14.12.08

Blog Aleminde Can Sıkıcı Durumlar..

Yazan: Üfürükten Prenses | 14.12.08 | Kategori: |
Yazı: Blog Aleminde Can Sıkıcı Durumlar..

    ne kadar uzun süre olmuş yazmayalı.. en son yazdığımdan beri blogmania aldı başını gitti,her tarafta güzel kız,yakışıklı erkek fotoğrafları.. bir coştu hareketlendi ki blog.. tamamen amme hizmeti yapıyor artık.. oldukçu keyifli bir hal aldı.. yakın dönemde bloglar arası bir organizasyon teklifinde bulunacağım ukturk hocam'a .. okuyucuların bu konulara ilgisinden bir organizasyon çıkartabiliriz diye düşünüyorum :)
    bugün ki konumuz ;hepimizin zaman zaman karşılaştığı,blog okuma hevesimizi kıran,sıkça karşılaştığımız can sıkıcı durumlar..

  • "bu blog sadece davetli okuyuculara özel" türünde bir uyarı.. aman nasıl sinir oluyorum.. sanki birinin evine zorla girmeye çalışıyormuşumda beni kovuyormuş gibi.. kişi elbette özel alanını sınırlandırabilir ama keşke girmeden ne bileyim başka bir yolla bunu öğrenebilsek.. hiç girmek için debelenmesek.. bir de merak ederim ben ne var ki acaba içinde saklamış kendini diye.. böyle bir kaç blog kafamda,unutup unutup tekrar giriyorum :) her reddedilişimde sinir oluyorum..

  • blog takip özelliği başladığından beri gözüm takipçi sayısında.. istem dışı ama hergün dikkattimi çekiyor.. şimdi birileri beni takip listesine alıyor fakat ne oluyorsa akabinde çıkartıyorlar..listem 5 artıyor 2 azalıyor.. yani madem takip etmek istemiyordun niye aldın? madem takip etmek istiyorsun neden çıkarttın? burada sanırım temel nokta şu.. bu özellik amacına uygun kullanılmıyor.. siz takip ettiğiniz kişi sizi takip etsin diye listenize alıyorsunuz,baktınız 3-5 gün geçti hala ses yok,hooop çıkartıveriyorsunuz.. beni listelerinden çıkartanların nedenlerinin bu olduğunu sanıyorum..hepsini yazdım köşeye onlar kendilerini bilirler :P birini takip listeme almam tek yazısıyla gerçekleşmiyor genelde,bu nedenle takip ettiğim hiçbir blogu çıkartmadım listemden,beni takip etmiyor olsa bile.. ( ne çok "takip" demişim yahu )

  • "burası benim özel alanım" diyelim ki bir blogda bir konuya yorum yaptınız.. blogger'ın "a" dediğine siz "b" dediniz.. blogger hemen bu cümleyi söylüyor.. "burası benim alanım tamam mı? git burdan,istediğimi yazarım" yazarsın da o zaman niye hepimiz okuyoruz,hadi okuduk sonuna ekle ,benim düşüncemde olmayanlar yorum yazmasın diye.. genelde ergenlik dönemi bloggerları oluyor bunlar.. işte blogunu davet usulüne göre açması gereken birileri varsa onlarda bu kimseler.. herkese ifşa ettiğiniz bir alana burası benim alanım,diyerek savunma yapmak pek komik kaçıyor,seninse sana özel kalsın,niye bize açıyorsun.. okunmak istiyor ama sadece aynı fikirlere sahip olanlar tarafından..

  • bu konuya daha önce de değindim ama yine yazmadan duramıyorum.. blog yazarlığnı blog düzenlemek ile karıştıran kimseler delirtiyor beni,insan vaktini ayırıyor,bir bloga giriyor,ilk yazı son yazı popüler yazı yorumlar vs göz gezdirmek istiyor,ama bir bakıyorsunuz az önce girdiğiniz milliyet gazetesinin bir kopyası blog olmuş karşınıza çıkmış,sanırım bu blogların amacı reklam almak,çok içerikle talebi arttırmak ama nereye kadar..gerçekten sıkıcı ve sıradan bloglar,bu blogları elememiz gerektiği taraftarıyım.. her emeğe saygı duymayı şart bilen şu bünyem bu işlere asla saygı duyamıyor..!!

