamanda Yılmaz Karakoyunlu'nun aynı isimli romanından uyarlanmış.Bu romanı okumadım okuyup gitmek mi yoksa okumadan gitmek mi daha iyi bilemiyorum::P Neyse,

Filmin oyuncuları kim derseniz Murat Yıldırım,Belçin Erdoğan,Okan Yalabık,Hüseyin Avni Danyal,Umut Kurt,İlker Aksum ve onu sona sakladım güzeller güzeli Beren Saat.Sırf onun için bile izlerim valla bu filmi:P

Güz Sancısı filminin konusu ise şöyle

1955 yılı güz mevsiminde geçiyor olaylar.Antakya'daki güçlü nüfuzu yüzünden DP'nin yakından ilgilendiği, babasının tek oğlu olan Behçet, İstanbul'da Hukuk Fakültesi'nde asistanlık yapıyor ve bu sürede marjinal fikirler içine doğru sürükleniyor.Bu sürüklenme içinde Behçet'i yolundan döndüren tek şey oturduğu dairenin karşısındaki bir başka dairenin penceresinde gizlice izlediği kadındır.


Peki bu kadın kim Elena.(Beren Saat)Elena'nın güzelliği dillere destandır.Genç kadın, kendisi de eski bir fahişe olan babaannesi tarafından, üst düzey bürokratlara sunulan bir fahişedir.Tabi siyasi olaylardan dolayı bu ikili aşkşarını korumaya,savunmaya çalışıyorlar.Tabi Behçet militan ruhlu olduğundan aşkından yani Elena'dan sürekli uzaklaşmaktadır.Çünkü şartlar bunu gerektirmektedir.


Yani değişik bir hikaye gibi duruyor.Kurgusu nasıl yapılmış onu çok merak ediyorum.İzleyip göreceğiz.:P Bir de wikipedia de gördüm.Film karakterlerini yazmışlar.Başrolleri vermiyeyim ama;

Mesela Umut Kurt'un canlandırdığı karakter şöyle,(Ferit)23-24 yaşlarında, aşırı sağcı biridir. "Kıbrıs Türktür" Cemiyeti'nin de üyesidir. Üniversitedeki öğrenci hareketlerinin başındadır. Hitap ve ikna yeteneğinin gelişmiş olması kitleleri etkilemesinde önemli bir unsurdur. Olayların aksiyon ve organizasyon kısmında yer alan biridir. 6-7 Eylül olaylarında direkt olarak insanları yönlendiren kişidir. Üst düzeyle de ilişkisi vardır, maşa olarak kullanılmaktadır. Öyle ki, Suat'ı öldürme işi Ferit'e havale edilmiştir.

Filmin fragmanıda işte burda;



by

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 3 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. bunu koydum sıraya gidicem işalla ben de güzele benzio fragmandan zati

  2. Çok güzel site.:)

  3. Dün gittim filme begendim walla...Gitmeyenlere tavsiye ederim :D Türk sineması gelişiyo galiba...


Leave a Reply