30.1.09

Davos Zirvesindeki Kriz Uzerine Yorumlarim

Yazan: Ukturk | 30.1.09 | Kategori: , , , , , , , |
Yazı: Davos Zirvesindeki Kriz Uzerine Yorumlarim

Dün hepiniz duymuştur.Akşam saatlerinde Davos Zirvesindeki Gazze konulu bir panelde Başbakan Erdoğan İsrail Cumhurbaşkanı Peres'e çok sert çıktı ve sonunda modetöründe iş güzarlığı sonucu paneli terk etti.

Sizce doğru mu yaptı.Bence sonuna kadar doğru yaptı.Akp'nin yurtiçindeki siyaseti beğenmeyebilirsiniz ki ben hiç beğenmiyorum.Elimden gelse bir kaşık suda boğarım:P Ama dün damarlarımızda akan kanın ne kadar asil bir kan olduğunu tekrar anladım.Kendi içimizde farklılıklar, başka düşünenler olacaktır tabi.Ama dışarda durum başka.Orda Akp lideri demiyor.Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı diyor.Bizi temsil ediyor yani.İster sen ister sevme ama öyle.

Bu zamana kadar hep alttan aldık da ne oldu.Alttan aldıkça üstüne çıkarlar bunlar.Taviz üstüne taviz verirsin.Böyle birşey kesinlikle gerekliydi.Şimdi bazıları diyor olmaz skandal bu ülkemizi küçük düşürdü diye.Hadi ordan diyorum.Adam parmağını uzatarak konuşuyor bağıra bağıra hemde.Yok İsrailli konuşur sen Türksün konuşamazsın.

Zaten bunlar böyle alışmış.Hiç kendinden aşağı bir ülkeden böyle bir tepki almamışlar.Bu bir dönüm nokatasıdır bence.İlişkilerde bozulmaz bence.Hiçbirşey olmaz.Zaten İsrail'in bölgede iletişim kurabildiği tek ülke biziz.O yüzden bizi gözden çıkarmak öyle kolay deil.Koskoca TC.Zaten Peres efendi aramış özü dilemiş.Al işte daha ne olsun.Bir de orda Hamas destekçisi diyenler var.Yanlış.Filistin'de ölen çocukların destekçisi olmuştur sadece.Provakayondan başka birşey değil.

Gerçekten bilmiyorum belki ben aşırı milliyetçi olduğumdan öyledir ama böyle kalbim güp güp attı Erdoğan konuşurken.Çok heyecanlandım yani.Hiç Erdoğan konuşurken böyle olacağımı sanmamıştım:P:p

Ama işn birde kötü tarafı var iç siyaset açısından.Yerel seçimler var.Malesef kabul etmeliyiz ki AKP oylarını bence biraz daha artırdı.Çoğu kişiden duyuyorum oy vermeyecektim ama şimdi oyum ona diye:P Ama siz vermeyin kuzum:D O başka bu başka:P:p Bir de bunun gibi bir tepki Kuzey Irak ve Kıbrıs konusunda da gösterilemeli.

Bir de son olarak şunu söyliyeyim. "Gölgesinden korkanlar dünkü olayı anlayamazlar" Onlardan böyle birşey beklemiyoruz zaten.Otursunlar itaat etmeye devam etsinler.

Yazıyı okuyan herkesten düşüncelerini farklıda olsa belirtmesini istiyorum.Blogcular nasıl düşünüyor acaba diye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 17 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Bende izlerken aynı senin gibi kalbim gürp gürp attı acayip mutlu oldum hayy agzını öpiim tayyip dedim
    Oy verme konusuna gelince kararsızım hala :(

  2. walla isreil bu sefer bize mecbur olduğunu bilio...
    az önce bend eyazdm artık türkiye dünya siyasetnde çok başka bir yerde, ki bence bu olayda bunun dönüm noktası ve ispatıydı...
    başbakan perese kızıp orayı terketti ama adam mecbur olduğu için kızmadm ilişkiler bozulmz die demeç verdi...

  3. aşağı yukarı aynı şeyleri düşünüyorum.... tek cümlene takıldım ...üzgünüm....Zaten bunlar böyle alışmış..."Hiç kendinden aşağı bir ülkeden böyle bir tepki almamışlar"...

    yapma lütfen...İsrail bu...onlardan aşağı olmak!!!!!!!!

    ben de neden artık birşeylerin değişmeye başladığını düşündüm...katılmıyorum eleştirenlere...artık biraz kendine güven gerekiyor...zaten sadece protesto yürüyüşelerindan rahatsızdım..bu tepki çok yerinde oldu...Ülke olarak böyle bir tepki göstermemize zemin hazırlayan perese ve modaratöre teşekkür etmek gerek sanırım;)

  4. bence, erdoğan'ın son konuşması ve tepkisi yerindeydi, peres'e karşı olduğu kadar ermeni lobicisi moderatöre karşı da. peres'in resmen ona yönelterek yaptığı konuşmasına cevap vermek en doğal hakkıydı, fakat ona bu hak verilmedi. ne var ki, kalkıp gitmesi kesinlikle çocukça ve o ortama yakışmayacak bir hareketti. bi de eminenin ağlamaları.. son konuşmasını beğenmeme rağmen yine de erdoğan'ı tam olarak haklı bulamıyorum, çünkü savunması gereken sadece filistin'deki suçsuz sivillerken o "hamas'ı da davet etmeliydiniz" cümlesini kurdu, o örgütü desteklemesi yanlış oldu.

    ayrıca tayyip kalkarken ermeni asıllı moderatörün, sözde ermeni soykırımını ima ederek "sayın başbakan, o zaman diğer katliamlara geçelim" şeklindeki laf çarpıtmasına ne demeli?

