1.9.08

Ukturk Hoca İle Ramadan Sohbetleri Vol.1

Yazan: Ukturk | 1.9.08 | Kategori: |
Yazı: Ukturk Hoca İle Ramadan Sohbetleri Vol.1

Efendim merhabalar.Bugünlerde free takılıyorum biliyorsunuz.Daha önceden anlaşmıştım bir şirketle.Hıı işte başlama vaktim geldi.Pazartesi günü yani bugün başlıyorum iş kariyerime.Özel sektörde bir şirkette karar kıldım.Çok ısrar ettiler.Çokta parada verdiler:D Tatil bitti artık yani:D Neyse artık heralde yazıları geceleri yazarım zaten çok uyumam ben ne kadar yorulsamda..Geceleri kurt adam oluyorum bir de.Evet baştada dediğim gibi bugünlerde free takılıyorum.Kız tavlıyoruz falan.Bugünde biliyorsunuz Ramazan ayına girmiş bulunmaktayız.Ramazan boyunca sahura kadar açığız efendim.Blogtan sahur programı falan da yapsak aslında fena olmaz.Ama kadro yetersiz sadece Ben!.Kardeşim olsa onu oynatırdım.Neyse uzattım yine sakız gibi girişi..Konuya geçiyorum.Mühim bir konu..Siz sorun biz cevaplayalım diyoruz ve gelen sorularımızı cevaplıyoruz..Konumuz Ramazan orucunu bozan haller.Ramazan boyunca bu tarz ramadan ile alakalı şeyler olacak.Takılcaz yani:P:p

1.Soru:Hocam abdest alınca veya ağzımızı yıkayınca kalan yaşlığı yutmak orucu bozar mı?
Cevap:Şimdi bu soru çok geliyor gerçekten.Kaç kere kitaplarımda açıkladım ama yine de geliyor.Son kez söylüyorum muhterem kardeşim ağzı yıkadıktan sonra ağızda kalan yaşlığı tükürük ile yutmak orucu bozmaz.Neden bozsun ki adı üstünde yaşlık su içmiyorsun ki...Neyse Uğur diğer souyu gönder bakayım.

2.Soru:Sabah namazına kalkamayanın her defa için bir gün oruç tutmayı adaması caiz mi?
Cevap:Hiç caiz olur mu canım kardeşim.Sen kimden duydun bunu seni çok güzel keklemişler.O zaman herkes yapsın ne güzel sabah uykundan uyanmazsın.Olmaz dinen caiz değildur.Böyle sorularla gelmeyin bir daha.Namaz başka oruç başka.İkisini de yapacaksın.Yoksa halin kötü öbür tarafta.

3.Soru: Sevgili Hocam oruçlu iken kulaktan iltihap akması orucu bozar mı acaba.?
Cevap:Sevgili kardeşim neden bozsun giren birşey yokki sana tam tersine çıkıyor senden..Vücuttan dışarı çıkan şey neden bozsun orucunu di mi.Lütfen biraz akıl mantık.Gereksiz sorularla meşgul ediyorsunuz bizi.Caizdir akabilir iltihap.

4.Soru:Oruçluyken unutarak yemek yedim daha sonra hatırladım fakat yine de yemeye devam ettim. Acaba orucum bozulur mu?
Cevap:Hay Allahım allahım.Sabır sabır.Bu nasıl bir sorudur böyle.Hadi unuttun yemek yedin sonra hatırladın ee niye devam ediyorsun yemeye bi de soruyorsun bozulur mu diye..Bozulmaz sen devam et yemeye...inna sabirin..

5.Soru:Hocam Biber gazı orucu bozar mı?
Cevap:Niye bozsun canım kardeşim hıı niye.Biber gazı işte kimyasal bir olay bu.Yani o bildiğin acı biber değil bu.Kimyasal yapmış adamların biri sizin gibi militanları püskürtsün diye..Doya doya ciğerlerine çekebilirsin.Yarasın yiğidime.

6.Soru:Epilasyon orucu bozar mı?
Cevap:Bozmaz sevgili kızım.Bozmaz dilimde tüy bitti bak.Şimdi o tüyleri epilasyonla alsak hiçbişiy olmaz.Orucumuz hala turp gibi kalır.Banamısın demez.Gıkı çıkmaz.Çünkü vücuda giren birşey yok..Altı üstü kıl tüy alıyorsun neden bozsun.

Bitti sorularımız burda bugünlük.Biraz daha adam akıllı sorularla gelin.Ne bu böyle canım.Burda ciddi birşey yapıyoruz.Maytap geçmeyin bizlerle.Ne sorular vardı da bunlar en uslu olanları.

Hayırlı Ramadanlar.Sahur programımızı kaçırmayın.Fetvalarıma orda devam edeceğim.Yardımlarınız için dışarıda bir tezgah açılacaktır.Gönlünüzden ne koparsa efendim.:D Üç beş kuruş atın işte kağıt olanlarından:P:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 10 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. hocam benımde çeşitli sorularım olacak.. Ramazan için alınan sıccakk pide sofrada sogurken bizim ezanı beklememız günah değil midir?
    Birde yaptığım şekerparenin şekeri nasıl diye sadece tadına baksam orucum bozulurmu? bozulursa nasıl düzeltirim?
    tesekkur ederim..Sahuru sohbetını dort gozle beklıoruzz

  2. hocam ben ramazan davulu çalmak istiyorum. bu konuda nereye başvurmam gerekir :))

  3. hocammmmmmmm , bende sorimm... dün annem muhallebi yaparken dibi tutmasın diye ben karıştırdım...ama buram buram sakızlı muhallebi kokarken, koku içime girdi :S ben o an açken doygunluk hissettim..olmuş mudur bişiy acep???

  4. ne matrak bişeysin sen ya :) bende sorayım
    hocam ben zekeriya beyaz hayranıyım onun o şaşı bakışına bitiyorum, orucunuzu sevişerek açabilirsiniz cümlesi favorimdir gelmiş geçmiş en matrak hocadır, bu durumda acaba saçımı mora boyasam hurma yiyebilirmiyim ?

  5. yook ayıpsın ocam senle maytap çatapat falan geçmem tamam mor yok, mor haram-ül deyyus-el fışfış

  6. sevgili hocam bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür eder mahsus selam ederiz:))
    sabah karşı bizim evin köşesine gelip davulu patlatırcasına vuran davulcu kara abiyi öldürmek suretiyle boğazına yapışmanın herhangi bir cezası var mıdır??

  7. 6.soru ve cevabı muhteşemdi...

  8. hahahahaha :)

    o da benim dermişim :)

  9. ramazanda ınternette oyun oruç bozarmı:)

  10. biber gazı sıkmasalarmış bari abi banada sıktılar çok kötü bişey


Leave a Reply