21.9.08

Ukturk Hoca İle Ramazan Sohbetleri Vol 3

Yazan: Ukturk | 21.9.08 | Kategori: |
Yazı: Ukturk Hoca İle Ramazan Sohbetleri Vol 3

Efendim malumunuz Ramazan aynının şurda bitmsine ne kaldı.Bende dedim bitmeden bir sohbet daha verelim.Feyz alsın cemaat..Diğer sohbetlerimizden çok faydalanan oldu.Bir çok hayır duası aldık.Nerden biliyorsun hoca dua ettiklerini diye sorar olursanız.Şurdan biliyorum cemaat; işlerim rast gitmeye başladı..İşler iyi yani:P:p O yüzden bir sohbet daha yaparsak daha iyi olur belki diye yine sizlerleyiz..Umut dünyası işte:P:p

Bugün yine sorularımızla sizlerle olacağız.Tekkemize hoşgeldiniz.Ooo Mehmet beylerde burdaymış.Neyse sohbete geçiyoruz:P:p

1.Soru:Sigara tiryakisiyim, oruçlu iken kafam çalışmıyor, oruç tutmasam ne olur?

Bu soruyu Ankara'dan Berke göndermiş..Şimdi sevgili Berkeciğim bu ne biçim sorudur böyle..Allahtan benim gibi şeker bir hocanız varda cevaplıyor böyle ipe sapa gelmez soruları..Demişsin ki sigara tiryakisiyim,içmezsem kafam çalışmıyor,ben oruç tutmayayım hoca..hadi be hacı gibisinden...Öncelikle sigara içerek zaten kafanın fazla çalışmadığını burdan kolayca anlayabiliyoruz..Oruçluykende çalışmaması normal yani..Bir de fazla gözüaçıksın sen galiba olur mu öyle şey tiryakiysen banane,tutacaksın orucu tutmazsan her oruç için 61 kefaret seni bekliyor...Azcık akıllı olun 61 nerde 1 nerde.:P:p O zaman kafan daha iyi çalışır sanırsam..Diğer soru Uğurcum..

2.Soru:Oruçluyken yalan söyledim. Acaba orucum bozuldu mu?

Bu soruyu Kayseri'den Sarı Feride göndermiş..Kaç kere kitaplarımda,sohbetlerimde bahsettim hala anlamadınız yahu..Demek kitaplarmı almamışsınız çok büyük kayıp..Neyse daha önceki sohbetimizde ne demiştik giren yoksa no problem...Yani sorun yok yap ne yapıyorsan diye..(Herşey değil tabi..Anladınız siz:D) Tabiki yalan söylemek çok kötü bir eylem.Annene söyle ağzına biber sürsün senin...Ama orucum bozulur diye yalan söylememek için kendini sıkıyorsan doya doya söyleyebilirsin yalan malan bir engel yok oruç açısından..Diğer açılardan zararlarını ise kitaplarımı alarak ordan bakabilirsin sevgili evladım...nExt one..

3.Soru:Ramazan orucuna toptan niyet edilebilinir mi?

Bu soruyu Almanya Köln'den Zibidi Rıza göndermiş..Evet oğlum sorundan zaten Zibidi bir tip olduğun hemen belli oluyor.Belirtmene gerek yoktu..Başka birşey daha da derdim ama dua etki şuan Hocayım yarın gel..Olur mu oğlum çocuğum hiç öyle şey..Sayıyla mı veriyorlar sizi bana..Gidin başka yerde oyalanın lütfen..Marketten meyve sebze alıyor sanki beyfendi toptan oruca niyet edecek..Eee hadi arada hasta olursan toptan niyet etmiştin tut lan 61 tane mi denecek sana.Ne yapacaksın o zaman.Kalırsın ortada öyle..Anaaam diyerekten..O yüzden olmaz öyle şey tek tek niyet edeceksin..Toptan olmaz perakende olur yani...Sıradaki..

4.Soru:Ramazanda orucun ilk gününü tutmazsak diğerlerini de tuttuğumuz zaman gerektiği zaman bozabilirmişiz. Böyle bir şey var mı?