  • nefret ettiren yorum aparatı,off ki ne of.. birçok blogger tema değişikliği ile veya kendi alanadını alma yoluyla orjinal temalara kavuşurken,size de o işkence ile yazabildiğiniz yorum aparatlarını hediye ediyorlar.. yorum yazmak zaten herkesin tercih ettiği bir yol değil bir de bu zorluklar oldukça can sıkıcı oluyor.. bence kişi temayı bloguna uygularken yorum kısmını gözden geçirmeli..

  • yorum konusuna ekleyeceğim bir unsur da "kelime doğrulama" bu gelişigüzel yazıları engellemek adına yapılmış bir olay ama zaten çoğu blogda yorumlar blog onayından geçiyor,ki zaten saçmalayacak biri her halükarda saçmalar veya küfür eder kelimeyi de doğrular yollar.. bilemiyorum bence bu durumlar blogların yorum almasını güçleştiriyor.. ben şahsen bu şekilde birçok konuya yorum bırakmaktan vazgeçtiğimi söyleyebilirim..
*eklemek istedikleriniz varsa sevinirim,blog dünyasında sizin canınızı sıkan durumlar neler?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 27 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Bütün maddelere yüzde yüz katılıyorum. Özellikle, genelde bol küfürlü(argo demiyorum bakın), agresif tavırlı, sinirli, kopuk ergenlik dönemi gençlerinin veya hala kendini bu dönemde sanan yetişkinlerin, işlerine gelmeyen yorumları yapan arkadaşları daha ne denmek istendiğini bile anlamadan, anlamaya çalışmadan terbiyesizce def etmeleri... Ben kesinlikle bulaşmıyorum bu tür bloglara... Sanırım onlar bu şekilde deşarj oluyorlar.

    Bir de, bir-iki yazıdan yola çıkarak bir insanın karakter analizinden tutun da, ailesine kadar bütün hayatı hakkında kesin hükümler çıkaran, suçlayan, yeren insanlar var kiii; zaten çoğunun bir adı bile yok. Yahu kardeşim, insanlar aynı evin içinde birbirlerini tanıyamıyorlar, sen nasıl oradan bu kadar emin konuşuyorsun?

    Sözün özü; her şeyi kibarca ve saygıyı elden bırakmadan yapmak lazım. Kimse kimseyi sevmek, okumak, takip etmek zorunda değil fakat saygı duymak zorunda. Burası farklı düşüncelerin, farklı hayatların birleştiği bir çatı.

    Yanlış mı düşünüyorum? :P :p ;)

  2. beni okursan seni okurum, bana yorum yazarsan sana yorum yazarım, beni takip listene alırsan bende seni listeme eklerim mantığıyla hareket ediliyor burada ne yazıkki. al gülüm ver gülüm olayı yani...

  3. kelime doğrulama kısmında benim kadar şanssız kimse olamaz hep uzun kelimeler bana denk geliyor...

  4. -Bir bloga girince otomatikman şarkı çalmaya başlaması..Ulan zaten kotalı internet kullanıyorum...kotayı aşmamak için 40 takla atıyorum...Sen hemen bana şarkı dinletmeye çalışıyorsun..Ayrıca zevklerimiz aynı mı?O anda başka bir şarkı filan dinliyorda olabilirim...Kısaca içinde otomatik şarkı çalan blogları sevmiyorum...

  5. Söylenecek herşeyi söylemişsin zaten be canım=) Ben de izleyici kısmını bu nedenlerle silmiştim. Siteye girip iki satır okumayan bir merhaba demeyen insanlar birden izleyicim oluverdi:D maksat orda görünmek diye hayallerini yıkmıştım ben de ama şimdi ekledim tekrar sayende:D kaygıya sinir oluyorum. okunma kaygısı, yorum kaygısı, eleştirilme kaygısı taşıyan blogcuları okumaktan çekiniyorum. samimi bulmuyorum...

