28.10.08

Blogger'ın Fendi Digitürk'ü Yendi

Yazan: Ukturk | 28.10.08 | Kategori: |
Yazı: Blogger'ın Fendi Digitürk'ü Yendi

Sonunda bitti fazla uzun sürmeden bu yasakçı zihniyet.Bence bundan sonra Blogger'ı kapatma girişiminde bulunamazlar.Belki de Digitürk yapabileceği en büyük hatayı yaptı bence.Blogger'ı kapattı.Blogger kullanan topluluğun ne kadar fazla konuşan,ne kadar çirkef:D bir topluluk olduğunu bilmiyordu.Eğer bu kapatılan Blogger değilde mesela blogcu.com olsaydı bence bu adar erken açılmazdı.Biliyorsunuz ki blogcu.com da genelde işte efendime söyliyeyim böyle yemek tarifleri,dantel işler,şiir blogları mevcut.Genelde blog yazmaya ilk başlayanların ilk durağı.O yüzden Blogger'ın kapatılması gibi olay ve tepki yaratmazdı.



Digitürk gibi bir kurumun neden böyle küçük hesapların peşinden koştuğu da tam bir muamma.Hala kurumsallaşmasını tamamlayamamış gibi.O kadar yurtdışı yayın grupları var Sky,Art gibi bunlardan hiç duydunuz mu Wordpress veya Blogger'a kapatma davası açtığına.Yoksa onların maç yayınları daha çok yayınlanıyor hem de dünyanın her yerinde.Ne yani Digitürk bloglar üzerinden maç izleyen 40.000 kişiyi abone yapacağını mı sanıyor.Adam neden ordan seyrediyor.Çünkü parası yok,maddi olanakları Digitürk'e para vermeye yetmiyor.Göz yumsa buna sanki ne olacak.Batacak mı koca şirket.Zaten kazanıyor bizlerin sırtından bir sürü para.

Digitürk efendi ama sonunda yola geldi.Blogger kullanıcılarının tepkisine boyun eğdi benim kanımca.Verilen tepkilerin (internetten) hiçbirşeye yaramayacağını düşünenler vardı ama bence çok işe yaradı attığımız mailler,fakslar.Yaptıkları yanlıştan dönmelerini sağladık.Eğer bekleseydik ne yağalım kapattılar işte diye daha çok beklerdik açılsın diye:P:p

Sonuç olarak bu geçen günleri Zeki Müren'den Elbet bir gün buluşacağız şarkısını dinleyerek geçirdik.Yazmaya devam ettik.Yine sonuç olarak Blogger'ın fendi Digitürk'ü yendi:P:p

Nokta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 8 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Yendi mi acaba? Şöyle bir haber okudum: ""Erişime engelleme kararının, “eksik olan delil”lerin ulaşmasına kadar kaldırıldığı belirtiliyor. Eksik olan deliller ulaştığı zaman erişim tekrar engellenebilir."

    http://www.ntvmsnbc.com/news/463973.asp

  2. "Blogger kullanan topluluğun ne kadar fazla konuşan,ne kadar çirkef:D bir topluluk olduğunu bilmiyordu.. " :) Buna güldüm..

    Aç-kapa, Aç-Kapa .. ya dönüşmez umarım. Ve umarım bizim çenemiz de hep aç-kapa aç-kapa modunda devam etmez. AÇIK KALSIN HEP!

  3. Yaziniz, ilk okudugumda daha uzundu. Simdi ise kisaltilmis, ya da otosansure ugramis. Halbu ki o silinen kisimlarda benim anlatmayi bir turlu basaramadigim ne cok hakikat gizliydi.

    Allah'tan Karoshi yorumunda o silinen kisimdan alinti yapmis: " "Blogger kullanan topluluğun ne kadar fazla konuşan,ne kadar çirkef:D bir topluluk olduğunu bilmiyordu.. ". Evet, evet; simdi hatirladim o silinen kisimlarda ne oldugunu. Hos hic unutamadim ve o yuzden geri geldim ya neyse:)

    Ozetle ve mealen sunu demistiniz yazinizin bir onceki versiyonunda: "Eger bu yasak Blogcu.com'nun basina gelmis olsaydi, kolay kolay kalkmazdi. Cunku Blogcu.com'un uyeleri kendi halinde yasayan, dantel ve yemek tarifi paylasan mulayim bir topluluktur. Onlar bizim gibi tepki gostermez ve bu yasakla yasar giderlerdi".

