13.10.08

Blog Çeşitleri / Bölüm -1-

Yazan: Üfürükten Prenses | 13.10.08 | Kategori: , |
Yazı: Blog Çeşitleri / Bölüm -1-



Merhaba Blogmania okuyucuları;

blog sınırlarımı aşıp yazdığım ilk yazı.. baştan belirtelim sürç_ü lisan ettiysek affola..
Blogun çizgisiyle alakalı olarak, değineceğimiz konu blog dünyasındaki blog çeşitleri.. elbette klasik manada bir değerlendirme olmayacak.. farklı bir açıdan ele alacağız..

Bloglar kaça ayrılır şu anda tam bilemiyorum,bütün çeşitleri saydığımda çıkacak sonuç ortaya :P siz yazıyı okumadan önce şunu belirtmeliyim ki bahsi geçen bütün bloglara saygı duyuyorum,”özgün” blog yazmak başlı başına bir yetenek..lütfen yorumları hafif bir tebessümle okuyup,değerlendirmenizi buna göre yapınız..


1-Kendimi Çok Bir Şey Sanıyorum Blogları: günlük hayatta karşımıza çıkan egosu yüksek insanların blog dünyasına empoze edilmiş halidir..din,siyaset,bilgisayar,hava durumu,aşk mevzuları,ot,mok her şeyi bilirler,bilmekle kalmaz,emir vari ifadelerle zoraki tavsiyelerde bulunurlar..üstelik sert bir dille yaparlar.. genellikle erkektirler.. görüp,görebileceğiz herşeyi eleştirirler..İsim vermeyi etik bulmadığım için bir tarafımdan uydurduğum blog isimleriyle örnek vereceğim:

eleştirelselgözlemsekbakışsalanalizselanaliz.blog..

benyazıyorsamdoğrudurötesinikurcalama.blog...

okudaadamolgerizekalıokuyucu.blog..

2-Aşktan Ölüyorum,Başka da Derdim Yok Blogları: dünya üzerinden tek ve son meşgaleleri aşk,ilişkiler olan insanların bloglarıdır.. Dünyanın merkezinde olan çoğu kez hayal ürünü sevgiliye isyanlar yarı şiirsel dille yazılır..sitemler edilir,ilişkinin bütün iniş çıkışları ortaya dökülür..acıdan beslenirler,kadınlar çoğunluğu oluşturur..”kirpiğinden düşen yaş olsam da yanağından ayrılmasam,hiç silmesen beni,yanaklarından şıpır şıpır aksam” türünden ortalama 8 saniyede yazılabilecek anti romantik kitle için işkence dizelerine yer verip,aynı zamanda aşktan ölen büyük bir kitleye de hitap eden bloggerlardır..yine bir tarafımdan uydurduğum blog isimleri :


birkulunuçoksevdimobenihiçsevmiyor.blog..

3-Param Var Giyerim, Giymekle Kalmaz Giyemeyeni Ezerim Blogları: bu alanda takip ettiğim çok kıymetli blogların yanında.. sırf görsel bir şölen yapmak adına veya “ayyy canım ya harika görünüyorsun,ne kadar zayıfsın,üstündekini nereden aldın,kaç euro” sözlerini duyabilmek adına açılmış tatminsel bloglardır.. blogger’ın cevabı genelde “ya ucuza buldum 572 euroymuş bir tane aldım paris’ten, çok param yoktu yanımda haftaya gidip 8 tane daha alıcam aynı renginden, malum tr’de yok, ayy istediğimiz gibi giyinemiyoruz ya tr’de valla milano’ya taşınıcam,o olucak haa” takip edenler çoktur,tahmin edileceği üzere blog yazarları bayandır..popomdan uydurduklarım:

victoriabeckhamilepiştioldukartıksırtımyeregelmez.blog..


4-Sanattan Kusacağım ama Hala Burnum Havada Blogları: genellikle herhangi bir sanat dalına kanalize olmuş,kendini tüm sosyal meselelerden soyutlamış,dünyayı sanat ile kurtarabileceğini düşünen(keşke) blog yazarlarının yazdığı bloglardır.. aslında bir kısmı ilgili sanata ilgi duyanlar için oldukça verimli kaynaklar olup bir kısmı da bir türlü sanatçı olarak toplumda yer edinememiş kimselerin yine tatmin yeridir..yazarlar kadın veya erkek olabilir.. blogun herhangi bir köşesinde “bu blogu anlayabilecek kapasitedeki okuyucular sizi tebrik ediyorum” veya “gönül dostlarım sizleri seviyorum” benzeri duygusal notlar bulunabilir.. yaptıkları eseri sizin övmenize fırsat bırakmadan kendi kendilerine beğenilerini belirtiler.. sanatçı olduğu için farklı,daha değerli,daha özenli,daha daha daha olduğunu defalarca ima eden cümlelerle karşılaşabilirsiniz..bir tarafımdan uydurduklarım:
salvadordalibenimyanımdamokyemiş.blog..

