5.11.08

yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı!

Yazan: MM. | 5.11.08 | Kategori: , |
Yazı: yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı!

Blog dünyasında yeni trend kozmetik blogu yazmak oldu. Herkes evde ne kadar makyaj malzemesi varsa fotoğraflayıp yallah bloggera yolluyor. Sinir olmaya başladım. Maşallah kimse Mac'tan, Lancome'dan aşağısına yüz vermiyor. Hangi birini okusam Estee Lauderin rujunu, yok mineral makyajın sihrini, Chanelin allığını Narsın bilmemnesini övüyor. Anladık. Öf.
Son derece problemli bir cilt ve takıntılı bir anne sahibi olarak ben de yıllardır yurtdışından ve free shoplardan ithal kozmetik taşır dururum. Öğrenci bütçem elverdiğince kaliteden ödün vermemeye çalışıyorum fakat bir süre sonra saçmalamaya başladığımı farkettim. İthal makyaj malzemeleri çok pahalı. ÇOK PAHALI! Parmak kadar rujlar 50 ytl, bir ayda biten fondötenler 70 ytl, farlar 30-40, rujlar desen 30'dan başlıyor! Bu ne lan! Yok gözümün altı mor ona lancasterden aydınlatıcı alayım, yok sivilcelerim pörtlüyor ona clarinsten yeşil zımbırtı alayım, aman pudram eksik olmasın son rötuşu yapayım, eyelinerım& rimelim lancome olsun fatale'dan vazgeçmem bok püsür derken en basit makyaj çantasını- hani her temel üründen bir tane satın aldığınızı varsayıyorum, 500 ytlden aşağısı kurtarmıyor. Kendi paramı bile kazanmıyorum ben, bu lüks niye? bu saçmalık niye daha doğrusu? çünkü gerçekten lancome'un, givenchy'nin, dior'un falan bir numarasının olmadığını düşünmeye başladım.
Bence diorkiss en az flormar gloss kadar yapış yapış. clinique fondötenin innova'ya göre hiçbir artısı yok. fatale mascaradansa maybelline'in define a lash'ini tek geçerim. tırnaklarım çok zayıf diye dünyanın parasını verip tekin acardan aldığım bilumum pahalı ojelerin de hepsi iki günde tırnak uçlarından sıyrılmaya başlıyor, carminalarım bari 2 ytl mi ne. Clinique pudra kullanırım mesela hep, geçenlerde en paspal günümde alışveriş merkezinde denk geldiğim bir arkadaşım tarafından zorla bir doğum gününe götürülünce bari insana benzeyeyim diye ilk parfümeriden alıverdiğim alix avien pudra yemin ederim daha doğal duruyor. Üstelik o pek mükemmel ürünlerin hepsi gibi Made in China, Made in Malaysia değil, gayet Made in Turkey!
Sırf türk malı ya da adı diğerleri kadar havalı değil diye kullanmadığımız yerli ürünler. bütün ünlüler onu kullanıyor veyahut kadın dergilerinde onların reklamı var diye, salak tikican arkadaşlarımız o markaları kullanıyor ve biz de kullanmazsak ezik oluruz diye, bu kadar pahalı olduğuna göre kesin kalitelidir diye, ambalajı güzel diye..... dünyanın parasını ödediğimiz -ve bence enayi yerine konduğumuz- ithal ürünler.
istisnalar tabii ki var, ama ben carmina'ya, pastel'e, flormar'a, cecile'e, she colors'a, golden rose'a da birer şans verelim diyorum. Özellikle son bir kaç yılda çıkardıkları selection ürünlerle bence yerli markalar da yabancı markaları aratmayacak üretimler yapıyor. hem zaten nedir ki.. guerlain'den kompakt pudra alacağınız fiyata alix avien'den kofre düzersiniz. bi kerelik kıyıverin, bence pişman olmayacaksınız, verdiğiniz paraya değecek. Olursanız da, koymaz size zaten. Bir pudra daha almış, fotoğrafını çekmiş, blogunuza yapıştırmış sayıverin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 11 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. ha birde LR var. nerden çıktı, o ne ki dersen reklam yapmak istemiyorum ama bizim ürünümüz :))

  2. evet ya herkes de bir artistlik .. sallıyorlar gibime geliyor biras bu ürünlerin markalarını..

    kesinlikle katılıyorum.. benim bütün malzemelerim farklı markalardandır.. kimisi çoook ucuz kimisi bahsi geçen ithal ürünler.. bazen cidden boşuna para verdiğimi düşünüyorum..