  6. ulan bende diyorum ben bu yazıyı okudum bir yerlerde:)
    o değilde bu blogmania niye kendi kendine güncelleniyor arada bir tam okuyorum yazı hop başa dönüyor baglantı sorunu dıyor arada açmıyor sayfada daha çok klamk için yapılmış bir düzenekmidir nedir:)

  7. sen ne yazdınsa on ikiden vuruyosun be üfürük :)Yorumlardaki kelime doğrulama beni çıldırtıyor, aşırı reklam alan bloglarda öyle.Özel okuyuculara açık bloglara saygım var benimde öyle bir bloğum var çünkü, mecbur kaldım kapattım.
    İzleyici olayı ise beni üzüyor sorumluluk duygusuna kapılıyorum, korkutuyor açıkçası.İzlemekten vazgeçenleri de bilmiyorum kimler, canı saolsun illa oraya kaydetmeye gerek yok izleyici olmadanda izleyen bir sürü arkadaşımız var dimi ?

    Ukturk alexa için refresh kodumu gömdün hocam ?

  8. söylenen her şeye aynen katılıyorum :) beni de en çok deli eden şey --n.e.s.--'in söylediği müzik olayı. Kotalı internet kullanan insanlar var, benim gibi bilgisayar başında otururken müziği muhakkak açık olan insanlar var, ayrıca sen seviyor olabilirsin ama ben sevmiyorum belki o şarkıyı. Player'ı gözle görünür yere koyanlar yine daha tahammül edilebilir oluyor, girer girmez durdurabiliyorsun, yine şarkı yükleniyor, yine kota şişiyor ama olsun.. En fenası player'ı sayfanın ortalarına ya da en altına saklayanlar, onu bulacağım derken şarkının yarısını dinliyorum. açılır açılmaz müzik çalmaya başlayan ve durdurma opsiyonu sunmayan blogger'ları ya tamamen takip listemden çıkarıyorum ya da yazılarını çok beğeniyorsam google reader'dan takip ediyorum, bloglarına girmiyorum :-/

  9. ilk aklıma gelen otomatik başlayan müzik çalarlardı, onu da nes yazmış. listedekiler de zaten hepimizin muzdarip olduğu konular :D

    bi de bloglarda sevdiğimiz durumlar falan olsaydı ona da iç açıcı temalar derdim ben en önce. mesela ben bu temayı çok sevdim=)

    yahu ben blogmaniaya gelmeyeli çok zaman mı oldu nedir, tema ara ara değişiyordu. şimdi bi baktım, bu tema şahane olmuş! emeği geçenlerin eline sağlık=)

  10. bir ara benim yorumlarda da kelime dogrulama acikmis. ama benim haberim yoktu:)
    bir arkadas sagolsun uyardi da iptal ettim.

  11. bu iş hayatı beni azcık örseledi, sonra yerden yere vurdu ukturk; sesim gelmiyorsa bundandır. yoksam buralardayım hep=)

  12. prensesim çok güzel yazmışsın, hepisine katılıyorum özellikle burası benim özel alanım diye tutturanlar hakkında yazdıklarına.
    ben neyin nerde olduğu belli olmayan bloglara taktım şu sıralar. benim blogum da bi vakitler öyleydi çok göz yorucuydu, dağınıktı ama biraz düzelttim içeriğini, temayı sadeleştirdim. bence bi blog herşeyiyle sade olmalı. her yerinden bişeyler fırlayan blogları sevmiyorum.

  13. bende vakti zamanında bi sersenişte bulunmuştum açar açmaz müzik çalan bloglara. bakınız; insafsız bloggerlar. yavv kimisinde de böyle arkadan sinsi sinsi başlıyo müzik, anlayamıyosun bi an için, acayip tırsıyosun.

    gözümü yoran bloglarda canımı sıkıyo. bazen yazıyı kopyalıyorum, bi metin belgesi açıp oraya yapıştırdıktan sonra okuyorum. ya değilse kör olcam. şimdilik bu kadar. iyi dersler arkadaşlar.

