18.5.08

Kelimelerin Soyağacı

Yazan: Ukturk | 18.5.08 | Kategori: , |
Yazı: Kelimelerin Soyağacı

Pınar'ın iki güzel blog tanıtımından sonra yine ben sizlerleyim.Öncelikle bloglarının tanıtımını yaptığımız dostlardan çok güzel tepkiler alıyoruz.Deniz Yıldızı Masalı ve Yejades'te bloglarında bizim için bir tanıtım sayfası oluşturmuşlar.Onları burdan kocaman kucaklıyoruz.Allah razı olsun:D

Bugün size benim gözümde aslında bir toplum hizmeti yapan bir blogun tanıtımını yapacağım.Bu blogu arasıra takip ediyordum.Ama Burakk arkadaşımızın tavisyesi üzerine ön sıralara aldık.

Blogun Adı:Kelimelerin Soyağacı

Blogumuzun sahibinin ismini vererek başlayalım isterseniz.Bu özel blogun sahibi sevgili Recep Hilmi Tufan.Bence gerçekten çok güzel bir iş yapıyor kendisi.Belki daha önce kimsenin aklına gelmeyen birşeyi gündeme getirerek bizim bilgilenmemizi sağlıyor.Blogunda bizi her kelimenin bir hikayesi vardır diyerek karşılıyor.Blogun amacının çok güzel yansıtan bir slogan kullanmış kendisi.

Recep Hilmi blogunda deyimlerin ve kelimelerin hikayelerini bize yalın bir dille anlatıyor.Onların hikayelerini bize toz raflardan çıkararak sunuyor.Bir anlamda güzel Türkçe'mizi canlı tutmaya devam ediyor.Gerçekten çok ilginç bilgilerle donatılmış bir blog.Tanıttığımız her blog gibi bu blogta baş ucu bloglardan biri.

Yaklaşık bir 6 aydır yazıyor bu arkadaşımız.Nisan ayında yazdığı bir yazı çok ilgimi çekti.Yazı malumunuz bir kelimenin hikayesi."Sarı çizmeli Mehmet Ağa" ismi nerden gelmektedir.Bloggerımız araştırmış bulmuş.Değişik sonuçlara ulaşmış.Okuyunca vay be! ,hadi canım ordan! gibisinden tepkiler vereceğinizi umuyorum.

Blogun temasına gelcek olursak ise blogun tema seçimi çok sade..Blogun işlediği konu bakımından uygun bir tema.Öyle çok renkli bir tasarım yakışmazdı zaten bu içeriğe.Ama kişisel görüşüm yinede değişik varyasyonlar denenebilir.

Sonuç olarak,birşeyler öğrenmek ve genel kültürünü geliştirmek isteyenlerin uğrak noktası olması gereken bir blog..Başarılar diliyoruz burdan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toplam 9 Sesime ve fiziğime güveniyorum:

  1. Kelimelerin soyağacı , benim blograzzide rastladığım ve müdavimi olduğum ender bloglardan biri...
    mütevazi tavırlarıyla büyük bir iş yapıyor recep hilmi , araştırıyor ,buluyor ,sunuyor...konusunda iyi bir kaynak haline gelmekte...bu değerli blogda ,kelimelrin gerçek anlamını öğrenirken çok ilginç hiç duyulmamış öykülerini de öğreniyoruz...her deyimin nasıl gerçek hayattan çıkıp yüzyılların içinden dilimize kazanıldığının öyküsü... bu bloga yer verdiği için abbasian'a teşekkürler... ziyaret etmemiş olan arkadaşlara öneririm...ilk sayfasından son sayfasına kadar büyük zevk alacaklardır ,eminim...

  2. Böylesine güzel bir blog çalışmasında bloguma da yer verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

    (Kotunuz kadar mavi... diye başlayan bir espri de yapabilirdim aslında :) )

  3. Tanıtmakla iyi ettiniz.recep Hilmi iyi çocuktur,zararsızdır.Kendi kendine yuvarlanır gidr bloğunda.bloğunuda çok severim.Deli dolu çocuk devam et kelimelerin kökünü bulmaya..

  4. En başından diyorum bu blog cidden farklı. Hani biz neticede kendi halimizde yazıp çiziyoruz, blogumuzu üzerine oturttuğumuz bir fikir yok ama bu blogda var. Gayet yaratıcı bir fikir üzerine bilgi bankası ayarına geldi. Bu hızla 2 seneyi doldursa, vikipedi kıvamına gelir.

  5. Ne bileyim çok mu yüzsüzüm ama genel bir teşekkür etmek istedim yorum yapan tüm arkadaşlara...

  6. Yeni tema nasıl peki? Editörlerin onayından geçmesi lâzım diye düşündüm...

  7. Sevgili recep hilmi sanırım aspire temasını kullanmışın.Güzel bir tema artık modası geçti ama yine de senin içeriğe uygun bir tema olmuş:D

  8. Evet Aspire. Modası geçsin varsın....

  9. hay yarabbim,temanın modası geçer mi hiç:)
    Recep Hilmi nin yazılarını okumayı seviyorum.Eskiden tek başınayken blogunun tarzı daha farklıydı,şimdi çok kalabalık Kelimelerin Soyağacı.
    birlikten kuvvet doğar diyorlar sanırım...
    başarılar diliyorum Kelimelerin Soyağacı na ekip olarak.


Leave a Reply