Bu soruyu Artvin'den ismini vermek istemeyen bir kız göndermiş..Kızım ismini vermediğin çok isabetli olmuş gerçekten..Sen ne kadar göz açık birisin öyle..Senin anan güzel mi gibisiniden bir söz söylenebilir bu duruma:P:p Ohh ne güzel o zaman herkes senin dediğin gibi yapsın herkes ilk gün tutmayalım sonra da ayy canım sıkıldı susadım,dolma da güzelmiş diyerekten bozalım orucu..Ne güzel dünya..:D Bunu nerden duyduysan hurafedir bu kızım..Hurafeler hakkında bilgi istersen kitaplarımdan birinden bu konuya değindim.Şimdi hatırlayamadım hangisi.Sen iyisi mi hepsini birden al..Sonuç,olmaz öyle birşey paşa paşa hepsini tutacaksın kaçarı yok bu işin..Burda tutmazsan öbür tarafta alırlar ifadeni:P:p Çek evladım bir soru daha..

5.Soru: Ne kadar altınım olduğunu söylersem, zekatımı hesaplayabilir misiniz?

Bu soruyu 70lik Lolita İzmir'den göndermiş.. Uğurcum bu da ne böyle..Biz burda oruçla alakalı soruları cevaplıyoruz.Galiba bu 70 lik Lolita sana altınlarından verdi biraz..Araya kaynak yaptırdın.Allah affetsin ne diyeyim:P:p Neyse biz yine de cevaplayalım soruyu (Belki bize de verir altın:D) Şimdi teyze diyorum alınmazsın herhalde bir ayağın toprakta hala Lolita gibi rumuzlar kullanıyorsun hiç yakışıyor mu sana..Cık Cık..Caiz değil valla...Valla altınlarının ne kadar olduğunu bu Uğur'a söylersen biliyorsun o alıyor ilk soruları yakanı bırakmaz senin.Ama sen gönder altınları bize biz sayarız senin yerine senin gözün görmez ondan yani..Bir ara döneriz biz sana..Yok saydıysan da 40 da 1 ni hesaplayıp bana veebilirsin zekatını.(Yakışılıyım ona göre:D)

Öhööm öhhööm...Sorularımız burda bitti okuyucu..Şimdi hep böyle soru cevap insanı biraz sıkıyor doğrusu..Geçen Deli Kurt rumuzlu biri gönderdi bize bu fıkrayı.Kendisine burdan teşekkür ediyoruz...Sizlerle paylaşıyoruz Cemaat..Allaha emanet olun:P:P Kapıdaki sergiye gönlünüzden ne koparsa.Geçen ki yardımlarız yetmedi klimayı taksite bağladık..Hanım çok borç yaptı..Haaa gayret..Fıkraya geçiyoruz..:P:p

"Tilki ormanda gezmektedir. bir ağacın dalında asili bir geyik budu görür.
Açtır ama şüphelenir kontrol etmeye baslar ve görür ki bu bir tuzak.
Geyik budu bir iple bombaya bağlıdır.
Epeyce uzağa gider ve başını kollarının üzerine koyarak yatar, biraz sonra
kurt gelir, budu görür ve yatan tilkiyi de tabi... Tilkiye sorar "ne yapıyorsun dostum"
Tilki cevap verir "hiç... yatıyorum" -Burada bir but var

-Evet var
-Neden yemedin
Tilki sakince cevap verir ;
"BU GÜN ORUCUM"
Kurt kendinden emin ;
"Ben yiyeyim o zaman"
Tilki "Buyur afiyet olsun" der.
Kurt but 'a uzanır uzanmaz bir patlama ortalık toz duman kurt yaralı
hareketsiz 10 metre uzakta perişan halde yatarken tilki sakince budu yemeye baslar.
Bunu gören kurt ;
"LAN SEREFSIZ HANI ORUCTUN"
Tilki pişkin pişkin ;
"Biraz önce top patladı duymadın mı ?" der....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 3 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Hoca iyice kızmışken keşke bende bir sual edebilseydim.Nereden ulaşıcam bu hocaya?

  2. ukturk hocam ellerine sağlık yine bizi bilgilendirici,eğitici bir sohbet olmuş....
    Bizim burdaki caminin hocası cemaatine kıyamadığından sırf camide üşümesinler,bi yerleri tutulmasın diye klimayı eve taktırmış demekki sadece ona mahsus bişey değilmiş,sanada tavsiye ederim başka cemaatlerde üşümesin bizimkiler gibi..
    fıkra süpermiş,deli kurta da teşekkürler:)

  3. hocam ramazanda bara gitmek günah mı_? ama içmiycez :)


Leave a Reply