  14. prensesimizin söylediklerine katılmakla beraber,şu otomatik müzik konusunda yorum yapan arkadaşlara da aynen katılıyorum :)
    şahsen müzikli bloglara denk gelince,genelde okumadan kapatıyorum wallahi:) öyle okumaya falan uğraşamam,kendi kendini okusun kendi müziğini de kendi dinlesin okurken :p

  15. @ukturk:Aaa biz elbette can sıkıcı bir blog değiliz..cici bir bloguz biz:)

    ancak,yorumların sayısını veya bilgisini göremiyoruz konuyu tıklamadan,bu bence sorun tema açısından..

    @chaotic:düşüncelerine kesinlikle katılıyorum.. hatta bahsi geçen durumda sana söylenen saçmsapan bir yoruma da şahit olmuştum..

    @beenmaya:herkes olmasada bir kısmı öyle,sırf izlenmek için izliyorlar:)

    @içimden geldiği gibi: sen mi ben mi ? en uzun kelimeler bana denk geliyor sanırdım :)

    @n.e.s:evet ya,nasıl unuturum bunu..haklısın,okuyucu seninle aynı zevki paylaşmak zorunda mı? değil!

    @htc:belki de tek kaygı olmalı anlaşılır yazma,aslında o da mecburi değil ama böyle bir kaygı olsa fena olmaz yani..

    @kanim:sen bu yazıyı daha önce benim blogda tasarlananların içinde "blogmania için yazıldı,düzenlenecek" başlığı ile görmüş olabilir misin?

    @siminya:utandım yahu :P blog arkadaşlarıma yetişmeye çalışıyorum diyelim..

    aşırı reklam da çok sıkıcı girdiğim giib çıkıyorum o tip bloglardan..

  16. @sln: benim de kotalı,bazen ses kapalı oluyor sonradan farkediyorum şarkıları farketmeden indirmiş dinlemiş bile oluyorum,cidden can sıkıcı bir durum..

    @renklikalem:bir gün bloglardan hoşlandığımız şeyleri de yazarız belki ..bu temaya bende bayıldım,hatırlarsan önceden jeans görünümlü bişey vardı,şimdi ferah oldu.

    @pilli-cadı:sağolsun o arkadaş,iyi ki söylemiş:)

    @t.u.b.a:bloga herşeyi eklemek pek akılcı değil,oyun bölümü,işte sinema bölümü,işte hava durumu,asttroloji vs.. bilmiyorum hepsi aynı anda olunca çok karışık bir görüntü oluyor..

    @stickman:bu yazını okumamışım,sende muzdaripmişsin..

    @kırmızılı: kendi okusun kendi dinlesin ehi ehi,,, o kadar sert olmamakla birlikte bende gıcık oluyorum ..

  17. herkes aöliceklerimi sölemiş zaten demek ki camia olarak hemfikiriz:))) yani reklam için izliceksen izleme kardeşim beni alla allaaaa

  18. çünkü takip eden kişilerin profil sayfasının altında çarşaf gibi uzayan bir blog listesi oluyor, bundan rahatsız olanlar (benim gibi) bu sayfaya geliyor bu bloğu izle linkini tıklıyor ve anonim olarak izliyor, sen de anonim izleyen kişilerin sayısal değerini göremiyorsun bu kadar basiiittt :)

  19. yeni sayılırım ben henüz, bu yüzden çok şikayet edeceğim bişey de yok.. ama sadece başıma geldiği kadarını söyleyebilirim o da şu ki; "neden beni okumuyosun.. aa okudun mu süpersin.. madem okudun başkalarına da öner hadi.. okuyosan listende neden yokum.. ben de seni adam sanmıştım.." vs vs. bu tarz şeyler duymak hoşuma gitmiyo.. iyi yaz okunsun bu bir, ikincisi ister okurum ister okumam, ister listeme alırım ister almam, istersem de önce alır sonra çıkarırım keyfimin kahyası mısın? aa sinirlendim bak... dediğin gibi; bu da ergen blogger davranışı sanırım..