    Ben tespitinizde cok hakli oldugunuzu belirtmek istiyorum oncelikle. Gerci blogcu.com uyesi degilim ve o grubun profili hakinda sizin kadar saglam verilere de sahip degilim. Ama sayet bu yasak onlarin basina getirilmis olsaydi, gercekten de kolay kolay gitmeyebilirdi diye dusunuyorum. Cunku etraflarinda, onlarin haklarini da en az kendi haklari kadar hararetle savunacak blogger bulamayabilirlerdi. Aynen, cok daha yasamsal haklari gaspedilen ama sirf "oteki" olduklari icin en ufak bir destek goremeyen niceleri gibi.

    Diğergâm nedir hatirliyor muyuz? Hadi ondan vazgectim, ya empati denilen seyi?

  4. Evet, siz yorumumu yayinladiktan sonra bir de baktim ki o bolumler orada. Oysa ki tekrar tekrar kontrol etmis ve o bolumlerin orada olmadigindan emin olunca yazmistim. Bak sen su gozlerimin yaptigina! Yaslilik zor sey genc adam:) Gozleri gormuyor diye fikirleri de okunmuyor yaslilarin:)

  5. Bence deliller toplanan kadar ara verilmiş olsa bile kapatma kararına, daha adaletli bir yöntem bulacaklar. ben buna inanıyorum. ...

  6. Ben de tekrar kapanacak diye duydum ve kapanırsa bu işlerden hiç anlamadığım için öylece kalakalıyorum.

  7. blogger ın kapanması ile pekçok kişi elinden oyuncağı alınmış çocuk gibi oldu.feryat figan,amatörce,düşünmeden,hatta küfürün bini bir paraydı vs.

    bu tepkilerin içinde gerçekten bloguna erişemediği için üzülen arkadaşlar vardı,bazıları da sırf egolarını tatmin etmek gruba dahil olmak için gerçekte kızdıkları başka konu ve kişilerin hıncını blogger kapandı deyip ondan çıkarmak için , oturup sağlıklı düşünmek yerine hadi imza toplayalım hadi gazetelere yazı yazalım hadi yurt dışındaki gazetelere de gönderelim vs...gibi tepkilerle gösterdiler....
    ilgiyle! izledim.blograzzide de buna benzer forum konuları vardı...

    düşünce güzel,elbette tepki vereceksin ancak kendini de bileceksin:)

    bu tepkileri verenlerin pekçoğu gerçek kimlikleri ile yazmayan arkadaşlardı...bana balon geldi açıkçası,herkes yorum yapıyor bende yapayım psikolojisi ile galeyana gelmiş bazı blog yazarlarının coşkusu! idi...

    iş imzaya,toplanmaya vb harekete gelseydi büyük ihtimalle o çığlıklar azalırdı ve kimsecikler olmayabilirdi ukturk...
    bak blograzzi için facebook da grup var.blograzzi de yüzlerce blog sahibi varken,facebook da 28 kişi var grupda:)

    oysa ben eminim yüzlerce blog sahibi facebook da ama katılmıyor,kendini deşifre etmek istemiyor çünkü...
    (ve çok haklı da o ayrı mesele...)

    galeyana gelip blogger ı kapatanları asalım keselim diye bağrınıp çağrınıp soruna odaklanmak yerine,sen ve senin gibi pratik çözümler bulan arkadaşlar en iyisini yaptılar...senin dns değiştirmekle ilgili çözümlerin bazı arkadaşların prgrm önermeleri daha efektif davranışlardı...

    yabancı gazetelere yazalım herkes duysun diye fikir atıp ortaya beklemektense keşke fikirleri atanlar birilerini beklemek yerine yazsalardı ...

    bunu yapmak için ikinci kişiye ihtiyacı yoktu kimsenin...

    ben kapanmasına da yazmıştım

    açılmasına da yazmıştım

    fakat ntvmsnbc de hürriyet de milliyet de vb önemli yayın ağlarında ben tanıdık nickler,isimler göremedim...blograzzi de kendin çal kendin oyna hesabı,orada verdiğin tepkiler nereye,kime ve nasıl ulaşacak :)

    neyse...umarım bir daha tekrarlanmaz bu erişim engellenme olayı.bu yüzyılda bu hareketler için malesef "çok güzel hareketler bunlar" diyemiyorum...

    sevgilerimle ukturk ..

    iyi hafta sonları herkese.

  8. 1500 mü ukturk,senin gibi çılgın enerji dolu birisini enaz 5000 kişi paklar:)

    ayrıca senin grup değil orada nasıl yapıldığını ben bilmiyor olsamda "hayranı ol" diye bir başka oluşum var.senin öyle bir şeyler yapıp gruba üye değil kendine hayran toplaman gerekli...

    sevgiler sana ve diğer blogmania güzellerine :)


Leave a Reply