5-Neyim Varsa Ortaya Döküyorum Blogları: blog yazarımız hayatında geçen tüm ayrıntılaır bloga yazar,hatta çizer,hatta fotoğraflar.. "ayy bugün bana otobüs çarpıyordu,ayy bugün soya kıymasıyla börek yaptım,dişim çekildi çok ağrıyor :P,bugün de kabız oldum,ne ki çaresi?" türünde girişlerle türlü türlü konular konuşabilme potansiyeli vardır.başına gelen büyük küçük tüm olayları paylaşabilir..aslında bu tip yazarların varolma amacı çoğukez yalnızlığını paylaşmaktır..potansiyel arkadaşlarıyla çevireceği geyiği blogda çevirmeyi amaçlar..yoksa herhangi birinin başından geçen herşeyi,yediği her yemeği,izlediği her diziyi yazması,sevgilisiyle ettiği kavgayı koşa koşa bloguna anlatması başka türlü açıklanamaz..blog dünyasındaki blogların büyük çoğunluğunu bu tür bloglar oluşturur,yazarlar yüksek bir oranda bayandır.. dönem dönem sıkıcı olmakla birlikte genelde istikrarlı olduklarından takip edilirler..ama blog benim için tek bir alanda yazılan bilgi topağıdır diyen genelde erkek okuyucu için gereksiz görülebilir.. bir tarafımdan uydurduklarım :


blog çeşitleri konusunun daha da uzayacağı hissime istianeden yazıya son veriyorum..en az iki bölüm olarak yayınlacağım.. hala kendinizi bir katagoriye koyamadıysanız ikinci yazıyı bekleyiniz :P zira ikinci bölümde daha bir aksiyonlu blog çeşitlerini sakladım:P arkası yarın..




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 34 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. ben hangi kategoriye giriorum kıs

  2. ayy bayıldım koptum ve de dehşetle okudum harikasın prenses ,ellerine sağlık....

  3. kani dedi ki...

    manyaksin kani ya sen
    alice harikalar diyarindan bildirmissin yine

  4. Şimdi şöyle ki,
    blogun anlamını bılıyosak kategorize edip eleştirmenin ne anlamı var anlamadım ben.Sen bloguna aşık oldugunu yazarsın,başkası siyasi partileri eleştirir,kimisi yemek tarifi verir.Özetle "blogda kesinlikle siyaset/din/müzik/bıdıbıdıb tartısılacaktır diye kesin bir yargı olmadığı için,eleştirmek saçma oluyor.Ha ama bak sey yapsaydın ayrı ayrı şu bloglarda su yapılır falan,eyvallah yani.Ben de şimdi senin bloguna bakacam,hangi kategoridesin diye.

  5. naadar güzel yazmışsın üfürük eline salık
    Özellikle blog isimlerini yarılarak okudum (:

  6. @rama:

    ne fark eder :P içinden geleni yaz,yeter :P e)hiçbiri

    @kendini bilmez bir deli:

    teşekkür ederim efendim,amaç tebessüm ; )

    @kanim;

    yeni mi farekttin yavrucum manyka olduğumu,yazık geçen günlerimize :P ayrıc abaşka bri diyardan bildiriyorum şimdi söylerdim de ayıp olur :P

    @mellökız:

    keyifli bir yazı olsun istedim mellö,bahsi geçen blogların hemen hemen hepsini bir şekilde takip ediyorum..
    bloglarda ne yazılacağı tekelimde değil,ayrıca ziyaret edersen görürsün ki benden ordan-burdna kafama ne eserse bahsediyorum.. blogu takip edenler hangi katogoriye girdiğimi zaten anlayacaklardır :P 5. galiba sanırsam ..

    bloglarda sadece din,siyaset vs konuşulur ifademi hangi cümlemden çıkarttığını çözemedim,ama böyle düşünmüyorum..zira yazmıyorum da..

    @osuruktanteyyare:

    blog isimlerini uydurayım diye uğraştım valla,birine dokunurda çıkar da benim böyle blog adım var derse diye:p tşk ederim canım yorumun için..

  7. cansu dedi ki...

    eğlenerek okuduğum bir üfürükten prenses yazısı daha.
    blog isimlerini okurken zorlandım ama zorluğuna değdi,çok orjinaller.
    senin bloğun hangi kısma giriyor,burda yok(arkası yarın'da olacak sanırım:))
    yazının 2. bölümünü merakla bekliyorum.

  8. gız ilahi hahaha,merakla bekliorum arkası yarını

  9. üfürükcüm blogger dünyasinin önemli ve güzel prensesi ne güzel yazmissin:)
    ben kendimi bütün kategorilere uygun buldum:)

    veeee dolayisiyle de en sonuncusuna uymaktayim.