  5. Tayyip Erdoğan'dan zerre hoşlanmıyorum ama dün ki tavrı için "helal olsun" diyorum..

    kimsin lan sen benim başbakanımı başçavuşun eşşeğini dürtükler gibi dürtüklüyorsun..!

  6. ayrıcanaktan üfürükten prensesciğime ilave. başbakan oraya kendini değil türk milletini temsilen çıktı.dürtem herif haliyle tüm türk milletini dürttü :D senin sülaleni türkler dürtsün ulan :D

  7. ben de dün senin gibi heyecanla izledim ve bugün basim ekstra dik disari ciktim bu vahseti aralarinda söz konusu bile etmeyen almanlarin arasina.
    türk olmakla hep gurur duydum hala de duyuyorum.

    damarlarimizda asil kan akiyor!
    sana katiliyorum burda.

    ama katilmadigim nokta

    "akpyi sevmiyorum siz yine de oy vermeyin tü kaka" yaklasimin oldu.

    ben hic oy verme sansi bulamadim. oy verseydim akpye vermicektim hala akpye vermicem. sebep sevmiyorumm daha baska planlarim var :P

    ama sirf bu hareketinden dolayi akpye oy vermeyi düsünenleri de yerlere egilerek selamlarim...

    damarlarinda benim kadar asil kan tasiyor demektir benim kadar milletine asik...

  8. Ben bugün bambaşkaydım. Davos bayramıydı bugün:)

  9. Bende aynen bugün günün konusuydu, izlerken ''yürü be kim tutar seni'' dedim :P Gerçektende bazı kişiler sırf bu yüzden bile oy kullanabilir benim bile bi sempatim oldu şimdi, iyi ki söyledi ayrıca :P

  10. Ne yalan söyliyeyim benimde hoşuma gitti konuşması.Artık birilerinin böyle bir çıkışta bulunması gerekiyordu.

    Her zaman diplomasi ile olmaz bazı şeyler.Bunlarda gerek.Bu davranış bizi küçük düşürmez aksine dahada yüceltir.

  11. @Yesari İsrail'den aşağı olmak demekle teknoloji açısından gelişmişlik açısından söyledim.Yanlış anladın galiba:P:p

  12. onu bunu bilmem tek başına savaşa son verse bile oy vermem kafamı kesseler gene vermem

  13. bu tavırların deamını bekliyoruz kendini sefmemde ülke adına bişiler yapsın artık

  14. Ben de AKP'li değilim ama Erdoğan'ın Davostaki tavrı son derece yerindeydi...Bunu bugün de Hürriyet gazetesi yorumcularıyla bütün gün tartıştık,başıma ağrılar girdi Ukturk...

    Bu dik duruştan ürkmemek lazım,bütün dünyanın Türkiye'ye ihtiyacı var,dolayısıyla bazı Monşerler'in :)) bu tavırdan korktuğu gibi kimse bizi elinin tersiyle dışpolitikadan dışarı yitemez veya bize ambargo koyamaz...İyi geceler...{hakan}

  15. haklı bir tepkide olsa yaptığı erdoğan'ın şekil itibariyle yanlıştı hitap şekli olsun kalkıp gitmesi olsun. Orda daha zekice ve ustaca kelimelerle de tepkisini ortaya koyabilrdi. Ama yinede bi şekilde tepki vermeside iyi oldu ama tepkiyi veren erdoğan olunca altında yatan sebepler var mı yoksa spontane bi tepki miydi die düşünmekten kendimi alamıyorum maalesef.

  16. topha katılıyorum ben

  17. arkadaşlar, israille ilişkilerimiz bitmeyecek tabiki. çünkü israilin, gazzeyi bombalamak için kullandığı uçaklar ve eğitim alanları bizim ülkemiz sınırları içerisinde hatta antalyadadır. (yanılmıyorsam.) yani kullanılıyoruz..

    ayrıca; bu kasımpaşalı şivesi uluslar arası bir düzlemde hiç politik değildir. bunun daha önce yapılmış örnekleri vardır.. ki Bülent Ecevit tarımla alakalı bir oturumda aynı şeyi yapmıştır. Türkiye bunun acısını yıllarca çekmiştir.. Her neyse çok uzun yazıp boğmak istemem kimseyi.

    Saygılar

    http://zendust.blogspot.com/2009/01/sevgili-recep-tayyip.html

    (emre'nin yormunu da okumanızı dilerim)


Leave a Reply