  20. he bi de, demişsin ya, takip listesine alıp karşılık alamayınca siliyorlar diye.. gönülleri olsun diye bi tuşa basmaksa olay, basılır tabi zor değil ama ben bile, izleyenim çok az olduğu halde bile hepsine bakamıyorum kafam karışıyo çünkü.. öyle yapan varsa durmasın silsin yani:)

  21. hepsine toptan katılıyorum(:

  22. aslında bunun üstüne sölenecek daha bir çok şey var ama susiim ben ya:Pp
    eline sağlık tatlım güzel yazmışsın valla:)

  23. ben bi de şunu dicektim, unuttum. şimdi blog yazan insanın profiline giriyorum. bi bakıyorum ki birden fazla blogu var. o an öyle tedirginlik yaşıyorum ki anlatamam. hangisine girsem acaba. bu benim için çok zor bi seçim. böyle durumlarda bazen ağlayarak bilgisayarın başından kalkıp koşarak boş bi üçlü koltuk buluyorum ve oraya uçarak atlayıp lanet ediyorum hayata :p

  24. @babe:reklam için değilde,izleyici edinmek için izliyorlar galiba..

    @nakhar: yanlış anlamadıysam,gizliden mi takip ediyorsun yani :P bende öyle yapacağım artık :P

    @bir dost:hmm "istersem listeme alıp çıkartırım " kısmını üstüme alındım.. dürüst olmak gerekirse listelerinde olduklarımı google analystic'den görüyor,çıkartanları da.. bunu mesele yapmıyorum ama şundan eminim liste konusunda da izleyici konusundaki düşüncem aynı.. yani biri seni listesine alıyor,sen almıyorsun hoop çıkartıyor..elbette keyfinin kahyası değiliz kişinin ama neden yaptığı aşikar..

    bak bir kızcağız var,kardeş mi desem 15-16 yaşlarında blogger 5 günde bir beni izliyor sonra çıkartıyor :) sonra yine izliyor yine çıkartıyor.. listesine baktım hep onu listesine almış kimseler,bu tip oyunlar bana salakça geliyor ,bilmem siz ne düşünürsünüz..

    @camilla: bende teşekkür ediyorum..

    @böcek:keşke susmasaydın,duymak istediklerim aslında benim fakretmediklerim,sizlerin farkettiği can sıkan durumlar,lütfen söyle böcekcim ..

    @stickman:hmm bu durumda ben ismi en düzgün olan bloga giriyorum.. ikisinden biri daha ironik daha değişik bir isim oluyor genelde.. bir de tek yazarlı olan bloga giriyorum.. bu şekilde kurtulabilirsin bu stresten :P

  25. prenses, o konuyla ilgili fikrimi söylemiştim ben zaten. o sebeple listeye alıp alıp çıkartmak saçma ve çocukça elbette. aslına bakarsan benim direk kastettiğim birisi vardı bu konuda, tabi sen bilmediğin için alındın üstüne.. 1 kişiyi ekleyip çıkardım sadece listemden, o da bana karşılık verip vermemesiyle alakalı değildi :) bazı saçma bulduğum şeyler vardı, sebep oydu. ama hani sonrasında gelip de hesap sorar gibi şeyler yapması hoşuma gitmemişti. ona sinirlenmiştim ben.. sen üstüne alınma, bu sitem benden bahtıma :Pp

  26. Merhaba,
    Yazinin coguna katiliyorum..
    Ve bende nefret ettigim seylerden birini soyleyeyim: blogun veya girdigim bir sayfanin kendine refresh cekmesi...

    Birseyler okurken kendimi sayfanin en tepesinde bulup bulup duruyorum..
    Bu sayfada da oluyor bu malesef.. :(

    Umarim duzeltirsiniz..

  27. blogumda kelime doğrulama özelliği ama yorumlarda kelimenin yazılacağı satır gözükmüyor. yardımcı olabilirmisiniz.


Leave a Reply