    3. kategoriye cok hatta fazlasiyla uyan bir blog biliyordum kendi blogum olmadan önce. cins kisilik sinir bozucuydu:D

  10. Çok güzeel olmuş. hele ki vurhançerikalbimekanaboyansınfazladerineinmeçünküordasenvarsın.blog... başta olmak üzre bütün blog isimlerine bittim=)

  11. bayıldım harika bu yazı :)) bir numaradakileri çiğ çiğ yiyebilirim

  12. hahah harika bir yazı ben de 2 numara ve 4 numaraya pek yabancı sayılmam hatta çoğu zaman nefretle bakıyorum.. ama hısım akraba eş dost olunca ses de çıkaramıyosun napacaksın :))

  13. Ehuheheh sabah sabah koptum blog isimlerine:)
    Ben 5.miyim neyim:)

  14. woww süper olmuş yazınız blog isimleri de ayrı bir yaratıcılık ürünü olmuş.En çokda şunu beğendim

    babavekocaparasıçoktatlınereysaçsambilemedim.blog :)))

  15. Amaç bir şekilde dışa vurmak değil mi bu blog aleminde? Herkes kendi tarzıyla kaşınan yerini kaşıyor.

  16. yazını sabırsızlıkla bekliyorum kategori seçemedim de....

  17. Çok güzel bir yazı.
    Ben hangi kategori olurum.

  18. örnek gösterilen blog isimlerine hayran kaldım.

  19. @cansu:
    ben blogumu 5. diye belirledim ama kendi çapımda,diğer yazıya da bir bakar karar verirsin artık.. tşkler ayrıca..

    @babegazelle:
    arkası yarın derken.. televizyon dilinde olduğunu,arkası yarının pek de arkası yarın olmayacağını belirtmek isterim :P

    @pillicadı:
    ne güzel giriş yapmışsın yahu,kendimi bişey sandım anında
    1. kategorideki elemanlara döndüm :P

    @ukturk:
    utandırıyorsunuz efendim,tşk ederiz :P

  20. @merve:
    kendime yeni bir blog daha açıcam..
    "itina ile blog ismi türetilir" diye ;)

    @siminya:
    benim yerime de ye!tşkler:)

    @esther:
    bir link ver de bizde bakalım yahu,merak ettim ben onları ..

  21. @sycorox:
    bayan blog yazarlarının büyük bir kısmı 5. galiba :)

    @damat ferit:
    öncelikle hoş geldin.. yeni başladın galiba blog işine hayırlı olsun..yazı hakkındaki düşüncelerin için tşk ederim..

    @siniri bozuk:
    katılıyorum :P aksini söylemedim zaten..

  22. @smİlena:
    galiba ikinci bölümdesin :)

    @taze nane:
    tşk ederim.. aslında insanlar kendilerini koysunlar diye yazmadım.. bazı aşırılıklar var,onları göstermek istedim..

    @magnum opus:
    vayy vayyy.. efsane geri mi döndü :P hiç görünmüyordun da..

  23. hocam efsane falan yazmışsın götüm kalktı :)
    bunun üzerine Kendimi Çok Bir Şey Sanıyorum Blogları klasmanınıda yer aldığımı düşünüyorum :)

  24. ne eğlenceli olmuş.. benim ki 5. ye giriyor heralde :ppP
    kabız olduğumu bile yazmıştım zamanında :Pp

  25. @magnum opus:
    bir ara kayboldun da,geri döndün diye sevindim ;)

    @pucca:
    galiba sana özel çeşit yazacağım ;)

  26. haha güzel olmuş cidden. ben sanırım 5. katogerideyim ama daha bi tarz oturtamamış da olabilirim. devamını merakla beklemekteyim :)

  27. puhahah resmen koptum ya bu kadar muhteşem anlatılabilir

  28. @mani pani:
    devamı mı ,aaaa,hmm,eeee :P
    arkası yaırn dedik bir hafta oldu utanıyorum ya:P ama yazdım devamını da yakında yayınlayacağım.. tşk ederim..

    @melusina: tşk ederim efendim :P

  29. :)

    güncel bir kategorize olmuş.

    güzel.

    hani isim üfürükten ama yazı üfürükten değil...

  30. Beni de kategorize eder misiniz?

  31. Bu yorum yazar tarafından silindi.

  32. :))) cidden şahaneymiş, hakket var ama bu tarzzz çoooooooook blog, tarz sanırım deyip geçiştireyim.

  33. haha öldüm ya gülmekten :D ne güzel yazmışın :D acaba hangisiyim ben :D
    (yeni keşvettim bu blogu)

  34. hahahha çok beğendim blog isimleri çok orijinal ve harikalar :D

    ama kendimi bulamadım ben :D
    http://kitaplarimdanalintilar.blogspot.com/


Leave a Reply