  3. ya daha geçen bu muhabbet geçti aile arası,özellikle temizleme cilt bakım ürünlerinde aldık bi lancomedan vsden alınmış pahalı yıkama celini yanına benim 10 milyona migrostan aldığım nütriginayı koyduk içindekileri karşılaştırdık hemen hemen içindekiler hep aynı şeyler.Rujun zaten dandik markası makbuldür,golden rose'dan şaşmican.Ben bi kere mineral makyaj postu attım o da piyasaya yeni girmiş ucuz bi ürünle ilgili

  4. beenmaya:Lr hangisi? ben hiç karşılaşmadım onla henüz..
    üfürük: sallıyorlar mı bilmem, abarttıkları kesin. makyaj uygulaması olmayan kozmetik bloglar bana da uyduruk geliyor. genelde ürünün sitedeki fotoğrafını ya da alışveriş merkezinde fotoğrafı çekilmiş ambalajını yayınlayıp ben kullanıyorum çok süper falan yazıyolar, çok kıl.
    babegazelle: neutregena'dan daha iyi bir temizleme ürününe şahsen ben bugüne kadar hiç rastlamadım. ergenlik sivilcelerimi de o ihya etmiştir. göz makyajı hariç pudrayı allığı vs. temizlemek için de bebak'ın acıbadem sütünü tavsiye ederim. hem gerçekten temizliyor, hem de iyi nemlendiriyor bence.
    ukturk: evet, bilmez miyim, geçen gün ellerindeki kırmızı oje için de flormar demiştin di mi..
    :P

  5. bir alman firması. ama burada reklamı yok ve her yerde satılmıyor. karşılaşmaman çok doğal. ağırlıklı olarak doğal ürünler var aslında. az biraz da kozmetik. benim makyajla pek aram olmasa da kardeşim kullanıyor bizim ürünleri ve memnun da. fiyat konusunda da uygun. öyle işte...

  6. Eşek semer hikayesi varya o iş bu anlattığın işte.Ben bir arkadaşımın sattığı 20 lik deneme paket avon ruj setine 5 ytl verdim.Her renk ve her kıvamda ve çok kaliteli bana aylarca gider. avonun "mauve moon" rujunu bir deneyin ve dudaklarınızdaki pırıltıyı yumuşaklığı görün.Avon'da ithal ama kazık değil(her ürünü iyi olmamakla beraber makyaj malzemeleri iyi)Birde Nivea'nın yüzyıldır elimizin altında dolaşan nemlendiricileride pahalı kremlerle aynı sonucu veriyor.Kremdede Nivea

  7. ama tabi yazının başlığıyla hiç örtüşmedi yorumum :)

  8. Bence de niveanın kremleri çok süper. Ben aqua sensation nemlendiricisini kullanıyorum mesela, ikili promosyon yapmışlardı geçen watsons'da ,2o ytl bile değildi ikisi.. avon konusunda katılmıyorum ama. üniversitede yurtta kalan her genç kız gibi benim de bir dönem avon abonesi olmuşluğum ve herkes avoncu olduğundan dolayı kimse birbirine bişey satamadığından üyeliğim iptal olmasın diye avon o ay neyi indirime sokmuşsa hepsini almışlığım var. rujları hariç hiç bir ürününden memnun kalmadım kozmetikte. ama avonun 19 ytlye satılan bir numune çantası var mesela, içinden bir milyon tane küçücük ruj, kremlerin, duş jellerinin, şampuanalrın vesaire sampeları çıkıyor. o dehşet bişey. almanı öneririm. ben 2 senedir rujları bitiremedim. tabi her ruj 2-3 kullanımda bitecek kadar küçük, ama ben hepsini 2-3 kez kullanana kadar, o hoooo!

  9. Adsız dedi ki...

    :D EVET MİNİK AVON ÇANTASI ÇOK ŞEKER

  10. Adsız dedi ki...

    alix avienin 01 teracotta pudrasını kullanıyorum.super ötesi birsey okadar kalitelı ve kapatma ozelligıne sahipki bugune kadar kullandıgım hıic bır pudraya benzemıyor.bu yorumumu okuyan herkesın bu ürünü kullanmasını isterım.kısaca dokusu ince hafıf ve terletmıyor en problemlı cıldı bıle fondoten kullanmadan kapatıyor.kısaca tek gececegım tek urun alixaviene tesekkür ediyorum

  11. bnde uzun bir zamandır yeşil oje arıyodum.. malum bloglarda ayy çok şeker bişi yaa 25 tl'ydi hemen aldım valanfişman..cıkcık dedim.. Sonra kumla'da ufak bi dükkandan Orkide marka 1 tl'ye yeşil ojem oldu :D ne yani o oje değil mi?


Leave a Reply