25.12.08

Alexa Siralamasinda Yukselmek Yollari.!

Yazan: Ukturk | 25.12.08 | Kategori: , , , , |
Yazı: Alexa Siralamasinda Yukselmek Yollari.!


Alexa Sıralamasında Yükselmek İçin Yapılması gerekenleri az sonra sizlerle paylaşacağım.Dikkat bu yazıyla hayatınız değişecek.Alexa Rankiniz tavan yapacak:P:p

1. Alexa Nedir, Kime Aittir?
Alexa, internet sitelerinin popülaritesini ölçmek amaçlı kurulmuş olan bir sitededir.Bir sahibi Amazon.com organizasyonudur.Bu site ile günlük haftalık ve aylık olarak sizin sitenizi dünyadaki siteler arasında sıralar.

2. Alexa sıralaması ne işe yarar yoksa bir efsane midir?
Alexa değeri kesinlikle bir hit sitesi mantığıyla çalışmaz.Aslında işe yaramaz diyelerde olsalarda Alexa sitenize reklam alırken dikkate alınan önemli değerlerdendir.Ama tabi böyle reklam alabilmek için çok önlerde olmanız lazım.Ülkemizde reklam verenler biraz cimri diyebiliriz.

3. Alexa sıralaması nasıl yapılıyor ve sıralamada yükselmek için neler yapmalıyız?Takla atmamıza gerek var mı?

Öncelikle şunu belirteyim Alexa sıralamasında blogunuza gelen hit sayısı Alexa sıralamanızın etkileyen temel faktör değildir.Çünkü hit çeşitli hileli yönetmlerle pop up reklamlarla çok rahat yükseltilebilir.O yüzden etkisi tabiki vardır ama öncelikli faktör değildir.Temel faktörler ne hacı diye sorarsan devam et okumaya derim ben:P


* Tekil Hit : Yukarda da söylemiştim direkt bir katkısı yoktur.Anlık ziyaretçi artışı etkili olmayacaktır, etkisi haftalık, aylık, 3 aylık ve 6 aylık olarak alexa rank değerinize yansıyacaktır.
Ama her nekadar Alexa değerinizde tekil hitin katkısı düşük desekte sonuçta az sonra aşağıda sayacağımız kriterlerin olması için güncel konulardan yazarak ziyaretçi çekmekten geri kalmayın.Kendinize kesinlikle bir alan belirleyip onun üzerinde yazmaya devam etmelisiniz.

* Ziyaretçi Bağlılığı: Bana göre Alexa sıralamasına en önemli faktörler arasındadır. Çünkü bir site sürekli aynı ip’ler tarafından ziyaret ediliyorsa mutlaka o site artık bir markalaşma sürecine girmiş demektir.
Bu yüzden sitenizi ziyaret eden kişilerin tekrar gelmesini sağlamalıyız ve ayrıca bu kişilerin alexa toolbar kurulu tarayıcılarla siteyi ziyaret etmesi gerekir.Özellikle mesela blogumuzu takip eden 100 kişi var diyelim bu yüzkişi Google dan gelen çok çok fazla kişiden daha fazla rank kazandırır bizlere.


*Ziyaretlerin Süresi
: Sitemize gelen ziyaretçilerin bağlılığı kadar ziyaretçinin sitede geçirdiği süre ne kadar uzun olursa o kadar iyi olacaktır Alexa değeriniz için.Eğer her ziyaretçiniz sitede sadece 10 saniye durup geri gidiyorsa bu pekte istenen bir durum değildir.

Bu olayı lehimize çevirebilmek adına ziyaretçilerimizi sitede zaman geçirebilecek hale getirmemiz gerekiyor.Site içi bağlantıları doğru düzenlenmesi gerekiyor.Eğer iyi düzenlenirse sitemizde kalma süresi artacaktır.Veya sitenize video içerik ekleyerek kalma süresini artırabilirsiniz.Çaktınız köfteyi:P:p


Son olarakta yapmanız gereken iki ana önemli konudan bahsedersek,

1.İlk olarak sitenize Alexa sıralama kodunu koymayı unutmayınız.Buraya koduda koyardım ama blogger sorun yaratıyor.Burdan Alexa Traffic Rank Buton kısmındanda oluşturabilirsiniz.

2.Hemen bir alexa toolbar edinin.Bu sayede daha fazla etkili olacaktır ziyaretleriniz.Son zamanlrada bunun etkisi azalsada bence hala büyük etki yapıyor.onuda indirmek için Alexa Ancak Vista denen aygıtta internet explorer da çalışmıyor bu toolbar.En iyi verim Firefox'ta alınmaktadır.Firefox için ise blogumuzn sağ altındaki bağlantılar size yardımcı olacaktır.

Sen bu dediklerinden fayda gördün mü diye sorarsanız.Geçen ay kafayı bozmuştum bu işte yükselme ile.Biraz faydasını gördüm.Ama sürekli bir uğraş gerektiriyor.Öyle 1-2 günde olacak iş deil.Reklam falan almak istemiyorsan boşver salla gitsin ben öle yapıyorum şimdi daha güzel hayat:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 8 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. uğraşacaklar ve firefox kullananlar için söylüyorum, alexa toolbar'ın etkisi çok büyük. yaklaşık 3 ayda 9 milyondan 1.6 milyonlara kadar çektim sitemi. Ziyaretçilerin de etkisi var. Bu arada toolbarı kurduktan sonra ana sayfa olarak kendi sitenizi belirlemeyi unutmayın.

  2. Guzel paylasım.okudum ogrendım ;) teskkurler dostum

  3. Merhaba Ukturk...Alexa'dan yazdığın gibi verdiğin sayfaya tıkladım,bloğumun linkini verip bir Button yapıştırdım sayfama ve şimdi sıkı dur,Rank :970 veriyor..
    Doğru olabilir mi ? 970'inci sırada mı gözüküyorum yoksa bir yanlışlık mı var ? İyi geceler...

  4. Savaş Çocuğu eyvallah:P:p

    İnsan sevgisi subdomain'de alexa değeri olmaz.Yani sen blogcuda olduğun için senin blogunun değerini deil de blogcu.com'un değerini gösteriyor.

    Peki blogspotta niye gösteriyor dersen.Alexa blogger Google'ın olduğundan torpil geçimş diyebiliriz.

    ukturkxx.blogcu.com gibi bir adreste alexa değeri göstermez.Blogcu.com u gösterir.:P:p

  5. Tahmin etmiştim zaten..Bilmiyorum bi işe yarar mı ? Kalsın bakalım Button şimdilik sayfamda...

    Ukturk eyvallah,yardımın için sağol...
    Bir işin düşerse seve seve yardım ederim,bir tık yeter..:))

  6. İnsan sevgisi işe yaramaz kaldır geri.Bence yapabileceğin tek şey var. O da blogger a geçmek.:P:p

  7. Yazıklar olsunnn...:))
    Blogcu'da çok mutluydum...


Leave a Reply